Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αρχική >

Σπουδαία ανακάλυψη: Βρέθηκαν ακόμη 12 δορυφόροι του Δία! Ο ένας σε τροχιά "αυτοκτονίας"! (Εικόνα)

Δημοσιεύτηκε: Τρίτη, 17 Ιούλιος, 2018 - 20:36 | Στην Κατηγορία:

Τι ανακάλυψαν οι ερευνητές

Επιπλέον 12 δορυφόρους, πέραν των ήδη δεκάδων γνωστών, ανακάλυψαν επιστήμονες σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη Δία. Ένα μάλιστα εξ αυτών βρίσκεται σε τροχιά - "αυτοκτονίας"!

Όπως αναφέρει ο Guardian, ερευνητές από τις ΗΠΑ ανακάλυψαν τα 12 νέα φεγγάρια του μεγαλύτερου πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος ψάχνοντας για τον περιβόητο πλέον ένατο πλανήτη, ο οποίος θεωρείται ότι βρίσκεται πέραν της τροχιάς του Ποσειδώνα, του πιο μακρινού πλανήτη από τον ήλιο.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν τα 12 ουράνια σώματα τον Μάρτιο του περασμένου έτους, όμως επιβεβαίωσαν τα ευρήμματά τους πριν λίγες ημέρες. Η ανακάλυψη έγινε στο Διαμερικανικό Παρατηρητήριο Cerro Tololo Inter-American Observatory στη Χιλή.

Ο Δίας διαθέτει ήδη 79 γνωστούς δορυφόρους, πέραν των 12 νέων. Εννέα από αυτούς τους τελευταίους ανήκουν σε ένα σμήνος σωμάτων που βρίσκονται σε παλινδρομική τροχιά, κινούνται δηλαδή αντίθετα από την περιστροφή του αέριου γίγαντα. Πιθανολογείται δε ότι αποτελούν απομεινάρια μεγαλύτερων σωμάτων που διαλύθηκαν σε συγκρούσεις με αστεροειδείς. Χρειάζονται δε δύο γήινα έτη για να ολοκληρώσουν την περιστροφή τους γύρω από τον πλανήτη.

Οι υπόλοιποι δύο βρίσκονται σε ένα σμήνος σωμάτων αρκετά κοντά στον Δία και περιστρέφονται κατά τη φορά του πλανήτη. Πιθανότατα αποτελούν κομμάτια ενός μεγαλύτερου δορυφόρου που διαλύθηκε. Αυτά τα δύο σώματα χρειάζονται ένα γήινο έτος για να ολοκληρώσουν την περιστροφή τους γύρω από τον Δία.

Μάλιστα, ο ένας από αυτούς τους δύο δορυφόρους περιγράφεται ως "αστείος" από τους ερευνητές. Με διάμετρο μικρότερη από ένα χιλιόμετρο, ονομάστηκε Valetudo, κινείται στην ίδια κατεύθυνση με την τροχιά του Δία, αλλά σε τέτοια απόσταση που σημαίνει ότι βρίσκεται στην τροχιά άλλων δορυφόρων που κινούνται αντίστροφα, κάτι που σημαίνει ότι μία σύγκρουση, αν και σπάνια, είναι πολύ πιθανή.

Stickers: