Thumbnail
Σάββατο 5 Μαΐου

“Τα προγράμματα  του διεθνούς οργανισμού International Baccalaureate που ενισχύουν τους μαθητές να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους και να εισαχθούν στα καλύτερα πανεπιστήμια δεν απευθύνονται μόνο στην ελίτ των σχολείων’’ ανέφερε ο Adrian Kearney Διευθυντής του τμήματος ΙΒ World School στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε σήμερα με αφορμή τη συμμετοχή του στο Διεθνές Συμπόσιο EDUCATION FORWARD για τα 50 χρόνια του IB, το ερχόμενο Σάββατο 5 Μαΐου στα Εκπαιδευτήρια «Ο Πλάτων» στα Γλυκά Νερά Αττικής.

Το ΙΒ είναι το πλαίσιο διδασκαλίας  σε 4800 σχολεία σε όλο τον κόσμο, σχεδόν τα μισά όπως τόνισε (40%) είναι δημόσια σχολεία σε ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία κ.α. ενώ στην Ισπανία βοήθησε σημαντικά στο να μην εγκαταλείπει υψηλό ποσοστό μαθητών το σχολείο πριν ολοκληρώσουν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση όπως συνέβαινε στο παρελθόν. 

“Είμαστε ανοιχτοί στο διάλογο με το Υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας πρέπει να εστιάσουμε στον δάσκαλο να εξελιχθεί να μάθει νέα πράγματα για να ενισχύσει το ταξίδι της γνώσης  των παιδιών. Σκοπός είναι να αναπτύξουμε την εθνική ταυτότητα παράλληλα όμως να έχουν οι μαθητές ένα παράθυρο ανοιχτό σε όλο τον κόσμο και να βγουν από το στενό πλαίσιο της χώρας” ανέφερε ο κ. Kearney.

Το πρόγραμμα διδασκαλίας των μαθητών είναι αυτό που προβλέπεται από το Υπουργείο Παιδείας όπως ανέφερε  ενώ το ΙΒ προσφέρει το πλαίσιο διδασκαλίας, δηλαδή καινοτόμες πρακτικές και μια διαθεματική προσέγγιση στη γνώση.

“Κομμάτι της φιλοσοφίας του ΙΒ έχει τις ρίζες του στην αρχαία Ελληνική φιλοσοφία καθώς οι μαθητές μαθαίνουν να έχουν μια φιλοσοφική προσέγγιση στη γνώση που αποκτούν με το να αναρωτιούνται και να διερευνούν την εγκυρότητα τους μια διαδικασία που προσομοιάζει τη Σωκρατική φιλοσοφία”.

Στο ερώτημα γιατί να εισαχθούν τα προγράμματα IB στα σχολεία και ειδικότερα στα δημόσια Ελληνικά σχολεία ο κ. Kearney απάντησε πως οι απόφοιτοι του IB Diploma έχουν αφενός μεγαλύτερη πιθανότητα εισαγωγής στις πιο απαιτητικές Πανεπιστημιακές σχολές και αφετέρου αναπτύσσουν δεξιότητες που τους επιτρέπουν να εργαστούν οπουδήποτε στον κόσμο. Μάλιστα μπορούν να κατακτήσουν στο μέλλον επαγγέλματα που ακόμη δεν υπάρχουν στην αγορά εργασίας.

Ενδεικτική είναι η περίπτωση μαθήτριας της Α’ Λυκείου η οποία μιλώντας στη συνέντευξη τύπου διηγήθηκε την εμπειρία της για το πως μετέτρεψε το...χόμπι της που είναι το πιάνο σε ερευνητική εργασία αναπτύσσοντας ένα μουσικό CD με τραγούδια από το χώρο του θεάματος “Τρόμαξα στην αρχή αλλά στη συνέχεια διαπίστωσα ότι ήταν μια από τις καλύτερες εμπειρίες μου στο σχολείο” δήλωσε η 15χρονη μαθήτρια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από φέτος για πρώτη φορά Έλληνες μαθητές αξιολογούνται μέσω υπολογιστή ταυτόχρονα με άλλους μαθητές σε ολόκληρο τον κόσμο για να λάβουν τη διεθνή πιστοποίηση MYP Certificate.

“Η αξιολόγηση αυτή στους 15χρονους μαθητές εστιάζεται στις μαθησιακές δεξιότητες που έχουν αποκτήσει συνολικά στη διάρκεια του προγράμματος των μεσαίων χρόνων του IB  και όχι στη στείρα απομνημόνευση γνώσεων” ανέφερε η Μαρία Τσαγγάρη συντονίστρια του ΜΥP στα Eκπαιδευτήρια «Ο Πλάτων».

Το Διεθνές Συμπόσιο EDUCATION FORWARD στις 5 Μαΐου έχει 2 μέρη, το πρώτο απευθύνεται σε γονείς και μαθητές ώστε να γνωρίσουν όλες τις καινοτομίες στο χώρο της εκπαίδευσης ενώ το δεύτερο απευθύνεται σε Πανεπιστημιακούς εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας και σε εκπαιδευτικούς ώστε να δουν στην πράξη πως αυτές οι καινοτομίες μπορούν να εισαχθούν και στην Ελληνική Εκπαίδευση και πως βοηθούν τα παιδιά στις μετέπειτα Πανεπιστημιακές τους σπουδές.

 

Στόχοι και περιεχόμενο του διεθνούς συμποσίου για τα προγράμματα IB

Tι κοινό έχουν η κοινωνική ακτιβίστρια από τη Σαουδική Αραβία Maryam Al Ammari, o Ιάπωνας αστροναύτης Akihiko Hoshide, o Ολλανδό-Βρεττανός πολεμικός ανταποκριτής Aernout van Lynden και η Νιγηριανή-Καναδή μουσικός Falana; Είναι όλοι απόφοιτοι σχολείων του International Baccalaureate  με κοινή αφετηρία όσα διδάχθηκαν ως μαθητές για να  ακολουθήσουν τα όνειρα τους χαράσσοντας  ο καθένας το δικό του δρόμο με τόλμη, ρίσκο έρευνα, γνώση και με υψηλό το αίσθημα προσφοράς στον συνάνθρωπο 

Οι αληθινές ιστορίες τους θα πλαισιώσουν τη γιορτή για τα 50 χρόνια Διεθνούς Εκπαίδευσης του Οργανισμού ΙΒ.

Το Διεθνές Συμπόσιο, «γιορτή» της Σύγχρονης Εκπαίδευσης με τίτλο «Education Forward», θα πραγματοποιηθεί στα εκπαιδευτήρια «Ο Πλάτων» στα Γλυκά Νερά Αττικής (προέκταση Ελ.Βενιζέλου 153 54)  το Σάββατο στις 5 Μαΐου από τις 10:00 έως τις 14.30 και η είσοδος θα είναι ελεύθερη.  

Σκοπός είναι  να προσφέρει μία πλήρη εικόνα για την εξέλιξη της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και στον Κόσμο, μέσα από τα 3 προγράμματα του ΙΒ Continuum, που απευθύνονται σε μαθητές από 3 έως 18 ετών.

Στο επίκεντρο φέτος είναι το Πρόγραμμα Μεσαίων Χρόνων (MYP), η προσέγγιση δηλαδή του International Baccalaureate που δίνει έγκαιρα τα εφόδια στους εφήβους να προετοιμαστούν πριν από το Λύκειο για την πορεία τους στο Πανεπιστήμιο μέσα από έρευνα κριτική σκέψη και σωστή οργάνωση.

Στη διάρκεια της εκδήλωσης  κορυφαία στελέχη του IBO θα παρουσιάσουν τα προγράμματα διδασκαλίας και αξιολόγησης, που εμπνέουν τους μαθητές σε όλο τον κόσμο σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, να γίνουν ενεργοί, με ενσυναίσθηση, αεί διδασκόμενοι πολίτες, ικανοί να κατανοούν και να σέβονται τις διαφορετικές οπτικές.

Ο Adrian Kearney  Διευθυντής του τμήματος IB World Schools, θα αναλύσει τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσονται οι δεξιότητες των μαθητών σε όλο τον κόσμο μέσα από τα προγράμματα του Διεθνούς Οργανισμού,

ο Peter Fidczuk  Διευθυντής Ανάπτυξης του ΙΒ στο Ηνωμένο Βασίλειο θα αναφερθεί στις προοπτικές που έχουν για σπουδές στην Αγγλία οι απόφοιτοι του IB,

ο Per Erik Ahlberg  Διευθυντής του τμήματος Εξέλιξης και Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου της Ουψάλα  θα παρουσιάσει την εμπειρία του IB στη Σουηδία

και αντίστοιχα θα μιλήσει για την εμπειρία της Ολλανδίας η Elizabeth Anne Zeller, υπεύθυνη του τμήματος επιλογής σπουδαστών και επικοινωνίας του πανεπιστημίου  Leiden.

«Ένα πλαίσιο ικανοτήτων για τον σύγχρονο κόσμο»  είναι το θέμα που θα αναπτύξει  ο Γεώργιος Κων. Πασιάς, Kαθηγητής Συγκριτικής Εκπαίδευσης στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Aθηνών ο οποίος έχει συμβάλει ουσιαστικά στην υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων και  στην εφαρμογή καινοτομιών και πιλοτικών προγραμμάτων στο ελληνικό σχολείο (ΣΕΠΠΕ, Ολοήμερο σχολείο, Ευέλικτη Ζώνη, Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, κα).

Έλληνες εκπαιδευτικοί  και μαθητές θα μιλήσουν για τη δική τους εμπειρία στα χρόνια που διδάσκουν ή διδάσκονται τα προγράμματα του International Baccalaureate.

Όσοι βρεθούν στην εκδήλωση θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν επίσης τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η παγκόσμια πλατφόρμα «100 mentors» που έχει δημιουργήσει ο επιστήμονας Γιώργος Νικολετάκης. Το «100 mentors» συνδέει  ακόμη και τους μαθητές των πιο απομακρυσμένων χωριών και κοινοτήτων σε όλο τον κόσμο και πρόσφατα και στην Ελλάδα με επιστήμονες κορυφαίων οργανισμών όπως η NASA και το CERN αλλά και με ανθρώπους από κάθε χώρο που μπορούν να εμπνεύσουν και να διδάξουν τα παιδιά με ξεχωριστό τρόπο.

Μια μέρα στο σχολείο του IB - Η ολιστική εκπαίδευση από τα 3 έως τα 18 χρόνια

PYP – ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΩΣ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΩ              (Primary Years Programme)

Δευτέρα πρωί και στην πολύχρωμη πλατεία έχουν συγκεντρωθεί οι μικροί μαθητές. Είναι η αυλή του σχολείου τους. Ένα τρίχρονο παιδί, η Μαρία μαζεύει τα φύλλα από το έδαφος. Η δασκάλα της ακούει προσεκτικά τη μικρή να ρωτά γιατί πέφτουν τα φύλλα από το δέντρο και δεν τη διακόπτει για να »κάνουν μάθημα …» Το μάθημα έχει μόλις αρχίσει!

Συνεχίζεται στην ‘’Αίθουσα του Δάσους ‘’όπου ξεκινούν οι μαθητές με ενθουσιασμό μια κατασκευή με φυσικά υλικά. Οι ερωτήσεις δεν σταματούν και οδηγούν τη χαρούμενη ομάδα στο “Ατελιέ” του σχολείου όπου θα παίξουν με τα χρώματα και τα σχήματα για να δημιουργήσουν τον κόσμο μέσα από τα δικά τους μάτια.

Όλα ξεκινούν από μια ιδέα. Μια ερώτηση, μία παρατήρηση, μία διαπίστωση, μία επιθυμία. Τα παιδιά εμπνέονται από το περιβάλλον που έχει δημιουργήσει ο δάσκαλος και εστιάζουν σε αυτό που τους κινεί περισσότερο το ενδιαφέρον. «Μαγικά», στην ομάδα δημιουργείται μια αλληλουχία αναζητήσεων με αφετηρία ένα θέμα.

Το ταξίδι της γνώσης συνεχίζεται στο νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό σχολείο με τον ίδιο τρόπο. Στα 5,6 χρόνια τους τα παιδιά έχουν ήδη αγαπήσει το σχολείο, εκφράζονται με άνεση έχουν μάθει να συνεργάζονται και παράλληλα μαθαίνουν με φυσικό τρόπο και την Αγγλική γλώσσα που εντάσσεται σε αρκετές δραστηριότητες τους ακόμη κι αν δεν ακολουθούν το Δίγλωσσο πρόγραμμα του σχολείου.
 
«Το παιδί μιλά 100 γλώσσες και του αφαιρούν τις 99»
 
Αυτό είχε διαπιστώσει ο εμπνευσμένος παιδαγωγός Loris Malaguzzi που συνέδεσε το όνομα του με την μέθοδο Reggio Emilia όπως λέγεται η ομώνυμη ιταλική πόλη από όπου ξεκίνησε μετά τον β παγκόσμιο πόλεμο ο επαναστατικός τρόπος εκπαίδευσης. Το παιδί γεννιέται με άπειρες δυνατότητες και τρόπους έκφρασης αλλά το κοινωνικό περιβάλλον και το σχολείο με τις κλασσικές πρακτικές τις ισοπεδώνουν. Στο σχολείο του Reggio Emilia ο χρόνος των παιδιών μοιράζεται σε σταθερές ρουτίνες και -το μεγαλύτερο διάστημα- σε μαθησιακές δραστηριότητες ή παιχνίδια που τα ίδια αποφασίζουν.
 
Σε αυτή τη φιλοσοφία του Reggio Emilia στηρίζεται η εκπαίδευση στα πρώτα χρόνια του παιδιού σε συνδυασμό με το πρόγραμμα PYP (Primary Years Programme) του International Baccalaureate για παιδιά από 3 έως 11 ετών που εφαρμόζεται σε ελάχιστα σχολεία στην Ελλάδα, με πρώτο το World School «Ο Πλάτων» στα Γλυκά Νερά Αττικής. Οι βασικοί τομείς μελέτης, μαθηματικά, γλώσσα, φυσικές και κοινωνικές επιστήμες, φυσική αγωγή κ.λπ., όπως παραδοσιακά τους γνωρίζουμε, εντάσσονται στον πυρήνα αναζήτησης απαντήσεων σε βασικά ερωτήματα του ανθρώπου.
 
Ποιοι είμαστε; Πού βρισκόμαστε στον χώρο και στον χρόνο; Πώς εκφραζόμαστε; Πώς λειτουργεί ο κόσμος που μας περιβάλλει; Πώς οργανώνουμε τη ζωή μας;
 
«Ακούμε προσεκτικά τι ενδιαφέρει τα παιδιά και σχεδιάζουμε το μάθημα. Για παράδειγμα υπήρξε ένα διάστημα που μιλούσαν στην τάξη οι μαθητές συνέχεια για πειρατές Ξεκινήσαμε όλοι μαζί την έρευνα μας για το θέμα. Βγήκαμε στον κήπο του σχολείου να φτιάξουμε κάστρα και εκεί κάποια παιδιά πρόσεξαν τις σκιές που δημιουργούσαν στο χώρο. Αυτό μας οδήγησε στο εργαστήριο φυσικών επιστημών για να τους δείξουμε φυσικούς και τεχνητούς τρόπους φωτισμού και αντανακλάσεις. Μετά ρωτούσαν πως δουλεύει ένα κανόνι, πόσο μακριά είναι η θάλασσα, τα ερωτήματα έπεφταν βροχή Ανέλαβαν σε ομάδες να βρουν τις απαντήσεις, τους υποδείξαμε τρόπους να συλλέξουν πληροφορίες μέσα από τη βιβλιοθήκη, τους διαδραστικούς πίνακες, τους ίδιους τους γονείς τους για να τις παρουσιάσουν και να τις μοιραστούν με όλους. Αυτό είναι πολύ σημαντικό όχι μόνο γιατί μαθαίνουν δημιουργικά χωρίς πίεση αλλά και γιατί ακόμη και τα πιο δειλά συνεσταλμένα παιδιά αποκτούν το θάρρος της γνώμης τους» λέει η διευθύντρια προσχολικής αγωγής Δήμητρα Μπέλλου.
 
Τα θρανία δεν είναι σε σειρές  είναι τοποθετημένα στο χώρο κυκλικά για να έχουν όλοι οπτική επαφή μεταξύ τους και να συνεργάζονται σε ομάδες.
 
«Χρησιμοποιούμε τη βιβλιοθήκη, ρωτάμε τους γονείς και τους φίλους μας για τις γνώσεις τους ή την άποψή τους πάνω σε ένα θέμα, συνεργαζόμαστε και δεχόμαστε ο ένας την θέση του άλλου και στο τέλος παρουσιάζουμε τα συμπεράσματά μας με όποιον τρόπο ο καθένας προτιμάει» λένε τα παιδιά.
 
MYP – Ο ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗΡΟΣ ΕΦΗΒΟΣ ΤΟΥ IB
 
Μπαίνοντας στην εφηβεία το πρόγραμμα των μεσαίων χρόνων του IB (International Baccalaureate ΜYP) που απευθύνεται σε παιδιά 11-16 ετών από την Α Γυμνασίου έως την Α Λυκείου δίνει εργαλεία ζωής στους μαθητές όποια απόφαση κι αν πάρουν για το μέλλον τους και τις σπουδές τους.
 
«Κάθε εκπαιδευτικός ανεξάρτητα από την ειδικότητα του στο σύστημα του IB είναι και εκπαιδευτικός της γλώσσας, της επικοινωνίας.
Ο μαθητής προετοιμάζεται από εδώ για να βγει με αυτοπεποίθηση και ουσιαστική γνώση στον κόσμο. Μέσα από τα καθορισμένα μαθήματα δουλεύουμε με έννοιες. Για παράδειγμα η έννοια «Αλλαγή» Στην ιστορία έρχεται με μια επανάσταση στα μαθηματικά και στη φυσική με πράξεις ,στη γλώσσα μέσα από τη λογοτεχνία σε διαφορετικές περιόδους ,στη μουσική η αλλαγή συνδέεται με την κίνηση. Προσπαθούμε να δούμε την αλληλεπίδραση, την εξέλιξη όλων των πραγμάτων τη θέση τους μέσα στο παγκόσμιο γίγνεσθαι κι όχι απλά να μάθουμε αποσπασματικές πληροφορίες» λέει η συντονίστρια του MYP Μαρία Τσαγγάρη.
 
DP – Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ… ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΒΓΕΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
 
Το Diploma Programme του ΙB στη Β και Γ Λυκείου, το ακολουθούν οι μαθητές που έχουν αποφασίσει να σπουδάσουν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού ή σε αγγλόφωνα ιδρύματα του εσωτερικού. «Απαλλαγμένοι οι μαθητές από το άγχος των Πανελλαδικών εξετάσεων εστιάζουν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους, στη διερεύνηση δεδομένων και στη σύνθεση πληροφοριών για να παρουσιάσουν εργασίες βασισμένες σε διεθνή ακαδημαϊκά πρότυπα. Δίνουμε μεγάλη σημασία στις κοινωνικές τους δεξιότητες και στην αλληλεγγύη που γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας τους μέσα από δράσεις προσφοράς στον συνάνθρωπο.
Επίσης καλλιεργούμε την προσαρμοστικότητα τους σε ανοίκειο περιβάλλον Για παράδειγμα, ο Γιώργος μαθητής της Β λυκείου δεν είναι από τα παιδιά που επιδιώκουν να είναι «αρχηγοί » και δεν νιώθει ιδιαίτερα άνετα να τραβάει το ενδιαφέρον των άλλων για οποιοδήποτε λόγο. Ο μέντορας του τού δίνει τον ηγετικό ρόλο σε μια ομάδα εργασίας ενώ ο φίλος του που θα ήθελε πολύ να είναι στη θέση του αναλαμβάνει να ακολουθήσει την ομάδα. Μετά από κάθε δράση κάνουμε αναστοχασμό, reflection. Ερευνούμε τι πήγε και τι δεν πήγε καλά και επιδιώκουμε να το διορθώσουμε, αυτό αφορά και τον ίδιο τον εκπαιδευτικό ως μέλος της ομάδας. Μαθαίνουμε πώς να κάνουμε σωστή διαχείριση του χρόνου. Αναλαμβάνουμε πλήρως την ευθύνη του εαυτού μας» λέει ο εκπαιδευτικός στη βαθμίδα του DP Μιλτιάδης Κίτσος.
 
ΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ INTERNATIONAL BACCALEUREATE
 
Η νέα τάση εκπαίδευσης στα ελληνικά σχολεία σε όλες τις βαθμίδες είναι η μέθοδος που έχει δοκιμαστεί εδώ και 50 χρόνια και έχει αποδώσει τα μέγιστα όπως αποδεικνύει η πορεία των αποφοίτων στα σχολεία που ακολουθούν το πλαίσιο του Διεθνούς Οργανισμού International Baccalaureate.
 
Η ιδέα της μόρφωσης που άνοιξε τους πνευματικούς ορίζοντες ανθρώπων σε όλο τον κόσμο ξεκίνησε από μια ομάδα εκπαιδευτικών στην Ελβετία το 1968. Δημιουργήθηκε αρχικά για να καλύψει τις ανάγκες παιδιών διπλωματών και πολιτικών που έπρεπε να μετακινούνται σε διάφορες χώρες και ως πολίτες του κόσμου πλέον να είναι ανοιχτοί στην επικοινωνία στις συνεργασίες στην έρευνα, να είναι ισορροπημένοι συναισθηματικά και πνευματικά σε κάθε περιβάλλον. Αυτό είναι το ζητούμενο σήμερα σχεδόν για όλους τους νέους σε έναν κόσμο που η αγορά εργασίας απαιτεί προσαρμογή σε διεθνείς κανόνες και υψηλά επαγγελματικά προσόντα και κοινωνικές δεξιότητες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

smartphone_apps.jpg
5 εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφιών για να κατεβάσεις στο smartphone σου
Δεν έχει σημασία πόσο φανατικός φωτογράφος είσαι με το κινητό σου, κάθε σου λήψη μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερη με λίγη επεξεργασία
5 εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφιών για να κατεβάσεις στο smartphone σου