Thumbnail
του Πάνου Ντούλα 

Εκπαιδευτική Ενημέρωση 27/08/2016

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ

Χαμός αυτήν την εβδομάδα, με το Υπουργείο να βγάζει ένα πολύ αυστηρό και σφιχτό χρονοδιάγραμμα για τις τοποθετήσεις. Τελικά, μετά από παρέμβαση του οργανωμένου εκπαιδευτικού κινήματος, το Υπουργείο υποχώρησε και τροποποίησε προς το καλύτερο την Εγκύκλιο, που εξακολουθεί όμως να έχει αρκετά προβληματικά σημεία. Κάποιες παρατηρήσεις:

1.       Την ουσιαστική πολιτική ευθύνη για τα κενά την έχει το Υπουργείο-Κυβέρνηση γιατί λόγω του Μνημονίου, δεν έχει διορίσει εκπαιδευτικούς. Το πρόβλημα ξεκινάει από αυτό κι από κει και πέρα όλα τα άλλα είναι διαχείριση. Πού είναι οι 20.000 διορισμοί που υποσχέθηκε πέρσι; Πού είναι οι 2-3 χιλιάδες του Υπουργού Μπαλτά;;; Πού είναι η μείωση του ωραρίου κτλ κτλ; Για πόσο καιρό θα βάζουμε ακόμη πλάτη;;;

2.       Από κει και πέρα, το Υπουργείο έχει και πραγματική διαχειριστική ευθύνη. Δηλαδή, όταν ο ίδιος ο Νόμος (ο 1566/85 αλλά και το ΠΔ100/97) αναφέρουν πχ έκδοση Πινάκων και υπηρεσιακές μεταβολές (πχ μεταθέσεις) τον Φλεβάρη-Μάρτη-Απρίλη αλλά αυτό γίνεται τον Μάη-Ιούνη-Ιούλη, τότε προφανώς όλα θα πάνε πίσω. Επομένως, δεν μπορεί να κατηγορούνται οι εκπαιδευτικοί ότι θέλουμε να καθυστερήσουμε το άνοιγμα των σχολείων! Αλήθεια, αυτό το χρονοδιάγραμμα που έβγαλε τώρα (το οποίο είναι εφαρμογή του Νόμου), γιατί δεν το έβγαλε πριν από 2 μήνες κι αφήνει (όπως οι προηγούμενοι) να κάνει κάθε ΠΥΣΔΕ τα δικά του;;; Πχ σε κάποια μέρη έγιναν από τον Ιούλη ήδη τοποθετήσεις αποσπασμένων τον Ιούλη (!), ενώ σε κάποια άλλα έγιναν προχτές τα οργανικά κενά!!! Εκεί δεν υπάρχει πολιτική ευθύνη;;; Όταν αλλάζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα στο Γυμνάσιο αρχές Ιούνη ή οι Αναθέσεις ανατρέπονται 4 φορές μες στο καλοκαίρι ή  αποσπώνται σε Φορείς 2.000 εκπαιδευτικοί, ποιος φταίει;;; Αν δεν ανοίξουν τα σχολεία στον Αγιασμό, ας κοιτάξει το Υπουργείο πρώτα στον καθρέπτη.

3.       Το νέο χρονοδιάγραμμα είναι καλύτερο προφανώς. Καταρχάς, θεωρώ δικαίωση το ότι επιτέλους θα βγει παντού Πίνακας Λειτουργικών Κενών (το ζητάμε πολλοί δημόσια και εγγράφως εδώ και χρόνια). Βεβαίως, ο Πίνακας Λειτουργικών Κενών έχει δομικά προβλήματα και θα είναι ενδεικτικός, αφού πχ μπορεί εσύ που είσαι στο 3ο Γυμνάσιο να κάνεις αίτηση για το 2ο Γυμνάσιο, όπου δεν "εμφανίζεται" κενό. Ταυτόχρονα ο ευρισκόμενος στο 2ο Γυμνάσιο που θες να πας, κάνει αίτηση για το 1ο Γυμνάσιο (στο οποίο εμφανίζεται κενό). Άρα, στην ουσία θα υπάρξει κενό στο 2ο Γυμνάσιο - απλά δεν υπάρχει τη στιγμή που βγαίνει ο Πίνακας. Επίσης, πολλές φορές τα κενά δεν είναι ακέραια (δηλ 20 ώρες). Για αυτό κι οι συνάδελφοι πρέπει να δηλώσουν το σχολείο που θέλουν να πάνε, ανεξαρτήτως από τι εμφανίζεται στον Πίνακα, όπως δηλαδή κάναμε μέχρι τώρα.

4.       Στην Κορινθία θα συνεδριάσει το ΠΥΣΔΕ τη Δευτέρα, θα βγάλει αυτόν τον ενδεικτικό Πίνακα και θα κληθούν να κάνουνε Αίτηση όσοι επιθυμούν τροποποίηση της αρχικής τους αίτησης Διάθεσης-Απόσπασης (επειδή είναι ταλαιπωρία να κληθούν ΟΛΟΙ να ξανακάνουν αιτήσεις, απλά θα βγει ο Πίνακας Λειτουργικών με τη σημείωση να κάνουν μόνο όσοι θέλουν να την τροποποιήσουν). Ξαναλέω: ο Πίνακας είναι ενδεικτικός και δυναμικός, δηλαδή αλλάζει ανά πάσα στιγμή (με άδειες, τμήματα, αποσπάσεις, κτλ).

5.       Βεβαίως, είναι αντιφατικό να βγει Πίνακας Λειτουργικών Κενών πριν τις συνεδριάσεις των Συλλόγων της Πέμπτης που θα μοιράσουν Αναθέσεις-Τμήματα κτλ. Δηλαδή, θα έπρεπε οι Πίνακες Λειτουργικών Κενών να βγούνε ΜΕΤΑ τις συνεδριάσεις των Συλλόγων, στα Συμβούλια της Παρασκευής. Έτσι, το χρονοδιάγραμμα θα έσφιγγε μέχρι τις 12 Σεπτέμβρη αλλά θα ήταν πιο σωστό και δημοκρατικό και κυρίως πιο αποτελεσματικό. Αυτό πρακτικά επίσης σημαίνει ότι τη Δευτέρα στο ΠΥΣΔΕ θα δούμε τα πιο "χοντρά" (=μεγάλα) κενά.

6.       Επιπρόσθετα, θα έπρεπε να βγει και Πίνακας που θα δείχνει τα μόρια και τις προτιμήσεις όλων (όπως επίσης έχουμε ζητήσει από πέρσι αλλά φευ...). 

7.       Είναι θετικό ότι έχει παραλειφθεί το τελευταίο επικίνδυνο σημείο περί μετακινήσεων "πλεοναζόντων" (σε άλλους Νομούς;;;).

8.       Θα ήταν δύσκολο να γίνουν οι πρώτες(!) τοποθετήσεις αφού λήξουν οι Επιλογές κι οι Εγγραφές-Μετεγγραφές κι οι Εξετάσεις, όπως μου λένε διάφοροι. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι θα πας 25-30 Σεπτέμβρη για τοποθετήσεις και για αναπληρωτές στις αρχές Οκτώβρη. Τι θα πεις στους Αναπληρωτές που περιμένουν -μετά από πολλά χρόνια- προσλήψεις από 10 Σεπτέμβρη;;; Τι θα πεις στους γονείς;;

9.       Δεν προσδιορίζεται δυστυχώς η σειρά τοποθέτησης. Στην Κορινθία εμείς θα προτείνουμε στο ΠΥΣΔΕ την περσινή Εγκύκλιο Κιάου (δηλ Λειτουργικά υπεράριθμοι-Διάθεση ΠΥΣΔΕ-Αποσπασμένοι-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές). Βέβαια εδώ μπαίνει ένα ζήτημα τι ακριβώς είναι ο "Λειτουργικά Υπεράριθμος" αλλά, με βάση το ΠΔ100/97 κ.ά., είναι ο Οργανικά Υπεράριθμος του Ιούλη και όποιος δεν συμπληρώνει ωράριο στο σχολείο του. Πώς όμως θα διαπιστωθεί εύκολα αυτό ΠΡΙΝ την 1η Σεπτέμβρη, χωρίς να ξέρεις ακριβώς τις Β΄ Αναθέσεις (και τις Β' Ειδικότητες που όλο και πληθαίνουν) στα σχολεία;;;

10.    Στην Απόφαση Κατανομής των Αναθέσεων για τα ΕΠΑΛ της περασμένης βδομάδας, προσδιορίζει τη σειρά για τις αναθέσεις ως εξής: Α' Ανάθεση-Β' Ανάθεση-Α+Β' Ανάθεση της Β' Ειδικότητας. Μεταξύ της ίδιας κατηγορίας: αρχαιότητα τοποθέτησης στο σχολείο. Όμως, προσθέτει μια "βαθμίδα" στην κατανομή, αφού λέει: Σχολείο-Συγκρότημα σχολείων-Ομάδα-Όμορη ομάδα-ΔΙΔΕ. Αυτό πολλές φορές γινόταν στην πράξη (δηλ η διάθεση στο συγκρότημα σχολείων) αλλά είναι καλό που επικαιροποιήθηκε.

11.    Τα "αστεράκια" (δηλαδή η πρακτική να ΜΗΝ απελευθερώνεις τον συνάδελφο που έχει πάρει απόσπαση "ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ", το οποίο σημειώνεται με ένα αστεράκι στην απόφαση) είναι απαράδεκτα και για μας, τουλάχιστον στην πρώτη φάση (αυτήν τη στιγμή που τα σχολεία δεν έχουν ανοίξει), δεν πρέπει να υφίστανται.Παρά τον παιδαγωγικό μανδύα της αιτιολόγησης ύπαρξής τους, στην ουσία απλά συγκαλύπτεται το πρόβλημα, μέσω της διάχυσής του σε 2 σχολεία αντί για τη συγκέντρωσή του (και την πιθανότερη ανάδειξή του) μόνο σε ένα. Σε απλά ελληνικά: όταν δεν απελευθερώνεις τον συνάδελφο που έχει πάρει απόσπαση "με αστεράκι" για να μην αποδυναμώσεις το μικρό σχολείο προέλευσής του, απλά δημιουργείς πρόβλημα όχι μόνο στον ίδιο αλλά και σε επιπλέον μαθητές. Πέρσι δεν τα είχαμε καταφέρει (οι αποφάσεις σε αυτό το σημείο είχαν πάει 4-1) αλλά θα παλέψουμε για αυτό και φέτος.

12.    Οι κοινές συνεδριάσεις ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ είναι μέτρο προς τη σωστή κατεύθυνση γενικά (επίσης τις ζητήσαμε δημόσια κι εγγράφως από πέρσι) αλλά γίνονται πολύ νωρίς, πριν ξέρουμε ακριβώς τα Τμήματα.

13.    Ακούγονται διάφορα αλλά εκτιμώ ότι το σοβαρότερο πρόβλημα το έχει η Πρωτοβάθμια: ουσιαστικά το Υπουργείο τους χτυπάει πολύ, βγάζοντας τον Δάσκαλο από το Ολοήμερο κι ευνοώντας την κινητικότητα-ευελιξία στις άλλες ειδικότητες, υιοθετώντας το δικό μας σύστημα με υπολογισμό ωρών κι όχι ακέραιων. Σε αυτούς πρακτικά αυτό θα σημάνει χιλιάδες λιγότερες προσλήψεις. Νομίζω καλά κάνουν και αντιδρούν δυναμικά. Δυστυχώς, στη Δευτεροβάθμια η μείωση ωρών κι οι μειώσεις εργαστηρίων κ.ά. έχουν περάσει σχεδόν χωρίς καμία αντίδραση.

14.    Μέσα στα Συμβούλια της ερχόμενης βδομάδας θα συμμετέχουμε (εκτός αν υπάρξει κάποια δυσάρεστη εξέλιξη ή υπάρξει απόφαση από τα Σωματεία (ΕΛΜΕ) ή την Ομοσπονδία (ΟΛΜΕ) ) για να μην αφήσουμε αποκλειστικά στη Διοίκηση το ζωτικό κομμάτι των τοποθετήσεων - για να ελέγχουμε και να αποκαλύπτουμε τι γίνεται εκεί μέσα, προσπαθώντας να επιβάλουμε το καλύτερο δυνατό.

15.    Το σίγουρο είναι ότι στους Συλλόγους Διδασκόντων της Πέμπτης, αντί να σκοτωθούμε μεταξύ μας για τις Αναθέσεις κτλ, θα πρέπει να θυμόμαστε ότι, όπως αρχικά έγραψα, την κύρια ευθύνη για τα όποια κενά την έχει το Υπουργείο, καταρχάς για τους μηδενικούς Διορισμούς αλλά και για την πρόχειρη διαχείριση. Τα κλισέ ότι "τα σχολεία υπάρχουν για τα παιδιά κι όχι για τους εκπαιδευτικούς" τα έχουμε ξανακούσει κι από άλλους (θυμάστε το "Πρώτα ο Μαθητής" της Διαμαντοπούλου;;;). Ο κλάδος τους είχε δώσει τότε την πρέπουσα απάντηση. Προφανώς τα σχολεία υπάρχουν για τα παιδιά αλλά σε τελική ανάλυση λειτουργούν κυρίως από μας (με πενιχρές απολαβές και πολύ μεράκι...) και οτιδήποτε χτυπάει εμάς χτυπάει και τα παιδιά.

16.    Αιτήματα: 

·  "μαζικοί διορισμοί τώρα" - κανένα παιδί χωρίς δάσκαλο.

·  "καμία μετακίνηση συναδέλφου υποχρεωτικά πλεονάζοντος".

·  "Κανένα κλείσιμο τμήματος" - μείωση των ελάχιστων και μέγιστων ορίων.

·  "Δημοκρατία παντού"- να αποφασίζουν οι Σύλλογοι και στα ΠΥΣΔΕ η πλειοψηφία (κατάργηση του αυταρχικού ΠΔ1/2003 όπου αποφασίζει μόνο ο Προϊστάμενος).

·  Σαφές θεσμικό πλαίσιο στη Λειτουργικότητα.

·  Επαναφορά ωραρίου, μειώσεων εργαστηρίων κτλ κτλ.

 

--

Πάνος Ντούλας,

Καθηγητής Αγγλικής,

Εσπερινό ΕΠΑΛ Κορινθίας,

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpa
Μνήμη Παναγιώτη Κοντού
Ο Παναγιώτης Κοντός υπήρξε πτυχιούχος και διδάκτωρ του Ε.Κ.Π.Α. αλλά και επί σαράντα χρόνια ακαδημαϊκός δάσκαλος που το υπηρέτησε πιστά προσφέροντας...
Μνήμη Παναγιώτη Κοντού