Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αρχική >

Γιατί το πραγματικό ροκ δεν είναι το πόσα σόλα θα ακούσεις στην κιθάρα...


Δημοσιεύτηκε: Σάββατο, 9 Σεπτέμβριος, 2017 - 18:22 | Στην Κατηγορία:

Γράφει ο Γιώργος Παλαιολόγος

Γιατί το πραγματικό ροκ δεν είναι το πόσα σόλα στην κιθάρα θα περιλαμβάνει ένα τραγούδι ή πόσο δυνατά θα ακούγονται τα κρουστά, αλλά…

Έτυχε χτες να βρεθώ μετά από 1 χρόνο σε συναυλία του Αλκίνοου Ιωαννίδη, καθώς στο ενδιάμεσο δεν είχα καταφέρει να τον δω στο «Κύτταρο» ή σε άλλα live του.  Τελικά κατάφερα να παω στη συναυλία του στο Θέατρο Ρεματιάς Χαλανδρίου και ειλικρινά πρέπει να ήταν η πιο όμορφη συναυλία που έχω παρευρεθεί.

Προφανώς, ο καθένας μπορεί να παραθέσει ένα εκατομύριο πραγματικούς ή εντελώς υποκειμένους λόγους για το ποια ήταν η συναυλία της ζωής του, όμως δεν είναι αυτό το θέμα: Το θέμα είναι ο Αλκίνοος και η εξέλιξή του στα μουσικά πράγματα. 

Όποιος παρακολουθεί τα τελευταία χρόνια τον Αλκίνοο θα έχει καταλάβει ότι η στροφή που έχει κάνει ο συγκεκριμένος καλλιτέχνης είναι πολύ μεγάλη. Έχει κάνει μια στροφή σε αυτό που είναι πραγματικά ροκ, ουσιαστικά ροκ, όχι σε επίπεδο ενορχήστρωσης με την κλασσική έννοια αλλά σε επίπεδο κατάθεσης ψυχής με κάθε τρόπο σε αυτό που κάνει. Έχει αφήσει πίσω του την φάση «έντεχνο» (ό,τι και αν σημαίνει αυτό ακριβώς), την οποία μάλιστα  σε κάθε ευκαιρία κριτικάρει,μαζί και τον εαυτό του για αυτά που έγραφε κάποτε.

Δεν μπορεί να ιδωθεί με άλλο τρόπο το γεγονός πωςέπαιζεμε την ίδια ένταση3 ½ ώρες σερί χωρίς να κατέβει δευτερόλεπτο από την σκηνή. Ακόμα και όταν το καθορισμένο πρόγραμμα τελείωσε, κατέβηκε όληη μπάντα κάτω και συνέχισε μόνος του για αλλά 15 τουλάχιστον τραγούδια, μέχρι να επιστρέψει η μπάντα για ένα τελευταίο τραγούδι.

Δεν μπορεί να ιδωθούν διαφορετικά στίγμες όπως το να τραγουδάει ακαπέλαένα ολόκληρο τραγούδι (την Μικρή Βαλίτσα) μπροστά από το μικρόφωνο και όλο το κοινό να είναι έτοιμο να βουρκώσει. Αυτό να συμβαίνει 1 τραγούδι πριν κλείσει η συναυλία. Ένα τραγούδι που όπως ο ίδιος μας λέει στο δίσκο «Τι θα έβαζα σε μια μικρή αποσκευή; Τι θα κρατούσα από τον τόπο, την εποχή και τον εαυτό που θα άφηνα; Πώς συσκευάζονται ο δρόμος, ο χρόνος και ο πόνος, όσα δηλαδή κάνουν τον κάθε έναν μας αυτό που είναι; Ποια είναι τα απολύτως απαραίτητα, αυτά που, για να χωρέσουν, πρέπει να αφαιρεθεί κάτι άλλο;» και συνεχίζει «Όπως, φεύγοντας βιαστικά οι πρόσφυγες, παίρνουν μαζί τα στέφανα και τις φωτογραφίες τους, έτσι έκλεισα στη Μικρή Βαλίτσα κάποια λαϊκά τραγούδια, ανάμεσα σε εικόνες του προσώπου και του καιρού μας.

Επιστρέφοντας χωρίς να έχω φύγει, την ανοίγω πάλι, για να βρω μικρά κομμάτια μνήμης, τη θολή συνείδηση της τωρινής στιγμής και την προσμονή της μέρας που θα έρθει - κι ας μην έρθει. Όλα μαζί ανάκατα, μπερδεμένα, στριμωγμένα κι ακριβά».

Έχει γράψει τραγούδι για τον Παύλο Φύσσα με κεντρικό νόημα του τραγουδιού το «με φάγατε; Θα γίνω η φωτιά που θα σας κάψει» (τίτλος: Πάντα θα ξημερώνει). Θέλοντας έτσι να περάσει ένα ξακάθαρο μήνυμα πως όσους Παύλους και αν «φάτε» πάντα θα γυρνούν και θα σας καταδιώκουν ώσπου να ξημερώσει. Εντός του τραγουδιού μιλάει για εκείνο το φωσάκι το οποίο περιέγραφαν και ο Ελύτης και ο Σκαρίμπας στα ποιήματα τους.

Αλλά ακόμα το πιο σημαντικό αυτή η συναυλία ήταν η πρώτη πραγματικά ανοικτή για όλους, για όλο τον κόσμο. Η πρώτη συναυλία στην Ελλάδα με την ταυτόχρονη σκηνική παρουσία μιας μεταφράστριας των στίχων στην νοηματική γλώσσα, από την αρχή μέχρι το τέλος της συναυλίας, σε 100 περίπου συνανθρώπους μας που δεν ξαναείχαν ποτέ την ευκαιρία να παρακολουθήσουν συναυλία. Όχι απλά το κάνει αυτό αλλά το κάνει και σημαδιακά την μέρα που ψηφιζόταν το νομοσχέδιο αναγνώρισης της ελληνικής νοηματικής γλώσσας και της ελληνικής γραφής Braile ως ισότιμες με την ελληνική γλώσσα και γραφή.

Τι ήταν λοιπόν ακριβώς εκείνο το βράδυ η συναλία του Αλκίνοου Ιωαννίδη;

....Ήταντο πραγματικό ξεδίπλωμα ψυχής πάνω σε αυτό που κάνεις, ο έρωτας με την ζωή και τις ανθρώπινες σχέσεις, η αγκαλιά που δημιουργείς με το μυαλό όσων εκείνη την ώρα γεύονται τους στίχους και την μουσική σου και μπαίνουν στο «ταξίδι» σου.


ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ

alfavita.gr δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα της. Τα σχόλια εκπροσωπούν κάθε σχολιαστή. Στα πλαίσια προστασίας των επισκεπτών της, η alfavita.gr θα διαγράφει σχόλια που είναι απειλητικά, προσβλητικά, επιζήμια, δυσφημιστικά, χυδαία, βίαια, υβριστικά ή ρατσιστικά.

Σχετικά Άρθρα