Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αρχική >

Εξοικονόμηση ενέργειας: Δρόμος φωτίζεται αυτόματα, όταν περνάει αυτοκίνητο ή πεζός


Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 12 Ιανουάριος, 2018 - 10:26 | Στην Κατηγορία:

Πρωτοπόρος σε τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας η Νορβηγία

Το σύστημα φωτισμού λειτουργεί με ραντάρ και επιτρέπει τον άμεσο έλεγχο των επιπέδων φωτισμού, αναλόγως αν διέρχεται όχημα ή πεζός.

Το σύστημα που έχει εγκατασταθεί κοντά στην πόλη Hole είναι «καρπός» ερευνών δεκαετίας, ενώ αποτελεί το πρώτο με αντίστοιχο μήκος (περί τα 9 χλμ) και τόσο μεγάλο αριθμό αισθητήρων (220).

Οι μονάδες αυτές, που τοποθετούνται σε κάθε στύλο, ανιχνεύουν την κίνηση στον δρόμο και την ταχύτητα του κινούμενου. Έτσι, τα φώτα ανάβουν πιο έντονα καθώς φτάνει το όχημα, αυξάνοντας την έντασή τους στο 100%, καθώς όταν δεν κινείται κανείς η ένταση μειώνεται κατά 20%.


Το συγκεκριμένο σύστημα μπορεί να εξοικονομήσει κατά μέσο όρο 2.100 κιλοβατώρες την εβδομάδα, σε σχέση με τα φώτα που λειτουργούν συνεχώς με πλήρη φωτισμό. 

Την τεχνολογία αυτή ανέπτυξε η Comlight, μια start-up με έδρα στην πόλη Gralum της νότιας Νορβηγίας. Αποκαλεί το σύστημα «φωτισμός δρόμου με αισθητήρες κίνησης». Κάθε λάμπα επικοινωνεί ασύρματα με τις υπόλοιπες. Μόλις ανιχνευτεί κάποια κίνηση από κάποια λάμπα, το φως ανάβει πιο δυνατά και μεταδίδεται η πληροφορία της κίνησης και στις υπόλοιπες. Έτσι, οδηγοί, ποδηλάτες και πεζοί θα έχουν πλήρη φωτισμό καθώς περνούν από τον δρόμο χάρη σε ένα «κύμα» φωτός που ακολουθεί τις κινήσεις του χρήστη και του παρέχει ασφάλεια.

Το σύστημα διαμορφώνεται ειδικά για κάθε κομμάτι αυτοκινητόδρομου, λαμβάνοντας υπόψη την ορατότητα των οδηγών, τον δρόμο και την απόσταση ανάμεσα σε κάθε λάμπα. Ο αριθμός των λαμπτήρων μπορεί να οριστεί στο λογισμικό και στη συνέχεια οι διάφορες ρυθμίσεις να αλλάξουν εξ αποστάσεως όποτε είναι απαραίτητο. Οι αλλαγές αποστέλλονται σε έναν στύλο φωτισμού εξοπλισμένο με GPRS, ο οποίος αυτόματα μεταδίδει την αναθεωρημένη πληροφορία σε όλες τις λάμπες.

Τα ραντάρ μπορούν να τοποθετηθούν στους υπάρχοντες στύλους φωτισμού ή να προβλεφθούν σε ενδεχόμενη αναβάθμισή τους. Η μονάδα ελέγχου τοποθετείται στον στύλο, συνδέεται η καλωδίωση, τοποθετείται το κάλυμμα και ρυθμίζεται η γωνία του ραντάρ ανάλογα με τα χαρακτηριστικά κάθε σημείου.


ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ

alfavita.gr δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα της. Τα σχόλια εκπροσωπούν κάθε σχολιαστή. Στα πλαίσια προστασίας των επισκεπτών της, η alfavita.gr θα διαγράφει σχόλια που είναι απειλητικά, προσβλητικά, επιζήμια, δυσφημιστικά, χυδαία, βίαια, υβριστικά ή ρατσιστικά.

Σχετικά Άρθρα

Το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διέσχισε τη Βόρεια Θάλασσα λόγω... υπερθέρμανσης του πλανήτη!

Ο πάγος στην περιοχή της Αρκτικής "χτύπησε" ιστορικό χαμηλό τον περασμένο Ιανουάριο

Στοιχεία που σοκάρουν: Πάνω από τις μισές θαλάσσιες χελώνες παγκοσμίως έχουν φάει πλαστικό!

«Εκατομμύρια τόνοι πλαστικών υπολειμμάτων πέφτουν κάθε χρόνο στους ωκεανούς και όσο καλύτερα αντιλαμβανόμαστε το πρόβλημα, τόσο καλύτερα εξοπλιζόμαστε για να το αντιμετωπίσουμε και να βρούμε βιώσιμες λύσεις»

Οι μέλισσες μειώνονται από τα φυτοφάρμακα και η νοθεία στο μέλι αυξάνεται!

«Η μόλυνση του μελιού από φυτοφάρμακα που χρησιμοποιούνται στη γεωργία έχει γίνει πια μάστιγα»