Thumbnail

ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΠΑΛΑΙΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΛ

Προς:    Κ.ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ν. ΦΙΛΗ

              

Κοιν.:    ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Κ. ΦΙΛΗ Ν.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Κα.ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ Ε.

Ημερομηνία:     6/29/2016

Θέμα:   ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

                 ΑΞΙΟΤΙΜΕ Κ.ΥΠΟΥΡΓΕ,

                με το παρόν υπόμνημα θέλουμε να εκφράσουμε τη διαφωνία μας για την  αδικία που έγινε  κατά τη φετινή χρονιά, η οποία αφορά στις θέσεις που έδωσε το Υπουργείο σας στους υποψηφίους παλαιού και νέου συστήματος ΕΠΑΛ  με την αριθμ. πρωτ. Φ253.1/44654/Α5/15-3-2016 Υπουργική Απόφαση. Το πρόβλημα έγκειται στους απόφοιτους ειδικοτήτων που ως πέρυσι  δε λειτουργούσαν  λόγω της άδικης κατάργησής τους από τον προκάτοχό σας κ. Αρβανιτόπουλο (ν.4170/2013). Επειδή κατά τη φετινή χρονιά δεν υπήρχαν υποψήφιοι στις προαναφερθείσες ειδικότητες, οι θέσεις που αντιστοιχούν σε ανύπαρκτους υποψηφίους (ή ελαχίστους) ανάγονται σε ποσοστό 86,2%, ενώ οι θέσεις σε υπαρκτούς υποψηφίους ανάγονται σε ποσοστό 13,8%.

 Ως υποψήφιοι  του παλαιού  συστήματος υποβάλλαμε την αίτηση συμμετοχής μας στις εξετάσεις (καταληκτική ημερομηνία υποβολής ήταν η 29η Φεβρουαρίου 2016) έχοντας υπόψη ότι θα διεκδικήσουμε ποσοστό 20% επί των θέσεων εισαγωγής, όπως οι υποψήφιοι των πανελλαδικών  του 2015. Η με αρ. πρωτ.  Φ253.1/44654/Α5/15-3-2016 Υπουργική Απόφαση που όριζε τα ποσοστά εισαγωγής ακολούθησε!!!!! Δεν μπορούσαμε να διανοηθούμε ότι το Υπουργείο Παιδείας θα έδινε θέσεις εισαγωγής σε ανύπαρκτους υποψήφιους. Αν γνωρίζαμε τα νέα ποσοστά πολλοί από εμάς θα διεκδικούσαμε θέσεις εισαγωγής με απολυτήριο τίτλο Γ.Ε.Λ τον οποίο και κατείχαμε και οι οποίες θέσεις είναι πολλαπλάσιες!!!! Επομένως, αλλάξανε οι όροι του διαγωνισμού μας μετά την δεσμευτική για εμάς κατάθεση της αίτησης συμμετοχής μας.

Για να καταδείξουμε την αδιανόητη όσο και παράλογη αυτή επιλογή του υπουργείου αξίζει να αναφέρουμε ένα παράδειγμα για το  πως έχουν κατανεμηθεί αυτές οι θέσεις με βάση την εν λόγω Υπουργική απόφαση: Στο ΤΕΙ Λάρισας στο τμήμα νοσηλευτικής υπάρχουν 150 θέσεις για τους υποψήφιους των Γ.Ε.Λ, 26 για τους υποψήφιους του νέου συστήματος Ε.Π.Α.Λ (απλά δεν υπάρχουν τέτοιοι υποψήφιοι) και μόνο 4 θέσεις για τους υποψήφιους του παλαιού συστήματος. Αν πάρουμε τις οκτώ νοσηλευτικές σχολές δόθηκαν 231 θέσεις σε ανύπαρκτους υποψήφιους. Αυτές οι θέσεις θα δοθούν τελικά σε υποψηφίους των Γ.Ε.Λ. του παλαιού συστήματος (Απόφαση: Φ.253.1/69267/Α5/22-4-16)

Οι επιπτώσεις μια τέτοιας εξέλιξης θα είναι πολλαπλές: α) Οι βάσεις των υποψήφιων του παλαιού συστήματος των ΕΠΑΛ στις ειδικότητες που είχαν καταργηθεί θα ανέβουν πάρα πολύ στα επίπεδα των 1700 μορίων (η μοριοδότηση στα ΕΠΑΛ είναι διαφορετική, τα 1700 μόρια σημαίνουν Μ.Ο. γραπτών στα τέσσερα μαθήματα 17), β) Οι βάσεις στις ίδιες ειδικότητες για τους μαθητές των Γ.Ε.Λ. του παλαιού συστήματος θα πέσουν σε πολύ χαμηλό επίπεδο, γ) το επίπεδο σπουδών των ΤΕΙ θα πληγεί εξαιτίας της εισαγωγής σπουδαστών με μειωμένη βαθμολογία και τέλος γ) ο θεσμός των ΕΠΑΛ θα δεχθεί ένα ισχυρό απαξιωτικό πλήγμα που θα προέρχεται από κεντρική επιλογή του Υπουργείου.

Όλα τα παραπάνω συνιστούν κατάφορη αδικία για όλους  εμάς που διαγωνιστήκαμε και αριστεύσαμε στις εξετάσεις  πανελλαδικού τύπου και τελικά δε θα πετύχουμε στις  σχολές επιλογής μας επειδή το υπουργείο Παιδείας μετά την κατάθεση των αιτήσεων μας έδωσε τις θέσεις που μας αναλογούσαν σε ανύπαρκτους υποψήφιους.

Κ. Υπουργέ Παιδείας,

ζητάμε από εσάς να εκδώσετε μία νέα υπουργική απόφαση που θα τροποποιεί την Υ.Α. Φ253.1/44654/Α5/15-3-2016 και θα δίνει το ποσοστό των θέσεων που μας αναλογεί, ώστε να προστατευτεί η αξιοπιστία του θεσμού των Πανελληνίων εξετάσεων, το επίπεδο σπουδών των ΤΕΙ και το αίσθημα δικαίου στη βάση της ισονομίας το οποίο έχει κατάφορα καταστρατηγηθεί.

Στη βάση αυτή θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε: α) την τροποποίηση της εν λόγω Υ.Α. για τις θέσεις που αφορούσαν το Τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ στις 22 Απριλίου με την Απόφαση: Φ.253.1/69267/Α5/22-4-16, και β) το ΦΕΚ 1768/Β’/16-6-2016 για τον καθορισμό του αριθμού εισακτέων στη Σχολή Πυροσβεστών και Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας που έγινε μετά τη λήξη των πανελληνίων εξετάσεων.

Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω, προτείνουμε:

Την τροποποίηση του άρθρου Β, παρ. ε), εδαφίου ii) που αναφέρει  «Τυχόν θέσεις που δεν θα καλυφθούν από υποψηφίους οι οποίοι θα συμμετάσχουν το σχολικό έτος 2015-16 στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) του Ν. 3748/2009 (ΦΕΚ 29 Α΄) του παλαιού συστήματος θα μεταφερθούν και θα προστεθούν στις θέσεις των υποψηφίων που θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ημερήσιων Γενικών Λυκείων ή των ημερήσιων ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) το σχολικό έτος 2015-16 (παλαιό σύστημα εισαγωγής)»

με την προσθήκη της εξής διατύπωσης: «Οι θέσεις που ορίστηκαν για τους υποψηφίους του νέου συστήματος εισαγωγής των ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) στις σχολές που είχαν καταργηθεί με το ν. 4186/2013, εξαιτίας έλλειψης υποψηφίων θα μεταφερθούν και θα προστεθούν στις θέσεις των υποψηφίων που συμμετείχαν με το παλαιό σύστημα εισαγωγής στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) το σχολικό έτος 2015-16 ή των ημερήσιων Γενικών Λυκείων».

Με εκτίμηση

Τάκαλου Αικατερίνη του Βασιλείου

Μάτζαρη Βάϊα του Κων/νου

Γεραποστόλου Αθανασία του Ιωάννη

Τσιούτσια Ζωή του Παναγιώτη

Γκουλέτσα Κρυσταλία του Ευθυμίου

Κουτρούλια Δήμητρα του Ευαγγέλου

Γάκη Βικτωρία του Κων/νου

Γκουλέτσα Γεωργία του Ευθυμίου

Τσιγάρας Κων/νος του Δημητρίου

Χαρίση Ευθυμία του Φωτίου

Λούτας Αθανάσιος του Ηλία

Καρανάτσιου Φωτεινή του Ρήγα

Γκρόπα Ισαβέλλα του Βησσαρίωνα

Παλάβρα Φωτεινή του Βασιλείου

Τουρκογιώργου Κυράτσω του Στεφάνου

Κοντοθανάση Καλλιόπη του Δημητρίου

Σταθοπούλου Βάια του Κων/νου

Βλάχου Σταυρούλα του Ξενοφώντα

Παπαϊωάννου Κων/να του Ιωάννη

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;