Thumbnail
Πανελλαδικές 2018

Κύριε Υπουργέ Παιδείας, 

Δε θα μου φαινόταν παράξενο αν , διαβάζοντας αυτό το γράμμα, συλλογίζεστε : «Άλλη μια γκρινιάρα μαθήτρια… Τι θέλουν πια αυτά τα παιδιά;». Ίσως να έχετε δίκιο με τη σκέψη αυτή, ποιο το νόημα να παραπονιόμαστε; Μάλλον μας φταίει ο νεαρός λαιμός μας, που δε μας επιτρέπει να καταπιούμε την αδικία. 

Στην Έκθεση των φετινών πανελληνίων, τέθηκε το θέμα της Παιδείας. 

Είναι στ’ αλήθεια ειρωνεία να μας ρωτάτε για ένα θέμα σαν αυτό, που τολμηρά χαρακτηρίζεται ως «τετριμμένο», «πεζό», «δουλεμένο». Ας παρακάμψουμε όμως το ζήτημα αυτό, που προκαλεί ένα πικρό μειδίαμα στα χείλη αυτών των λίγων, των «τρελών», που προβληματίζονται για την παιδεία στη χώρα μας με πόνο. 

Ποιοι είν’ οι βαθμολογητές μας , αξιότιμε κύριε Υπουργέ; Ποιοι είν’ αυτοί που αξιολογούν μια έκθεση ιδεών –ιδεών μασημένων- ως «κακή», «μέτρια», «άριστη»; Σας παρακαλώ μη μου δώσετε την απάντηση που περιμένω : «Καθηγητές έμπειροι, με κρίση και κοινό γνώμονα». Αρκεί να αναφέρω μερικές βαθμολογικές αποκλείσεις για να αναιρέσω τη θέση σας. 

Γι’ αυτό σας ρωτώ ξανά : ποιος μας κρίνει και με τι κριτήρια; 

Αν όμως αυτά τα ερωτήματα πρόκειται να μείνουν αναπάντητα, ή μερικώς κι ημιτελώς απαντημένα, όπως όλες τις προηγούμενες χρονιές , ας τ’ αγνοήσουμε. Ας τα παρακάμψουμε κι ας επικεντρωθούμε στο στοιχείο που διαφοροποιεί τη φετινή χρονιά : «Μείον το δέκα τοις εκατό του βαθμού, γι’ αυτούς που υπερβαίνουν το όριο των λέξεων». 

Φυσικά, ανέκαθεν υπήρχε το τυπικό «600-700 λέξεις» γραμμένο στην κόλλα. Όμως ποιος το τηρούσε πραγματικά; Πώς γίνεται να γραφεί μια ολοκληρωμένη έκθεση με τρία επιχειρήματα σε κάθε σκέλος της, με μία συνδετική παράγραφο, πρόλογο κι επίλογο; Αν αυτό μπορεί να γίνει τότε καλώ εσάς να απαντήσετε πειστικά στα ερωτήματα που ετέθησαν φέτος. 

Τότε θ’ απολογηθώ· αφού όμως πρώτα θα με έχετε πείσει, εντός 600-700 λέξεων. Ακόμη μία θερμή παράκληση : στις γραμμές αυτές να βάλετε πρωτοπορία, να χωρέσετε σε μια άκρη το συναίσθημα, να κάνετε την πολυζήτητη «διαφορά». 

Οφείλω να ξεκαθαρίσω πως δεν υποστηρίζω το άλλο άκρο, που οι σελίδες δε σταματούν να γεμίζουν. Αναφέρομαι στις εκθέσεις που απαιτούν περισσότερες από 700 λέξεις για να τεκμηριώσουν τις απόψεις τους, δίχως «καλολογικά στοιχεία» κι υπερβολές. Σ’ αυτές τις εκθέσεις ανήκει κι η δική μου, κύριε Υπουργέ και σας ζητώ αυτό : Διδάξτε μας πώς να γράφουμε λιγότερο. 

Μία ακόμη ερώτηση πριν κλείσω αυτό το θυμωμένο γράμμα- μη σκεφτείτε όμως πως ο θυμός μου δε μ’ αφήνει να μιλώ λογικά : Ποιους πραγματικά ευνοεί το αυστηρό αυτό «τσεκούρι»; Επιβραβεύετε τη λακωνικότητα και τη  σαφήνεια, ή μήπως την απλουστευμένη κι απαλλαγμένη από ανησυχίες σκέψη; Γιατί να τιμωρούμαστε μόνο επειδή ξέρουμε να χρησιμοποιούμε τη γλώσσα μας; Ποιο είναι το επιτρεπτό βάθος μιας γλώσσας, κύριε Υπουργέ; 

Ας πάψω όμως τώρα γιατί η ερώτησή μου δεν ήταν μόνο μία, όπως σας υποσχέθηκα. 

Σας παρακαλώ, μην είστε επιεικής στη βαθμολόγηση τούτου μου του γραπτού. Θα με προσβάλατε. 

 

Η επιστολή εστάλη στο alfavita.gr και η υποψήφια επιθυμεί να μην δημοσιοποιηθούν τα στοιχεία της.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητής ρεύμα Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή
Για το σοβαρό ατύχημα μίλησε ο μαθητής στην Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή