Thumbnail
«Ο σεβασμός στην ατομικότητα και στη διαφορετικότητα δεν σημαίνει αποκλεισμό από το σχολείο της γειτονιάς ή την κοινότητα αλλά συμπερίληψη με ίσους όρους σε αυτά», τόνισε η Υφυπουργός Παιδείας, Μερόπη Τζούφη.

Μιλώντας στα εγκαίνια του 5ου Ευρωπαϊκού Συνεδρίου «Διαφορετικότητα και Αίσθηση του ‘Ανήκειν’: Γιορτάζοντας τη διαφορετικότητα» του Παγκόσμιου Οργανισμού για νοητικές και αναπτυξιακές διαταραχές IASSIDD, η κα Τζούφη υπογράμμισε:

«Οι μαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και διαταραχές του αυτιστικού φάσματος πρέπει να έχουν καθολικό δικαίωμα στην εκπαίδευση, η οποία πρέπει να στηρίζεται στις ανάγκες αλλά και τις δυνατότητες του καθενός. Η αποτελεσματική εκπαίδευση των παιδιών με αυτισμό πρέπει να ξεκινά με τη σωστά σχεδιασμένη πρώιμη παρέμβαση που θα οδηγήσει στο εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο θα βασίζεται όχι στο το δεν κάνει το παιδί αλλά στο πώς να το βοηθήσει για να κάνει όσα μπορεί».

Παράλληλα η Υφυπουργός Παιδείας επεσήμανε πως «κορυφαία προτεραιότητα του ΥΠΠΕΘ αλλά και της κυβέρνησης αποτελεί η υποστήριξη και η ενίσχυση των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης» με στόχο «την ισότιμη και χωρίς περιορισμούς πρόσβαση όλων των παιδιών στο εκπαιδευτικό πλαίσιο». Σημείωσε δε ότι αυτό περιλαμβάνει και «το σκέλος των παρεμβάσεων από τους ειδικούς λειτουργούς, παιδαγωγούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και άλλες ειδικότητες».

Η Υφυπουργός ωστόσο σημείωσε ότι δεν έχουν επιλυθεί όλα τα προβλήματα στο πεδίο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, «αλλά έχουν γίνει πολλά θετικά βήματα λαμβάνοντας υπόψιν την δεδομένη αύξηση των αναγκών, καθώς τα τελευταία χρόνια παρατηρείται η εκρηκτική αύξηση στα ποσοστά γεννήσεων παιδιών με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, συνεπώς και των εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών αυτών».

Προς επίρρωσιν τούτου, ανέφερε ότι «το σχολικό έτος 2017-18 αν και διπλασιάστηκε ο αριθμός των εκπαιδευτικών που υποστηρίζουν αυτούς τους μαθητές, καταφέραμε να καλυφθεί μόνο το 50% των αναγκών σε Παράλληλη Στήριξη» και επεσήμανε ότι «επιδίωξή μας είναι να καλυφθούν ακόμη περισσότερες θέσεις και ανάγκες».

Συμπλήρωσε δε ότι «στόχος μας είναι επίσης να επεκταθεί και να υλοποιηθεί οργανωμένο πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης τώρα που θεσμοθετήθηκε και η δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση στα νηπιαγωγεία. Επιπροσθέτως», είπε, «βρισκόμαστε στη διαδικασία αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών στα Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης».

Επιπλέον, η Υφυπουργός σημείωσε ότι «τη σχολική χρονιά 2017-18 διενεργήθηκαν προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στο Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για μαθητές με Αναπηρίες, νοητικές και αναπτυξιακές διαταραχές. Η ευρύτερη επιμόρφωση», πρόσθεσε, «των εκπαιδευτικών και του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, μαζί με μια σειρά άλλα μέτρα, αποτελεί βασικό στόχο για τα επόμενα χρόνια ώστε σταδιακά να γίνει η μετάβαση από την συνεκπαίδευση στη συμπερίληψη των μαθητών με ισότιμους όρους, ευκαιρίες και σεβασμό στη διαφορετικότητα».


Το μόνο εξ αποστάσεως Μεταπτυχιακό από Δημόσιο Πανεπιστήμιο στην Ειδική Αγωγή με ανοικτές αιτήσεις τώρα! (ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Γονείς: «Αγανάκτηση και οργή για τα σχολεία χωρίς πιστοποιημένο ηλεκτρολογικό έλεγχο»
«Η παραπάνω αποκάλυψη φέρνει ξανά στο προσκήνιο τις δραματικές εκκλήσεις των οργανώσεων Γονέων, των συλλόγων εκπαιδευτικών, των μαθητών, σε όλη την...
Γονείς: «Αγανάκτηση και οργή για τα σχολεία χωρίς πιστοποιημένο ηλεκτρολογικό έλεγχο»