Thumbnail
ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΚΕΝΑ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ 2016
ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΞΥΝΟΝΤΑΙ

Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει πλέον καθεστώς, με ευθύνη του Υπουργείου παιδείας,  να καθυστερούν  οι μεταθέσεις των  εκπαιδευτικών, που είναι και η προϋπόθεση για να γίνουν οι υπόλοιπες υπηρεσιακές μεταβολές (π.χ. ρύθμιση υπεραρρυθμίας, βελτιώσεις, τοποθετήσεις κ.ά.).

Η σχετική εγκύκλιος του Υπουργού Παιδείας  έφθασε στις Διευθύνσεις την Παρασκευή 17 Ιούνη  και έδινε χρονικό περιθώριο για να  αποσταλεί  ο Πίνακας  Γ’( κενά-πλεονάσματα) έως τις 22/6 ( με τη Δευτέρα 20/6 αργία!). Απ’ τη φετινή  εγκύκλιο αφαιρέθηκε η στήλη 8 «ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΥΣΔΕ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ/ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ», προφανώς για να αποφευχθούν ενοχλητικές φωνές, και περιορίζει το ΠΥΣΔΕ στην έκφραση απλώς  γνώμης, παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία της διοίκησης με τη συνδρομή σε αρκετές περιπτώσεις των αιρετών του παλιού και του νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού ,είναι  δεδομένη. Τελικά μετά τις αντιδράσεις  το Υπουργείο επανέφερε την Τετάρτη 22/6 το μεσημέρι την ΕΚΤΊΜΗΣΗ ΤΟΥ ΠΥΣΔΕ,  αφού όμως  τα περισσότερα ΠΥΣΔΕ είχαν συνεδριάσει!
Ο αιρετός του ΠΑΜΕ στο ΠΥΣΔΕ Πειραιά καταψήφισε και φέτος, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, τον Πίνακα Γ’ γιατί διαμορφώθηκε από τη διοίκηση με βάση το αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο του Υπουργείου Παιδείας π.χ. το αυξημένο ωράριο,  την εγκύκλιο για 27+10% μαθητές στο τμήμα, τις πρόσφατες αρνητικές αλλαγές στα ωρολόγια  Γυμνασίων και ΕΠΑΛ, την αύξηση του ωραρίου στους υπεύθυνους εργαστηρίων φυσικής και πληροφορικής κ.ά..

Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ Δ/ΘΜΙΑΣ  ΕΚΠ/ΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
Και ο νέος Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά (ΔΙ.Δ.Ε.Π.)της « πρώτης φορά αριστερά», στέλεχος των ΣΥΝΕΚ  και μέχρι πρόσφατα μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ ( γνώριμο το σκηνικό), επαληθεύει  κι’ αυτός με την συμπεριφορά του, όπως και οι προηγούμενοι,  ότι ο εκάστοτε ΔΙ.Δ.Ε, ανεξάρτητα το πώς επιλέγεται( εκλογές,συνέντευξη),. είναι ο τοποτηρητής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Στήριγμα του σ’ αυτόν το ρόλο είναι και τα διορισμένα μέλη του ΠΥΣΔΕ, που από κοινού θέτουν πάνω απ’ όλα τη  νομιμότητα  και το συμφέρον της υπηρεσίας σε βάρος των εκπαιδευτικών ( π.χ. μετακίνηση εκπαιδευτικών για συμπλήρωση ωραρίου, χωρίς να παίρνονται υπόψη οι επιπτώσεις στον εκπαιδευτικό).
Σοβαρό πρόβλημα υπάρχει με την άρνηση και την κωλυσιεργία του  Διευθυντή  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  να έχουμε  πρόσβαση,  και μάλιστα έγκαιρη,  σε στοιχεία που αφορούν θέματα του ΠΥΣΔΕ. Για να χορηγηθεί και το παραμικρό στοιχείο από τη Γραμματεία του ΠΥΣΔΕ  απαιτείται η έγκριση του  Διευθυντή Εκπαίδευσης( π.χ. ακόμη και ο πίνακας των εκπαιδευτικών που είναι στη Διάθεση ΠΥΣΔΕ!). Πρόκειται για προσπάθεια να παρεμποδίσει τον έλεγχο της διοίκησης και την αποκάλυψη των επιπτώσεων της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, καθώς και την ενημέρωση των εκπαιδευτικών. 

Από τις αρχές Απρίλη  ο αιρετός του ΠΑΜΕ ζήτησε,  όπως κάνει κάθε χρόνο χωρίς κανένα πρόβλημα, από τον  Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να του δοθούν οι ΠΙΝΑΚΕΣ Α’, που στέλνουν οι διευθυντές των σχολείων προς τη Διεύθυνση και περιέχουν όλα εκείνα τα στοιχεία ( π.χ. αριθμός εκπαιδευτικών, κενά-πλεονάσματα, αριθμός μαθητών και τμημάτων κ.ά) τα οποία είναι απαραίτητα για να διαμορφωθούν τα κενά και τα πλεονάσματα για κάθε ΠΥΣΔΕ και στη συνέχεια να αποσταλούν με τον ΠΙΝΑΚΑ Γ’ στο Υπουργείο προκειμένου να γίνουν οι μεταθέσεις και οι διορισμοί(;). Τα στοιχεία αυτά, αλλά και κάθε στοιχείο που αφορά θέμα του ΠΥΣΔΕ, θα πρέπει να δίνονται έγκαιρα στον αιρετό και μάλιστα σε ηλεκτρονική μορφή  για γρήγορη και αποτελεσματική επεξεργασία-έλεγχο-διασταύρωση  των στοιχείων και την ενημέρωση των εκπαιδευτικών., 
Στην αρχή έλεγε ότι θα δώσει τους Πίνακες Α,’ μόλις τους ελέγξει, σε φωτοτυπία ( πρόκειται για εκατοντάδες σελίδες) και όχι σε ηλεκτρονική μορφή.  Στη συνέχεια  είπε ότι θα δώσει τους πίνακες Α’ μόλις ανακοινωθούν οι αλλαγές στα Γυμνάσια και στα ΕΠΑΛ ( βέβαια ούτε τους πίνακες των ΓΕΛ έδωσε ). Έτσι κωλυσιεργώντας από εβδομάδα σε εβδομάδα φθάσαμε,  χωρίς να έχει δώσει τα στοιχεία,  στις 17 Ιούνη όπου το Υπουργείο εξέδωσε τη σχετική εγκύκλιο.

 Την ίδια μέρα ο αιρετός του ΠΑΜΕ ζήτησε εκ νέου, έστω και στο παρά πέντε, τα στοιχεία ( τους Πίνακες Α’, αλλά  και τον πίνακα Γ΄ χωρίς τις σχετικές εκτιμήσεις ), αλλά ο Διευθυντής Εκπαίδευσης αρνήθηκε και πάλιν. Στην επισήμανση ότι κανείς από τους προηγούμενους  Προϊσταμένους δεν τόλμησε   να αρνηθεί να δώσει τα σχετικά στοιχεία ,τότε με αλαζονικό και αυταρχικό ύφος  είπε « να πας να τα πάρεις από την προηγούμενη Διοίκηση»! 

Στην επισήμανση του αιρετού του ΠΑΜΕ ότι πρέπει να  γίνει συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ πριν σταλεί στο Υπουργείο ο Πίνακας Γ΄, απάντησε  «δε θα γίνει ΠΥΣΔΕ γιατί το θέμα αυτό είναι καθαρά διοικητική πράξη»!  Πρόκειται για αντιδημοκρατική νοοτροπία γιατί, και αν ακόμη είναι έτσι όπως ισχυρίζεται ( που δεν είναι, γιατί η ίδια η εγκύκλιος, παρά την αφαίρεση της στήλης 8, προβλέπει σαφέστατα τη γνώμη του ΠΥΣΔΕ) όφειλε από δημοκρατική ευαισθησία και μόνο να πάρει υπόψη του τη γνώμη του ΠΥΣΔΕ. Αυτά όμως είναι ψιλά γράμματα για τον  «πρώτη φορά …στην καρέκλα της εξουσίας». 
Κάτω από την πίεση και μετά το έγγραφο αίτημα του αιρετού του ΠΑΜΕ , ο Διευθυντής Εκπαίδευσης συγκάλεσε την Τετάρτη το πρωί  συνεδρίαση  του ΠΥΣΔΕ για την ίδια μέρα το μεσημέρι! Παρόλα αυτά συμμετείχαμε στη συνεδρίαση με μόνο στόχο, όπως πάντα, να εκπροσωπήσουμε και προωθήσουμε τα δικαιώματα-συμφέροντα των εκπαιδευτικών. Μετά  τη συνεδρίαση, δηλαδή εκ των υστέρων, επέτρεψε ο Προϊστάμενος να δοθούν τα στοιχεία!   

Στη συνεδρίαση κατέθεσα την παρακάτω δήλωση: 

«ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ «ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΥΣΔΕ 22/6/16
Θεωρώ απαράδεκτο και καταγγέλλω το γεγονός ότι κλήθηκα τηλεφωνικά σε μια τέτοια σημαντική συνεδρίαση, που καθορίζει την εργασιακή πορεία χιλιάδων αναπληρωτών και μονίμων, μόλις 4  ώρες πριν.


Η ευθύνη γι’ αυτήν την αντιδημοκρατική πρακτική ανήκει στον Πρόεδρο του ΠΥΣΔΕ, ο οποίος παρά τις συνεχείς επισημάνσεις και προτάσεις μου αρνιόταν μέχρι πριν απ’ λίγο να συγκαλέσει το ΠΥΣΔΕ, λέγοντας μου ( π.χ. την Παρασκευή 17/6) ότι « ο ΠΙΝΑΚΑΣ Γ’ είναι καθαρά διοικητική πράξη και δε θα γίνει ΠΥΣΔΕ».


Αφού δεν πέρασε η προσπάθεια της διοίκησης να αποφύγει τελείως το ΠΥΣΔΕ, συγκάλεσε τη σημερινή συνεδρίαση Παρωδία, η οποία από τη μια επιδιώκεται να λειτουργήσει ως πρόσχημα-άλλοθι νομιμοποίησης του Πίνακα Γ’ όπως τον διαμόρφωσε η διοίκηση, σύμφωνα και με τα πρόσφατα αντιεκπαιδευτικά μέτρα (π.χ. στα  Γ.Σ., στα ΕΠΑΛ και σε όλη την εκπαίδευση) και από την άλλη υποβαθμίζει το ΠΥΣΔΕ ως συλλογικό όργανο και κυρίως τον ρόλο μου ως αιρετού εκπροσώπου των εργαζομένων, αφού για πρώτη φορά η διοίκηση, παρά τα συνεχή αιτήματά μου από αρχές Απρίλη, αρνήθηκε να μου χορηγήσει τους ΠΙΝΑΚΕΣ Α’ που είναι τα απαραίτητα στοιχεία προκειμένου να  διαμορφωθεί ο Πίνακας Γ’ και για τον έλεγχο της διοίκησης.


Ακόμα και την τελευταία στιγμή που προστέθηκε η στήλη «εκτίμηση ΠΥΣΔΕ» στον πίνακα Γ, δεν αλλάζει σε τίποτα την ουσία της τακτικής αυτής αφού δεν δόθηκε ποτέ ο απαιτούμενος χρόνος για τον έλεγχο των στοιχείων. Ο αιρετός του ΠΑΜΕ καταψηφίζει τον πίνακα Γ στη συνεδρίαση και δεν συμφωνεί με τα στοιχεία που δίνονται στους πίνακες.»


Οι αιρετοί του ΠΑΜΕ στο ΠΥΣΔΕ Πειραιά θα συνεχίσουμε την ενημέρωση των εκπαιδευτικών και, κυρίως, την παρέμβαση μας στο ΠΥΣΔΕ, με γνώμονα την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων και συμφερόντων των συναδέλφων σε σύγκρουση με την αντιεκπαιδευτική πολιτική, έχοντας 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολεία
Η παιδεία στον «γύψο» της χούντας
«Στα τριάντα εννιά χρόνια από τη δικτατορία της 21ης Aπριλίου ουδείς νοήμων και λογικός άνθρωπος έχει βρεθεί να πει έναν καλό λόγο για την...
Η παιδεία στον «γύψο» της χούντας