Thumbnail
Γυμνάσιο

Με αφορμή ερωτήματα που προέκυψαν κατά την σύνταξη του ωρολογίου εβδομαδιαίου προγράμματος διδασκαλίας μαθημάτων στα Γυμνάσια και σε ό,τι αφορά στη διδασκαλία των μαθηματικών σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, σας τονίζω τα επόμενα:

1ο) Το μάθημα των μαθηματικών σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου είναι ενιαίο και αδιαίρετο που σημαίνει ότι δεν αποτελούν κλάδους το Μέρος Α (Άλγεβρα) και το μέρος Β (Γεωμετρία). Όπως αναφέρεται ρητά στο ΑΠΣ τα κεφάλαια αποτελούν διδακτικές ενότητες και σε αρκετές περιπτώσεις αποτελούν συνεχόμενες  εννοιολογικά  διδακτικές δραστηριότητες. Σας αναφέρω ενδεικτικά απόσπασμα από την εγκύκλιο με Αριθ. Πρωτ. 104092/Γ2 του Υπουργείου Παιδείας.

«Κάθε βιβλίο αποτελείται από δύο μέρη: Α΄ Μέρος: Άλγεβρα και Β΄ Μέρος: Γεωμετρία.Η διδασκαλία της Άλγεβρας και της Γεωμετρίας σε κάθε τάξη θα γίνεται από τον ίδιο διδάσκοντα και μάλιστα παράλληλα, με άξονα αναφοράς τις δύο ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως για την Άλγεβρα και τις δύο ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως για την Γεωμετρία. Στον διδάσκοντα δίνεται η δυνατότητα της τροποποίησης, κατά περίπτωση, της ανωτέρω κατανομής σε τρεις (3) ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως για την Άλγεβρα και μία (1) ώρα για τη Γεωμετρία, ή αντιστρόφως. Έτσι, ο διδάσκων έχει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει τυχόν καθυστερήσεις της διδασκαλίας της ύλης, τόσο στην Άλγεβρα, όσο και στην Γεωμετρία. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται η οριζόντια διασύνδεση των εννοιών των δύο μερών του βιβλίου».

Επομένως ΔΕΝ επιτρέπεται η διαίρεση του μαθήματος σε Μέρος Α και Μέρος Β για την τακτοποίηση του ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας, αφού και οι ώρες διδασκαλίας του κάθε μέρους δεν είναι σταθερές αλλά εναλλάσσονται κατά την κρίση του διδάσκοντα ανάλογα με τις διδακτικές ανάγκες των μαθητών.

2ο) Η διδασκαλία του μαθήματος πραγματοποιείται σε 4 διακριτές ώρες την εβδομάδα. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις όπου αυτό δεν είναι δυνατόν να τηρηθεί ενημερώνεται ο αρμόδιος Σχολικός Σύμβουλος από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας προκειμένου να εξεταστούν οι εναλλακτικές λύσεις.

Παρακαλώ τους κ.κ. Διευθυντές των σχολικών μονάδων της περιοχής αρμοδιότητάς μου να μεριμνήσουν για την εφαρμογή των ανωτέρω κατά την σύνταξη των ΕΩΠ της σχολικής τους μονάδας.

Τέλος, παρακαλώ να λάβουν ενυπόγραφη γνώση οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων καθώς και οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ03 των Νομών Δωδεκανήσου και Κυκλάδων.

Στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση. 

Ο Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ03 Ν. Δωδεκανήσου και Κυκλάδων

Καραγιάννης Ιωάννης

 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

agelada.jpg
Παγκόσμια εγρήγορση - Ο ιός της γρίπης των πτηνών εντοπίστηκε σε αγελαδινό γάλα μολυσμένων ζώων
Ο ΠΟΥ ζητά εγρήγορση μετά τον εντοπισμό του ιού H5N1 στο γάλα αγελάδων
Παγκόσμια εγρήγορση - Ο ιός της γρίπης των πτηνών εντοπίστηκε σε αγελαδινό γάλα μολυσμένων ζώων
patra_ksilodarmos
Πάτρα: «Αθώος τσακωμός παιδιών» λέει ο πατέρας του παιδιού που χτύπησε τον 9χρονο
«Άλλος επεξεργάστηκε το βίντεο και έγραψε υπότιτλους», λέει ο πατέρας του 7χρονου που ξυλοκόπησε 9χρονο
Πάτρα: «Αθώος τσακωμός παιδιών» λέει ο πατέρας του παιδιού που χτύπησε τον 9χρονο