«Εννέα απαραίτητα συμπληρωματικά μέτρα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση»
Τοποθέτηση της Σοφίας Σακοράφα, βουλευτού του ΜέΡΑ25

Κατά την διάρκεια της συζήτησης της επίκαιρης ερώτησης μου προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων για τα προβλήματα που αναδείχθηκαν λόγω της έκτακτης ανάγκης απότομης μετάβασης στο σύστημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, και με δεδομένο ότι κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το βάθος χρόνου για το οποίο θα είναι αναγκαία, επεσήμανα την υποχρέωση της Πολιτείας να προχωρήσει άμεσα σε μια σειρά από αναγκαίες σχετικές ρυθμίσεις.

Κι αυτό, για να διασφαλιστεί η πρόσβαση σε όλους τους ενδιαφερόμενους καθώς σήμερα δεν μιλάμε μόνο για τις απολύτως ευάλωτες ομάδες, όπως λ.χ. οι άποροι. Για παράδειγμα, ακόμα και η μέση οικογένεια, που μπορεί να έχει ένα ή δύο παιδιά – μαθητές ή φοιτητές – και όπου ο ένας ή και οι δύο γονείς παρέχουν πλέον την εργασία τους μέσω διαδικτύου, αντιμετωπίζει μία κατάσταση έκτακτης ανάγκης, που δεν μπορεί να καλυφθεί από τον έναν ή και δύο υπολογιστές που – στην καλύτερη περίπτωση – μπορεί να είναι ήδη διαθέσιμοι στο σπίτι. 

Για αυτό είναι απολύτως αναγκαία η λήψη συμπληρωματικών υποστηρικτικών μέτρων, ώστε να δοθεί η ουσιαστική δυνατότητα λειτουργίας στην εκπαιδευτική κοινότητα, και πρότεινα τα εξής, τα οποία αποτελούν ένα μέρος, και μόνο, από όσα είναι αναγκαίο να γίνουν:

 

1. Άμεση επιδότηση όλων των μαθητών Γυμνασίου, Λυκείου των φοιτητών, με χρηματικό ποσό ύψους (ενδεικτικά) 400 ευρώ, για την προμήθεια προσωπικού υπολογιστή (laptop), με τις οικονομικές προϋποθέσεις που ισχύουν κατ’αρχάς, λόγου χάρη, για τη χορήγηση του φοιτητικού επιδόματος ενοικίου.

 

2. Δωρεάν παροχή πρόσβασης των ενδιαφερομένων στο διαδίκτυο για όσο χρονικό διάστημα πραγματοποιείται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Αποτελεί και αυτό χρέος της Πολιτείας, και σίγουρα υποχρέωση των παρόχων στο πλαίσιο της εταιρικής ευθύνης. Ακόμη και με επίταξη των σχετικών υπηρεσιών τους, αν χρειαστεί.

 

3. Αγορά και ανανέωση εξοπλισμού, υπολογιστών και όλης της αναγκαίας υποδομής στις σχολικές μονάδες, προκειμένου να διατεθούν προς χρήση στους εκπαιδευτικούς, για να καλυφθούν ουσιαστικά οι ανάγκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

 

4. Είναι κρίσιμο να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της δυσλειτουργίας της πλατφόρμας στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια. Να διασφαλιστεί η δυνατότητα χρήσης και άλλων διαθέσιμων διαδικτυακών δρόμων, για να αποσυμφορηθεί η κατάσταση.

 

5. Είναι αναγκαία η συγκρότηση και λειτουργία ενός πλήρους Κέντρου Υποστήριξης και Πληροφόρησης ανά σχολείο/σχολή. Να αντιμετωπιστεί το ζήτημα και με την απασχόληση πρόσθετου προσωπικού, εξειδικευμένου στην πληροφορική, με τη διάταξή του στις εκπαιδευτικές μονάδες, τουλάχιστον για ένα εξάμηνο.

 

6. Το πρόγραμμα της εκπαιδευτικής τηλεόρασης μέσω της ΕΡΤ, είναι εντελώς ανεπαρκές. Να επεκταθεί σε ημερήσιο εξάωρο πρόγραμμα: μία ώρα για κάθε τάξη του δημοτικού σχολείου. Έτσι, θα αποσυμφορηθεί – κατά κάποιο τρόπο – και η διαδικτυακή πλατφόρμα.

 

7. Καμία διακοπή ηλεκτροδότησης & τηλεφωνικής σύνδεσης για το επόμενο τρίμηνο (τουλάχιστον).

 

8. Στα ιδιωτικά σχολεία όλων των βαθμίδων και τα φροντιστήρια να υπάρξει άμεση κυβερνητική παρέμβαση για διαφορετική τιμολόγηση και διαδικασία καταβολής των διδάκτρων, με ταυτόχρονη κρατική προστασία της απασχόλησης και των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων σε αυτά.

 

9. H έκρυθμη κατάσταση που βιώνουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί της χώρας είναι πιθανό να δημιουργήσει πρόσθετη ανάγκη ψυχολογικής στήριξης σε όσους μετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία κ΄ αντιμετωπίζουν εντελώς δυσμενείς περιστάσεις. Να υπάρξει άμεση πρόνοια για αυτό το θέμα.

 

Η Υπουργός, δυστυχώς, απέφυγε να απαντήσει συγκεκριμένα και επί της ουσίας σε οποιαδήποτε από τις παραπάνω προτάσεις, και πολύ περισσότερο να δεσμευτεί για την υλοποίησή τους.

 

Δεσμεύομαι προσωπικά ότι θα επιμείνω και θα συνεχίσω να στηρίζω τις ανάγκες & τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας. Στο πλευρό των εκπαιδευτικών, φοιτητών, μαθητών και γονέων στον αγώνα για διασφάλιση του Δημόσιου, ισότιμου και καθολικού χαρακτήρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ιδιαίτερα στις σημερινές κρίσιμες κοινωνικές & οικονομικές συνθήκες.

 

Ας κάνουμε το ελάχιστο που επιτάσσει το Σύνταγμα και είναι καθήκον μας:

-Να μη μείνει κανένας και καμία εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.

-Να μην επαναπαυθούμε στην παροχή ελλειμματικής εκπαίδευσης με πρόσχημα την κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αστεγος
Ρίχνουν πρόστιμο στους άστεγους επειδή ... είναι άστεγοι!
Το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ εξετάζει την προσφυγή που τιμωρεί τους αστέγους με πρόστιμο 295 δολαρίων αν κατασκηνώσουν σε δρόμους ή πάρκα, ενώ...
Ρίχνουν πρόστιμο στους άστεγους επειδή ... είναι άστεγοι!
taksi
Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά Σχολεία: Αναρτήθηκαν οι προσωρινοί κατάλογοι των αιτήσεων εισαγωγής
Αναλυτικά η ενημέρωση αιτούντων για εισαγωγή στα Πρότυπα (Π.Σ.), Πειραματικά (ΠΕΙ.Σ.) ή Εκκλησιαστικά Σχολεία (Ε.Κ.)
Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά Σχολεία: Αναρτήθηκαν οι προσωρινοί κατάλογοι των αιτήσεων εισαγωγής