εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τηλεκπαίδευση
Ανακοίνωση

Για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τον ενιαίο χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου,  τα παιχνίδια του υπουργείου και τις πιέσεις της διοίκησης

Συναδέλφισσες-συνάδελφοι

Α. Είχαμε από την αρχή τονίσει την προαιρετικότητα της διαδικασίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σύγχρονης και ασύχρονης που προτείνει το Υπουργείο.

Συγκεκριμένα είχαμε πει ότι:

  1. Το Υπουργείο Παιδείας στην εγκύκλιο 39676/Δ2/20-03-2020 αναφέρει:

«Σας διαβιβάζουμε Οδηγίες για την υλοποίηση προγραμμάτων Ασύγχρονης εξ Αποστάσεως

Εκπαίδευσης τα οποία μπορούν να χρησιμοποιούνται κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των μαθημάτων στις σχολικές μονάδες προς όφελος των μαθητών/τριών».

Επομένως, η φράση «μπορούν να χρησιμοποιούνται» δηλώνει ότι η εφαρμογή τους είναι δυνητική και όχι υποχρεωτική.

  1. Επίσης, στο έγγραφο των οδηγιών, στην πρώτη σελίδα, αναφέρεται ότι:

«Η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του/της

κάθε εκπαιδευτικού. Σε κάθε περίπτωση οι εκπαιδευτικοί και οι Διευθυντές των σχολικών

μονάδων θα υποστηριχθούν για την ψηφιακή πλατφόρμα e-me και για την ψηφιακή

πλατφόρμα e-class από τα αντίστοιχα κέντρα εξυπηρέτησης (HelpDesk)».

Επομένως, δεν είναι υποχρεωτικό ένας εκπαιδευτικός να χρησιμοποιήσει κάποια από τις δύο αυτές πλατφόρμες.

  1. Ακόμα και στο τελευταίο έγγραφο του Υπουργείου  με τις οδηγίες για τη Σύγχρονη, αναφέρεται

ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ ότι :

«Η διαδικασία (εξ αποστάσεως) υλοποιείται από κάθε εκπαιδευτικό είτε με σύγχρονες, είτε με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, είτε συνδυαστικά»

ΑΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ σε καμιά περίπτωση ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ.

Επίσης, δε μπορούμε παρά να σχολιάσουμε ότι το ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ πρόγραμμα διδασκαλίας είναι 12-4 (!!!!), κατ’ εξοχήν ακατάλληλος και αντιπαραγωγικός χρόνος ιδιαίτερα  για μικρούς μαθητές και μαθήτριες αλλά και για όλους όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία!

Συναδέλφισσες συνάδελφοι

Τίποτα δεν είναι υποχρεωτικό. Δεν είναι τυχαίο ότι δε διατυπώνεται υποχρεωτικότητα. Γνωρίζει πολύ καλά η κ. Κεραμέως, η οποία είναι νομικός, ότι είναι αδύνατον να διατυπωθεί υποχρεωτικότητα στην εξ αποστάσεως εάν δεν υπάρχει δυνατότητα για ισότιμη πρόσβαση ΟΛΩΝ των μαθητών/τριων και όλων των εκπαιδευτικών. Και σύμφωνα με το Σύνταγμα, το κράτος οφείλει να παρέχει αυτή τη δυνατότητα. Αλλιώς, εάν η δημόσια δωρεάν παιδεία καταντά να παρέχεται μόνο σε όσους και όσες έχουν την τεχνολογική δυνατότητα τότε απλά ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ.  Για το λόγο αυτό, δεν είναι υποχρεωτική η διαδικασία. Γι αυτό το λόγο, ΟΛΑ τα κείμενο του Υπουργείου γράφουν «ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ» και κανένα δε λέει  «ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ ΝΑ».

Επισημαίνουμε επιπλέον: Το τελευταίο διάστημα διακινούνται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) χωρίς επίσημο χαρακτήρα (μηνύματα χωρίς επίσημη σφραγίδα και υπογραφή) απ’ την διοικητική ιεραρχία με αποδέκτες τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων,  με στόχο να συγκεντρωθούν στοιχεία για τον αριθμό των εκπαιδευτικών και των μαθητών που συμμετέχουν στην Ασύγχρονη εκπαίδευση και έπονται αντίστοιχα σχετικά με τη Σύγχρονη εκπαίδευση, χωρίς να αναφέρεται ο προαιρετικός χαρακτήρας της συμμετοχής σ΄ αυτές τις μορφές τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών. Κατ’ επέκταση Διευθυντές στέλνουν επίσημα έγγραφα ή ανεπίσημα μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) προς τους εκπαιδευτικούς που ζητάνε τη στάση τους στο συγκεκριμένο ζήτημα  ή ζητούν την συμμετοχή τους, χωρίς να αναφέρονται στον προαιρετικό χαρακτήρα αυτής της συμμετοχής.

Θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός να μην αναφέρεται  ο προαιρετικός χαρακτήρας της συμμετοχής των εκπαιδευτικών και των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση που προτείνει το ΥΠΑΙΘ, γιατί από πολλούς εκπαιδευτικούς εκλαμβάνεται ως υποχρεωτική η συμμετοχή τους.

Ζητάμε σε κάθε κείμενο, επίσημο ή ανεπίσημο, απ’ την διοικητική ιεραρχία προς τους εκπαιδευτικούς, να αναφέρεται η προαιρετική συμμετοχή τους σύμφωνα με τις αντίστοιχες νομικές  διατάξεις.

Β. Επίσης, είχαμε τονίσει ότι:

  • Δεν ξεχνάμε ότι υπάρχουν μαθητές μας χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο, χωρίς υπολογιστές ή με ελλιπή τεχνολογικό εξοπλισμό. Δεν είναι υποχρεωμένη μια οικογένεια να διαθέτει τα μέσα που απαιτούνται για την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Κάθε σχολείο και κάθε εκπαιδευτικός πρέπει να πάρουν υπόψη τους αυτή την παράμετρο. Υπενθυμίζουμε ότι ακόμη και η εγκύκλιος της 17/3, αναφέρει σαφώς ότι  για να προχωρήσει η εξ αποστάσεως «Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχουν όλοι οι μαθητές και εκπαιδευτικοί κωδικούς Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου»
  • Το ανοιχτό σχολείο δεν υποκαθίσταται με κανέναν τρόπο. Επαναλαμβάνουμε ότι σε καμία περίπτωση η εξ αποστάσεως δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία. Υπενθυμίζουμε ότι ακόμη και η εγκύκλιος της 17/3, αναφέρεται σαφώς στην εξ αποστάσεως η οποία εφαρμόζεται «χωρίς να αποσκοπεί στο να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση, ούτε να καλύψει τη διδακτέα ύλη»
  • Δε μας υποχρέωσε, δε μας υποχρεώνει και ούτε θα μας υποχρεώσει κανένα Υπουργείο Παιδείας να στήσουμε δίκτυα επικοινωνίας και αλληλεγγύης με τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους. Ήδη πολλοί συνάδελφοί μας το έχουν κάνει με δική τους πρωτοβουλία. Και θα συνεχίσουν να το κάνουν με όποιο τρόπο εκείνοι θεωρούν πρόσφορο.
  • Καλούμε τους συναδέλφους να αγνοήσουμε τις σκοπιμότητες και να σταθούμε όλοι όρθιοι, δημιουργικοί και αλληλέγγυοι στις πραγματικές ανάγκες όλων των μαθητών και των οικογενειών τους.

Γ. Συνεχίζουμε στην ίδια κατεύθυνση:

  • Ότι κάνουμε, είναι για τους μαθητές μας και όχι για το υπουργείο. Αυτό σημαίνει για ΟΛΟΥΣ τους μαθητές μας. Πρώτα απ΄ όλα. Πρέπει να εξασφαλιστεί οπωσδήποτε αυτή η προϋπόθεση.
  • Αυτή την περίοδο, δημοσιογράφοι σε διατεταγμένη υπηρεσία επιχειρούν να μας απαξιώσουν. Δεν είναι η πρώτη φορά. Δικός μας οδηγός είναι η υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας. Είμαστε παιδαγωγοί και όχι παραγωγοί και διορθωτές φωτοτυπιών. Ας χρησιμοποιήσουμε αυτό το χρόνο, για να προτείνουμε και να κάνουμε όλα εκείνα που δεν προλαβαίναμε μέσα στην τάξη, κάτω από την πίεση της ύλης που τρέχει. Είμαστε σε άμεση καθημερινή επικοινωνία με μαθητές και γονείς, παρέχουμε υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό και κατευθύνουμε τους μαθητές τους σε μια ανατροφοδοτική κι εποικοδομητική, της γνώσης και της μάθησης, διαδικασία με κάθε πρόσφορο μέσο και μέθοδο που επιλέγουμε ως καταλληλότερη, με βάση την άποψη που έχουμε διαμορφώσει για τη λειτουργία της τάξης μας από την καθημερινή επαφή τους με τους μαθητές μας λαμβάνοντας υπόψη  και τις τεχνικές δυνατότητες που έχουν ή πιθανά δεν έχουν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας. 
  • Δεν πέφτουμε στην παγίδα να προχωρήσουμε παρακάτω την ύλη, ακόμη και αν σε ένα τμήμα έχει το 100% πρόσβαση. (Ακόμα και το Υπουργείο λέει να μην προχωράμε την ύλη). Αλλιώς, συνεισφέρουμε στην περαιτέρω διάσπαση του ενιαίου της εκπαίδευσης στην περαιτέρω αύξηση των ανισοτήτων.
  • Η τηλεκπαίδευση όπως και η κάθε τηλεργασία, επειδή είναι από το σπίτι, είναι μια εργασία στην οποία υπάρχει τάση να μην υπάρχει ωράριο και να ροκανίζεται ο ελεύθερος χρόνος από τον χρόνο εργασίας. Πρέπει να το αντιπαλέψουμε. Οι οικογένειες των εκπαιδευτικών έχουν και αυτές ανάγκες, αρρώστους, ηλικιωμένους, μικρά παιδιά. Και οι εκπαιδευτικοί έχουν ωράριο. Και θα πρέπει να γίνει σεβαστό από ΟΛΟΥΣ.

Θα εκτιμήσουμε ξανά τα δεδομένα μετά τις 10 Απρίλη, όπου θα ξεκαθαρίσει το τοπίο, αν θα ανοίξουν τα σχολεία μετά το Πάσχα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποια είναι η ευχή της μάνας με 6 λέξεις και μόνο φωνήεντα

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 19/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ναυτικη φωτοβολιδα
Το δράμα της οικογένειας που χάνει δεύτερο παιδί - Ο 33χρονος ετοιμαζόταν να παντρευτεί αλλά δεν πρόλαβε
Άγιος Νικόλαος: Τα σενάρια που εξετάζει η ΕΛΑΣ - Είχε ακρωτηριαστεί από φωτοβολίδα ο Μανώλης
Το δράμα της οικογένειας που χάνει δεύτερο παιδί - Ο 33χρονος ετοιμαζόταν να παντρευτεί αλλά δεν πρόλαβε