Thumbnail
130 χρόνια μετά αποκαλύφθηκε ότι ο σκελετός "άνδρα αξιωματούχου πολεμιστή Βίκινγκ" ανήκει σε γυναίκα!

Σε μια ανακάλυψη-έκπληξη οδηγήθηκαν Σουηδοί επιστήμονες, οι οποίοι αποκάλυψαν ότι το σώμα ενός Βίκινγκ πολεμιστή που θεωρούνταν για πολύ καιρό ότι ανήκε σε άνδρα είναι στην πραγματικότητα γυναίκα.

Πιο αναλυτικά, μια ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης πραγματοποίησε ανάλυση DNA του σκελετού και επιβεβαίωσε ότι ανήκε σε γυναίκα. Ο σκελετός του 10ου αιώνα, κατέληξαν οι ερευνητές, είναι ο πρώτος επιβεβαιωμένος θηλυκός υψηλόβαθμος πολεμιστής Βίκινγκ.

Οι επιστήμονες είχαν από καιρό υποθέσει ότι ο σκελετός ήταν άνδρας - παρά τις πρώτες ενδείξεις ότι μπορεί να ήταν γυναίκα - κυρίως λόγω των συμβόλων που υποδήλωναν κοινωνική θέση που θάφτηκαν δίπλα της.

Οι πρώτοι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν μέσα στον τάφο ένα σπαθί, ένα τσεκούρι, ένα δόρυ, διατριτικά βέλη πανοπλίας, ένα μαχαίρι μάχης, δύο ασπίδες και δύο άλογα, υποδηλώνοντας την ιδιότητα του θαμμένου ατόμου ως «επαγγελματία πολεμιστή». Ένα σύνολο αντικειμένων που βρέθηκαν στον τάφο υποδηλώνει «γνώση της τακτικής και της στρατηγικής» από το εν λόγο άτομο και τον ρόλο του ως ανώτερου αξιωματούχου, επισημαίνουν οι επιστήμονες.

Εξαιτίας αυτού - και επειδή δεν έχει αποκαλυφθεί ποτέ γυναίκα Βίκινγκ σε τέτοια υψηλή θέση - οι περισσότεροι ερευνητές υποθέτουν ότι το σώμα ήταν αρσενικό. Όταν οι πρώτες αναλύσεις έδειχναν ότι το σώμα ήταν γυναικείο, κάποιοι πρότειναν ότι τα αντικείμενα που είχαν ταφεί δίπλα της ανήκαν σε κάποιον άλλο.

"Αυτός ο τύπος συλλογισμών αφαιρεί την υπηρεσία της θαμμένης γυναίκας", γράφουν οι ερευνητές. "Όσο το φύλο είναι αρσενικό, τα όπλα στον τάφο όχι μόνο ανήκουν στους συλληφθέντες, αλλά και αντανακλούν την κατάστασή του ως πολεμιστή, ενώ ένα γυναικείο φύλο έχει δημιουργήσει αμφιβολίες".

Για να εξαλείψουν αυτές τις αμφιβολίες, οι ερευνητές πήραν δείγμα DNA από το χέρι και το δόντι του σκελετού. Το δείγμα αποκάλυψε έλλειψη χρωμοσωμάτων Υ, σηματοδοτώντας ότι το άτομο ήταν γυναίκα. Οι επιστήμονες παρατήρησαν επίσης ότι τα οστά του σκελετού ήταν "λεπτά, λεπτά και χαριτωμένα" σαν τα γυναικεία, υποστηρίζοντας περαιτέρω τα συμπεράσματά τους.

Ο σκελετός ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1880 στη σουηδική πόλη Birka. Η πόλη βρίσκεται στο νησί Björkö που ήταν ένα σημαντικό εμπορικό κέντρο για τους Βίκινγκς. Η περιοχή περιλαμβάνει πλέον πάνω από 3.000 τάφους Βίκινγκ.

Αυτά τα τελευταία ευρήματα, γράφουν οι ερευνητές, "παρέχουν μια νέα κατανόηση της κοινωνίας των Βίκινγκ, των κοινωνικών κατασκευών, αλλά και των κανόνων στην εποχή των Βίκινγκ".

"Τα αποτελέσματά μας - ότι ο τάφος υψηλού επιπέδου Bj 581 στην Μπίρκα ήταν η ταφή μίας υψηλού κοινωνικού στάτους γυναίκας πολεμιστή Βίκινγκ - υποδηλώνει ότι οι γυναίκες κατάφεραν πράγματι να αποτελέσουν πλήρη μέλη των ανδροκρατούμενων σφαιρών ", καταλήγουν οι επιστήμονες.

Από τον Independent