Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Αμαρουσίου 

Πρόγραμμα δράσης του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου όπως ψηφίστηκε από τη Γ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου της 23 – 11 – 2016

Α. Για το Πολιτικό πλαίσιο, το διεκδικητικό πλαίσιο και το πρόγραμμα δράσης

Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ύστερα από τον επαίσχυντο συμβιβασμό του καλοκαιριού του 2015 και την πλήρη παραγραφή της λαϊκής εντολής του δημοψηφίσματος της 5ης Ιουλίου 2015 του 62% του ΟΧΙ στα μνημόνια και  τη λιτότητα, συνεχίζει απτόητη την πολιτική που έχει αποδεχτεί και  συναποφασίσει με την Ευρωπαϊκή Ένωση, την ΕΚΤ, το ΔΝΤ και τον ΟΟΣΑ. Με εργαλεία το χρέος και τα δημοσιονομικά ελλείμματα,  φορτώνει το βάρος της καπιταλιστικής κρίσης στις πλάτες των εργαζόμενων. 

Αυτή η εγκληματική πολιτική έχει οδηγήσει στην ανεργία κοντά στα δυο εκατομμύρια εργαζόμενους. Με το 3ο μνημόνιο που αποδέχτηκε και ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ τον Αύγουστο του 2015, πετσοκόβονται ακόμα περισσότερο μισθοί και συντάξεις  των εργαζομένων στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Διαλύονται οι εργασιακές σχέσεις, το 8ωρο, η μόνιμη και σταθερή εργασία, οι συλλογικές συμβάσεις, η κοινωνική ασφάλιση. Προχωράει ακόμα περισσότερο στη συρρίκνωση των κοινωνικών δομών του κράτους και παραδίδονται μεγάλα τμήματα της Υγείας, της Παιδείας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Οδηγείται ο λαός στην απόγνωση με τη φοροεπιδρομή και τις κατασχέσεις, καταστρέφονται τα μικρομεσαία στρώματα. Ξεπουλιέται πλήρως η Δημόσια Περιουσία.  Καταργούνται δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων και του λαού.

Την ίδια στιγμή η εκπαίδευση δέχεται την πιο βίαιη επίθεση από ποτέ:

α) με τη δραστική μείωση της κρατικής χρηματοδότησης και του εκπαιδευτικού προσωπικού έως του σημείου να υπολειτουργούν ή και να καταργούνται σχολικές δομές, όπως το ολοήμερο, η ενισχυτική διδασκαλία, η παράλληλη στήριξη

β) με την προώθηση δομικών αλλαγών στην πρωτοβάθμια με στόχο το σχολείο της αμάθειας όπου η εκμάθηση μιας σειράς δεξιοτήτων θα αρκεί,

γ) με την επιβολή του επιχειρηματικού μοντέλου στην εκπαίδευση, με την αξιολόγηση (το θεσμικό πλαίσιο της οποίας παραμένει ακόμα ανέπαφο παρά τις διακηρύξεις της κυβέρνησης για τη δήθεν μερική κατάργηση του), την ιεραρχία, το συνεχή γραφειοκρατικό  έλεγχο, την ανισότητα των μισθών, τον ανταγωνισμό, την ανασφάλεια και την υπαγωγή όλων στο ατομικό όφελος,

δ) με την επιβολή του ενιαίου τύπου ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου (του παραφθαρμένου Δημοτικού Σχολείου ΕΑΕΠ της Διαμαντοπούλου) και του «νέου» τύπου ολοήμερου νηπιαγωγείου που βασίζουν τη λειτουργία τους στην περαιτέρω κατάργηση και περιστολή των εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών πετώντας στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και ελαστικοποιώντας το ωράριο όλων των εκπαιδευτικών της Π. Ε. 

Σ’ αυτή την κατεύθυνση προχωράει η εφαρμογή μιας βαθιά αντιλαϊκής και ταξικής πολιτικής που στόχο έχει  την πλήρη πειθάρχηση  των εκπ/κών, ώστε να οικοδομηθεί το «νέο σχολείο» με ταμπέλα δημόσιου και όρους ιδιωτικού:

-           σχολείο βασισμένο στον ανταγωνισμό, την ταξική διαφοροποίηση και τις προτεραιότητες της αγοράς.

-           σχολείο της αγοράς, φθηνό, αυταρχικό, εξοντωτικό και ελιτίστικο.

-           σχολείο που αντικαθιστά τη συνολική γνώση και παιδεία με τις λειτουργικές δεξιότητες.

Δεν θα σταματήσουν αν δεν τους σταματήσουμε.

Η κυβέρνηση έχει ψηφίσει ήδη νέο Νόμο για  το ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό που είναι κόλαφος για τους εργαζόμενους όπου προώθησε την πλήρη απαξίωση των ασφαλιστικών ταμείων τους, την κατάργηση του εφάπαξ, τη μείωση των συντάξεων, την αύξηση των ορίων ηλικίας για τους εργαζόμενους  κλπ.

Σήμερα, είναι η ώρα να ξεκινήσουμε αντεπίθεση!

Πρωταρχική προϋπόθεση για την επίλυση όλων των λαϊκών προβλημάτων αλλά και των προβλημάτων του δημόσιου δωρεάν σχολείου, θεωρούμε την αντιπαράθεση με μαζικούς κοινωνικούς δημοκρατικούς αγώνες του λαού μας με κάθε διαχειριστή της ίδιας αντιδραστικής αντιλαϊκής πολιτικής. Σε μια τέτοια ιστορική στιγμή, είναι ανάγκη να διαμορφωθεί ένα μεγάλο, μαχητικό, πανεκπαιδευτικό, λαϊκό, κοινωνικό μέτωπο σύγκρουσης και αντιπαράθεσης που θα προβάλλει στόχους και αιτήματα που θα απαντούν στην κρίση από τη σκοπιά των εκπαιδευτικών, ευρύτερα των εργαζομένων και των συλλογικών τους συμφερόντων.

Εμείς οι εργαζόμενοι δεν χρωστάμε τίποτα και δεν πληρώνουμε τίποτα. Να πληρώσει η οικονομική ολιγαρχία που προκάλεσε την κρίση και οι πολιτικοί της εκπρόσωποι. Να φύγει η τρόικα (Δ.Ν.Τ.– Ε.Ε. – Ε. Κ. Τ.) από τη χώρα. Καμία θυσία για το ευρώ. Έξοδος από την ευρωζώνη και την Ε. Ε. άμεσα.  Είμαστε αντίθετοι στις πολιτικές  που επιβάλλουν με αφορμή το χρέος οι κυβερνήσεις, οι δανειστές και η τρόικα με το περιβόητο «κούρεμα» και την επιβολή ενός «αέναου» Μνημονίου που οδηγεί στη διαχρονική μείωση μισθών και συντάξεων, στη φτώχεια, την ανεργία, την κατάρρευση και πλήρη εμπορευματοποίηση των δημόσιων κοινωνικών αγαθών της παιδείας και της υγείας, στην πώληση της δημόσιας περιουσίας, στην πρόκληση εν τέλει μιας τεράστιας κοινωνικής καταστροφής. Παλεύουμε για την ανατροπή των μνημονίων και της δανειακής σύμβασης. Προβάλλουμε τα αιτήματα για παύση πληρωμών του χρέους, γενναία φορολόγηση του κεφαλαίου, των τραπεζών και της εκκλησιαστικής περιουσίας, εθνικοποίηση των τραπεζών και  των κοινωφελών οργανισμών, κρατική φαρμακοβιομηχανία, μείωση των στρατιωτικών δαπανών, έλεγχο των τιμών των προϊόντων λαϊκής κατανάλωσης και των φαρμάκων.

 ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ ΠΙΣΩ :

-Κάτω τα χέρια από τη μονιμότητα και τις σταθερές εργασιακές σχέσεις– καμία εφεδρεία/απόλυση/διαθεσιμότητα. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους.

-Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, υπεράσπιση των ασφαλιστικών κατακτήσεων. Να ζούμε με αξιοπρέπεια εμείς και οι οικογένειές μας από το μισθό μας. Αποκατάσταση των απωλειών της τελευταίας 5ετίας. Τώρα επαναφορά του μισθού του νεοδιόριστου στα επίπεδα του 2009. Επαναφορά του 13ου-14ου μισθού. Ακώλυτη  βαθμολογική  και μισθολογική  εξέλιξη και άμεσο ξεπάγωμα των βαθμολογικών προαγωγών. Ενιαία συλλογική σύμβαση. Γνήσιες συλλογικές συμβάσεις εργασίας εφ’ όλης της ύλης.

-Άμεση χρηματοδότηση όλων των ταμείων (ΜΤΠΥ, ΤΕΑΔΥ, ΤΠΔΥ) για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους προς τους δικαιούχους. Όχι στη διάλυση της επικουρικής ασφάλισης και στη μείωση των εφάπαξ. Επιστροφή των κλεμμένων στα ασφαλιστικά Ταμεία. Να δώσει το Κράτος τα χρήματα που δεν έχει αποδώσει για χρόνια στα Ταμεία του δημοσίου. Ο έλεγχος των ταμείων να περάσει άμεσα στα χέρια των εργαζόμενων. Να ακυρωθούν-καταργηθούν όλες οι αντιδραστικές αλλαγές που έγιναν με τα αντι-ασφαλιστικά μέτρα και νόμους την τελευταία δεκαετία. Δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα με εργατικό έλεγχο, που να καλύπτει πλήρως και ποιοτικά τις ανάγκες των εργαζόμενων και των συνταξιούχων. Άμεση παροχή όλων των ιατρικών εξετάσεων και πλήρης δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε όλους –ες.

-Φραγμός στη φοροεπιδρομή και την φοροληστεία του εισοδήματος. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και κάθε είδους χαρατσιού στους εργαζομένους. Κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη.

-Άμεση μείωση των τιμών στα βασικά είδη διατροφής – ένδυσης καθώς και των τιμών για τις στοιχειώδεις κοινωνικές υπηρεσίες (φως, νερό, τηλέφωνο) με τη δραστική μείωση της έμμεσης φορολογίας και την κατάργησή της για τα είδη πρώτης ανάγκης.

-Όχι στην αξιολόγηση – χειραγώγηση, κατάργηση του θεσμικού πλαισίου για την αξιολόγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία. Συλλογικές διαδικασίες προγραμματισμού και αποτίμησης του διδακτικού έργου.

-Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά και να λειτουργήσουν τα σχολεία με το απαραίτητο προσωπικό. Σχέση συνταξιοδοτήσεων και προσλήψεων 1:1 τουλάχιστον για τα 5 τελευταία χρόνια όπου συνταξιοδοτήθηκαν πάνω από 9.000 εκπαιδευτικοί της Π.Ε. κι έγιναν μόνο 278 μόνιμοι διορισμοί. Όχι στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, στο όνειδος της απλήρωτης εθελοντικής εργασίας, στα κοινωφελή προγράμματα και την ωρομισθία.

-Να συσταθούν άμεσα οργανικές θέσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ώστε όλοι οι συνάδελφοι που μετατάχθηκαν από τη δευτεροβάθμια και παραμένουν στη διάθεση των διευθύνσεων να αποκτήσουν οργανική θέση.

-Άμεση απόσυρση όλων των υπουργικών αποφάσεων για τον ενιαίο τύπο του ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και του «νέου» ολοήμερου νηπιαγωγείου.

-Διεύρυνση των δημοκρατικών και συνδικαλιστικών ελευθεριών των εργαζομένων. Κατάργηση του θεσμού της πολιτικής επιστράτευσης.

Ένα νέο μορφωτικό σχέδιο για το δημόσιο σχολείο

Σήμερα περισσότερο από ποτέ χρειαζόμαστε ένα νέο μορφωτικό/κοινωνικό σχέδιο για το δημόσιο σχολείο - αναπόσπαστο τμήμα μιας συνολικότερης στρατηγικής ριζικής κοινωνικής και εκπαιδευτικής χειραφέτησης. Κάποια επιμέρους στοιχεία αυτής της πρότασης αλλά και διεκδικήσεις άμεσης προτεραιότητας μπορούν να είναι :

•           Ριζική αλλαγή της δομής της δημόσιας εκπαίδευσης με θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και του ενιαίου δωδεκάχρονου δημόσιου δωρεάν σχολείου. Ίδρυση νηπιαγωγείων, διορισμοί νηπιαγωγών.  Κρατικό πιστοποιητικό, γλωσσομάθειας για Αγγλικά – δεύτερη ξένη γλώσσα και πληροφορική με την αποφοίτηση από κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης αρχίζοντας από το Δημοτικό. 

•           Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του ΓΚΠ. Δημιουργία ενός αποτελεσματικού δικτύου υποστηρικτικών θεσμών μέσα στο δημόσιο σχολείο για τους μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Στήριξη της λειτουργίας των ΚΕΔΔΥ. Ενίσχυση της ειδικής αγωγής. Εξοπλισμός όλων των σχολείων με εργαστήρια πληροφορικής, δημιουργία μεγάλης βιβλιοθήκης σε κάθε σχολικό συγκρότημα. 

•           Νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία που να αντιστοιχούν στο στόχο της γενικής μόρφωσης και της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης όλου του μαθητικού πληθυσμού. Μείωση της ύλης σε όλο το εύρος της εκπαίδευσης, κατάργηση των εξεταστικών φραγμών.

•           Να οργανωθούν συσσίτια στα σχολεία από κρατικούς και δημόσιους φορείς, ώστε να καλυφθούν οι πιο άμεσες ανάγκες μαθητών και οικογενειών που βρίσκονται σε οικονομικό αδιέξοδο. Να υπάρξει μέριμνα για τα παιδιά που δεν έχουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

•           Μεγάλο μέρος της κοινωνίας μετά το ξέσπασμα της κρίσης αδυνατεί να καλύψει την επαφή των παιδιών με ένα φάσμα μορφωτικών και αθλητικών δραστηριοτήτων, τώρα που καταρρέει όλος ο προηγούμενος τρόπος ζωής. Το σχολείο είναι συχνά ο μόνος δημόσιος χώρος με ελεύθερους χώρους και υποδομές σε ένα πυκνοκατοικημένο αστικό ιστό. Πρέπει να διεκδικήσουμε την αξιοποίηση του σε μια λογική αντιπαράθεσης με τα ΕΑΕΠ και τις πολιτικές εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης. Άρα πρέπει να διεκδικήσουμε τη δυνατότητα του σχολείου να στεγάσει σε μια ζώνη ελεύθερων δραστηριοτήτων με μόνιμο προσωπικό (εκπαιδευτικοί, φύλακες, κλπ.) όλες εκείνες τις αθλητικές, πολιτιστικές δραστηριότητες που οι γονείς αδυνατούν πια να προσφέρουν στα παιδιά τους.

•           Σύλλογος Διδασκόντων με αναβαθμισμένο διοικητικό και παιδαγωγικό ρόλο και θεσμοθετημένη πρωταγωνιστική θέση στη διαδικασία προγραμματισμού, σχεδιασμού, αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου. Με συχνές, τακτικές συνεδριάσεις όπου συλλογικά συζητούνται και αντιμετωπίζονται όλα τα παιδαγωγικά ζητήματα. Με προγραμματισμό / αποτίμηση του διδακτικού έργου σε τοπικά/κεντρικά αιρετά συλλογικά όργανα.

•           Κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων και αντικατάστασή τους από πολυπρόσωπες δομές στήριξης των εκπαιδευτικών στελεχωμένες από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό (σχολικούς ψυχολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς, λογοθεραπευτές κλπ.)

•           Αυτοδιοίκηση της σχολικής μονάδας με ανώτερα και μόνα αποφασιστικά όργανα τον Σύλλογο Διδασκόντων και το Σχολικό Συμβούλιο. Με διευθυντή/συντονιστή, αιρετό και ανακλητό συνάδελφο που θα έχει διδακτικά καθήκοντα και τις ίδιες μισθολογικές απολαβές με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και ανώτατο όριο θητείας. Λειτουργία γραμματειακής υποστήριξης σε όλα τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία.

•           Αναδιαμόρφωση του προγράμματος σπουδών, περιεχομένου και στόχων της μόρφωσης των εκπαιδευτικών στα παιδαγωγικά τμήματα, τμήματα νηπιαγωγών και τις καθηγητικές σχολές. Επιμόρφωση/μετεκπαίδευση όλων των εκπαιδευτικών σε αντίστοιχη κατεύθυνση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. 

Για το αγωνιστικό πρόγραμμα δράσης

Τι κάνουμε άμεσα :

•           Οργανώνουμε την αντίστασή μας συμμετέχοντας καθολικά στην απεργία  της ΑΔΕΔΥ και της ΔΟΕ (24 Νοέμβρη 2016) με στόχο την ανάπτυξη απεργιακών αγώνων (πανεργατικών – πανυπαλληλικών) με διάρκεια και προοπτική από όλους τους εργαζόμενους Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα.

•           Συγκροτούμε Επιτροπή Αγώνα, η οποία μαζί με το Δ.Σ. θα αναλάβει την ευθύνη της συσπείρωσης των συναδέλφων σ’ αυτή την κατεύθυνση, με περιοδείες στα σχολεία, εκδηλώσεις, συσκέψεις, συντονισμό με αντίστοιχες επιτροπές άλλων συλλόγων.

•           Καλούμε τη ΔΟΕ να προχωρήσει σε παναττική σύσκεψη για τα ζητήματα διεκδίκησης των εργαζόμενων εκπαιδευτικών, μαζί με το Συντονισμό Συλλόγων προχωρούμε στην οργάνωσή της αν η ΔΟΕ αδρανήσει.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΕΣΩΣ ΕΠΟΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ :

Εμείς οι εργαζόμενοι χρειάζεται να πάρουμε την υπόθεση των αγώνων στα χέρια μας. Με αποφασιστικούς απεργιακούς αγώνες που θα συντονίζονται με τους άλλους εργαζόμενους μπορούμε να νικήσουμε. Με γενική πολιτική απεργία με διάρκεια και προοπτική σύγκρουσης και ανατροπής της κυβερνητικής πολιτικής, ΕΕ και ΔΝΤ.

•           Συμμετέχουμε στο Συντονισμό Συλλόγων και ΕΛΜΕ αλλά και πρωτοβάθμιων σωματείων υπηρετώντας αυτή την κατεύθυνση και οργανώνοντας αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Απευθυνόμαστε στα σωματεία εργαζομένων της περιοχής μας και τους τοπικούς φορείς για κοινές δράσεις, εκδηλώσεις και κοινές συγκεντρώσεις. Καμπάνια για τη φτωχοποίηση των μαθητών, επιτροπές αλληλεγγύης παντού.

•           Έκδοση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών με τη νομοθεσία και τις διεκδικήσεις μας για εργασιακές σχέσεις, άδειες, τοποθετήσεις κλπ.

•           Ενεργοποιούμε παιδαγωγική ομάδα του Συλλόγου μας με συμμετοχή όσων συναδέλφων ενδιαφέρονται με στόχο τον αναστοχασμό της διδακτικής μας πράξης και την πληρέστερη επεξεργασία της πρότασής μας για το δημόσιο σχολείο.

  1. Για την ειδική αγωγή

Οι εξελίξεις στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης αποδεικνύουν ότι οι κατευθύνσεις της κυβερνητικής εκπαιδευτικής πολιτικής, που εκπορεύονται από τις οδηγίες της ΕΕ, του ΔΝΤ και του ΟΟΣΑ, στοχεύουν στην αποδόμηση της ειδικής εκπαίδευσης. Οι μηδενικοί μόνιμοι διορισμοί, οι μειωμένες προσλήψεις αναπληρωτών, η συνέχιση της ελαστικής εργασίας, ο τρόπος κατανομής των παράλληλων στηρίξεων και οι νομοθετικές παρεμβάσεις που έγιναν, ακόμη και μέσα στο καλοκαίρι, αποδεικνύουν ότι η κυβέρνηση υλοποιεί με σταθερό βηματισμό τον οδικό χάρτη της αποδόμησης της ειδικής εκπαίδευσης, τόσο στο επίπεδο των μορφωτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων των μαθητών όσο και των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.

Τα «9 πορίσματα του διαλόγου» αναφέρονται στο μακροπρόθεσμο σχέδιο κλεισίματος των ειδικών σχολείων, στην σχολική αυτονομία με εξασφάλιση πόρων από εσωτερικές - εξωτερικές πηγές με σκοπό τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης, στην απογευματινή χρήση δομών-σχολικών χώρων από ιδιώτες, στην ανάληψη ευθύνης, στην λογοδοσία, στο προσοντολόγιο με εξειδικεύσεις, στον αναβαθμισμένο ρόλο του διευθυντή στις προσλήψεις και στην αξιολόγηση-αποτίμηση του έργου των εκπαιδευτικών με σύνδεση εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων και αποδοτικότητας.

 Η εφαρμογή της «πλήρους ένταξης» των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία, όπως αυτή σκιαγραφείται σε κάθε βηματισμό του υπουργείου παιδείας και η οποία θα επιχειρηθεί από τη σταδιακή «πιλοτική εφαρμογή ένταξης και ενσωμάτωσης δομών ειδικής και γενικής εκπαίδευσης» θα οδηγήσει στην κατάργηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών με αναπηρία, διευρύνοντας τις ταξικές ανισότητες στις ομάδες των αναπήρων μαθητών και θα ανοίξει διάπλατα τις πόρτες στην ιδιωτικοποίηση δομών της ειδικής αγωγής.

Τμήματα Ένταξης

Η νομοθετική ρύθμιση για τα Τ.Ε. οδηγεί πρακτικά στην ακύρωση του χαρακτήρα τους και στο «στιγματισμό» μαθητών και εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Τα τοποθέτησε σε ρευστό εκπαιδευτικό περιβάλλον, μειώνοντας ακόμα περισσότερο το σχολικό χρόνο υποστήριξης, μικρότερου πλέον αριθμού μαθητών και προαλείφει την μακροπρόθεσμη κατάργησή τους, αφού κρατά την ονομασία (ΤΕ) αλλά εξαϋλώνει το περιεχόμενό τους.

Επιπλέον, η τελευταία νομοθετική ρύθμιση (ν. 4415, άρθρο 48) και η εφαρμοστική εγκύκλιος (αρ. πρωτ. 163629/ΓΔ4) νομοθετεί και εφαρμόζει την ελεύθερη μετακίνηση των εκπαιδευτικών από τη γενική στην ειδική εκπαίδευση για να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες που έχει ο χώρος. Την ίδια στιγμή που δεκάδες Τμήματα Ένταξης σε ολόκληρη τη χώρα, που ιδρύθηκαν τη φετινή χρονιά, παραμένουν χωρίς εκπαιδευτικό (παρά τις εξαγγελίες για την εξασφάλιση κονδυλίων για τη λειτουργία τους οι οποίες αποτελούν επανάληψη δηλώσεων του παρελθόντος χωρίς αντίκρισμα), η κάλυψη των κενών στην ΕΑΕ θα μπορεί να γίνεται από εκπαιδευτικούς της γενικής εκπαίδευσης, ακόμη και χωρίς κανένα προσόν, αρκεί και μόνο να παραμένουν στη διάθεση της διεύθυνσης.

Η τροπολογία αλλά και η εφαρμοστική εγκύκλιος δημιουργούν, επιπλέον, ακόμη μεγαλύτερη ασάφεια και ως προς τα προσόντα των εκπαιδευτικών της ειδικής εκπαίδευσης. Ασάφεια που κυμαίνεται από την απόλυτη εξειδίκευση μέχρι την μηδενική επιμόρφωση σε θέματα ειδικής εκπαίδευσης. Και αυτό συμβαίνει ενώ μόλις πριν μερικούς μήνες το ΙΕΠ καθόριζε με ακρίβεια και περισσό ζήλο τα αυξημένα προσόντα για την αναγνώριση των μεταπτυχιακών στην ειδική εκπαίδευση. Αυτή η διττή και αντιφατική πολιτική συμπεριφορά στην ουσία εξυπηρετεί το βαθύτερο πολιτικό σχεδιασμό της κυβέρνησης που είναι η αλλαγή του πολιτικού χάρτη στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: Με το διαχωρισμό και την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών, με νέα άνθιση της βιομηχανίας των 400ωρων σεμιναρίων και με το «άνοιγμα» διεκδίκησης σε νέα ΕΣΠΑ για την επιμόρφωση πάνω στις αρχές της συνεκπαίδευσης, σκιαγραφείται ο νέος «οδικός χάρτης» στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών.

Παράλληλη Στήριξη

Το σχολείο «της ισότητας και της ποιότητας» όμως εφαρμόστηκε στην κατανομή των παράλληλων στηρίξεων!!!Οι εκπαιδευτικοί (αναπληρωτές Παράλληλης στήριξης) της Β΄Δ/νσης Π. Ε.  Αθήνας μοιράζονται μεταξύ δύο, τριών, τεσσάρων ακόμα και πέντε μαθητών! Η καθιέρωση της παράλληλης στήριξης σε ρόλο part-time υποστήριξης στους μαθητές, υποβαθμίζει τα μορφωτικά τους δικαιώματα, επιβεβαιώνοντας πως το περιεχόμενο του «σχολείου για όλα τα παιδιά», είναι  ένα φθηνό σχολείο με ρευστές δομές που δεν εξασφαλίζουν την αναγκαία σταθερή ειδική εκπαιδευτική παρέμβαση που έχουν ανάγκη οι μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επιπλέον, με βάση την εφαρμοστική εγκύκλιο (αρ.πρωτ.163629/ΓΔ4), όσοι/όσες δάσκαλοι/ες και εκπ/κοί ειδικοτήτων δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριο θα μπορούν να «παίξουν» το ρόλο της παράλληλης στήριξης! Προβλέπεται μάλιστα ότι σε κάθε μαθητή θα μπορούν να παρέχουν παράλληλη στήριξη μέχρι 4 δάσκαλοι! Την ίδια στιγμή βέβαια αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των ιδιωτικών παράλληλων στηρίξεων και οι γονείς καλούνται να βάλουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη προκειμένου να στηρίξουν το παιδί τους (καθώς ο νόμος δίνει τη δυνατότητα πρόσληψης ειδικού βοηθού από το γονέα, ΧΩΡΙΣ γνωμάτευση του ΚΕ.Δ.Δ.Υ, πετώντας έτσι το μπαλάκι στο σύλλογο διδασκόντων).

ΚΕΔΔΥ

Τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ είναι τελείως αποδυναμωμένα, με τεράστιες ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό αλλά και ανεπαρκή στελέχωση ακόμα και από αναπληρωτές (οι οποίοι προσλαμβάνονται πολλές φορές και στο τέλος της χρονιάς). Επιπλέον, το υπάρχον προσωπικό επιβαρύνεται με διοικητικό έργο ενώ οι λειτουργικές ελλείψεις (τηλέφωνο, χαρτί, μελάνι, κλπ) δυσχεραίνουν ακόμα περισσότερο τη λειτουργία της υπηρεσίας. Αυτή η κατάσταση έχει ως αποτέλεσμα τις -γνωστές πια- τεράστιες λίστες αναμονής, οι οποίες ακυρώνουν στην πράξη το ρόλο του ΚΕ.Δ.Δ.Υ, ως της μοναδικής δημόσιας δομής του Υπουργείου Παιδείας με σκοπό τη διάγνωση, τη διαφοροδιάγνωση και την υποστήριξη.

Μέσα σε όλα αυτά, από τη δική μας πλευρά επισημαίνουμε ότι:

 ΔΕΝ νοείται «σχολείο ισότητας» δίχως τη θετική διάκριση απέναντι στους μαθητές που δικαιούνται ειδική εκπαιδευτική παρέμβαση.

ΔΕΝ νοείται «σχολείο ποιότητας» δίχως τη δημιουργία σταθερών δομών και τη στελέχωσή τους με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό.

ΔΕΝ αποδεχόμαστε τη λειτουργία της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης σε καθεστώς «έκτακτης ανάγκης» με τη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού, όπως υποδεικνύει η πρόσφατη τροπολογία περί στελέχωσης των δομών ΣΜΕΑΕ, να ζυγίζει περισσότερο από τις εκπαιδευτικές ανάγκες κάθε παιδιού. Γνωρίζουμε καλά ότι η επιστροφή στην «κανονικότητα», σύμφωνα με τις κατευθύνσεις Ε.Ε-Ο.Ο.Σ.Α. , σημαίνει αποθέωση των οικονομικών δεικτών με κάθε κόστος, άρση της μονιμότητας, κινητικότητα κι αναπαραγωγή ευέλικτων μορφών απασχόλησης, μα πάνω απ’ όλα βλάπτουν σοβαρά την ειδική αγωγή και εκπαίδευση.

Η ειδική εκπαίδευση χρειάζεται:

ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

ΑΜΕΣΗ ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΣΕ ΔΟΜΕΣ ΣΜΕΑΕ/Τ.Ε. ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

• Η υποστήριξη των μαθητών στις γενικές τάξεις δεν μπορεί να γίνεται με δόσεις.

• Απαιτούμε κάθε μαθητής να έχει πλήρη και έγκαιρη υποστήριξη, η οποία να αντιστοιχεί στις ανάγκες του, για όλο το διάστημα που φοιτά στο σχολείο.

 

  1. Για την αδιοριστία και τους αναπληρωτές συναδέλφους μας

Ο πίνακας των προσλήψεων αναπληρωτών που παραθέτουμε είναι αποκαλυπτικός. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Οι μισοί αναπληρωτές δάσκαλοι, αγγλικών και φυσικής αγωγής, το ένα τέταρτο των αναπληρωτών μουσικής και πληροφορικής και ένα μεγάλο μέρος δασκάλων και νηπιαγωγών ειδικής αγωγής παραμένουν άνεργοι. Αυτή η σκληρή πραγματικότητα δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν. Αποτελεί πρωταρχικό καθήκον για το εκπαιδευτικό κίνημα να υπερασπιστεί το δικαίωμά τους στην εργασία. Τα υπόλοιπα, όσα διαιρούν, κατακερματίζουν, στρέφουν τον ένα κλάδο εναντίον του άλλου, μας βρίσκουν αντίθετους.

Ο άμεσος στόχος μας πρέπει να είναι η απόσυρση των υπουργικών αποφάσεων και η πρόσληψη όλων των αναπληρωτών όλων των κλάδων άμεσα. Έχει τεράστια σημασία, κανένας συνάδελφος αναπληρωτής, σε όποιο κλάδο και αν ανήκει να μη μείνει άνεργος. Ταυτόχρονα, είναι κρίσιμο, να διεκδικήσουμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς για όλους τους κλάδους εκπαιδευτικών και σύσταση όλων των απαραίτητων οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες. Η μοναδική κατοχύρωση για τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων είναι η σύσταση οργανικών θέσεων και ο μόνιμος διορισμός. Τα υπόλοιπα αποτελούν αυταπάτες. Να αγωνιστούμε για την πρόσληψη όλων των δασκάλων και νηπιαγωγών που είναι απαραίτητοι για την παράλληλη στήριξη. Τέλος, να διεκδικήσουμε και να κατοχυρώσουμε την προσμέτρηση της διδακτικής ώρας της σίτισης για όλους όσους εμπλέκονται σ’ αυτήν. Η μαζική ανταπόκριση στις αιτήσεις που διακινεί ο Σύλλογος Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου είναι η αρχή.

      Το σημαντικότερο για όλους τους αναπληρωτές και για τη λειτουργία των σχολείων είναι η σταθερή και μόνιμη εργασία, δηλαδή, οι μαζικοί μόνιμοι διορισμοί. Γιατί όμως τα τελευταία 6 χρόνια οι διορισμοί παραμένουν μηδενικοί;

Ακόμα μια χρονιά με μηδενικούς διορισμούς στην εκπαίδευση

Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε τη δέσμευσή του για 20.000 μόνιμους διορισμούς σε βάθος τριετίας, έτσι ώστε στο τέλος της οι αναπληρωτές να είναι ένα μικρό ποσοστό του σημερινού τους αριθμού.

Ρεπορτάζ με βάση τις δηλώσεις του τέως Υπουργού Παιδείας  Ν. Φίλη στη Βουλή, Ιούνιος 2016

Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε στους εκπροσώπους των Θεσμών την ανάγκη διορισμών στα σχολεία προκειμένου να καλυφθούν «μια και καλή» τα κενά σε εκπαιδευτικούς που υπάρχουν στις δύο πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Εξήγησε επίσης ότι το δημοσιονομικό κόστος των απαιτούμενων προσλήψεων δεν απέχει πολύ από τα κονδύλια που κάθε χρόνο δαπανώνται για την κάλυψη των κενών με αναπληρωτές και ωρομίσθιους δάσκαλους και καθηγητές. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, οι Θεσμοί επικαλούνται τη δυσμενή δημοσιονομική κατάσταση που «απαγορεύει» τους διορισμούς στο δημόσιο, και ξεκαθαρίζουν ότι για να πραγματοποιηθούν διορισμοί στα σχολεία, πρέπει να προηγηθεί αυστηρή και εξαντλητική αξιολόγηση του υπάρχοντος διδακτικού δυναμικού, να απομακρυνθούν οι «ακατάλληλοι» από τις τάξεις και όσα κενά προκύψουν να καλυφθούν με αντίστοιχο αριθμό προσλήψεων.

Ρεπορτάζ από την τελευταία συνάντηση Υπουργού Παιδείας (Ν. Φίλη)  - Τρόικας

 Από τα παραπάνω, προκύπτουν τα εξής:

•           Διορισμοί δεν πρόκειται να γίνουν όσο εφαρμόζεται το μνημονιακό πλαίσιο. Όποιος δηλώνει ή δήλωνε το αντίθετο (του Φίλη συμπεριλαμβανομένου) λέει ψέματα.

•           Η αξιολόγηση και οι απολύσεις συνιστούν βασική απαίτηση των θεσμών. Οι δυο απαιτήσεις συνδέονται άμεσα μεταξύ τους, η αξιολόγηση πρέπει να οδηγήσει σε απολύσεις, αλλιώς τι αξία έχει άλλωστε. Το κέρδος της θα αποτιμηθεί και με λογιστικούς όρους.

•           Πρόκειται για μια ακόμα ένδειξη της απόλυτης επιτροπείας που έχει επιβληθεί στη χώρα. Ο υπουργός παιδείας απευθύνει το αίτημα για διορισμούς στους θεσμούς/πρώην τρόικα. Αυτό σημαίνει ότι αναγνωρίζει ότι οι διορισμοί στην εκπαίδευση δεν αποτελούν αρμοδιότητα δική του και της κυβέρνησής του αλλά των δανειστών. Και να ήταν η μόνη αρμοδιότητα που εκχωρήθηκε.

Και αναρωτιόμαστε, δεν γνώριζε ο Υπουργός Παιδείας (Ν. Φίλης) την απάντηση των θεσμών; Ως έμπειρος και πανέξυπνος πολιτικός που είναι, βεβαίως και τη γνώριζε. Άρα, πρόκειται για ένα πολιτικό θέατρο: «εμείς έχουμε την πρόθεση να κάνουμε διορισμούς, αλλά δεν μας αφήνουν». Το ίδιο θέατρο συνεχίζει και ο νέος υπουργός παιδείας δηλώνοντας ότι «υπάρχει ένα πολύ σύνθετο θέμα με τους θεσμούς, με τους οποίους πρέπει να συνεννοηθούμε με μεγάλη σαφήνεια, ώστε να δούμε τι θα γίνει με τους διορισμούς».

Τι να κάνουμε!

Κανείς δεν δικαιούται να αποδέχεται το μνημονιακό πλαίσιο ως αναπόφευκτο και ταυτόχρονα να ασκεί κριτική στην κυβέρνηση για τους μηδενικούς διορισμούς. Αποδοχή του μνημονιακού πλαισίου, σημαίνει αποδοχή της επιτροπείας και της υποταγής στους σχεδιασμούς των δανειστών. Όποιος αποδέχεται το μνημονιακό πλαίσιο, απορρίπτει τη ρήξη και τη σύγκρουση με την ΕΕ και ταυτόχρονα διεκδικεί μαζικούς διορισμούς, απλά συγκαταλέγεται στην ίδια πολιτική κατηγορία με τους Υπουργούς Παιδείας (πρώην και νυν): Θέλει να γίνουν διορισμοί, αλλά οι δανειστές δεν το επιτρέπουν. Δηλαδή, μας κοροϊδεύει.

Το αίτημα των μαζικών διορισμών συνδέεται άμεσα με τη σύγκρουση με το μνημονιακό καθεστώς, την κυβέρνηση, την ΕΕ και το ΔΝΤ. Μια σύγκρουση που απαιτεί ανάπτυξη του κινήματος, ισχυρά σωματεία και μετωπικές πρωτοβουλίες. Αυτή την προοπτική εκφράζει η ΔΙΕΞΟΔΟΣ.

  1. Απόφαση της Γ. Σ. για το ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΜΗΣΗΣ ΤΟΥ

Από το Πάσχα του 2016 και μετά μια σειρά αιφνιδιαστικών αλλαγών δομικού χαρακτήρα, χωρίς καμμιά συζήτηση με την εκπαιδευτική κοινότητα, έρχονται να αλλάξουν θεμελιακά το Νηπιαγωγείο «στα πλαίσια της εξοικονόμησης δαπανών και του εξορθολογισμού του ανθρώπινου δυναμικού», όπως αναφέρονται και στις αιτιολογικές εκθέσεις των σχετικών νόμων και υπουργικών αποφάσεων.

Άρθρο 35Α του Ν. 4386 «Ρυθμίσεις για την Έρευνα»

Στις 12-4-2016 κατατίθεται ως σχέδιο νόμου και κατόπιν ψηφίζεται ο νόμος με τον οποίο διπλασιάζεται ο ελάχιστος αριθμός των νηπίων που απαιτούνται για την ίδρυση-λειτουργία των νηπιαγωγείων. Έτσι, αυτόματα τα νηπιαγωγεία των αστικών περιοχών από 7, θα λειτουργούν πλέον μόνο αν έχουν 14 νήπια! Με τον ίδιο νόμο δίνεται η δυνατότητα λειτουργίας, σε δυσπρόσιτα μέρη, νηπιαγωγείων με 5 παιδιά. Τα στοιχεία είναι αμείλικτα: Στην επικράτεια για το σχολικό έτος που διανύσαμε (2015-2016), 1144 νηπιαγωγεία –συμπεριλαμβανομένων των 254  δυσπρόσιτων είχαν 14 ή λιγότερα νήπια α΄ και β΄ ηλικίας  και σύμφωνα με τη διάταξη που προαναφέρθηκε βρίσκονταν υπό καθεστώς κατάργησης ή συγχώνευσης. Συνεπώς, αν εφαρμοζόταν ο νόμος, θα καταργούνταν άμεσα 744 τμήματα νηπιαγωγείων.

Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα αντέδρασε ποικιλόμορφα σ’ αυτό το νόμο: με συγκεντρώσεις, απεργίες, διαμαρτυρίες, παραστάσεις στις Διευθύνσεις εκπαίδευσης, παρεμβάσεις στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο.  Στην επαρχία μεγάλο μέρος του τοπικού τύπου ασχολήθηκε με το ζήτημα για πολλές ημέρες. Ο νόμος ψηφίστηκε αλλά δεν εφαρμόστηκε για τη σχολική χρονιά που διανύουμε, αφήνοντας ωστόσο, παρακαταθήκη κακών εξελίξεων αφού το νομικό πλαίσιο υπάρχει και το μόνο που μένει είναι η εφαρμογή του(εξάλλου η εγκύκλιος των υπηρεσιακών μεταβολών  άμεσα θα έρθει στα σχολεία μας).

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ (87776/Δ1/30-5-2016)

Μια μέρα πριν την έναρξη των εγγραφών στα νηπιαγωγεία (στις 30-5-2016), το Υπουργείο με μια απίστευτης σύλληψης εγκύκλιο θέτει κριτήρια για την εγγραφή των παιδιών στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο. Απαραίτητη προϋπόθεση για την εγγραφή σ’ αυτό  είναι οι γονείς να είναι εργαζόμενοι ή να ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες (φυλακισμένοι, χρήστες κλπ.). Το θέμα του αποκλεισμού παιδιών από τη  δομή του ολοήμερου  νηπιαγωγείου τίθεται για πρώτη φορά (πέραν αυτής της πρώτης πιλοτικής εφαρμογής του θεσμού)και μάλιστα από μια κυβέρνηση της «Αριστεράς».

Οι νηπιαγωγοί δεν εφάρμοσαν  την οδηγία στα νηπιαγωγεία τους και οι υπεύθυνοι του Υπουργείου Παιδείας άρχισαν «να ξεδοντιάζουν» καθημερινά  την εγκύκλιο προσθέτοντας, κάτω από τη γενική κατακραυγή, και άλλες κατηγορίες μαθητών οι οποίες θα εξαιρούνταν της εγκυκλίου, αλλά για άλλη μια φορά δεν απέσυραν την εγκύκλιο, αφήνοντας την και αυτή παρακαταθήκη για το άμεσο μέλλον.

ΝΕΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ ΩΡΑΡΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Ο θεσμός του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ (Υ.Α. 130272/Δ1/5-8-2016, ΦΕΚ 2670/Β/26-8-2016). Μια νέα δομή φροντίδας και φύλαξης δημιουργήθηκε η οποία λειτουργεί από τις 13.00 (ώρα κατά την οποία τελειώνει το «βασικό πρόγραμμα») έως τις 16.00 και η οποία ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙκαι ΔΕΝ ΕΧΕΙ τη στοχοθεσία και το περιεχόμενο των Ολοήμερων Προγραμμάτων με τη μορφή που γνωρίζουμε.  Το Ολοήμερο Πρόγραμμα έγινε  προαιρετικό, χωρίς καμιά συνέχεια με το βασικό, αφού τα παιδιά που θα το παρακολουθούν θα είναι παιδιά διαφορετικών πρωινών τμημάτων «βασικού προγράμματος». Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο, ως θεσμός που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες (ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή της κρίσης), που λειτουργεί  αντισταθμιστικά και συμβάλλει στην άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων και του κοινωνικού αποκλεισμού υπονομεύεται.

Μέσα στο καλοκαίρι, επίσης, εκδόθηκεκαι η Υπουργική Απόφαση για το ωράριο των νηπιαγωγών (Υ.Α. 127187/Ε1/1-8-2016, Φ.Ε.Κ. 2524, τεύχος Β΄/16-8-2016). Χωρίς να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και των συνδικαλιστικών οργάνων της (ΔΟΕ-Σύλλογοι- Συντονιστικό Νηπιαγωγών) για τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του νηπιαγωγείου (π.χ. συνθήκες λειτουργίας, καθημερινή εφημερία κλπ), η υπουργική απόφαση (με εξαίρεση την περίπτωση 9 νηπιαγωγείων από τα 5.140 νηπιαγωγεία της χώρας) αυξάνει το ωράριο των Νηπιαγωγών που πλέον επίσημα έχουν το μεγαλύτερο ωράριο όλων των εκπαιδευτικών!

Μετά από πίεση των νηπιαγωγών για κοινή απόφαση για πρακτικά Συλλόγων Διδασκόντων και ωρολόγια προγράμματα, η ΔΟΕ εξέδωσε στις 6/9/2016, σχετική απόφαση αλλά χωρίς να πάρει στη συνέχεια μέτρα για τη στήριξη του αγώνα που οι νηπιαγωγοί ξεκίνησαν μέσα στο καλοκαίρι. Εξάλλου και η συνάντηση της ΔΟΕ με το Υπουργείο, ενώ όλη η εκπαιδευτική κοινότητα συζητούσε τις αλλαγές, πραγματοποιήθηκε μια μέρα πριν την υπογραφή της Υπουργικής Απόφασης (δηλαδή στις 4/8/16) μετά από πίεση του Συντονιστικού των Νηπιαγωγών. Στη συνέχεια, η ΔΑΚΕ και ιδιαίτερα η ΔΗΣΥ (ΠΑΣΚ) επικαλούνταν στο ΔΣ της ΔΟΕ διάφορα προσχήματα για να μην ανανεώσουν την απόφαση της ΔΟΕ – ακόμα και την τελευταία απόφαση της ΔΟΕ την ψήφισαν με μισή καρδιά, ενώ η ΔΗΣΥ με δηλώσεις των εκπροσώπων της υπονόμευε ανοιχτά αυτό τον αγώνα. Αντίθετα, μια σειρά Σύλλογοι ΠΕ, ανάμεσά τους και ο Σύλλογος Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου με συνεχείς αποφάσεις τους, παραστάσεις διαμαρτυρίας στις σχ. συμβούλους, ενημερώσεις στα σεμινάρια, συναντήσεις και συσκέψεις νηπιαγωγών, οργάνωσαν και στήριξαν ανυποχώρητα τον αγώνα των νηπιαγωγών.

Οι νηπιαγωγοί σε όλη τη χώρα αντιστάθηκαν. Αψηφώντας τις επιταγές του Υπουργείου, τις εντολές και τις απειλές της διοίκησης και των σχολικών συμβούλων συμπαρατάχθηκαν με τις αποφάσεις της ΔΟΕ και των συλλόγων τους, έκαναν πρακτικά και κατέθεσαν ωρολόγια προγράμματα σύμφωνα με τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων κάθε νηπιαγωγείου, υπενθυμίζοντας για άλλη μια φορά ότι αυτός αποτελεί το κυρίαρχο όργανο λήψης αποφάσεων.

Η μάχη ενάντια στην εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης όμως συνεχίζεται. Οι νηπιαγωγοί διαπιστώνουν  καθημερινά  ότι ο νέος τύπος νηπιαγωγείου που το Υπουργείο προωθεί και επιβάλλει δεν στηρίζεται σε καμία τεκμηριωμένη παιδαγωγική προσέγγιση. Μεταλλάσσει το νηπιαγωγείο σε ένα «σχολειοποιημένο» πρόγραμμα με αυστηρούς χρόνους εκτέλεσης δραστηριοτήτων, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της δομής του, τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες των παιδιών που φοιτούν σε αυτό. Επιπλέον, διαπιστώνουν την υποβάθμιση του παιδαγωγικού χαρακτήρα της δεύτερης βάρδιας (η οποία μετατρέπεται σε φύλαξη) και τον κίνδυνο αυτή (η δεύτερη βάρδια) μελλοντικά να απαλλάξει το Υπουργείο Παιδείας από την υποχρέωση για τη στελέχωσή της με Νηπιαγωγούς. Βλέπουν επίσης μπροστά τους να ανοίγει ο δρόμος της ωρομισθίας στο νηπιαγωγείο ή και ακόμη και  της μεταφοράς της λειτουργίας του σε Δήμους ή ΚΔΑΠ.

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΑΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ!

ΚΑΛΟΥΜΕ ΣΕ ΜΑΖΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΔΟΕ – ΣΥΛΛΟΓΟΥ – ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

ΔΙΧΡΟΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΤΑΓΜΕΝΗ ΣΤΟ ΔΕΚΑΤΕΤΡΑΧΡΟΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΟ  ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕ ΣΥΝΕΧΕΣ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

 

  1. Απόφαση της Γ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου για τη σύσταση οργανικών θέσεων των μη κοινών  ειδικοτήτων (ΠΕ05 – ΠΕ07 – ΠΕ19&20 – ΠΕ32

 •          Διεκδικούμε τη σύσταση οργανικών θέσεων για όλες/όλους τις/τους μεταταχθέντες συναδέλφους μας ανά σχολείο ή ομάδα σχολείων με ικανό αριθμό διδακτικών ωρών, ώστε να υποστηρίζεται η αντίστοιχη οργανική θέση και να μη μετακινούνται οι συνάδελφοι σε περισσότερα από δύο ή τρία σχολεία εντός Δ/νσης ή ακόμα χειρότερα να αναγκαστούν να μετακινηθούν εντός Περιφερειακής Δ/νσης Π. & Δ. Εκπ/σης Αττικής.

•           Να αποσυρθεί - καταργηθεί άμεσα η υπουργική απόφαση της 30 – 5 – 2016 που απαγορεύει τη λειτουργία παράλληλων τμημάτων γαλλικής – γερμανικής στα Δημοτικά Σχολεία (όχι στα αποκλειστικά γαλλόφωνα ή γερμανόφωνα σχολεία - κατάργηση της διάταξης για τη δημιουργία αποκλειστικά γαλλόφωνων ή γερμανόφωνων σχολείων) με ελευθερία επιλογής στους μαθητές για την επιλογή γαλλικής και γερμανικής γλώσσας.

•           Καθιέρωση ζώνης ελεύθερης επιλογής για τα μαθήματα των ξένων γλωσσών  από τους μαθητές (σε επίπεδα) στο ολοήμερο (δημιουργία τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας για τις ξένες γλώσσες), ώστε να πάψουν οι γονείς να πληρώνουν για ξένες γλώσσες στα ιδιωτικά φροντιστήρια, καθώς και καθιέρωση της χορήγησης του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας σε όλες τις ξένες γλώσσες με την αποφοίτηση από το Δημοτικό (επιπέδου Α1 & Α2).

•           Διαφάνεια στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών (με βάση τα μόρια μετάθεσης, έτη υπηρεσίας κλπ.)

•           Όχι στις αυθαιρεσίες και παρατυπίες της Δ/νσης Π. Ε. Β΄ Αθήνας αναφορικά με τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων (ίδιο διδακτικό ωράριο για όλες/όλους, όχι στο σπάσιμο ωρών σε περισσότερα του ενός σχολεία προκειμένου να καλυφθεί το ωράριο, όχι στη συμπλήρωση ωραρίου σε ολοήμερα πέρα από δύο σχολεία κλπ.).

•           Θεσμοθέτηση μείωσης ωραρίου για όλους τις/τους εκπαιδευτικούς που μετακινούνται σε περισσότερα από δύο σχολεία.

•           Δεν αποδεχόμαστε τη διδασκαλία σε τμήματα με περισσότερα από 25 παιδιά στο τμήμα, διότι έτσι απαξιώνουμε οι ίδιοι τη δουλειά μας.

•           Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να επιστρέψουν στη Δευτεροβάθμια να μπορούν να το πράξουν ανά πάσα στιγμή χωρίς περιορισμούς.

Η Γ. Σ.

ΥΓ. Η Γ. Σ. ενέκρινε επίσης τις θέσεις του Δ. Σ. του Συλλόγου μας που κατατέθηκαν στις ημερίδες της ΔΟΕ (το 2016) για το Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο που ονειρευόμαστε, τις οποίες θα επαναδημοσιοποιήσουμε στο άμεσο μέλλον!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα