Thumbnail
Τι δηλώνει

Το μέλλον των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ και η διαμόρφωση του νέου χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, μέσα και από τις προτάσεις για συνέργειες όπως εκφράζονται στον ανοιχτό διάλογο μεταξύ των Ιδρυμάτων, βρίσκονται στο επίκεντρο της τριήμερης περιοδείας του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου στη Θεσσαλία και τη Λαμία.

Το μεσημέρι, ο Υπουργός συνοδευόμενος από τον σύμβουλό του, καθηγητή Παντελή Κυπριανό, επισκέφθηκε τα Τρίκαλα όπου είχε μια εξαιρετικά γόνιμη συνάντηση με τις διοικήσεις και το προσωπικό του Τμήματος Φυσικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΤΕΙ Θεσσαλίας. Παρόντες στη συνάντηση ήταν ο κοσμήτορας του Τμήματος Φυσικής Αγωγής, κ. Αθανάσιος Παπαϊωάννου και ο αντιπρύτανης του ΤΕΙ Θεσσαλίας κ. Μιχάλης Βραχνάκης.

«Ο βασικός μας στόχος δεν είναι να δούμε μόνο πόσα καινούργια τμήματα θα φτιάξουμε ή δεν θα φτιάξουμε, αλλά να δούμε τις νέες μορφές που θα υλοποιηθούν μέσα από αυτή τη μεγάλη συζήτηση που γίνεται στο τόπο μας για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης», υπογράμμισε ο κ. Γαβρόγλου και συμπλήρωσε: «Η πρώτη μας προτεραιότητα είναι οι συναντήσεις με τα μέλη του διδακτικού προσωπικού των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, και στη συνέχεια σε κάθε πόλη θα συναντήσουμε και τις τοπικές αρχές. Αλλά ο βασικός μας στόχος είναι να συζητήσουμε με τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ το μέλλον των ιδρυμάτων μας».

Με τη χαρακτηριστική φράση «συζητάμε το μέλλον και συζητάμε τους πολλαπλούς τρόπους με τους οποίους το Πανεπιστήμιο ανοίγεται στην κοινωνία», ο Υπουργός αναφέρθηκε μετά τη  συνάντηση που έγινε στο ΤΕΦΑΑ Θεσσαλίας, στον διάλογο που βρίσκεται σε εξέλιξη:

«Είχαμε μια πάρα πολύ δημιουργική κουβέντα. Η συζήτηση που έγινε ήταν και με τους συναδέλφους μας του ΤΕΦΑΑ και με τους συναδέλφους μας του ΤΕΙ. Έγινε μια ενιαία συζήτηση και από αυτή την ενιαία συζήτηση αυτό που κρατάω είναι η αγωνία όλων αλλά και η μεγάλη αισιοδοξία για να μπορέσουμε να φέρουμε σε πέρας όχι μόνο ένα εγχείρημα που έχει αρχίσει, αλλά και τις νέες μορφές ανάπτυξης των Πανεπιστημίων μας, με τα Ινστιτούτα, με τα Κέντρα, με τα καλοκαιρινά σχολεία, σε συνεργασία και με άλλους φορείς. Αναπτύχθηκε ένας πλούσιος προβληματισμός για τη συνεργασία με τη Στρατιωτική Σχολή. Αυτά τα θεωρούμε καινούργια, σημαντικά βήματα και ελπίζουμε ότι θα υλοποιηθούν κιόλας».

Σε ερώτηση σχετικά με τον ρόλο των τοπικών κοινωνιών στη διαμόρφωση του νέου χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ο κ. Γαβρόγλου απάντησε: «Το Υπουργείο Παιδείας, ανεξαρτήτως κυβέρνησης, πρέπει να έχει τη βασική πολιτική ευθύνη για το μέλλον της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Πώς την αποκτά; Με δύο τρόπους: Συζήτηση με τους καθηγητές και συζήτηση με την τοπική κοινωνία». Και κατέληξε: «Η συζήτηση για την Ανώτατη Εκπαίδευση από τη μεταπολίτευση και μετά -για να μην πηγαίνουμε πιο παλαιά- γίνεται αποκλειστικά με όρους ‘τι τμήμα κάνεις κάπου’. Εμείς λέμε ότι ήρθε η ώρα αυτό να το αλλάξουμε. Και ήρθε η ώρα να το αλλάξουμε γιατί αποκλειστικά και μόνον ένα Τμήμα δεν είναι αναβάθμιση ενός Πανεπιστημίου. Για αυτό, λέω ότι συζητάμε το μέλλον και συζητάμε αυτούς τους πολλαπλούς τρόπους με τους οποίους το Πανεπιστήμιο ανοίγεται στην κοινωνία».

Στη συνέχεια τον Υπουργό υποδέχθηκαν ο Δήμαρχος Τρικκαίων και ο Αντιπεριφερειάρχης, βουλευτές της περιοχές, πρόεδροι φορέων, η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ακαδημαϊκοί. Στη συνάντηση ανέφεραν στον Υπουργό ότι εδώ και χρόνια η περιοχή έχει παραμεληθεί και σημείωσαν τη μεγάλη σημασία που έχει για τον νομό η λειτουργία των ΤΕΦΑΑ. Ο Υπουργός τόνισε την σημασία της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην οικονομική και πολιτισμική ανάπτυξη της χώρας, αλλά και ταυτόχρονα την ανάγκη για μια συνεκτική στρατηγική ανάπτυξης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, προτείνοντας ο διάλογος για τα θέματα αυτά να συνεχιστεί.

Κατόπιν, αναχώρησε για την Καρδίτσα όπου συναντάται διαδοχικά με καθηγητές και το προσωπικό του Τμήματος Κτηνιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και των Τμημάτων του ΤΕΙ Θεσσαλίας, με τις δημοτικές αρχές και με φορείς.

Αύριο επισκέπτεται τη Λάρισα και τον Βόλο όπου θα συναντηθεί με εκπροσώπους της ακαδημαϊκής κοινότητας και της τοπικής αυτοδιοίκησης, ενώ την Παρασκευή αναχωρεί για τη Λαμία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΔΑΣΚΑΛΑ
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
Ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών βιώνει υψηλή ή μεσαία συναισθηματική εξάντληση, ενώ καταγράφεται επίσης ότι ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα...
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
10 γυμνασιο παπαγου
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!
Λήγει το σχολικό έτος κι ακόμα να καλύψουν τα κενά -και μάλιστα στην Αθήνα, στου Παπάγου! Στα «κάγκελα» οι γονείς...
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!
w29-81121enisxytikhdidaskalia.jpg
Ενισχυτική Διδασκαλία: Πώς ένας απαραίτητος θεσμός για τους μαθητές κατέληξε σε «πρεκαριάτο» για τους εκπαιδευτικούς...
Το πρεκαριάτο, από το λατινικό precarious (που σημαίνει αβέβαιος, ανασφαλής), είναι όρος που εμφανίζεται από τη δεκαετία του '80 για τα σύγχρονα...
Ενισχυτική Διδασκαλία: Πώς ένας απαραίτητος θεσμός για τους μαθητές κατέληξε σε «πρεκαριάτο» για τους εκπαιδευτικούς...
teachers
Μισθοδοσία μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Πότε θα πιστωθεί στους λογαριασμούς τους
Η μισθοδοσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών πραγματοποιείται από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών (ΕΑΠ)
Μισθοδοσία μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Πότε θα πιστωθεί στους λογαριασμούς τους