Thumbnail
Γράφει η Κατερίνα Λαμπροπούλου

Σήμερα, Κυριακή μεσημέρι και ενώ είχα ολοκληρώσει την προετοιμασία και οργάνωση της αυριανής Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, διάβασα στο διαδίκτυο κάποιες οδηγίες-βίντεο που μας πρότεινε να χρησιμοποιήσουμε κάποιος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής. «Μα, τελευταία στιγμή το θυμήθηκαν;» αναρωτήθηκα. «Ας τα δω, μπορεί να είναι κάτι καλό».

Το πρώτο βίντεο (από το utube βεβαίως, βασικό εκπαιδευτικό εργαλείο πλέον…) ήταν μία διαφήμιση του Milko με πρωταγωνιστή τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, ο οποίος μας εξηγούσε τι είναι μπάσκετ κάνοντας τα θεαματικά του καρφώματα, κοψίματα και «χλατσωτά!» τρίποντα. Εξεπλάγην αρνητικά, αλλά προχώρησα στο δεύτερο (παπούτσια Nike Air Jordan), όπου συνέχισα να θαυμάζω παλιούς και νέους αστέρες του NBA να επιδίδονται σε εντυπωσιακές ενέργειες. Ακολούθησαν πολλά ακόμα βίντεο παρόμοιου στυλ και αισθητικής, που υποτίθεται ότι θα λειτουργήσουν ως παρακίνηση για τους μαθητές/τριες των Ελληνικών σχολείων. Το γράφει άλλωστε και στο utube: motivation video! Πέρασαν μπροστά μου όλες οι διασημότητες του παγκόσμιου αθλητισμού και φορείς του ολυμπιακού ιδεώδους: Messi, Bolt, Lemaitre, Federer και άλλοι που μπορούν να καλλιεργήσουν την αξία της άθλησης στα παιδιά μας και να τους δείξουν πώς να χαράξουν το μέλλον τους. Τι κι αν στα σχολεία οι υποδομές και το αθλητικό υλικό είναι πενιχρά, τι κι αν οι ώρες της Φυσικής Αγωγής είναι ελάχιστες; Τα παιδάκια από τις φτωχογειτονιές της Νέας Υόρκης και της Αθήνας πώς καταφέρνουν δηλαδή και γίνονται διάσημοι και πάμπλουτοι πρωταθλητές;

Ευτυχώς, τη λίστα των προτεινόμενων βίντεο συμπλήρωσαν και κάποια (μετρημένα)  με θέμα τα οφέλη της θεραπευτικής ιππασίας και την αξία της άσκησης.

Τα ερωτήματα προς τους Σχολικούς Συμβούλους και το Υπουργείο Παιδείας είναι απλά:

  • Ποια ακριβώς μηνύματα θέλουμε να περάσουμε στους μαθητές/τριες μέσα από τη Φυσική Αγωγή και πιο συγκεκριμένα την Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού; Να γίνουν διάσημοι και πλούσιοι υπεραθλητές ή να υιοθετήσουν τη δια βίου άσκηση;
  • Ποια-ποιοι πρέπει να είναι τα πρότυπα που τους υποδεικνύουμε; Οι αστέρες της αθλητικής show-biz που ακόμα και αύριο μπορεί να αποδειχτούν ντοπαρισμένοι ή ο αθλητής-πρότυπο της τοπικής ομάδας και ο ανώνυμος δρομέας αναψυχής;
  • Τι είδους αθλητισμό προσπαθούμε να φτιάξουμε: μαζικό ή πρωταθλητισμό υψηλού επιπέδου;

Δεν έχω τίποτα με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο ούτε με κανέναν άλλο διάσημο αθλητή, τους θαυμάζω κι εγώ - σε έναν βαθμό. Πιστεύω όμως ότι το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιούμε θα πρέπει να έχει στοχευμένο θέμα, ιδιαίτερη εκπαιδευτική αξία και ποιότητα. Πέντε λεπτά αναζήτησης στο ίδιο εκπαιδευτικό εργαλείο με οδήγησαν στις εξής ενδεικτικές προτάσεις, την προβολή των οποίων θα μπορούσε το Υπουργείο Παιδείας να εξασφαλίσει για την Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού:

  • «Ο τερματισμός», ντοκιμαντέρ της  Ελιάνας Αμπραβανέλ: Η ιστορία τριών ηλικιωμένων μαραθωνοδρόμων.
  • «Free to run»: ντοκυμαντέρ για την ιστορία του κινήματος ανεξάρτητων δρομέων.
  • Η ιστορία των Κάρλος, Σμιθ και Νόρμαν στους Ολυμπιακούς του ’68. https://www.youtube.com/watch?v=Ud2uWUFtDwM (δίπλα θα βρείτε κι άλλα, θα πρέπει να τα ξεδιαλέξετε όμως…).

Είναι η τέταρτη χρονιά που υλοποιείται η ημέρα σχολικού αθλητισμού και το Υπουργείο Παιδείας και οι Σχολικοί Σύμβουλοι δεν έχουν φροντίσει να προμηθεύσουν τα σχολεία εγκαίρως με, έστω ενδεικτικό, πλην όμως αξιόλογο εκπαιδευτικό υλικό. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι το έργο των Σχολικών Συμβούλων είναι δύσκολο και άχαρο και τα περιθώρια δράσης τους στενά. Όμως, περιμένουμε να αναγνωρίζουν και αυτοί τις δικές μας δυσκολίες και να προβαίνουν σε όποιες ουσιαστικές ενέργειες είναι μέσα στις δυνατότητές τους, πέρα από το να μας υποδεικνύουν αμφίβολης αξίας και ποιότητας βιντεάκια στο utube.

Κατερίνα Λαμπροπούλου

Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής

Κεντρική Φωτογραφία: Όταν το 1968 ο Τόμι Σμίθ και ο Τζον Κάρλος ύψωσαν τις γροθιές τους στους Ολυμπιακούς του Μεξικό (Διαβάστε περισσότερα εδώ)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;