Thumbnail
ΕΛΜΕ Καλλιθέας - Νέας Σμύρνης - Μοσχάτου

Στη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης «αποκάλυψε» στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο, σύμφωνα με τα οποία, ούτε λίγο ούτε πολύ, τα κενά στην εκπαίδευση είναι πλασματικά. Γι αυτά τα κενά η ΕΛΜΕ Καλλιθέας - Νέας Σμύρνης - Μοσχάτου εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση.

Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ ο υπουργός ανέφερε ότι τα κενά είναι πλασματικά γιατί όπως εξήγησε, πρώτον «πάνω από 2.000 ολιγομελή τμήματα, πολλά από τα οποία και με κάτω από 10 μαθητές» και δεύτερον οι εκπαιδευτικοί αντί να κάνουν μάθημα στις σχολικές τάξεις έχουν «13.500 ώρες σε γραμματειακή υποστήριξη »!
«Έχουμε πολλά κενά, πλασματικά κενά. Εκπαιδευτικούς με 10 ώρες εργασία, 8 ώρες εργασία, 15 ώρες εργασία, πολύ κάτω από το πραγματικό τους ωράριο. Πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξει οποιαδήποτε μεταρρύθμιση στο σχολείο με το να κρύβουμε αυτή την πραγματικότητα;» ρώτησε ο κ. Φίλης. Και πρόσθεσε: «Και ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, αυτό το πράγμα δεν το έβλεπε, οι σχολικοί σύμβουλοι δεν το έβλεπαν; Και στη σχολική μονάδα, ο διευθυντής δεν το έβλεπε αυτό; Δεν θέλω να κατηγορήσω συλλήβδην, αλίμονο, αλλά υπάρχει μία αντίληψη κακώς εννοούμενης αλληλεγγύης. Δεν είναι αλληλεγγύη, είναι κατά τη γνώμη μου η επιβίωση ενός πελατειακού κράτους και στον χώρο της εκπαίδευσης».
Δεν είναι η πρώτη φορά που Υπουργός Παιδείας ανακαλύπτει αργόμισθους εκπαιδευτικούς, που δεν εξαντλούν το ωράριό τους, που αντί για μάθημα κάνουν γραμματειακή υποστήριξη, σχολεία με λιγότερους από τους προβλεπόμενους μαθητές κλπ. Η ρητορική και οι κατηγορίες αυτού του είδους είναι γνωστές από παλιά, όταν αντίστοιχες «αποκαλύψεις» γίνονταν για παράδειγμα από την Υπουργό Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου  που έβλεπε «νεαρές καθηγήτριες της Δευτεροβάθμιας να βγάζουν φωτοτυπίες στο γραφείο Τύπου του υπουργού, ενώ στους Παξούς και στη Νίσυρο υπάρχουν κενά …» ή τον Υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο. Κάθε φορά που η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ετοιμαζόταν για συγχωνεύσεις σχολείων ή έπρεπε να απολογηθεί για τα μεγάλα εκπαιδευτικά κενά ανακάλυπτε εκπαιδευτικούς και σχολεία που «λουφάρουν».

Ποια είναι η αλήθεια: Ένας απλός πολλαπλασιασμός λέει ότι η εκπαίδευση έχει περίπου 140.000 εκπαιδευτικούς x 20 (μ.ό. ωρών την εβδομάδα)= 2.800.000 ώρες την εβδομάδα. Oι 13.500 ώρες γραμματειακή υποστήριξη είναι =0,48% των διδακτικών ωρών που υπάρχουν την εβδομάδα! Δηλαδή o Υπουργός κάνει σημαία του ότι το 0,5% των ωρών δίνεται για γραμματειακή υποστήριξη!

Ποια είναι η αλήθεια της αποκάλυψης του Υπουργού Παιδείας ότι «πάνω από 2.000 ολιγομελή τμήματα, πολλά από τα οποία και με κάτω από 10 μαθητές»; Στα δεκάδες χιλιάδες τμήματα υπάρχουν και 2.000 με λιγότερους μαθητές από τους προβλεπόμενους δηλαδή. Μα πώς θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά σε μια χώρα με εκατοντάδες νησιά και δυσπρόσιτα χωριά; Ξέχασε ο Υπουργός αυτή την πραγματικότητα για τη χώρα μας; Ξέχασε ότι από τους Παξούς μέχρι την Τήλο και από τον ακριτικό Έβρο μέχρι τη νότια Κρήτη τα σχολεία έχουν δυο επιλογές: Ή να λειτουργήσουν με λιγότερους μαθητές από τους προβλεπόμενους ή να κλείσουν και να αφήσουν τους μαθητές των περιοχών αυτών στην τύχη τους.
Ο κύριος Υπουργός, όμως, εσκεμμένα αποσιωπά
Ότι οι εκπαιδευτικοί έχουμε υποστεί αύξηση ωραρίου κατά 2 ώρες, με την οποία (όταν ψηφιζόταν από την κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου) διαφωνούσε.
Ότι τα σχολεία λειτουργούν χωρίς γραμματειακή υποστήριξη, ενώ η γραφειοκρατική δουλειά τα τελευταία χρόνια έχει υπετριπλασιαστεί, και ότι διευθυντές και υποδιευθυντές πολλές φορές φεύγουν από το σχολείο αργά το απόγευμα για να ανταποκριθούν σ’ αυτές τις απαιτήσεις. Ας μας δώσει ο κύριος Υπουργός και κάποια άλλα στοιχεία: σε πόσα σχολεία υπάρχουν γραμματείς;
Ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί συμπληρώνουν το ωράριό τους σε 3, 4 ή και 5 σχολεία διανύοντας πολλές φορές απίστευτες αποστάσεις. Ας μας δώσει κι αυτά τα στοιχεία.
Ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί με σοβαρότατα προβλήματα υγείας δεν έχουν την παραμικρή ελάφρυνση στο ωράριό τους, σε ένα εξαιρετικά στρεσογόνο έργο, εξωθούμενοι στη φυσική τους εξόντωση. Ας μας δώσει κι αυτά τα στοιχεία.
Ότι μία ώρα στην τάξη ισοδυναμεί με τέσσερις ώρες γραφείου. Ας μας πει, τέλος – πάντων, πόσο κατά μέσο όρο δουλεύουν οι έλληνες εκπαιδευτικοί.
Ας αφήσει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τα παραπλανητικά λόγια και ας κάνει πράξη επιτέλους τις διακηρύξεις της που σιγά σιγά μοιάζουν σαν τον ορίζοντα: όσο τον πλησιάζεις απομακρύνεται.
Εμείς θα συνεχίσουμε να θέτουμε το σύνολο των αιτημάτων μας, να απαιτούμε μαζικούς διορισμούς και επαναφορά του ωραρίου στα προηγούμενα επίπεδα.               

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pikantika-fagita.jpg
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά
Μαγειρέψτε σαν Έλληνες στην πατρίδα του Τσελεμεντέ - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχώρισε γαστρονομικά το βρετανικό περιοδικό National Geographic
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά