Thumbnail
Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ του ΠΕΣΕΑ

για τον κύκλο ενημερωτικών συναντήσεων του επιστημονικού σωματείου με τα Πολιτικά Κόμματα για τα θέματα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης

Στο πλαίσιο των ενημερωτικών συναντήσεων του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- με τα πολιτικά κόμματα και τους αρμόδιους φορείς για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, αντιπροσωπεία του  Διοικητικού Συμβουλίου του Π.Ε.Σ.Ε.Α. αποτελούμενη από την Αντιπρόεδρο του Δ.Σ.  Άννα Τηνιακού και τον Ταμία Γιώργο Κ. Γαλάνη συναντήθηκαν: 1) τη Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016  με τον Καθηγητή κ. Θεόδωρο Π. Φορτσάκη, Βουλευτή Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας, και 2) την Παρασκευή  11 Μαρτίου 2016 με την Υπεύθυνη Παιδείας της Ένωσης Κεντρώων κ. Θεοδώρα Μεγαλοοικονόμου, Βουλευτή Β’ Πειραιώς της Ένωσης Κεντρώων.

Οι εκπρόσωποι του Προεδρείου του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α- εξέφρασαν την αντίθεση του επιστημονικού σωματείου στις αιφνιδιαστικές Τροπολογίες που αφορούν την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στο άρθρο 82 του Νόμου 4368/21-02-2016 για τη λήψη νομοθετικών «ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» και κυρίως στις αλλαγές που αφορούν τη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τόνισαν ότι ακολουθείται η ίδια πρακτική των προηγούμενων πολιτικών ηγεσιών που με τις αποσπασματικές νομοθετικές ρυθμίσεις οδήγησαν την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στα όρια της αθλιότητας  με αρνητικά αποτελέσματα στην εκπαιδευτική κοινότητα και τους γονείς.

Επίσης οι εκπρόσωποι του Προεδρείου του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α- τόνισαν ότι «οι εκπαιδευτικοί των Τμημάτων Ένταξης με την προσφορά τους έχουν αποδείξει στην πράξη ότι το Τμήμα Ένταξης αντί μια «στατική» δομή όπως το θέλουν οι αναχρονιστικοί νόμοι Ειδικής Αγωγής που ταξινομούν τους μαθητές υιοθετώντας το ιατρικό μοντέλο, αποτελεί μια ενταξιακή σχολική δομή που συμβάλλει στην ενιαία σχολική μαθησιακή διαδικασία με ποικίλους τρόπους. Οι εκπαιδευτικοί και κυρίως οι Δάσκαλοι των Τμημάτων Ένταξης χρόνια τώρα αντισταθμίζουν τις πολλές δυσκολίες και  στρεβλώσεις που απορρέουν από το χαρακτήρα του συγκεντρωτικού γραφειοκρατικού εκπαιδευτικού συστήματος και την εφαρμογή αποσπασματικών εκπαιδευτικών πολιτικών στο υποσύστημα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Στις εποικοδομητικές συζητήσεις που έγιναν τέθηκαν όλα τα ζητήματα που αφορούν την ειδική εκπαίδευση αναγνωρίζοντας ότι πρέπει να γίνουν πολλά και θα χρειαστεί χρόνος και πολλή δουλειά. Ως άμεσα και αναγκαία σημεία για την αρχή ενός δημοκρατικού διαλόγου για την ειδική εκπαίδευση επισήμαναν ότι χρειάζεται:

  • ενιαίος νόμος για την Εκπαίδευση –γενική και ειδική. Η ειδική εκπαίδευση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της γενικής εκπαίδευσης. Οι ειδικές νομοθετικές παρεμβάσεις όπου και όταν απαιτούνται, θα πρέπει να είναι μέρος της γενικότερης νομοθετικής παρέμβασης, να εναρμονίζεται με τους γενικούς και ειδικούς στόχους, να συνυφαίνεται με την γενική εκπαιδευτική διαδικασία και κατά κανόνα να υλοποιούνται στους χώρους, τα πλαίσια και τα προγράμματα της γενικής εκπαίδευσης. Ένας ξεχωριστός νόμος για την ειδική εκπαίδευση αποτελεί από μόνος του μορφή διάκρισης,

  • άμεσοι διορισμοί εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, ΕΕΠ, ΕΒΠ στα γενικά και ειδικά σχολεία,

  • ίδρυση Τμημάτων Ένταξης στην Πρωτοβάθμια και  στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση,

  • να καλυφθούν όλα τα παιδιά με αναπηρία που έχουν έγκριση για  Παράλληλη Στήριξη,

  • να εξασφαλιστούν οι πιστώσεις για την ειδική εκπαίδευση από τον τακτικό προϋπολογισμό,

  • κατάργηση του άρθρου 56  του ν.3966/2011 σύμφωνα με το οποίο όλες οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών Π.Ε. 60 και Π.Ε.70 «μετατρέπονται» σε οργανικές θέσεις Π.Ε. 61 ΚΑΙ Π.Ε.71,

  • έλεγχος και αναπροσαρμογή των κονδυλίων του ΕΣΠΑ (2013-2020)  ώστε να εξασφαλιστούν πόροι και να δημιουργηθούν δομές που θα προσφέρουν στα παιδιά με αναπηρίες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες σε βάθος χρόνου υπηρεσίες σε συνεχή και σταθερή βάση.

Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- προσηλωμένος σταθερά στη θεμελιώδη αρχή ότι η εκπαίδευση αποτελεί βασικό παράγοντα που συμβάλλει στην αυτονομία και στην ανεξαρτησία όλων των ανθρώπων, υπερασπίζεται το δικαίωμα των παιδιών με αναπηρία και των παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες να έχουν πραγματικά το δικαίωμα της δωρεάν δημόσιας παιδείας σ’ όλες τις βαθμίδες, να έχουν το δικαίωμα της ειδικής φροντίδας όχι μόνο στους νόμους αλλά και στην πράξη.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο του Π.Ε.Σ.Ε.Α.

Ο Πρόεδρος                  Ο Γενικός Γραμματέας

Μηνάς Ευσταθίου           Λευτέρης Ρατσιάτος

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

podilato
Θεσσαλονίκη: Στο νοσοκομείο 17χρονος ποδηλάτης- Αυτοκίνητο τον παρέσυρε και τραυμάτισε σοβαρά
Στο σημείο έσπευσαν αστυνομικές δυνάμεις και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που μετέφερε στο νοσοκομείο Ιπποκράτειο τον ανήλικο
Θεσσαλονίκη: Στο νοσοκομείο 17χρονος ποδηλάτης- Αυτοκίνητο τον παρέσυρε και τραυμάτισε σοβαρά
αξιολόγηση
Αξιολόγηση: «Νέο μοντέλο για τα σχολεία που υποβαθμίζει τη μόρφωση και αδειάζει την τσέπη των γονιών»
Αξιολόγηση: Τι είναι πραγματικά - Ένα κείμενο για γονείς… και όχι μόνο
Αξιολόγηση: «Νέο μοντέλο για τα σχολεία που υποβαθμίζει τη μόρφωση και αδειάζει την τσέπη των γονιών»