Thumbnail
Ροκάνισαν κάθε  μου ελπίδα, κάθε διάθεση να αφήσω πίσω τον στριμωγμένο μου εαυτό και να φτιάξω κάτι καινούριο.

Το ξύπνημα της άνοιξης ή η σφαγή των αμνών;

Γεωργοτά Αγγελική, Πε02, Κέρκυρα

Αποφασίζω ότι ο κόσμος αυτός δεν μου ταιριάζει. Δεν μου ταιριάζει η μισαλλοδοξία, η μιζέρια, η καθημερινή απαξίωση για κάθε προσπάθεια, η καχυποψία πως κάθε κίνηση κρύβει σκοπιμότητα. Αποφασίζω πως μου στένεψαν πολύ τον κόσμο. Ροκάνισαν κάθε  μου ελπίδα, κάθε διάθεση να αφήσω πίσω τον στριμωγμένο μου εαυτό και να φτιάξω κάτι καινούριο.

8.15 .Χτυπάει το κουδούνι.  Ο ήχος του οφείλει να θυμίζει το «ξύπνημα της άνοιξης». Φέτος θυμίζει τον ήχο κουδουνιών που φορούν τα πρόβατα, στοιχισμένα στη σειρά λίγο πριν τα πάνε για σφαγή. Συντονίζω τις κινήσεις μου, πρέπει να οδηγηθώ στην τάξη, να χαμογελάσω και να ευχηθώ  « καλή σχολική χρονιά». Ευφημισμός. Όλοι γνωρίζουμε καλά πως δεν θα είναι καλή. Δεν θα είναι καλή,  γιατί  δεν γίνεται κάθε χρόνο να συρρικνώνεις τα όνειρα ,την ελπίδα, την περηφάνεια,  την αξιοπρέπεια αυτών που θέλεις να εμφυσήσουν στα παιδιά σου προσδοκία και όραμα.  Η πρώτη μου επαφή είναι παγωμένη. Θέλω να πω για τη θεατρική ομάδα του σχολείου, για τον ποιητικό διαγωνισμό , για όσα προγραμματίζω κάθε χρόνο να κάνω. Θέλω να πω στα παιδιά να μοιραστούμε ιδέες για ένα πιο δημιουργικό σχολείο. Για μια πιο απελευθερωμένη σχέση με τη μάθηση. Όμως μπροστά μου ξεπροβάλλει η τράπεζα θεμάτων, μια αγχόνη κρέμεται πάνω από το κεφάλι μου. Πότε θα τελειώσω την ύλη; Πόσο γρήγορους ρυθμούς πρέπει να ακολουθήσω; Και αν δεν βιαστώ δεν θα είμαι καλή καθηγήτρια;  Προφανώς.  Αυτό ισχυρίζονται οι οραματιστές του νέου λυκείου. Κάπου το άκουσα σε μια πρωινή εκπομπή: Θα αναγκάζονται ,λέει , όλοι οι καθηγητές να ολοκληρώσουν την ύλη, έτσι δεν θα υπάρχουν καλοί και κακοί καθηγητές στα σχολεία. Καινούριος ορισμός. Φαντάζομαι πως στο νέο σχολείο η λέξη παιδαγωγική είναι κάπου χαμένη στη μετάφραση. Στόχος η ύλη. Ο καθηγητής διεκπεραιωτής.  Το μάθημα προετοιμασία για τις εξετάσεις.  Φτιάχνω ρομπότ και ας μη σπούδασα μηχανικός.

Απέναντί μου στέκονται παιδιά. Με γαλανά, πράσινα ή καστανά μάτια , ξανθά ή μαύρα μαλλιά, αγόρια ή κορίτσια, γελαστά ή συνοφρυωμένα . Έφηβοι. Ξυπνά μέσα τους η άνοιξη. Και κανείς δεν έχει δικαίωμα να τους την κλαδέψει αδέξια, με προχειρότητες, θεωρίες και μηχανική αποστήθιση.  Πρώτα από όλα δεν έχω αυτό το δικαίωμα εγώ.  Είμαι μπροστά τους και πρέπει να έρθω δίπλα τους. Να τους κρατήσω το χέρι και να τα στηρίξω σε κάθε σκίρτημα ή καρδιοχτύπι. Σε κάθε φόβο, απογοήτευση, χαρά ή λύπη. Πώς έγινε έτσι το σχολείο ένα απέραντο μηχανοστάσιο;  

27. 28. 30. Είναι αριθμοί. Σε μία τάξη. Παιδιών.  Χωράνε; Μα ναι, άνετα. Υπάρχουν καρέκλες για όλους  και τετραγωνικά μέτρα κάποιες φορές διαθέσιμα. Μπορώ να είμαι εκεί για κάθε παιδί ξεχωριστά; Να μάθω τις αδυναμίες του, να αφιερώσω χρόνο στα προβλήματά του, να δω , αν κάτι το απασχολεί;  Στα σαράντα πέντε ή πενήντα λεπτά; Στο πεντάλεπτο διάλειμμα; Στην κενή  μου ώρα που πρέπει να κάνω γραμματειακή υποστήριξη ή το φύλακα , αφού πια στα σχολεία ούτε φύλακες υπάρχουν και οι γραμματείς είναι είδος υπό εξαφάνιση;  

Εγώ και φέτος είμαι εδώ. Δαγκώνω τα χείλη, μα χαμογελώ .Παιδιά μου είναι όλα τα παιδιά που με κοιτούν απορημένα.  Δεν θα τους σβήσω το χαμόγελο. Τουλάχιστον όχι εγώ.

Γι αυτό  αποφασίζω να διεκδικήσω καλύτερες συνθήκες στο σχολείο. Μάθησης για κείνα, εργασίας για εμένα. Γιατί συγκοινωνούντα δοχεία είναι αυτά. Κουτσουρεμένοι άνθρωποι, μόνο κουτσουρεμένα όνειρα μπορούν να μεταδώσουν . Αποφασίζω ότι αυτή τη φορά πρέπει να αντέξω. Να πω ότι αυτό το σχολείο το φτιάχνουν οι άνθρωποι και όχι εγκύκλιοι που αλλάζουν σε μια νύκτα.  Και ας ξέρω πως με εγκλώβισαν τόσο , ώστε να μην μπορώ να αντέξω. Αποφασίζω  όμως να προσπαθήσω. Αυτή τη φορά τα όρια έχουν χαθεί. Γιατί , όταν χτύπησε το κουδούνι και μπήκα στην τάξη ένιωθα σφιγμένη την καρδιά μου, ένιωθα πως δεν είμαι παρά ένας αριθμός στο κομπιούτερ, στο survey αν θες, που ένα κλικ φτάνει να με εξαφανίσει.  Και θέλω αυτή τη φορά  να  δω  δίπλα μου τους γονείς των μαθητών μου και όχι άλλο απέναντί μου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

χυμος
Αντιοξειδωτικοί χυμοί φρούτων για δυνατό ανοσοποιητικό όλο το χρόνο
Oι χυμοί φρούτων όταν συνδυάζουν παραπάνω από ένα φρούτο, τονώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα, προφυλάσσοντας τον οργανισμό από τις εξωτερικές απειλές
Αντιοξειδωτικοί χυμοί φρούτων για δυνατό ανοσοποιητικό όλο το χρόνο