Κάμερες στα σχολεία: Γενεσιουργός αιτία νέων προβλημάτων
Γράφει ο Διάκος Κωνσταντίνος, μαθητής της Β' Λυκείου και έφηβος Βουλευτής τη περίοδο 2018-2019

Σήμερα, Δευτέρα 11 Μαΐου 2020, ξεκινά η επισήμως η επανέναρξη των σχολικών μαθημάτων για τους μαθητές Γ' Λυκείου ύστερα από μια παύση δύο μηνών περίπου. Η εκπαιδευτική διαδικασία δε θα είναι σε καμία περίπτωση η ίδια με πριν , και θα υπάρχουν σημαντικές-αξιοπρόσεκτες αλλαγές, όπως έχει ανακοινώσει και το Υπουργείο Παιδείας.

Μια από αυτές τις αλλαγές είναι και η χρήση καμερών για τη ζωντανή μετάδοση των σχολικών μαθημάτων σε μαθητές , που δε μπορούν να παρευρεθούν στο χώρο του σχολείου για δικούς τους προσωπικούς λόγους. Η συγκεκριμένη <<προσθήκη>> έχει προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων . Προσωπικά, πιστεύω πως η εφαρμογή της θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην διεξαγωγή των σχολικών μαθημάτων.

Αρχικά, πρέπει να γίνουν μερικές διευκρινίσεις σχετικά με τη λειτουργία της ζωντανής μετάδοσης. Για παράδειγμα, οι μαθητές που θα παρακολουθούν την εκπαιδευτική διαδικασία απο τις οθόνες των ηλεκτρονικών συσκευών τους , θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν ενεργά σε αυτή, ή απλώς θα ακούουν και θα βλέπουν. Επίσης, πολλοί μαθητές δεν επιθυμούν να εκτείθονται χαρακτηριστικά του προσώπου τους ή η φωνή τους στο διαδίκτυο. Αυτό τους προκαλεί ένα πολύ άβολο συναίσθημα. Για το παραπάνω λόγο, η κάμερα θα πρέπει να είναι τοποθετημένη με τέτοιο τρόπο (πχ. να δείχνει μόνο τον πίνακα της τάξης) ώστε να μην εκθέτει κανέναν μαθητή) ή να μην υπάρχει καθόλου.

Αξίζει να αναφερθούμε στο ότι σε περίπτωση που επιτραπεί η ενεργή συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα μέσω υπολογιστή , ο εκάστοτε εκπαιδευτικός θα πρέπει να αλληλεπιδρά ταυτόχρονα με τους παρευρισκομένους στην αίθουσα μαθητές και με τους μαθητές που βλέπουν τη μετάδοση. Θα προσπαθεί να ελέγχει και τη ζωντανή και τη διαδικτυακή τάξη. Εμένα, κάτι τέτοιο μου ακούγεται πολύ δύσκολο,εάν όχι ακατόρθωτο και θα εμποδίσει τη δουλειά των εκπαιδευτικών αλλά και τη δική μας ,των μαθητών. Θα μετατρέψει το σχολείο σε μια <<ψυχρή>> και αγχώδης διαδικασία. Δε θα υπάρχει η αμεσότητα διδάσκοντα-διδασκόμενου για καθέ μαθητή.

Μία πιθανή λύση που θεωρώ ότι θα βοηθούσε και τις δύο <<κατηγορίες>> μαθητών είναι η εξής: Θα μπορούσαν οι καθηγητές/τριες να κάνουν μάθημα κανονικά με τους μαθητές που έχουν στη <<ζωντανή>> τάξη τους και μόλις τελειώσουν το μάθημά να ανεβάσουν στην ηλεκτρονική τάξη (Εclass) το εκπαιδευτικό υλικό με το οποίο ασχολήθηκαν. Γιατί να μη χρησιμοποιηθεί το πολύτιμο εργαλείο αυτό και με την επαναδιεξαγωγή των σχολικών εργασιών;

Συνοψίζοντας, καταλαβαίνω ότι κάποιοι συμμαθητές μας δε θα μπορέσουν να βρίσκονται στο σχολείο, επικαλεσμένοι σοβαρούς λόγους και το σέβομαι ,όπως όλοι μας φαντάζομαι. Παρόλα αυτά η ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων από την τάξη δεν θα αποτελέσει λύση στο ζήτημα, αλλά γενεσιουργός αιτία καινούριων δυσκολιών . Το Υπουργείο Παιδείας νομίζω πως πρέπει να ξανασκεφτεί το μέτρο αυτό και να το αποσύρει ή να το τροποποήσει κατάλληλα ώστε να αντιμετωπιστούν τα επικείμενα προβλήματα.

Ο μαθητής της Β' Λυκείου,
Διάκος Κωνσταντίνος 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;