Thumbnail
Παναγιώτης Βαλαχέας

Ας ασχοληθούμε λίγο με τρείς καταστάσεις που έχουν σχέση με την εκπαίδευση στα ελληνικά σχολεία (Παρακαλώ με ενδιαφέρει η γνώμη σας).

1.

Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο σύμφωνα με την υπ' αρ.145329Δ2/ 8-9-2016 εγκύκλιο κατατάσσονται σε τρεις ομάδες. Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α') περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία), 2) Μαθηματικά, 3) Φυσική, 4) Ιστορία. Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β΄) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση), 2) Χημεία, 3) Βιολογία, 4) Γεωλογία- Γεωγραφία, 5) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, 6)Θρησκευτικά, 7) Αγγλικά, 8) Δεύτερη ξένη γλώσσα και 9) Οικιακή Οικονομία.
Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ΄) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Τεχνολογία - Πληροφορική, 2) Μουσική – Καλλιτεχνικά 3) Φυσική Αγωγή. Υπάρχει άραγε κάποια επιστημονική μελέτη βάσει της οποίας τα μαθήματα του γυμνασίου χωρίζονται σε αυτές τις κατηγορίες; Είναι δυνατόν στην εποχή της τεχνολογίας και της πληροφορίας να χαρακτηρίζονται Γ΄ κατηγορίας τα μαθήματα  Τεχνολογία – Πληροφορική ; Είναι δυνατόν στην εποχή της υγειϊνής διατροφής και της άσκησης να χαρακτηρίζεται Γ΄ κατηγορίας το μάθημα της   Φυσικής Αγωγής;  Είναι δυνατόν  να χαρακτηρίζεται Γ΄ κατηγορίας το μάθημα της  Μουσικής – Καλλιτεχνικών όταν στην αρχαία Ελλάδα ήταν απο τα βασικά μαθήματα;
α.  Σύμφωνα με την υπ' αρ . 166077/Δ2/  07-10-2016 εγκύκλιο  ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, i) όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή ii) όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13). Ούτε δηλαδή στα  μαθήματα της πρώτης ομάδα (Ομάδα Α') απαιτείται βαθμός ετήσιας επίδοσης  το δέκα (10).Προς τι τότε ο χωρισμός των μαθημάτων σε τρεις ομάδες;
                                                                       

2.


Αν περίμενε ο Μέγας Αλέξανδρος απο το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα να πάει στην Ασία ατύχησε.Αυτό δεν ασχολείται μαζί του.Στο μεν γυμνάσιο συμβαίνει το καταπληκτικό να υπάρχει στο σχολικό βιβλίο η εκστρατεία στην Ασία, αλλά επειδή βρίσκεται προς το τέλος δεν κατορθώνουν οι φιλόλογοι καθηγητές να την διδάξουν.Τους προλαβαίνει το τέλος της σχολικής χρονιάς!!!!!
Στο δε λύκειο παραλείπεται  η εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου !!!!.Επομένως ο μαθητής δεν μπορεί να κατανοήσει τα γεγονότα που απορρέουν απο αυτή.Πως να αντιληφθούν οι έλληνες μαθητές τους κινέζους αρχαιολόγους ότι Έλληνες τεχνίτες δίδαξαν στους κινέζους πως να φτιάξουν τα πήλινα αγάλματα σε φυσικό μέγεθος που βρέθηκαν κατά χιλιάδες στον τάφο του πρώτου κινέζου αυτοκράτορα.Και έχουν δίκιο γιατί το έλληνικό εκπαιδευτικό σύστημα άφησε τον Μέγα Αλέξανδρο στην Μακεδονία να περιμένει.Δεν πάνε να λένε τα αρχαιολογικά ευρήματα για τις σπονδές που έκανε στο Δίον πριν ξεκινήσει.Δεν πάει να περιγράφει οΑνδριανός την εκστρατεία , το  ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει άλλη γνώμη.
                                                             

  3.


Το γραμματοκιβωτιο(mailbox) που το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) διαθέτει στα σχολεία,  μέσα στον Σεπτέμβρη άρχισε να γεμίζει καθημερινά με οδηγίες και διευκρινήσεις επι των οδηγιών για την διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών,ενώ είχαν ήδη διανεμηθεί κανονικά τα βιβλία όπως σε όλα τα μαθήματα. Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας καί Θρησκευμάτων ασχολείτο καθημερινά με ένα δευτερεύον μάθημα όπως το ίδιο το χαρακτηρίζει σύμφωνα με την υπ' αρ.145329Δ2/ 8-9-2016 εγκύκλιο. Τί είχε συμβεί;
 Δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 13 Σεπτεμβρίου 2016 οι Υπουργικές Αποφάσεις που καθιερώνουν νέα Προγράμματα Σπουδών σε Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο  χωρίς να προηγηθεί  ενημέρωση των καθηγητών θεολόγων και χωρίς να έχουν ετοιμασθεί νέα βιβλία Θρησκευτικών.Μεταξύ άλλων  στην Α΄ Λυκείου, στη «ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1.3. Επικοινωνία»   το εκπαιδευτικό υλικό παραθέτει προς διδασκαλία και μελέτη: α) ένα ινδιάνικο παραδοσιακό παραμύθι (Ο Άνεμος) για τον «Άνεμο» που απήγαγε την όμορφη κόρη ενός ινδιάνου φύλαρχου, β) τους στίχους από το τραγούδι «Ο Μπαγάσας» του Νικόλα Άσιμου (1997, «Ρε μπαγάσα! Περνάς καλά εκεί πάνω...»), γ) τους στίχους από το «Περιβόλι» (1966) και την «Συννεφούλα» (1966) του Διον. Σαββόπουλου, δ) τον 61ο Ψαλμό, ε) στίχους από το τραγούδι «Umbrella» (2007) της Rihanna, στ) κείμενα για τον «Θείο Έρωτα» και την «Προσευχή», ζ) κείμενο του Ισπανού Αγίου της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας Ιωάννου του Σταυρού, η) τους στίχους από το τραγούδι «Δίψα» (2003) του Νίκου Πορτοκάλογλου («Δεν είν’ η Κίρκη, η μάγισσα, του σεξ η θεά, η Καλυψώ, η Ναυσικά με του μπαμπά τα λεφτά...») και θ) αμέσως μετά ακολουθεί απόσπασμα από την «Επί του Όρους ομιλία» (Ματθ κεφ. 5-7). !!!              

 

*Ο Παναγιώτης Βαλαχέας είναι καθηγητής Πληροφορικής

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith
Οργή και αγανάκτηση για τη σύλληψη εκπαιδευτικών μετά από μήνυση γονέα: «Λόγια του αέρα» από ΥΠΑΙΘΑ για προστασία των εκπαιδευτικών
«Μας εξοργίζουν όλα αυτά μετά και τις 12 φαστ τρακ αγωγές στην ΔΟΕ για την αξιολόγηση που εκδικάζονταν την επόμενη κιόλας μέρα»
Οργή και αγανάκτηση για τη σύλληψη εκπαιδευτικών μετά από μήνυση γονέα: «Λόγια του αέρα» από ΥΠΑΙΘΑ για προστασία των εκπαιδευτικών
benzini.jpg
Τρόμος για υπάλληλο βενζινάδικου στα Άνω Λιόσια: Τον απείλησε με όπλο για να γεμίσει το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου
Ένα πολυτελές αυτοκίνητο σταμάτησε στο βενζινάδικο, ενώ εκείνο έκλεινε και ο οδηγός ζήτησε να γεμίσει το ρεζερβουάρ του οχήματος, ωστόσο ο υπάλληλος...
Τρόμος για υπάλληλο βενζινάδικου στα Άνω Λιόσια: Τον απείλησε με όπλο για να γεμίσει το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου