Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αρχική >

Στις 16 Μαίου η έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων - Οι εκτιμήσεις για την κίνηση των βάσεων εισαγωγής


Δημοσιεύτηκε: Κυριακή, 21 Φεβρουάριος, 2016 - 08:15 | Στην Κατηγορία:

Τα «μαθήματα κλειδιά» στο νέο σύστημα των πανελλαδικών

Του Χρήστου Κάτσικα

 

Τα «μαθήματα κλειδιά» στο νέο σύστημα των πανελλαδικών

     Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Παιδείας, η 16η Μαΐου συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες για να ξεκινήσουν φέτος οι Πανελλαδικές Εξετάσεις. Τα σχολεία θα σταματήσουν στις 22 Απριλίου και θα τα σχολεία θα επαναλειτουργήσουν μετά τις γιορτές του Πάσχα, στις 9 Μαΐου, και βάσει του νόμου πριν από την έναρξη των εξετάσεων πρέπει να μεσολαβήσει ένα τριήμερο διακοπής.
    Παράλληλα οι φετινοί υποψήφιοι πρέπει να γνωρίζουν ότι:
    1) Οι απολυτήριες εξετάσεις στην Γ΄ τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου και στη Δ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου θα διεξαχθούν μετά τη λήξη των πανελλαδικών εξετάσεων.
     2) Οι απολυτήριες εξετάσεις στην Γ΄ τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου και στη Δ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα εκτός του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.
      3) Στους μαθητές χορηγείται απολυτήριο, στο οποίο δεν υπολογίζονται οι βαθμοί των πανελλαδικών εξετάσεων.
     
     Όπως προκύπτει από στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Παιδείας, Ανθρωπιστικές και Θετικές Σπουδές είναι οι δυο Ομάδες Προσανατολισμού που επιλέγονται από τους περισσότερους μαθητές της Γ τάξης των Γενικών Λυκείων ενώ ακολουθεί η Ομάδα των Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής. Συγκεκριμένα το 37,8% των μαθητών έχει επιλέξει τις Ανθρωπιστικές Σπουδές ενώ ακολουθούν η Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών με 35,8% και Οικονομίας- Πληροφορικής με 26,4%.
     Στο νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ με το οποίο θα διαγωνιστούν περισσότεροι από 70.000 υποψήφιοι (τελειόφοιτοι και απόφοιτοι) το Μάιο που μας έρχεται, ορισμένα μαθήματα έχουν ιδιαίτερη σημασία καθώς αποτελούν, ουσιαστικά, τα "κλειδιά" που μπορούν να ξεκλειδώσουν την είσοδο των σχολών.
    Αναφερόμαστε βασικά στο πρώτο μάθημα σε κάθε Επιστημονικό Πεδίο με συντελεστή αυξημένης (1,3).
    Για το 1ο Επιστημονικό είναι  τα Αρχαία Ελληνικά για το 2ο Επιστημονικό Πεδίο τα Μαθηματικά, για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο η Βιολογία, για το 4ο Επιστημονικό Πεδίο η Νεοελληνική Γλώσσα και για το 5ο τα Μαθηματικά. Στον πίνακα 1 μπορούμε να δούμε τη διαμόρφωση των συντελεστών ανά Ομάδα Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο και στον Πίνακα 2 τα μόρια ανά μονάδα για όλα τα Πεδία και τις Ομάδες Προσανατολισμού.

ΠΙΝΑΚΑΣ 1. ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ (Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2015/16)

Επιστημονικά Πεδία

Ο  μ  ά  δ  ε  ς        Π  ρ  ο  σ  α  ν  α  τ  ο  λ  ι  σ  μ  ο  ύ

Ανθρωπιστικών Σπουδών

Θετικών Σπουδών

Σπουδών Οικονομίας

και Πληροφορικής

1ο

 Επιστημονικό Πεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών

Αρχαία Ελληνικά (1,3)

Ιστορία (0,7)

Νεοελληνική Γλώσσα (Γ.Π)

Λατινικά

 

----------

 

-------

2ο

Επιστημονικό Πεδίο Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών

 

-----------

Μαθηματικά  (1,3)

Φυσική   (0,7)

Νεοελληνική Γλώσσα (Γ.Π)

Χημεία

 

   ------

3ο

Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής

Αρχαία Ελληνικά

Ιστορία

Νεοελληνική Γλώσσα (Γ.Π)  (0,4)

Βιολογία (Γ.Π)   (0,9)

Βιολογία  (1,3)

Χημεία    (0,7)

Νεοελληνική Γλώσσα (Γ.Π) 

Φυσική

Μαθηματικά

Α.Ε.Π.Π

Νεοελληνική Γλώσσα (Γ.Π) (0,4)

Βιολογία (Γ.Π)   (0,9)

4ο

Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης

 

Αρχαία Ελληνικά

Ιστορία

Νεοελληνική Γλώσσα (Γ.Π) (1,3)

Μαθηματικά (Γ.Π)  (0,7)

Φυσική

Χημεία

Νεοελληνική Γλώσσα (Γ.Π) (1,3)

Ιστορία (Γ.Π)  (0,7)

 

Μαθηματικά

Α.Ε.Π.Π.

Νεοελληνική Γλώσσα (Γ.Π) (1,3)

Ιστορία (Γ.Π)  (0,7)

 

5ο

 Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής

 

 

-----------

 

---------

Μαθηματικά (1,3)

Α.Ο.Θ.  (0,7)

Νεοελληνική Γλώσσα (Γ.Π)

Α.Ε.Π.Π.    

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : 1. Με bold σημειώνονται τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας.

2. Με πλάγια σημειώνονται τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας που επιτρέπουν την πρόσβαση με μειωμένα μόρια.

3. Με (Γ.Π.) σημειώνονται τα μαθήματα γενικής παιδείας

Στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας με συντελεστές 1,3 και 0,7 η αξία των μονάδων των μαθημάτων είναι:
     330 μόρια για κάθε μονάδα του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (συντελεστής 1,3)
     270 μόρια για κάθε μονάδα του δεύτερου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (συντελεστής 0,7)
     200 μόρια για κάθε μονάδα των υπολοίπων μαθημάτων
     Συνολικά το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας «μετράει» μέχρι 6.600 μόρια, το δεύτερο μέχρι 5.400 μόρια και τα υπόλοιπα μέχρι 4.000 μόρια το καθένα. Μέγιστος αριθμός μορίων 20.000.

    Με το νέο σύστημα υπολογισμού κάθε μονάδα του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας «αξίζει» 65% περισσότερο από κάθε μονάδα των μαθημάτων άνευ συντελεστή βαρύτητας και κάθε μονάδα του δευτέρου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας «αξίζει» 35% παραπάνω από κάθε μονάδα των μαθημάτων άνευ συντελεστή βαρύτητας.

     Στην περίπτωση εξέτασης σε μαθήματα αυξημένης βαρύτητας με συντελεστές 0,9 και 0,4 η αξία των μονάδων των μαθημάτων είναι:
     290 μόρια για κάθε μονάδα του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (συντελεστής 0,9)
     240 μόρια για κάθε μονάδα του δεύτερου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (συντελεστής 0,4)
     200 μόρια για κάθε μονάδα των υπολοίπων μαθημάτων
     Σε αυτή την περίπτωση, συνολικά το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας «μετράει» μέχρι 5.800 μόρια, το δεύτερο μέχρι 4.800 μόρια και τα υπόλοιπα μέχρι 4.000 μόρια το καθένα. Μέγιστος αριθμός μορίων 18.600.

ΠΙΝΑΚΑΣ 2. ΜΟΡΙΑ ΑΝΑ ΜΟΝΑΔΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΔΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

 

ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

1ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

3ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

4ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

ΑΡΧΑΙΑ

330

200

200

ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

270

200

200

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

200

240

330

ΛΑΤΙΝΙΚΑ

200

0

0

ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

0

290

0

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

0

0

270

ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

2Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

3Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

4Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

ΦΥΣΙΚΗ

270

200

200

ΧΗΜΕΙΑ

200

270

200

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

200

200

330

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

330

0

0

ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

0

330

0

ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

0

0

270

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

5Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

3Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

4Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

330

200

200

Α.Ε.Π.Π.

200

200

200

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

200

240

330

Α.Ο.Θ.

270

0

0

ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

0

290

0

ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

0

0

270

Πηγή: Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού Λαμίας

Η ΤΑΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΕΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ
    Σχετικά με την κίνηση των βάσεων εισαγωγής υπάρχουν διαφορετικές εκτιμήσεις.

Η κυρίαρχη εκτίμηση είναι ότι τα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί φανερώνουν ότι με το νέο σύστημα εισαγωγής θα έχουμε πτωτικές τάσεις στην κίνηση των βάσεων. Αυτό οφείλεται, αφενός, στο ότι δεν υπάρχουν πλέον εύκολα μαθήματα που να ανεβάζουν τη μέση απόδοση υποψηφίων και, αφετέρου, στην αφαίρεση, κατά τον υπολογισμό της βαθμολογίας, των προφορικών βαθμών οι οποίοι έδιναν πριμ 600 μορίων στο σύνολο σχεδόν των υποψηφίων.
    Παράλληλα με το νέο τρόπο υπολογισμού έχει αποδυναμωθεί η βαρύτητα των δύο Μαθημάτων Αυξημένης Βαρύτητας όπως δείχνει ο πίνακας 3.

ΠΙΝΑΚΑΣ 3. ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΟΡΙΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

 

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

(6 ΜΑΘΗΜΑΤΑ)

ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

(4 ΜΑΘΗΜΑΤΑ)

 

ΜΟΡΙΑ

ΑΝΑ ΜΟΝΑΔΑ

ΣΧΕΣΗ

ΜΟΡΙΑ ΑΝΑ ΜΟΝΑΔΑ

ΣΧΕΣΗ

Α. Μάθημα αυξημένης βαρύτητας

263

2

330

1,65

Β. Μάθημα αυξημένης βαρύτητας

203

1,5

270

1,35

Υπόλοιπα Πανελλαδικώς Εξεταζόμενα μαθήματα

133

1

200

1

Πηγή: Καλοδήμος Δημήτρης ΚΕΣΥΠ

Ωστόσο υπάρχει και ο πιο κάτω αντίλογος: Όπως σημειώνει ο Δημήτρης Καλοδήμος, με το παλιό σύστημα Η ΜΕΓΙΣΤΗ συνεισφορά των προφορικών βαθμών ήταν 600 μόρια αν: 1]είχαμε σε όλα τα μαθήματα προφορικά 2 τουλάχιστον βαθμούς πάνω από τα γραπτά. 2]δεν είχαμε ποινή μορίων π.χ υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης που διεκδικούν σχολές του 3ου Πεδίου (Υγεία). Υποψήφιος που το 2015 είχε τους παρακάτω βαθμούς συγκέντρωσε 18.766 και πέρασε στην Ιατρική Θεσσαλονίκης. Με το νέο σύστημα και την ίδια επίδοση συγκεντρώνει 18.643 μόρια. Τα προφορικά με το παλιό σύστημα του έδωσαν 306 επιπλέον μόρια. Η διαφορά είναι 18.766-18643=123 μόρια.

Αν ληφθεί υπόψιν ότι αν διαβάζει κανείς σε 4 μαθήματα και όχι σε 6 θα έχει καλύτερη επίδοση, τότε υπάρχει πιθανότητα αντί για πολύ μικρή πτώση βάσεων να έχουμε αύξηση βάσεων τουλάχιστον για τις υψηλόβαθμες σχολές. Αν γράψει Νεοελληνική Γλώσσα 16.5 αντί για 15.5 τότε με το Νέο Λύκειο θα έχει 18.843 μόρια.

syn-proforikou1


ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ

alfavita.gr δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα της. Τα σχόλια εκπροσωπούν κάθε σχολιαστή. Στα πλαίσια προστασίας των επισκεπτών της, η alfavita.gr θα διαγράφει σχόλια που είναι απειλητικά, προσβλητικά, επιζήμια, δυσφημιστικά, χυδαία, βίαια, υβριστικά ή ρατσιστικά.

Σχετικά Άρθρα

Τον Φεβρουάριο οι δηλώσεις για τις Πανελλαδικές (Μαθήματα, συντελεστές, υπολογισμός μορίων)

Οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων 2018 θα πραγματοποιήσουν τις αιτήσεις δήλωσης συμμετοχής τους τον Φεβρουάριο

Όλες οι φετινές αλλαγές στις Πανελλαδικές και στα τμήματα σε έναν ΟΔΗΓΟ

Μάθετε για όλες τις αλλαγές εν όψει των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2018