Thumbnail
Ο πάγος στην περιοχή της Αρκτικής "χτύπησε" ιστορικό χαμηλό τον περασμένο Ιανουάριο

Ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διέσχισε επιτυχώς για πρώτη φορά στην ιστορία τη διαδρομή μέσω της Βόρειας Θάλασσας στον Αρκτικό Ωκεανό, καθώς οι πάγοι λιώνουν λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Η Maersk Line, η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, δήλωσε στη βρετανική εφημερίδα Independent ότι το πλοίο της, Venta Maersk, αναμένεται να φτάσει στον τελικό του προορισμό, την Αγία Πετρούπολη, την επόμενη εβδομάδα.

Το νέο εμπορευματικό πλοίο 42.000 τόνων, σχεδιασμένο για τέτοιες περιοχές, το οποίο μεταφέρει ψάρια από τη Ρωσία και ηλεκτρονικά από τη Νότια Κορέα, άφησε το Βλαδιβοστόκ, στην άπω Ανατολή της Ρωσίας, στις 23 Αυγούστου.

Με τη βοήθεια του ισχυρότερου πυρηνικού αντιδραστήρα της χώρας, ακολούθησε τη διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας περνώντας από τα στενά του Βερίγγειου Πορθμού, μεταξύ Ρωσίας και Αλάσκας, προτού βάλει πλώρη κατά μήκος της βόρειας ακτής της Ρωσίας και της νορβηγικής θάλασσας.

Η συχνότητα με την οποία χρησιμοποιείται πλέον η διαδρομή έχει αυξηθεί αρκετά, κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, με πλοία μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου να πραγματοποιούν τακτικά το ταξίδι.

Ο πάγος στην περιοχή της Αρκτικής "χτύπησε" ιστορικό χαμηλό τον περασμένο Ιανουάριο, ενώ τον Μάρτιο τα επίπεδα πάγου γύρω από τον Βερίγγειο Πορθμό έφθασαν στο χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί, με τη θερμοκρασία να αυξάνεται αρκετά πάνω από το μέσο όρο.

Η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας μπορεί να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Ασίας και Ευρώπης έως και δύο εβδομάδες, επιτρέποντας στα πλοία να αποφεύγουν να ταξιδεύουν μέσω της διώρυγας του Σουέζ ή περνώντας από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στη Νότια Αφρική. Ωστόσο, παραμένει αρκετά πιο δαπανηρή, καθώς απαιτούνται ακόμη παγοθραυστικά, προκειμένου να συνοδεύουν τα εμπορευματικά πλοία.

Σε e-mail της στην εφημερίδα Independent, η Maersk επιβεβαίωσε την επιτυχία του ταξιδιού. "Η δοκιμαστική διέλευση θα μας επιτρέψει να διερευνήσουμε τη λειτουργική σκοπιμότητα της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας και να συλλέξουμε δεδομένα", ανέφερε εκπρόσωπος του εμπορευματομεταφορικού κολοσσού. "Επί του παρόντος, δεν βλέπουμε τη διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας ως εμπορική εναλλακτική λύση στο υπάρχον δίκτυο μας", συμπλήρωσε.

Ο Sune Scheller, επικεφαλής της Greenpeace Nordic, δήλωσε από την πλευρά του στην Independent ότι οποιαδήποτε τακτική ναυτιλιακή διαδρομή στον Αρκτικό Ωκεανό ενέχει τελικά τον κίνδυνο "περιβαλλοντικής καταστροφής", ενώ τόνισε ότι η πιο άμεση απειλή προέρχεται από τα καύσιμα.

"Η Maersk δεν έχει μιλήσει για το είδος του καυσίμου που χρησιμοποιεί αυτό το πλοίο, αλλά γενικά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χρησιμοποιούν βαρύ μαζούτ, το οποίο είναι βασικά ό, τι έχει απομείνει στο βαρέλι". Ο Scheller είπε ότι το "βρώμικο" αυτό καύσιμο έχει "συνέπειες" για το περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένης της απελευθέρωσης σωματιδίων στην ατμόσφαιρα.

Γνωστά και ως μαύρος άνθρακας, τα σωματίδια αυτά επικάθονται σε λευκές επιφάνειες, όπως ο πάγος και το χιόνι, και απορροφούν τη θερμότητα αντί να την αντανακλούν, γεγονός που συμβάλλει στην αλλαγή του κλίματος.

Σύμφωνα με το περιοδικό Economist, "μόλις 15 από τα μεγαλύτερα πλοία εκπέμπουν περισσότερα επιβλαβή οξείδια του αζώτου και του θείου από όλα τα αυτοκίνητα του κόσμου που έχουν συγκεντρωθεί".

Ο συνδυασμός της χρήσης του βαρέος μαζούτ, των ρηχών νερών του Αρκτικού Ωκεανού και του πάγου κάνει τη διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας ιδιαίτερα επιρρεπή σε ενδεχόμενη περιβαλλοντική καταστροφή, λέει ο Scheller.

Γενικά μιλώντας, οι συνολικές εκτιμήσεις δείχνουν ότι οι θαλάσσιες μεταφορές ευθύνονται για το 15% των οξειδίων του αζώτου και το 8% του αερίου θείου παγκοσμίως. Τα αέρια αυτά έχουν συνδεθεί με σειρά προβλημάτων υγείας, όπως το άσθμα, οι καρδιακές παθήσεις και ο καρκίνος.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολική βία
ΟΛΜΕ για την επίθεση με σφυρί και μαχαίρι σε σχολείο: Αβοήθητοι οι εκπαιδευτικοί ενώ η πολιτεία περιμένει λύσεις από μια πλατφόρμα
Η ΟΛΜΕ ζητά την άμεση λήψη μέτρων, όπως πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε κάθε σχολείο, αντισταθμιστικά μέτρα, υποστηρικτικές δομές για...
ΟΛΜΕ για την επίθεση με σφυρί και μαχαίρι σε σχολείο: Αβοήθητοι οι εκπαιδευτικοί ενώ η πολιτεία περιμένει λύσεις από μια πλατφόρμα
άνεργοι
ΔΥΠΑ: 5.000 θέσεις για ανέργους με μισθό 12.264 ευρώ- Ποιους αφορά το πρόγραμμα
Μέχρι 5 Απριλίου οι αιτήσεις για το πρόγραμμα απασχόλησης με έμφαση στην πράσινη οικονομία και τις γυναίκες και επιχορήγηση 12.264 ευρώ για κάθε θέση...
ΔΥΠΑ: 5.000 θέσεις για ανέργους με μισθό 12.264 ευρώ- Ποιους αφορά το πρόγραμμα
sillalitirio-ekpaideutikoi.jpg
Αξιολόγηση: Ανυποχώρητη η βάση των εκπαιδευτικών - Ηδη 24 ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ επαναπροκήρυξαν απεργία-αποχή
Ο αγώνας στα χέρια των Πρωτοβάθμιων σωματείων και των εκπαιδευτικών - Ζητούν επαναπροκήρυξη απεργίας-αποχής και από τις Ομοσπονδίες
Αξιολόγηση: Ανυποχώρητη η βάση των εκπαιδευτικών - Ηδη 24 ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ επαναπροκήρυξαν απεργία-αποχή