Thumbnail
Σύμφωνα με τον καθηγητή Abel Méndez "οι υποθέσεις για εξωγήινους βρίσκονται αρκετά χαμηλά σε σχέση με άλλες πολύ καλύτερες εξηγήσεις"

Περίεργα ραδιοσήματα εντόπισαν οι ερευνητές του Παρατηρητηρίου Arecibo στο Περού, οι οποίοι μελετούν κοντινούς στο ηλιακό μας σύστημα "κόκκινους νάνους", οι οποίοι ενδεχομένως έχουν σε τροχιά πλανήτες.

Συγκεκριμένα, στις 12 Μαΐου εντόπισαν ραδιοσήματα από το άστρο Ross 128, μόλις 11 έτη φωτός μακριά. Σύμφωνα με τον καθηγητή Abel Méndez, αστρονόμο, αστροβιολόγο και διευθυντή του Planetary Habitability Laboratory του Πανεπιστημίου του Περού, τα συγκεκριμένα ραδιοσήματα είναι πρωτόγνωρα στη μελέτη του συγκεκριμένου άστρου.

Οι θεωρίες πολλές, ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα με τη δημοσιότητα που έχει πάρει στη συγκεκριμένη χώρα η "ανακάλυψη" εξωγήινων από έναν τοπικό "ουφολόγο".

Ο Méndez πάντως αναφέρει ότι "οι υποθέσεις για εξωγήινους βρίσκονται αρκετά χαμηλά σε σχέση με άλλες πολύ καλύτερες εξηγήσεις".

Θεωρίες υπάρχουν πολλές. Για παράδειγμα, τα περίεργα ραδιοσήματα θα μπορούσε να είναι ισχυρές εκρήξεις ενέργειας που εκτοξεύονται από την επιφάνεια του αστεριού που ταξιδεύουν με ταχύτητα φωτός.

Μια δεύτερη θεωρία εκτιμά ότι τα σήματα προέρχονται στην πραγματικότητα από ένα άλλο αντικείμενο εντός του οπτικού πεδίου του Ross 128. Ωστόσο, όπως λέει ο Mendez, "δεν υπάρχουν πολλά κοντινά αντικείμενα στο οπτικό πεδίο του Ross 128".

Τα σήματα θα μπορούσαν ακόμη να προέρχονται από κάτι πολύ πιο κοντά - έναν δορυφόρο υψηλής τροχιάς που πέρασε από το οπτικό πεδίο του τηλεσκοπίου, αλλά που κινήθηκε πολύ γρήγορα για να ανιχνευθεί. Βέβαια, αυτό το σενάριο συγκεντρώνει ελάχιστες πιθανότητες. "Δεν έχουμε δει ποτέ δορυφόρους να εκπέμπουν τέτοιες εκρήξεις, οι οποίες ήταν συνηθισμένες στις άλλες παρατηρήσεις μας", δήλωσε ο Mendez σχετικά.

Ότι και αν είναι τα ραδιοσήματα, σίγουρα δεν αποτελούν "τοπικές παρεμβολές ραδιοσυχνοτήτων" και είναι "μοναδικά για το Ross 128", καθώς παρόμοιες παρατηρήσεις άλλων αστέρων δεν έδειξαν κάτι παρόμοιο.

Έχει ήδη αποδειχθεί ότι τα αστέρια νάνοι έχουν πλανήτες που περιστρέφονται γύρω από την κατοικήσιμη ζώνη τους, όπως συνέβη με το πρόσφατα ανακαλυφθέν TRAPPIST-1.

Ο Mendez και η ομάδα του θα εξετάσουν για άλλη μια φορά τον Ross 128 την Κυριακή, 16 Ιουλίου.

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου