Σεμινάριο για τα κτίρια χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης στο Ρέθυμνο
Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το σεμινάριο για τα κτίρια χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης (παθητικά κτίρια) του θεσμού “Ρέθυμνο -Τεχνική Πρωτεύουσα Κρήτης”.

 

Ο θεσμός έχει γίνει πλέον το σημείο συνάντησης του Τεχνικού κόσμου της Κρήτης. Ανήκει σε πρωτοβουλία και διοργάνωση του “Τομέα Δομικών έργων, Αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και δομημένου περιβάλλοντος” του 1ου ΕΠΑ.Λ.\ Ε.Κ. Ρεθύμνου και ήταν υπό την αιγίδα και την χορηγία του Δήμου Ρεθύμνου καθώς και υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κρήτης, της Περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης Κρήτης και με την υποστήριξη του ΠΕΚΕΣ Κρήτης.

 Μαθητές και εκπαιδευτικοί του τομέα, υπερβαίνουν τον ρόλο τους και συνεργάζονται για την διεξαγωγή εκδηλώσεων που στόχο έχουν την συνάντηση μαθητών, φοιτητών, επαγγελματιών και φορέων που ασχολούνται με το ίδιο αντικείμενο.

Συντονίστρια οργάνωσης είναι η κ. Ελένη Λεουνάκη, εκπαιδευτικός του εν λόγω σχολείου, όπου μαζί με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς της ειδικότητας αυτής, επιμελούνται όλη την διοργάνωση. Στην εισήγησή της η κ. Λεουνάκη παρουσίασε το αντικείμενο σπουδών των μαθητών του τομέα αυτού, καθώς και τις προοπτικές που έχουν, βάσει των γνώσεων και των δεξιοτήτων τους. Επίσης, αναφέρθηκε στον σημαντικό ρόλο που έχει η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ώστε να αναβαθμιστούν ενεργειακά και ποιοτικά οι κατασκευές στην Ελλάδα. Τόνισε δε, την αναγκαιότητα για ενημερωμένα προγράμματα σπουδών που θα κινούνται στην κατεύθυνση αυτή, δηλαδή στην κατασκευή κτιρίων χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης.

Το «άνοιγμα» της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην κοινωνία και η αλληλεπίδραση με φορείς και επαγγελματίες του αντικειμένου, φέρνουν κοντά το σχολείο με την επαγγελματική εξειδίκευση και την αγορά εργασίας.

Η Αντιδήμαρχος Παιδέιας Ρεθύμνου, κ. Άννα Ελευθεριάδου - Γκίκα, χαιρέτισε την πρώτη ημέρα του σεμιναρίου, συνεχάρη τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές για την πρωτοβουλία και την διοργάνωση και δήλωσε ενθουσιασμένη με τέτοιου είδους διοργανώσεις καθώς και πως θα συνεχίσει ο δήμος να στηρίζει τον θεσμό αυτόν.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι αυτός ο θεσμός αποτελεί πανελλήνια πρωτοτυπία, καθώς για πρώτη φορά ένας φορέας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διοργανώνει εκδηλώσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος, με ιδιαίτερα εξειδικευμένα θέματα, που απευθύνεται όμως σε πολλές ομάδες του Τεχνικού κόσμου.

Η τρίτη αυτή διοργάνωση του θεσμού ήταν ένα διήμερο Επιμορφωτικό Σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 6 και Πέμπτη 7 Νοεμβρίου στο Ρέθυμνο, με θέμα  " Η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, αρωγός στην διάχυση της γνώσης - Βασικές αρχές σχεδιασμού παθητικών κτιρίων και κτιρίων ΝΖΕΒ ", με εισηγητή τον κ. Παλλατζά Στέφανο, Πρόεδρο του Ινστιτούτου Παθητικών Κτιρίων Ελλάδας.

Να θυμίσουμε ότι τα κτίρια χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης (Near Zero Energy Buildings) είναι βάση  Ευρωπαϊκής Οδηγίας άμεση προτεραιότητα όσον αφορά τα νέα κτίρια αλλά και ως αναβάθμιση για τα υφιστάμενα. Το πρότυπο των παθητικών κτιρίων αφορά σε κτίρια που θα χρειάζονται ελάχιστη ενέργεια για τις ανάγκες ψύξης και θέρμανσης. Ο κ. Παλλατζάς ανέπτυξε τον τρόπο με τον οποίο τα παθητικά κτίρια μπορούν να το επιτύχουν, τις μεθόδους για αεροστεγανότητα, μόνωση, αποφυγή θερμογεφυρών, τον μηχανικό αερισμό με ανάκτηση θερμότητας καθώς και τα κόστη όλων αυτών, όπου σε μία νέα κατασκευή είναι σχεδόν ίδια με μίας συμβατικής κατασκευής. Επίσης ενημέρωσε για τα σεμινάρια που διοργανώνει το Ινστιτούτο Παθητικών κτιρίων Ελλάδας για Σχεδιαστές παθητικών κτιρίων (Πολιτικούς και Μηχανολόγους Μηχανικούς) καθώς και για Τεχνικούς παθητικών κτιρίων (Εξειδικευμένους τεχνικούς) και για τον τρόπο Πιστοποίησης.

Κατά την δεύτερη ημέρα του σεμιναρίου ο Δρ. Ν. Ζωγραφάκης  Δ/ντης Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Κρήτης, στην εισήγησή του με θέμα «Εξοικονόμηση ενέργειας και Ενεργειακή Αποδοτικότητα στα Δημόσια Κτίρια της Περιφέρειας Κρήτης  -Έργο ΣΥΝΕΡΓΕΙΝ» παρουσίασε την εξοικονόμηση ενέργειας και την ενεργειακή αποδοτικότητα στα Δημόσια Κτίρια της Περιφέρειας Κρήτης καθώς και το έργο εδαφικής συνεργασίας Ελλάδας – Κύπρου «ΣΥΝΕΡΓΕΙΝ» που αφορά στο ίδιο θέμα. Τόνισε δε πως τα παθητικά και βιοκλιματικά κτίρια είναι απολύτως κατάλληλα για το κλιματικό περιβάλλον της Κρήτης, προσεγγίζοντας σχεδόν μηδενική ενεργειακή κατανάλωση και πολύ φθηνότερη λειτουργία διασφαλίζοντας συγχρόνως υψηλό επίπεδο θερμικής και οπτικής άνεσης και λειτουργικότητας, γι’ αυτό απαιτούνται συντονισμένες προσπάθειες των αρμοδίων φορέων και πολιτών για πραγματοποίηση περισσότερων παρόμοιων έργων παθητικών κτιρίων στην Κρήτη.

Με πολύ μεγάλη χαρά οι εισηγητές, διακεκριμένοι πανελλαδικά αλλά και σε χώρες του εξωτερικού, δέχονται την πρόσκληση για συμμετοχή στις εκδηλώσεις αυτές και αναμένουμε ιδιαίτερου ενδιαφέροντος θεματικές σύντομα.

Οι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι περιμένουν τις επόμενες διοργανώσεις με ανυπομονησία καθώς και πως τέτοιου επιπέδου σεμινάρια δεν είχαν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν στην Κρήτη μέχρι πρότινος.

 

 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;