Thumbnail
Επιστολή του υπουργού Παιδείας

 

Το πρόγραμμα της Συνόδου κρίνεται προβληματικό, σε βαθμό που να   «λειτουργεί απαγορευτικά ως προς τη συμμετοχή μας στη Σύνοδο» τονίζει σε επιστολή του ο Υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.

Ειδικά, εκφράζεται προβληματισμός για το θέμα της Ημερίσιας διάταξης : «Ενιαίος χώρος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Προϋποθέσεις, διαδικασίες και όροι για την συνένωση των Ιδρυμάτων Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού τομέα. Το μέλλον του Τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης εκπαίδευσης».

«Πώς  είναι δυνατόν σε αυτήν την συγκυρία να συζητάμε ένα θέμα που έχουμε συζητήσει τόσο εξαντλητικά σε προηγούμενες Συνόδους», τονίζει χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, αναφέρει ότι με βάση τις συζητήσεις που έχουν γίνει όλο το προηγούμενο διάστημα για το συγκεκριμένο θέμα, έχει ήδη ιδρυθεί και προχωράνε οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, έχουν ήδη συσταθεί επιτροπές σχεδόν σε όλες τις περιφέρειες (Ιόνια, Θεσσαλία και Στερεά, Πελοπόννησο, Δυτική Μακεδονία, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Δυτική Ελλάδα) οι οποίες συζητούν δημιουργικά και ορισμένες έχουν καταλήξει σε συγκεκριμένες προτάσεις συνεργειών ανάμεσα στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ και έχουν συγκροτηθεί επιτροπές για επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Επίσης, εντός των ημερών δημοσιοποιείται το νομοσχέδιο για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το ΤΕΙ Ηπείρου, έχει δημοσιευθεί σε ΦΕΚ η Υπουργική απόφαση με τα κριτήρια για τη δυνατότητα παροχής διδακτορικών από Τμήματα των ΤΕΙ, που αποτελεί ένα από τα πάγια αιτήματα των Ιδρυμάτων, και έχουν ήδη διατεθεί από τα τέλη Δεκεμβρίου πόροι από τον Τακτικό Προϋπολογισμό για την ενίσχυση όσων ΑΕΙ προβαίνουν σε συνέργειες.

Με αφορμή τα παραπάνω ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δήλωσε: «Εδώ και 8 μήνες, έχουν συσταθεί επιτροπές ανάμεσα σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ που επιθυμούν να διερευνήσουν τις συνέργειες μεταξύ τους ή ακόμη και συγχωνεύσεις τμημάτων τους. Αυτή η διαδικασία θα συνεχιστεί αφού τα ίδια τα Ιδρύματα έχουν εκδηλώσει αυτή την πρόθεση. Έχω τονίσει με κάθε ευκαιρία ότι ο στόχος του Υπουργείου είναι να εξασφαλίσει τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση ανάμεσα στα δύο μέρη πριν προχωρήσει σε οποιεσδήποτε ρυθμίσεις. Είναι αυτονόητο, λοιπόν, ότι όποιοι δεν θέλουν να εμπλακούν στην αναζήτηση νέων δυνατοτήτων συνέργειας ανάμεσα στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ, μπορούν πάντοτε να συνεχίσουν να ακολουθούν την μέχρι τώρα πορεία τους.

Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή Γαβρόγλου:

Αθήνα 21η Απριλίου 2018

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,

Σας ευχαριστώ για την πρόσκλησή σας να παραβρεθούμε στη Σύνοδο με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου καθηγητή κ. Γ. Αγγελόπουλο.

Διαβάζοντας, όμως, το Πρόγραμμα της Συνόδου, θεωρώ ότι είναι εξαιρετικά προβληματικό και ως εκ τούτου, λειτουργεί απαγορευτικά ως προς τη συμμετοχή μας στη Σύνοδο. Βέβαια, η ευθύνη της σύνταξης του Προγράμματος ανήκει σε εσάς, αλλά στο πλαίσιο μιας ακαδημαϊκής δεοντολογίας, επιτρέψτε μου να διατυπώσω κάποιες σκέψεις.

Ανάμεσα σε πολλά άλλα που δεν κατανοώ, το θέμα της Ημερήσιας Διάταξης στο οποίο καλούμαι να τοποθετηθώ ορίζεται ως «Ενιαίος χώρος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Προϋποθέσεις, διαδικασίες και όροι για την συνένωση των Ιδρυμάτων Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού τομέα. Το μέλλον του Τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης εκπαίδευσης».

Ειλικρινά εκφράζω την απορία μου, για το πώς είναι δυνατόν σε αυτήν την συγκυρία να συζητάμε ένα θέμα που έχουμε συζητήσει τόσο εξαντλητικά σε προηγούμενες Συνόδους. Άλλωστε, με βάση εκείνες τις συζητήσεις προχωρήσαμε στις πρωτοβουλίες που πήραμε έως τώρα. Αναλυτικότερα:

• Έχει ήδη ιδρυθεί και προχωράνε οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

• Έχουν ήδη συσταθεί επιτροπές σχεδόν σε όλες τις περιφέρειες (Ιόνια, Θεσσαλία και Στερεά, Πελοπόννησο, Δυτική Μακεδονία, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Δυτική Ελλάδα) οι οποίες συζητούν δημιουργικά και, ορισμένες, έχουν καταλήξει σε συγκεκριμένες προτάσεις συνεργειών ανάμεσα στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. 

• Έχουν συγκροτηθεί επιτροπές για επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων.

• Εντός των ημερών δημοσιοποιείται το νομοσχέδιο για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το ΤΕΙ Ηπείρου 

• Έχει δημοσιευθεί σε ΦΕΚ η Υπουργική απόφαση με τα κριτήρια για τη δυνατότητα παροχής διδακτορικών από Τμήματα των ΤΕΙ, ένα από τα πάγια αιτήματα των Ιδρυμάτων σας.

• Έχουν ήδη διατεθεί από τα τέλη Δεκεμβρίου πόροι από τον Τακτικό Προϋπολογισμό για την ενίσχυση όσων ΑΕΙ προβαίνουν σε συνέργειες.

Το θέμα στο οποίο μας καλείτε να τοποθετηθούμε, λοιπόν, έχει αφενός εξαντλητικά πολλάκις συζητηθεί μεταξύ μας εδώ και ένα τουλάχιστον χρόνο και αφετέρου έχει προχωρήσει η υλοποίησή του. Είναι απορίας άξιο σε τι αποσκοπεί μια νέα συζήτηση από μηδενική βάση όταν όλοι έχουμε διανύσει μεγάλη απόσταση μετά από μία κατάσταση στασιμότητας δεκαετιών.

Προφανώς σέβομαι την επιλογή σας, αλλά ειλικρινά δεν έχω να προσθέσω τίποτα το καινούργιο.  

Επιπλέον, το να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση, μέσα και από τη θεματολογία και το λεκτικό του Προγράμματος, στην διαφορετικότητα των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι., εστιάζοντας αμιγώς στην τεχνολογική διάσταση της εκπαίδευσης, είναι λάθος κοινωνικό, επιστημονικό αλλά και επιστημολογικό. Μου κάνει εντύπωση πώς η Σύνοδος εμμένει σε μία κατάσταση που τα ίδια τα ΤΕΙ, με την αποφασιστική συμβολή των μελών ΔΕΠ, έχουν αφήσει πίσω εδώ και πολύ καιρό. Δεν ήταν, πάντως, αυτή η δική μου εντύπωση ούτε από τις συζητήσεις που έχω κάνει ούτε και από τις απόψεις των μελών της Συνόδου. Να επισημάνω, βέβαια, ότι ο όρος «τεχνολογικός τομέας» συνεχίζει να χρησιμοποιείται από διάφορους που θέλουν να μην αναγνωρίσουν τη νέα πραγματικότητα των ΤΕΙ και να τα μειώσουν.

Δεν θα ήθελα να σας φέρω σε δύσκολη θέση και να αναζητήσετε διέξοδο με άλλα θέματα ημερήσιας διάταξης ώστε να «βρεθεί μια κάποια λύση». Η γνώμη μου είναι σαφής; πίσω από τη συγκρότηση του Προγράμματος κρύβονται νοοτροπίες που μας έφεραν σε πολλαπλά αδιέξοδα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αν όντως πιστεύουμε στο εγχείρημα, χρειάζονται αλλαγές νοοτροπίας όπως έγινε με το Υπουργείο που έμπρακτα έχει δείξει την αλλαγή αυτή, σε αντίθεση με ότι είχε γίνει για πολλά χρόνια. 

Τα σχόλιά μου και ο τόνος της επιστολής εμπίπτουν στο πλαίσιο της ειλικρινούς συνεργασίας που έχουμε, και, άρα, της δυνατότητας που δίνει μία τέτοια συνεργασία προκειμένου όλοι να εκφράζουμε τις απόψεις μας με όση μεγαλύτερη σαφήνεια γίνεται.

Ελπίζω να έχουμε τη ευκαιρία να συζητήσουμε τα ουσιαστικά θέματα της συγκυρίας σε επόμενη Σύνοδο. Ελπίζω, επίσης, οι κατά την γνώμη μου ατυχείς χειρισμοί να είναι αποτέλεσμα μιας πιεστικής καθημερινότητας, και όχι κάτι συνειδητό για την αποθάρρυνση συμμετοχής του Υπουργείου μας στη Σύνοδο.

Σας εύχομαι καλή επιτυχία και όπως πάντα είμαι στη διάθεσή σας.

Με εκτίμηση

Κώστας Γαβρόγλου

Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pikantika-fagita.jpg
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά
Μαγειρέψτε σαν Έλληνες στην πατρίδα του Τσελεμεντέ - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχώρισε γαστρονομικά το βρετανικό περιοδικό National Geographic
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά