Thumbnail
Σύνδεσμος Φιλολόγων Νομού Τρικάλων

Το Δ.Σ. του Συνδέσμου Φιλολόγων του νομού Τρικάλων εκφράζει τους προβληματισμούς και της ανησυχίες του σχετικά με τις πρόσφατες αλλαγές και εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου για τις Πανελλήνιες εξετάσεις και τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ειδικότερα:

  1. Η κατάργηση της εξέτασης της μετάφρασης της διδαγμένης ύλης προβλήθηκε ως χτύπημα στην παπαγαλία, ενώ δίνεται περισσότερη βαρύτητα σε ερωτήσεις κατανόησης και παράλληλα κείμενα. Όμως, η πιστή μετάφραση ενός κειμένου πυκνού φιλοσοφικού λόγου είναι απαραίτητη, προκειμένου ο μαθητής να κατανοήσει και να αναλύσει τα γραφόμενα. Το αποτέλεσμα είναι και τα ζητούμενα για τους μαθητές να αυξάνονται και η παπαγαλία να παραμένει.

  2. Η Ιστορία Γενικής Παιδείας εξοβελίζεται από την Γ’ Λυκείου, με το σκεπτικό ότι η διδασκαλία της θα ολοκληρώνεται στην προηγούμενη τάξη. Θα υπάρχει δηλαδή συμπίεση της ύλης προς τα κάτω, ενώ δεν έχει ανακοινωθεί καμία αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας, ανακατανομή των περιόδων που θα διδάσκονται στην τάξη ή κάποια άλλη παρέμβαση. Επίσης, δεν υπάρχει καμία εξήγηση γιατί οι αυριανοί πολίτες δεν θα πρέπει να διδάσκονται και να συζητούν την Ιστορία του τόπου τους στην πιο ώριμη μαθητική τους ηλικία.

  3. Εξοβελίζοντας τα Λατινικά, καταργείται ολόκληρος κλάδος επιστήμης, ο οποίος δεν αγγίζει φυσικά μόνο τις φιλοσοφικές σχολές, αλλά και πολλές άλλες. Αν κάποιος παραδεχτεί ότι το τωρινό βιβλίο των Λατινικών είχε κάνει τον κύκλο του, θα έπρεπε, πριν καταργήσει το μάθημα, να ερευνήσει αν τα Λατινικά θα μπορούσαν να διδαχθούν με πιο σύγχρονο τρόπο (πχ  σε σχέση με τις σύγχρονες ευρωπαϊκές γλώσσες και την ελληνική, να δοθεί έμφαση στο ρωμαϊκό δίκαιο και πολιτισμό γενικότερα). Από όσο γνωρίζουμε, δεν έχει γίνει καμία τέτοια μελέτη. Επίσης, με όλον τον σεβασμό για το αντικείμενο της Κοινωνιολογίας, δεν γνωρίζουμε με ποια επιστημονικά κριτήρια προκρίθηκε το συγκεκριμένο μάθημα, αντί άλλων, όπως η Φιλοσοφία, η Ιστορία των Πολιτισμών, η Ιστορία των Τεχνών, τα οποία θα μπορούσαν να είναι το ίδιο, αν όχι εξίσου ενδιαφέροντα για τα παιδιά. Τέλος, αναμένουμε να διαπιστώσουμε με ποιον τρόπο θα διδάσκεται η Κοινωνιολογία, ώστε να αποφεύγεται η μηχανική αποστήθιση της, καθώς αυτή αναφέρθηκε ως η κύρια αιτία κατάργησης των Λατινικών.

  4. Όπως είναι γνωστό, η Λογοτεχνία αποσύρθηκε από τις εξετάσεις της Θεωρητικής Κατεύθυνσης κι ένας από τους κυριότερους λόγους ήταν οι πολλές αναβαθμολογήσεις που υπήρχαν. Τώρα που η λογοτεχνία επανέρχεται ως συνδιδασκαλία με την Νεοελληνική Γλώσσα σε όλες τις κατευθύνσεις, θα πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερη προσοχή ώστε να μην παρατηρηθούν παρόμοια φαινόμενα και η διδασκαλία των δύο αντικειμένων να είναι προσιτή και κατανοητή, τόσο όσον αφορά την διδασκαλία, όσο και όσον αφορά την εξεταστική διαδικασία. Αναμένουμε περαιτέρω πληροφόρηση πάνω στο ζήτημα αυτό.

  5. Τέλος, ιδιαίτερο προβληματισμό προκαλεί η εξαγγελία για περιφερειακές εξετάσεις, σε επίπεδο Νομού ή Δήμου, μέσα από Τράπεζα Θεμάτων που θα δημιουργηθεί. Ακόμα κι αν διασφαλιστεί το αδιάβλητο των εξετάσεων, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι η Τράπεζα Θεμάτων είχε καταδικαστεί πριν λίγα χρόνια από την εκπαιδευτική κοινότητα, ενώ είναι ζητούμενο πώς διασφαλίζεται η ίση εισαγωγή στην τριτοβάθμια σχολή, μέσα από διαφορετικά θέματα στα οποία θα εξετάζονται οι μαθητές.

Σε γενικές γραμμές, θεωρούμε ότι αποτελεί λανθασμένη ενέργεια η αφαίρεση ουσιαστικά μια τάξης από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση και η χρησιμοποίηση της ως προπαρασκευαστική για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια. Με αυτόν τον τρόπο, πλήττεται ο αυτόνομος ρόλος που θα έπρεπε να έχει το λύκειο, ενώ και όλη η εκπαιδευτική διαδικασία θα πρέπει να αναμορφωθεί. Το να μην ανακοινώνεται ολοκληρωμένο ένα σχέδιο αναμόρφωσης της δευτεροβάθμιας εξέτασης, αλλά μόνο αυτό για την τελευταία τάξη του Λυκείου, δεν είναι δείγμα οργανωμένης παρέμβασης. Ταυτόχρονα, πολλά ερωτηματικά παραμένουν σε σχέση με το μηχανογραφικό που θα συμπληρώνουν οι μαθητές στην Β’ Λυκείου, τα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης και άλλες διαδικασίες, οι οποίες προκαλούν εύλογα ερωτήματα και δεν βοηθούν καθόλου στην διατήρηση ήρεμου κλίματος στους μαθητές και την εκπαιδευτική κοινότητα, αν δεν διευκρινιστούν σύντομα και με σαφήνεια.

Ελπίζουμε το μικρό μας αυτό σημείωμα και οι παρατηρήσεις μας να βοηθήσει σε έναν μόνιμο διάλογο εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, προκειμένου να αποφευχθούν διάφορες δυσλειτουργίες, αλλά και να συζητηθούν εις βάθος προβλήματα και παθογένειες της εκπαίδευσης. Στόχος μας, η συμβολή στην επίλυση τους και η λειτουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος που να είναι λειτουργικό, με όσο το δυνατόν λιγότερες παθογένειες και περισσότερες ευκαιρίες για τους μαθητές μας.

Το Δ.Σ. του συνδέσμου Φιλολόγων Νομού Τρικάλων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

anergoi-oaed-epidoma-anergia.jpg
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
Αύριο ξεκινούν οι αιτήσεις για τα διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ για τον Απρίλιο, με νέες θεματικές ενότητες
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
20160812_20pragm_arxaia_0.jpg
Όσα λες είναι ἔπεα πτερόεντα. Μάθε ότι αρχή άνδρα δείκνυσι : Τι σημαίνει ο συνδυασμός αυτός νεοελληνικής και αρχαίας ελληνικής γλώσσας;
Με τον όρο αρχαία ελληνική γλώσσα αναφερόμαστε τη μορφή της ελληνικής γλώσσας, που ομιλούνταν κατά τους αρχαϊκούς χρόνους και την κλασική αρχαιότητα...
Όσα λες είναι ἔπεα πτερόεντα. Μάθε ότι αρχή άνδρα δείκνυσι : Τι σημαίνει ο συνδυασμός αυτός νεοελληνικής και αρχαίας ελληνικής γλώσσας;