Thumbnail
Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Το Υπουργείο Παιδείας, με βάση τις σχετικές διατάξεις του αντιεκπαιδευτικού νόμου 4547/18 για τις λεγόμενες «νέες δομές στην εκπαίδευση», θα προωθήσει την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας (αξιολόγηση στελεχών, προγραμματισμός – αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων). Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ επιχειρεί να αντιμετωπίσει το πάγωμα κάθε νόμου που έχει ψηφιστεί μέχρι τώρα για την αξιολόγηση, κάτω από την πίεση του εκπαιδευτικού κινήματος, με την περίφημη τακτική της διαμόρφωσης τής κατά ΟΟΣΑ «κουλτούρας αξιολόγησης». Σε αυτήν την τακτική εντάσσονται η αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης με ποιοτική και ποσοτική κλίμακα, η συνέντευξη, η αξιολόγηση σε ετήσια βάση του διευθυντή από τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας, με ανώνυμα ερωτηματολόγια, η ενσωμάτωση της απεργοσπαστικής τροπολογίας Γεροβασίλη που προβλέπει ότι κάθε εκπαιδευτικός που δεν θα αξιολογήσει δεν μπορεί να θέσει υποψηφιότητα για θέση ευθύνης. Το Υπουργείο φιλοδοξεί να μας καταστήσει όλους αξιολογητές, για να μας μετατρέψει σε αξιολογούμενους σε επόμενη φάση. 

Στην ίδια κατεύθυνση βρίσκονται η  ενίσχυση του επιτελικού ρόλου της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) για την εξωτερική αξιολόγηση του συνόλου του εκπαιδευτικού συστήματος, η μεταφορά και επέκταση στην εκπαίδευση των διατάξεων του ν. 4369/16 (Βερναρδάκη), ενώ ταυτόχρονα παραμένουν σε ισχύ ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας και ο ν. 4354/15 (μισθολόγιο) που προβλέπουν τη σύνδεση της αξιολόγησης με την περικοπή μισθού και, επίσης, τις απολύσεις.

Το Σεπτέμβριο έχουμε μπροστά μας την επιχείρηση έναρξης της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας μέσα από το λεγόμενο «προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου». Η διαδικασία αυτή προβλέπεται από το νόμο 4547/18 (άρθρα 47,48) ότι θα γίνεται στη βάση θεματικών αξόνων, με ειδική φόρμα και δείκτες, που θα καθορίζονται με Υπουργική Απόφαση. Σε αυτήν θα εμπλέκονται το Σχολικό Συμβούλιο (Δήμος, γονείς), ο Σύλλογος Διδασκόντων με πολλαπλές συνεδριάσεις και δυνατότητα παρακολούθησης από ειδικούς και στελέχη του ΠΕ.ΚΕ.Σ, οι ομάδες εκπαιδευτικών που θα συγκροτηθούν ανά σχολείο και οι ομάδες σχολείων που θα οριστούν από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι εκθέσεις προγραμματισμού, ανασχεδιασμού, αποτίμησης θα κοινοποιούνται στο οικείο ΠΕ.ΚΕ.Σ, στο ΙΕΠ και στο Υπουργείο και στο σχολείο θα επιστρέφουν παρατηρήσεις και εισηγήσεις μέτρων.

Όλα τα παραπάνω, συγκροτούν τους όρους μιας διαδικασίας που καμία σχέση δεν έχει με εσωτερικές και ανατροφοδοτικές συλλογικές παιδαγωγικές λειτουργίες. Αντίθετα, αυτή διαμορφώνει μια δυναμική κωδικοποίησης, συγκρισιμότητας, διαφοροποίησης, κατάταξης και ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων. Σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα που εφαρμόζονται αντίστοιχες αξιολογικές διαδικασίες η κατηγοριοποίηση των σχολείων σημαίνει περαιτέρω υποχρηματοδότηση αλλά και κατάργηση σχολικών μονάδων.  Οδηγεί  τους εκπαιδευτικούς σε ένα κυκεώνα συνεδριάσεων και γραφειοκρατικών διαδικασιών. Είναι μια διαδικασία απόκτησης κουλτούρας υποταγής και ανοχής στο πέρασμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίησή τους . Συνολικά οι διαδικασίες αυτές όπου εφαρμόστηκαν κατέστρεψαν το δημόσιο σχολείο και τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα.

Συνεχίζουμε αποφασιστικά στον ίδιο νικηφόρο δρόμο που χάραξαν οι αγώνες των προηγούμενων χρόνων και σταματήσαμε την αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση.

Να μην εφαρμοστεί ο νόμος 4547/18. Να καταργηθεί όλο το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης. Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο. Αποφασίζουμε απεργία – αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία, είτε αφορά στην αξιολόγηση στελεχών, είτε στην αξιολόγηση σχολικής μονάδας, όπως περιγράφεται.

Καλούμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να υλοποιήσει την απόφαση της Γ.Σ. Προέδρων (18 Απριλίου 2018) για απεργία-αποχή από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις του ν.4547/18 (αξιολόγηση στελεχών και προγραμματισμός – αποτίμηση των σχολικών μονάδων).

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να ακυρώσουν το σχέδιο διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης και να συνεχίσουν το έργο τους όπως τα προηγούμενα χρόνια (κατανομή τάξεων, αρμοδιοτήτων, παιδαγωγικών δράσεων κλπ) ως μια εσωτερική, δημοκρατική, συλλογική διαδικασία οργάνωσης της σχολικής ζωής) χωρίς καμμιά αποδοχή δεικτών, Εκθέσεων και αποστολή τους σε ΠΕ.ΚΕ.Σ, ΙΕΠ και υπουργείο, χωρίς καμιά αποδοχή δημιουργίας σχετικών ομάδων .

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να ακολουθήσουν την απόφαση απεργίας – αποχής ώστε να δώσουμε νικηφόρα και αυτή τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση. Καλούμε τους διευθυντές να μην προτρέξουν να συγκαλέσουν το Σύλλογο Διδασκόντων για τον «προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου», εμφανιζόμενοι ως «βασιλικότεροι του Βασιλέως»!

Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους συλλόγους Π.Ε. για συνάντηση την Τρίτη 11/9, στην ΕΔΟΘ, στις 7.30 μ.μ. ώστε από κοινού να οργανωθεί κι αυτός ο αγώνας των εκπαιδευτικών.

Το εκπαιδευτικό κίνημα θα ορθώσει τους αγώνες και τις αντιστάσεις του με απεργίες και διαδηλώσεις για την ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων και της πολιτικής κυβέρνησης - Ε.Ε. - Ο.Ο.Σ.Α.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ενοτητα
Ενότητα Αντίστασης Ανατροπής: «Στις εκλογές στηρίζουμε την γραμμή της αντίσταση και του αγώνα»
«Στον δρόμο μπορούμε να νικήσουμε τις αντιδραστικές πολιτικές και να σπάσει ο κυβερνητικό αυταρχισμός»
Ενότητα Αντίστασης Ανατροπής: «Στις εκλογές στηρίζουμε την γραμμή της αντίσταση και του αγώνα»
kairos-skoni.jpg
Αφρικανική σκόνη: Οδηγίες από το υπουργείο Υγείας για την ατμοσφαιρική ρύπανση
Συστάσεις σε άτομα αυξημένου κινδύνου να αποφύγουν κάθε σωματική άσκηση - δραστηριότητα σε εξωτερικούς χώρους
Αφρικανική σκόνη: Οδηγίες από το υπουργείο Υγείας για την ατμοσφαιρική ρύπανση
σχολική τάξη, σχολείο, θρανία, καρέκλες, πίνακας, μαυροπίνακας
Άμφισσα: Απάντηση της διευθύντριας σχετικά με την έξωση του Εσπερινού Γυμνασίου
«Όλα αυτά είναι αναληθή και συκοφαντικά και αυτοί που το έγραψαν κρύβονται πίσω από μια ανώνυμη καταγγελία»
Άμφισσα: Απάντηση της διευθύντριας σχετικά με την έξωση του Εσπερινού Γυμνασίου