Thumbnail
Το άρθρο θα ανανεώνεται έως τις Πανελλαδικές εξετάσεις

Σε αυτό το άρθρο η συντακτική ομάδα του alfavita που ειδικεύεται στις Πανελλαδικές Εξετάσερις συγκεντρώνει όλα όσα πρέπει να γνωρίζει ο υποψήφιος των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2017. Το άρθρο θα ανανεώνεται έως τις Πανελλαδικές εξετάσεις

Δείτε το πρόγραμμα των Πανελλαδικών εξετάσεων

Παρακάτω μπορείτε να μάθετε τα πάντα σχετικά με τις Πανελλαδικές, από το νέο μηχανογραφικό, τα τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ, τους συντελεστές, τον υπολογισμό μορίων, τα μαθήματα που επιλέγετε, τις ομάδες επιστημονικού προσανατολισμού, το αντικείμενο κάθε τμήματα καθώς και την επαγγελατική του προοπτική, τις βάσεις 2016 και πολλά άλλα.

Αρχικά να τονίσουμε πως οι φετινές πανελλαδικές εξετάσεις θα διεξαχθούν μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις.

Όλες τις παρακάτω πληροφορίες αντλούμε από τον Οδηγός Σπουδών 2017 του Χρήστου Κάτσικα ο οποίος αναλύει το "who" is who όλων των τμημάτων των ΑΕΙ και ΤΕΙ

Προετοιμασία μαθητών

Οι μαθητές θα έχουν έξι με εφτά μέρες ανάμεσα στις δύο εξεταστικές περιόδους για να προετοιμαστούν

Αιτήσεις - Επιλογή Μαθημάτων - Ομάδες Προσανατολισμού

Οι μαθητές της Γ ́ τάξης Ημερήσιου και Δ ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου σχολικού έτους 2016-17 έχουν ήδη επιλέξει και παρακολουθούν μία από τις παρακάτω Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού:

- Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
- Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
- Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Οι Σχολές, τα Τμήματα και οι Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Πανεπιστημίων, των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των Τ.Ε.Ι., των Α.Σ.Τ.Ε., των Στρατιωτικών Σχολών, των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, καθώς και της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού κατατάσσονται σε πέντε (5) Επιστημονικά Πεδία, που ορίζονται ως εξής:

1o Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες
2o Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες
3o Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής
4o Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες της Εκπαίδευσης
5o Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική

Οι Ομάδες Προσανατολισμού επιτρέπουν την πρόσβαση σε συγκεκριμένα Επιστημονικά Πεδία κατόπιν συμμετοχής σε εξετάσεις που διεξάγονται σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής που προκύπτουν αποκλειστικά από Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.

Οι υποψήφιοι για εισαγωγή, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων απόλυσης από το Γενικό Λύκειο και των αποτελεσμάτων των Εξετάσεων Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα μπορούν να καταθέσουν Μηχανογραφικό Δελτίο για δύο (2) κατ ́ ανώτατο όριο Επιστημονικά Πεδία.

Οι μαθητές της τελευταίας τάξης Γενικού Λυκείου σχολικού έτους 2016-17 και οι απόφοιτοι-υποψήφιοι, οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2017, που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι σε ένα (1) μόνο Επιστημονικό Πεδίο, εξετάζονται σε τέσσερα (4) μαθήματα, ενώ όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι σε δύο (2) Επιστημονικά Πεδία, εξετάζονται και σε ένα πέμπτο (5ο) μάθημα, το οποίο μπορεί να είναι Γενικής Παιδείας ή Ομάδας Προσανατολισμού.

Όλοι οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους παρακάτω εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας.

Υπολογισμός Μαθημάτων - Εισαγωγή - Συντελεστές Βαρύτητας

Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου, θα υπολογίζονται τα τέσσερα (4) μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο. Συγκεκριμένα:

I. Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):
1. Αρχαία Ελληνικά Ομάδας Προσανατολισμού
2. Ιστορία Ομάδας Προσανατολισμού
3. Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας)

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:
α) στα Λατινικά Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο
β) στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο
γ) στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν μέχρι δύο (2) Επιστημονικά Πεδία.
Ειδικότερα, οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας
Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

 

II. Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):

1. Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού
2. Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού
3. Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας)

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:

α) στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο
β) στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο
γ) στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν μέχρι δύο (2) Επιστημονικά Πεδία.
Ειδικότερα οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας
Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

III. Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία(3):
1. Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού
2. Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) Ομάδας Προσανατολισμού
3. Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας)

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:
α) στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο
β) στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο
γ) στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ) Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 5ο
Επιστημονικό Πεδίο.
Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν μέχρι δύο (2) Επιστημονικά Πεδία.
Ειδικότερα οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας
Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

Ο τρόπος υπολογισμού των μορίων

Ο τρόπος υπολογισμού των μορίων για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζεται με το άρθρο 3 της αριθμ. Φ.253/193309/Α5/2015 (ΦΕΚ 2647/Β ́) Υ.Α. και βασίζεται μόνο στο γραπτό βαθμό των 4 ή 5 μαθημάτων.

Τα μόρια για κάθε επιστημονικό πεδίο προκύπτουν από τα 4 μόνο μαθήματα του κάθε πεδίου. Για τον υπολογισμό των μορίων εφαρμόζεται ο τύπος:

[ (Α+Β+Γ+Δ) x 2 + (Α x 1,3) + (Β x 0,7) ] x 100 = ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ για συγκεκριμένο πεδίο,
όπου Α, Β, Γ, Δ είναι οι γραπτοί βαθμοί των 4 πανελλαδικών μαθημάτων του συγκεκριμένου πεδίου και Α,Β είναι οι γραπτοί βαθμοί των 2 μαθημάτων με συντελεστές βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου.

Σε περίπτωση που ο υποψήφιος διεκδικεί την εισαγωγή του σε πεδίο με μειωμένους συντελεστές βαρύτητας, τότε για τον υπολογισμό των μορίων εφαρμόζεται ο τύπος:

[ (Α+Β+Γ+Δ) x 2 + (Α x 0,9) + (Β x 0,4) ] x 100 = ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ για συγκεκριμένο πεδίο,
όπου Α, Β, Γ, Δ είναι οι γραπτοί βαθμοί των 4 πανελλαδικών μαθημάτων του συγκεκριμένου πεδίου και Α,Β είναι οι γραπτοί βαθμοί των 2 μαθημάτων με μειωμένους συντελεστές βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου.

Και στις δύο προηγούμενες περιπτώσεις, στο ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ θα προστεθούν και τα επιπλέον μόρια που θα συγκεντρώσει ο υποψήφιος από τυχόν εξέτασή του σε ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες με τους αντίστοιχους συντελεστές του αρ. 2 της αριθμ. Φ.253/193309/Α5/2015 (ΦΕΚ 2647/Β ́) Υ.Α., για να προκύψει ένα διαφορετικό σύνολο μορίων, που θα ισχύει μόνο για τμήματα που απαιτούν ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες.

Με νεώτερη εγκύκλιο θα ενημερωθούν οι υποψήφιοι για τον τρόπο, τη διαδικασία και το χρονικό διάστημα υποβολής της Αίτησης Δήλωσης συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις που θα πραγματοποιηθεί μέσα στον Φεβρουάριο.

Σημαντικές αλλαγές στην κατανομή των Τμημάτων στα Επιστημονικά Πεδία

                Σημαντικές αλλαγές έχουμε φέτος και στην κατανομή των Τμημάτων στα επιστημονικά πεδία. Έτσι στο 1ο επιστημονικό πεδίο (Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες) στα τμήματα των Πανεπιστημίων, εντάσσεται το τμήμα  Δημόσιας Διοίκησης (Αθήνα) Πάντειο,  ενώ στα Τμήματα των ΤΕΙ εντάσσονται τα τμήματα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας (Καστοριά) ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας και Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας (Αργοστόλι) ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.

                Στο 2ο Επιστημονικό πεδίο  (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες) στα τμήματα των Πανεπιστημίων  εντάσσονται τμήματα Πληροφορικής, Θεάτρου και Βιολογίας, ενώ διαγράφονται τα τμήματα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης (Αθήνα) Γεωπονικό Πανεπιστήμια και Αγροτικής Ανάπτυξης (Ορεστιάδα) ΔΠΘ. Συγκεκριμένα εντάσσονται: Πληροφορικής (Θεσσαλονίκης) ΑΠΘ, Πληροφορικής (Κέρκυρα) Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Πληροφορικής (Αθήνα) Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθήνας, Πληροφορικής (Λαμία) Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Πληροφορικής (Πειραιάς) Πανεπιστήμιο Πειραιά, Πληροφορικής και Τηλεματικής (Αθήνα) Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (Θεσσαλονίκη) Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Στατιστικής (Αθήνα) Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθήνας, Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης (Πειραιάς) Πανεπιστήμιο Πειραιά, Ψηφιακών Συστημάτων (Πειραιάς) Πανεπιστήμιο Πειραιά, Θεάτρου (Θεσσαλονίκη) ΑΠΘ, Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής (Αλεξανδρούπολη) ΔΠΘ και Βιομηχανικής Διοίκησης και Τεχνολογίας (Πειραιάς) Πανεπιστήμιο Πειραιά.

22 νέα τμήματα στο 3ο επιστημονικό πεδίο

                Το 3ο επιστημονικό  πεδίο (Επιστήμες Υγείας και Ζωής) φέτος είναι περισσότερο ευνοημένο από τα άλλα επιστημονικά πεδία καθώς σε αυτό προστίθενται συνολικά 22 τμήματα 

Το 3ο επιστημονικό  πεδίο (Επιστήμες Υγείας και Ζωής) φέτος είναι περισσότερο ευνοημένο από τα άλλα επιστημονικά πεδία καθώς σε αυτό προστίθενται συνολικά 22 τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, ενώ διαγράφεται μόλις 1 τμήμα το Τεχνολόγων Περιβάλλοντος και  Συντήρησης Πολιτισμικής Κληρονομιάς (Ζάκυνθος)  ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.

               Συγκεκριμένα εντάσσονται:  τα πέντε πανεπιστημιακά τμήματα της Χημείας (Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Ηρακλείου και Πατρών), αλλά και τα τμήματα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος (Θεσσαλονίκη) ΑΠΘ, Θεάτρου (Θεσσαλονίκη) ΑΠΘ, Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και  Φυσικών Πόρων (Ορεστιάδα) ΔΠΘ, Επιστημών της Θάλασσας (Μυτιλήνη) Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Περιβάλλοντος  (Μυτιλήνη) Πανεπιστήμιο Αιγαίου και Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης (Ιωάννινα) Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

               Παράλληλα στα ΤΕΙ του 3ου επιστημονικού πεδίου εντάσσονται τα πέντε τμήματα Τεχνολογίας Τροφίμων (Αθήνα, Αργοστόλι, Καρδίτσα, Θεσσαλονίκη και Καλαμάτα), τα δυο τμήματα Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος (Δράμα και Καρπενήσι), τα δυο τμήματα Οινολογίας και Τεχνολογίας Ποτών (Αθήνα και Δράμα), το τμήμα Μηχανικών Βιοϊατρικής Τεχνολογίας (Αθήνα) και το τμήμα Τεχνολογίας Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών (Μεσολόγγι).

                Στο 4ο επιστημονικό πεδίο (Επιστήμες της Εκπαίδευσης) εντάσσονται  τα τμήματα Θεάτρου (Θεσσαλονίκη) και Θεατρικών Σπουδών (Αθήνα, Πάτρα, Ναύπλιο) και το τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης (Ιωάννινα) Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

                Τέλος στο 5ο επιστημονικό πεδίο (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής) εντάσσονται τα παρακάτω τμήματα: το τμήμα Θεάτρου (Θεσσαλονίκη), το τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης (Ορεστιάδα), το τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης (Χίος), το τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (Κοζάνη), το τμήμα  Επιστήμης Υπολογιστών (Ηράκλειο), το τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών (Θεσσαλονίκη), το τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών (Πειραιάς), το τμήμα Διεθνών,  Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών Σπουδών (Αθήνα), καθώς και τα 2 τμήματα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης (Ξάνθη και Χανιά).

               Παράλληλα στα τμήματα ΤΕΙ του 5ου επιστημονικού πεδίο εντάσσονται τα 3 τμήματα Μηχανικών Αυτοματισμού (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Χαλκίδα), τα 5 τμήματα Ηλεκτρονικών Μηχανικών (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πειραιάς, Λαμία, Χανιά), το τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων (Πειραιάς).

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου πραγματοποιήθηκαν νέες αλλαγές στο Μηχανογραφικό δελτίο 2017 και αφορά όλους τους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2017

Συγκεκριμένα στο επιστημονικό πεδίο Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών στις στρατιωτικές σχολές προστίθενται|

ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΣΜΥΑ) ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΣΜΥΑ) ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΣΜΥΑ) ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ

Στο  «ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ», από τις Στρατιωτικές Σχολές διαγράφονται:

ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ ΡΑΔΙΟΝΑΥΤΙΛΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΣΤΥΑ)
ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚ. ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΣΥΔ)

Τα εννέα τμήματα ΤΕΙ που μπαίνουν στο μηχανογραφικό

 

Σε πνεύμα συναίνεσης, ως αποτέλεσμα ενός πραγματικά δημοκρατικού διαλόγου, μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και των Προέδρων των ΤΕΙ, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου ανακοίνωσε απόψε ότι δέχθηκε την εισήγηση της Συνόδου, σύμφωνα με την οποία 9 Τμήματα των ΤΕΙ, από τα 20 που χαρακτηρίστηκαν με το νόμο Διαμαντοπούλου ως μεταβατικά και επρόκειτο να καταργηθούν, εντάσσονται από φέτος στο μηχανογραφικό δελτίο των πανελληνίων εξετάσεων.

ΠΑΡΑΓΓΕΙΛΤΕ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 2017 ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ABOOKS.GR


Πρόκειται για τα Τμήματα:

ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας

Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων (Πάτρα)
Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας (Πάτρα)
Τμήμα Οπτικής και Οπτομετρίας (Αίγιο)

ΤΕΙ Αθήνας

Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης

ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας

Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου (Καστοριά)

ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Τμήμα Αρχιτεκτονικής Τοπίου (Δράμα)

ΤΕΙ Πελοποννήσου

Τμήμα Λογοθεραπείας (Καλαμάτα)

ΤΕΙ Θεσσαλίας

Τμήμα Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος (Καρδίτσα)

ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας

Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων

****

Αμέσως μετά τη συνάντηση ο κ. Γαβρόγλου δήλωσε:

«Από το σχέδιο «Αθηνά» είχαν καταργηθεί 20 Τμήματα των ΤΕΙ, πολλά από τα οποία ήταν με προσωπικό και ειδικότητες απολύτως αναγκαίες για την τεχνολογική εκπαίδευση. Εμείς ζητήσαμε από την Σύνοδο των Προέδρων να προχωρήσουν σε μία αιτιολογημένη πρόταση και να δούμε πώς θα ακολουθήσουμε τις προτάσεις τους. Νομίζω γίνεται για πρώτη φορά. Για πρώτη φορά υπήρξε μία απολύτως αιτιολογημένη πρόταση. Εμείς θα τη σεβαστούμε και θα προχωρήσουμε ώστε στο μηχανογραφικό που θα ανακοινωθεί εντός των ημερών να συμπεριλάβουμε τα τμήματα τα οποία μας προτείνει η Σύνοδος των Προέδρων. Από τα 20 τμήματα προτείνει τη λειτουργία των 9 τμημάτων και μάλιστα με δέσμευση να ενισχυθούν με επί πλέον  προσωπικό.

Είναι μια σημαντική στιγμή γιατί  υπάρχει μία συλλογική απόφαση του κατεξοχήν αρμοδίου οργάνου των ΤΕΙ, που είναι η Σύνοδος των Προέδρων και υπάρχει και δική μας συναίνεση, δηλαδή μία συμφωνία της πολιτείας να αποδεχθεί αυτή την πρόταση. Αυτό πρέπει να το χαιρετήσουμε γιατί το θεωρούμε ένα βήμα στον δημοκρατικό διάλογο στην ανώτατη εκπαίδευση του τόπου μας και θέλω πάλι δημόσια να ευχαριστήσω αλλά και να χαιρετήσω την δύσκολη ομολογώ απόφαση που αναγκάστηκε να πάρει η Σύνοδος των Προέδρων, συζητώντας διεξοδικά αυτό το θέμα.»

Ο Πρόεδρος της Συνόδου των Προέδρων των ΤΕΙ Δημήτρης Βελισσαρίου τόνισε:

«Κι εγώ εκ μέρους των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας, εκπροσωπώντας τη Σύνοδο των Προέδρων, θα ήθελα  να ευχαριστήσω το υπουργείο για τις διαδικασίες που είναι καινούριες, να συζητάμε αυτά τα θέματα και να ακουγόμαστε.

Δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολη η απόφαση, γιατί ουσιαστικά εμείς τεκμηριώσαμε τις προτάσεις που ήδη δώσανε  τα ίδια τα ιδρύματα. Δηλαδή η Σύνοδος δεν ανέλαβε κατά κάποιον τρόπο την ευθύνη να απορρίψει ή να αποδεχθεί προτάσεις που έκαναν τα τμήματα, απλά τεκμηρίωσε τις προτάσεις. Ήταν οι προτάσεις των Ιδρυμάτων τέτοιες, οι οποίες οδήγησαν στον αριθμό αυτό. Δηλαδή, από τα 20 τμήματα τα οποία είχαν τεθεί σε μεταβατικότητα και ουσιαστικά θα σταματούσαν να λειτουργούν και θα συγχωνεύονταν από το 2018, για τα 9 να μας δώσουν προτάσεις τα Ιδρύματα, να τις έχουμε συναθροίσει και να τις έχουμε αξιολογήσει.»

Προβλέψεις για βάσεις 2017

Με τις προβλέψεις ο υποψήφιος δεν θα πρέπει να ασχοληθεί. Θα πρέπει να επικεντρωθεί στο διάβασμά του και την προετοιμασία του συνολικά και να επιλέξει σωστά σχολή και τμήμα.

Έχει διαπιστωθεί ότι μεγάλο μέρος του μαθητικού πληθυσμού και των υποψηφίων για πανεπιστημιακές σπουδές δε γνωρίζει το «who is who» των σχολών, για την πρόσβαση στις οποίες δίνουν σκληρή και μακροχρόνια «εξεταστική μάχη», με αποτέλεσμα ένας στους τέσσερις από όσους καθυστερούν το πτυχίο τους ή διακόπτουν τις σπουδές τους να δηλώνει ότι ο σπουδαιότερος λόγος γι’ αυτή την ενέργεια είναι η «λανθασμένη επιλογή σχολής».

Ο Οδηγός Σπουδών 2017 του Χρήστου Κάτσικα ο οποίος εξαντλήθηκε και επανακυκλοφορεί  έχει μοιραστεί ήδη σε χιλιάδες μαθητές

Η ουσιαστική μελέτη του ΟΔΗΓΟΥ μπορεί να βοηθήσει τους υποψηφίους να ξεκαθαρίσουν το «θολό τοπίο» των σχολών ΑΕΙ και ΤΕΙ, ώστε οι «κρίσιμες επιλογές» για τις σπουδές και κατ’ επέκταση το επάγγελμα να είναι πιο κοντά στις προσδοκίες και τα όνειρά τους!

Στο tag "Βάσεις 2017" θα μπορείτε να βλέπετε όλες τις ενημερώσεις για τις Βάσεις 2017 και τις νέες προβλέψεις που θα βγαίνουν το επόμενο διάστημα

 

Οδηγός Σπουδών 2017

Τι ισχύει για το 10% στις Πανελλήνιες 2017

Μαζί με τις υπόλοιπες διατάξεις που θα καταθέσει σήμερα στην Βουλή σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Παιδείας, ο Κώστας Γαβρόγλου θα καταθέσει διάταξη που ρυθμίζει τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, των υποψηφίων παλαιότερων χρόνων οι οποίοι θα διεκδικίσουν θέσεις με το γνωστό "10%", με βάση τη βαθμολογία της τελευταίας εξέτασής στα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, στα ειδικά μαθήματα και στις πρακτικές δοκιμασίες.

Το Υπουργείο Παιδείας με αυτή τη διάταξη καθορίζει ειδικότερα ποσοστά επί του αριθμού των εισακτέων ανά κατηγορία και όλες τις λεπτομέρειες που είναι αναγκαίες για την εφαρμογή των διατάξεων της παρούσας παραγράφου.

Η διάταξη αυτή ξεκινάει από το σχολικό έτος 2016-2017

Σύμφωνα με πληροφορίες από πηγές του Υπουργείου Παιδείας που δημοσιεύει το alfavita.gr, η διάταξη ορίζει πως οι κάτοχοι απολυτηρίου οποιουδήποτε τύπου Λυκείου που παρέχει πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι επιθυμούν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους σε Τμήμα, Σχολή ή Εισαγωγική Κατεύθυνση των Πανεπιστημίων, Τ.Ε.Ι., Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης, Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.), Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (Α.Σ.Σ.Υ.), Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, καθώς και της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού, εφόσον έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕΛ ή ημερήσιων ΕΠΑΛ, μπορούν να μετέχουν για την εισαγωγή τους στο 10% των θέσεων εισακτέων κάθε Τμήματος, Σχολής ή Εισαγωγικής Κατεύθυνσης, χωρίς νέα εξέταση, με βάση τη βαθμολογία της τελευταίας εξέτασής τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, στα  ειδικά μαθήματα και στις πρακτικές δοκιμασίες για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το δικαίωμα αυτό δεν αφορά τους υποψηφίους που συμμετείχαν σε πανελλαδικές εξετάσεις, διεκδικώντας θέσεις επιπλέον αριθμού εισακτέων και ασκείται το επόμενο και το μεθεπόμενο έτος του έτους τελευταίας εξέτασης στα ως άνω πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι θέσεις που αντιστοιχούν στο 10% του αριθμού εισακτέων κατανέμονται σε ποσοστό 60% για τους συμμετέχοντες στις εν λόγω εξετάσεις το αμέσως προηγούμενο έτος και σε ποσοστό 40% για όσους έχουν συμμετάσχει στην εξεταστική διαδικασία δύο έτη πριν από το έτος υποβολής νέου μηχανογραφικού χωρίς νέα εξέταση.

 

Ποιες είναι οι σχολές που επιλέγουν περισσότερο οι υποψήφιοι των πανελλαδικών και γιατί

Το παρακάτω άρθρο είναι απόσπασμα από το βιβλίο "Οδηγός Σπουδών και Επαγγέλματος 2017" του Χρήστου Κάτσικα, απαραίτητο για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών εξετάσεων ώστε να ξεκαθαρίσουν το "who is who" των τμημάτων των ΑΕΙ και ΤΕΙ και να κάνουν την σωστή επιλογή στο μηχανογραφικό

     Είναι φανερό ότι η αγωνία της επαγγελματικής αποκατάστασης  μέσα σ΄ ένα περιβάλλον ολοένα και αυξανόμενης ανεργίας πρωτοστατεί στις επιλογές σπουδών των νέων. Όνειρα, επιθυμίες, κλίσεις, δίνουν γρήγορα τη θέση τους σε μια ρεαλιστική προσαρμογή στην οποία ο «μηχανοδηγός» είναι η κατάσταση στην αγορά εργασίας, δηλαδή η επαγγελματική προοπτική των σπουδών. 

Όπως σημειώνει ο Χρήστος Κάτσικας στον "Οδηγό Σπουδών και Επαγγέλματος 2017" τα τελευταία χρόνια, αργά αλλά σταθερά, είναι γνωστό ότι στους υποψήφιους και στις οικογένειές τους διαμορφώνεται μια πεποίθηση ότι σήμερα δεν υπάρχει κανένα πτυχίο που μπορεί να αναπαύεται στην βεβαιότητα ότι οδηγεί σε επαγγελματική αποκατάσταση. Παράλληλα η πεποίθηση ότι η δημόσια απασχόληση έχει κλείσει «πόρτες και παράθυρα» είναι συντριπτική. Δεύτερον έχει γίνει κατανοητό ότι καμιά πρόβλεψη δεν μπορεί να γίνει για την κατάσταση που θα βρίσκεται η αγορά εργασίας μετά από 5 ή 6 χρόνια όταν οι σημερινοί υποψήφιοι θα αναζητούν εργασία ως πτυχιούχοι. Η «χημεία» αυτών των πεποιθήσεων οδηγεί γρήγορα και σταθερά στη διαμόρφωση στάσεων από τη μεριά των υποψηφίων και βέβαια, η «στροφή» στις επιλογές σχολών λιπαίνεται σε αυτό το έδαφος. 

Είναι κατανοητό ότι δεν χρειάζεται να ερμηνευτεί το φαινόμενο της επιλογής των αστυνομικών και στρατιωτικών  σχολών (δυο μέσα στην πρώτη εικοσάδα των προτιμήσεων) από τους υποψήφιους. Η είσοδος στις σχολές αυτές δεν αντιμετωπίζεται ως είσοδος σε τριτοβάθμιες σπουδές αλλά κατευθείαν ως είσοδος σε ένα επάγγελμα που συνοδεύεται από τη σιγουριά της μόνιμης θέσης και του μισθού. 

     Παράλληλα σχολές που μέχρι και πριν λίγα χρόνια μάζευαν την αφρόκρεμα της πρώτης ζήτησης των υποψηφίων και ιδιαίτερα των αριστούχων, εξαιτίας της άμεσης πρόσβασης των πτυχιούχων σε μόνιμη και ασφαλή εργασία, έχασαν «οπαδούς» για τους ακριβώς αντίθετους λόγους. Όπως αναφέρει ο "Οδηγός Σπουδών και Επαγγέλματος 2017" κλασικό παράδειγμα τα τμήματα δασκάλων που από το 2004 και μέχρι και το 2011 άρχισαν να συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό πρώτων προτιμήσεων και από το 2007 βρέθηκαν στην κορφή της κούρσας της ζήτησης των υποψηφίων όλων των Επιστημονικών Πεδίων (τα Παιδαγωγικά Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, τόσο της Θεσσαλονίκης όσο και της Αθήνας από το 2007 έως και το 2009 είχαν τις περισσότερες πρώτες προτιμήσεις). Από το 2011 το  Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης πέφτει από την πρώτη στην τέταρτη θέση «τρώγοντας» τη σκόνη από τη Νομική και Ιατρική Αθήνας και τα επόμενα χρόνια συνέχισε η κατρακύλα. 

     Οι αλλαγές στην αγορά εργασίας αντανακλώνται σαφώς στις επιλογές των υποψηφίων. Παρ’ όλο που η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου γίνεται μετά τη «διαμεσολάβηση» των βαθμολογιών των υποψηφίων που επηρεάζει σαφώς τις επιλογές τους, είναι φανερές οι διαφοροποιήσεις που γίνονται στο έδαφος της σύνδεσης εκπαίδευσης – επαγγελματικής αποκατάστασης.

ΙΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΗ ΤΑ «ΑΛΟΓΑ ΚΟΥΡΣΑΣ» ΤΟ 2016

   Σύμφωνα με τον "Οδηγό Σπουδών και Επαγγέλματος 2017"  Ιατρική και Νομική Αθήνας ήταν τα δυο Τμήματα που συγκέντρωσαν φέτος τις περισσότερες πρώτες προτιμήσεις των υποψηφίων των πανελλαδικών. Ακολουθούν πιο κάτω άλλα Τμήματα Αθηνών και Θεσσαλονίκης όπως το Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, το Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, η Ιατρική Θεσσαλονίκης.

     Στην πρώτη εικοσάδα συναντάμε και τα Τμήματα Ψυχολογίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπως και τις σχολές Ανθυποπυραγών, Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας, Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Αθηνών και Θεσσαλονίκης.

Αρκετές ήταν και οι πρώτες προτιμήσεις της Σχολής Πλοιάρχων του Εμπορικού Ναυτικού, ενώ και το Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθηνών δηλώθηκε ως πρώτο από  851 υποψηφίους, 13 περισσότερους από το Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών.

Αναλυτική περιγραφή για κάθε τμήμα των ΑΕΙ και ΤΕΙ μπορείτε να βρείτε στον "Οδηγό Σπουδών και Επαγγέλματος 2017"  και να μάθετε για την επαγγελματική προοπτική των τμημάτων και τα αντικείμενά τους πριν "σταυρώσετε το Μηχανογραφικό

Τα 7 σημεία που πρέπει να προσέξουν οι μαθητές στις Πανελλαδικές 2017

 

Οι μαθητές πέρα από την σκληρή προετοιμασία που κάνουν για να κερδίσουν το πολυπόθητο εισιτήριο σε κάποια σχολή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, πρέπει να κάνουν και την σωστή επιλογή σχολής και τμήματος πολύ πριν σταυρώσουν το Μηχανογραφικό τους.

Έχοντας αξιολογήσει αρνητικά αρκετές φορές το γεγονός όπου ένα παιδί καλείται στα 17 του χρόνια να επιλέξει μέσω ενός συστήματος αλόγων κούρσας τι θέλει να κάνει στην ζωή του "ακαδημαϊκά" και κατ'επέκταση και εργασιακά, παρόλαυτα στον βαθμό που η κατάσταση δεν έχει ακόμα αλλάξει πρέπει οι μαθητές να κάνουν κάποια πράγματα που θα τους βοηθήσουν να πάρουν την καλύτερη επιλογή.

1. "Who is Who" των σχολών

Έχει διαπιστωθεί ότι μεγάλο μέρος του μαθητικού πληθυσμού και των υποψηφίων για πανεπιστημιακές σπουδές δε γνωρίζει το «who is who» των σχολών, για την πρόσβαση στις οποίες δίνουν σκληρή και μακροχρόνια «εξεταστική μάχη», με αποτέλεσμα ένας στους τέσσερις από όσους καθυστερούν το πτυχίο τους ή διακόπτουν τις σπουδές τους να δηλώνει ότι ο σπουδαιότερος λόγος γι’ αυτή την ενέργεια είναι η «λανθασμένη επιλογή σχολής».

2. Επαγγελματική προοπτική

Πριν πάμε στο γνωστικό αντικείμενο των κάθε τμημάτων των Πανεπιστημίων και Τεχνολογικών Ιδρυμάτων, ο υποψήφιος θα πρέπει να μάθει τις επαγγελματικές διεξόδους και προοπτικές που παρέχουν τα τμήματα, την σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας. Η "κρίσμη" επιλογή για τις σπουδές και και κατ’ επέκταση το επάγγελμα να είναι πιο κοντά στις προσδοκίες και τα όνειρά τους!

3. Γνωστικό αντικείμενο

Στο ίδιο μοτίβο με την αναζήτηση της επαγγελματικής προοπτικής, ο υποψήφιος θα πρέπει πριν την διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων και το μηχανογραφικό να έχει μελετήσει τα γνωστικά αντικείμενα των σχολών ξεκαθαρίζοντας το θολό τοπίο των ΑΕΙ και ΤΕΙ ώστε  να έχει πλήρη εικόνα για τα πανεπιστημιακά τμήματα που ήδη έχει επιλέξει ή που σκοπεύει να επιλέξει.

4. Μαθήματα Κλειδιά

Στο νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ ορισμένα μαθήματα έχουν ιδιαίτερη σημασία καθώς αποτελούν, ουσιαστικά, τα "κλειδιά" που μπορούν να ξεκλειδώσουν την είσοδο των σχολών. Αναφερόμαστε βασικά στο πρώτο μάθημα σε κάθε Επιστημονικό Πεδίο με συντελεστή αυξημένης (1,3).

Για το 1ο Επιστημονικό είναι  τα Αρχαία Ελληνικά για το 2ο Επιστημονικό Πεδίο τα Μαθηματικά, για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο η Βιολογία, για το 4ο Επιστημονικό Πεδίο η Νεοελληνική Γλώσσα και για το 5ο τα Μαθηματικά. Στον μπορούμε να δούμε τη διαμόρφωση των συντελεστών ανά Ομάδα Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο και στον Πίνακα 2 τα μόρια ανά μονάδα για όλα τα Πεδία και τις Ομάδες Προσανατολισμού. Δείτε εδώ αναλυτικά

5. Νέο Μηχανογραφικό

Όσοι φετινοί μαθητές της Γ΄ Λυκείου  επιλέξουν να δώσουν εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα μπορούν να είναι υποψήφιοι μόνο σε ένα επιστημονικό πεδίο. Εάν επιθυμούν να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στις σχολές ενός δεύτερου πεδίου, πρέπει να επιλέξουν και ένα πέμπτο μάθημα (Γενικής Παιδείας ή Ομάδας Προσανατολισμού).  Σχετικά με το πλήθος και την κατανομή των Τμημάτων μπορείτε να δείτε εδώ


6.  Τι επέλεξαν οι υποψήφιοι του 2016

    Ανθρωπιστικές και Θετικές Σπουδές είναι οι δυο Ομάδες Προσανατολισμού που επιλέχθηκαν από τους περισσότερους μαθητές της Γ τάξης των Γενικών Λυκείων την περσινή χρονιά (2016) ενώ ακολουθεί η Ομάδα των Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, όπως προκύπτει από στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Παιδείας.
     Συγκεκριμένα το 37,8% των μαθητών επέλεξε τις Ανθρωπιστικές Σπουδές ενώ ακολουθούν η Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών με 35,8% και Οικονομίας- Πληροφορικής με 26,4%.
     Όσον αφορά τη Β Λυκείου εκεί τα πρωτεία τα είχαν οι Θετικές Σπουδές με 58,52 % έναντι 41,48% των μαθητών που επέλεξαν τις Ανθρωπιστικές Σπουδές.  Εδώ μπορείτε να δείτε όλη την λίστα.

7. Μην χάσεις μόρια

Ο υποψήφιος θα πρέπει να κάνει την σωστή επιλογή επιστημονικών πεδίων ώστε να μην υπάρξει απώλεια μορίων 

Η μελέτη του Οδηγόύ Σπουδών και Επαγγέλματος 2017 που εξαντλήθηκε και επανακυκλοφορεί,  μπορεί να βοηθήσει τους υποψηφίους να ξεκαθαρίσουν το «θολό τοπίο» των σχολών ΑΕΙ και ΤΕΙ, ώστε οι «κρίσιμες επιλογές» για τις σπουδές και κατ’ επέκταση το επάγγελμα να είναι πιο κοντά στις προσδοκίες και τα όνειρά τους! Εδώ θα βρουν οι υποψήφιοι όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν για τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, τον τρόπο υπολογισμού των μορίων επιλογής, τη σημασία του γραπτού βαθμού, τις προϋποθέσεις συμμετοχής στις διαδικασίες επιλογής.

Παράλληλα, θα βρουν απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματά τους σχετικά με τις επιλογές σπουδών και επαγγέλματος, σημαντικές οδηγίες για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, τους περιορισμούς στις επιλογές των επιστημονικών πεδίων, την επιλογή επιστημονικών πεδίων χωρίς απώλεια μορίων καθώς και συμπληρωματικές πληροφορίες για τμήματα με ιδιαιτερότητες.

Εδώ θα βρουν ακόμα όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν σχετικά με τις πανεπιστημιακές σπουδές που θα επιλέξουν και τις επαγγελματικές τους διεξόδους και προοπτικές.

ΧΡΗΣΙΜΑ LINK

- Μηχανογραφικό 2017 με βάσεις 2016 μετά τις τελευταίες αλλαγές 

Τα μαθήματα κλειδιά στο νέο σύστημα των πανελλαδικών 2016-17

Το πιο συνηθισμένο "λάθος" των μαθητών στις Πανελλήνιες Εξετάσεις​

Πανελλαδικές 2017: Τι σχολή θα επιλέξει το παιδί σας; Με ποια κριτήρια​

- Η εγκύκλιος για τις Πανελλήνιες 2017 - Ενημέρωση μαθητών για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ 2017 σχετικά με τα εξεταζόμενα μαθήματα σε πανελλαδικό επίπεδο

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΛΥΣΕΙΣ - ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ

Στην κατηγορία ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ του alfavita.gr όπως εδώ και 20 χρόνια έτσι και την φετινή χρονιά θα σας ενημερώνουμε καθημερινά με ότι θέμα αφορά τις Πανελλαδικές εξετάσεις. ΕΔΩ ΘΑ δείτε πρώτοι έγκυρα και έγκαιρα τα Θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων και τις λύσεις τους, προτεινόμενα θέματα καθώς και εκτιμήσεις για τις βάσεις χωρίς να κάνουμε τις χαρτορήχτες για να κερδίζουμε κλικ

 

 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;