Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αρχική >

Θεαματικά αποτελέσματα στην απώλεια βάρους προσφέρει η περιοδική νηστεία

Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 20 Οκτώβριος, 2017 - 13:34 | Στην Κατηγορία:

Πολύς λόγος γίνεται τα τελευταία χρόνια για την περιοδική ή διαλειμματική νηστεία (intermittent fasting), ένα είδος δίαιτας που περιλαμβάνει εναλλαγές κανονικής και ολιγοθερμιδικής διατροφής

Η πιο δημοφιλής δίαιτα που ανταποκρίνεται σε αυτό το πρότυπο είναι η 5:2.

Σύμφωνα με νέα επιστημονική έρευνα στην επιθεώρηση Cell Research, η περιοδική νηστεία μπορεί να οδηγήσει σε αξιοσημείωτη απώλεια βάρους και μείωση των αποθεμάτων λίπους στο σώμα.

Πειράματα που πραγματοποίησαν επιστήμονες από τον Καναδά, την Κορέα και τις ΗΠΑ σε ποντίκια υπέδειξαν μάλιστα ότι τα αποτελέσματα της περιοδικής νηστείας είναι ορατά σε σύντομο χρονικό διάστημα. Τα ποντίκια που ακολούθησαν κανονική διατροφή για δύο μέρες ακολουθούμενη από ένα 24ωρο χωρίς τροφή έχασαν βάρος σε μόλις έξι εβδομάδες.

Όταν αναζήτησαν τους βιολογικούς και μεταβολικούς μηχανισμούς που οδήγησαν σε αυτά τα αποτελέσματα, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η απώλεια βάρους ήταν αποτέλεσμα της ενεργοποίηση πρωτεϊνών που δίνουν «σήμα» στα λιποκύτταρα να διασπάσουν το συσσωρευμένο λίπος στο σώμα.

«Η περιοδική νηστεία που δεν συνοδεύεται από περιορισμό στη συνολική πρόσληψη θερμίδων μπορεί να αποτελέσει προληπτική και θεραπευτική στρατηγική για την παχυσαρκία και τις μεταβολικές διαταραχές» σχολιάζει ο Kyoung-Han Kim, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Οττάβα και ένας εκ των συντακτών της μελέτης.

Παλαιότερες μελέτες έχουν δείξει ότι η νηστεία βοηθά να μειωθεί το συσσωρευμένο κοιλιακό λίπος, το οποίο συμβάλλει στον διαβήτη τύπου 2, στην καρδιοπάθεια και σε ορισμένες μορφές καρκίνου, ενώ σε άλλες έρευνες η περιοδική αποχή από το φαγητό έχει συνδεθεί με βελτίωση της αρτηριακής πίεσης, της υγείας του πεπτικού και της εγκεφαλικής λειτουργίας.

Πηγή: onmed.gr