Thumbnail
Θέσεις-Προτάσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης (ΠΕΚΑΔΕ)

Αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ,

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε.) δραστηριοποιείται στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης επί 40 συναπτά έτη και εκπροσωπεί πανελλαδικά όλους τους εκπαιδευτικούς Αγγλικής Γλώσσας της Α’/θμιας και της Β’/θμιας Εκπαίδευσης. Προτεραιότητά μας είναι η στήριξη της δημόσιας ξενόγλωσσης εκπαίδευσης μέσω της ποιοτικής αναβάθμισης του μαθήματος των Αγγλικών στο υψηλότερο επιθυμητό επίπεδο.

Σκοπός του παρόντος υπομνήματος είναι να σας γνωστοποιήσουμε τις θέσεις και τις προτάσεις της Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε. αναφορικά με την αναγκαιότητα επέκτασης της παράλληλης στήριξης και στο μάθημα των Αγγλικών τόσο στην Α΄/θμια όσο και στη Β΄/θμια Εκπ/ση από εκπαιδευτικούς Αγγλικής Γλώσσας ΠΕ06. 

Παρατηρείται ότι οι μαθητές/-ήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε Δημοτικά Σχολεία λαμβάνουν παράλληλη στήριξη σε μαθήματα όπως Γλώσσα, Μαθηματικά, Ιστορία, κτλ. από εκπαιδευτικούς ΠΕ71 και ΠΕ70, οι οποίοι/-ες είτε έχουν προσληφθεί για το σκοπό αυτό είτε συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ενίοτε αξιοποιούνται ή προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί ΠΕ70, οι οποίοι/-ες, πέραν του βασικού πτυχίου, δεν έχουν εξειδικευθεί ή επιμορφωθεί στον τομέα της Ειδικής Αγωγής τον οποίο καλούνται να υπηρετήσουν. Επιπλέον, παρατηρείται ότι οι μαθητές/-ήτριες που χρειάζονται βοήθεια μένουν συχνά χωρίς στήριξη στο μάθημα των Αγγλικών, εφόσον το ωράριο των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης (κλάδων ΠΕ70/71) που προσλαμβάνονται για αυτό το σκοπό έχει ήδη συμπληρωθεί κατά την διάρκεια της διδασκαλίας άλλων μαθημάτων. Τέλος, οι εν λόγω εκπαιδευτικοί δε γνωρίζουν την ειδική διδακτική της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας και συνεπώς δεν μπορούν να υποστηρίξουν αποτελεσματικά τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Κατ’ αναλογία, στη Β’/θμια Εκπ/ση παρέχεται παράλληλη στήριξη μόνο από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ02.50, ΠΕ03.50 και ΠΕ04.50, οι οποίοι/-ες καλύπτουν τα μαθήματα που αντιστοιχούν στην ειδικότητά τους. Δυστυχώς, δεν παρέχεται στήριξη στο μάθημα των Αγγλικών εφόσον δεν υφίσταται αντίστοιχη ειδικότητα.

Στο πλαίσιο της ίσης αντιμετώπισης όλων των προσφερόμενων μαθημάτων αλλά και της επιτακτικής ανάγκης συνεχούς παράλληλης στήριξης των εν λόγω μαθητών/-τριών καθ’ όλη τη διάρκεια του ωρολόγιου προγράμματος, προτείνουμε:

  • την επέκταση της παράλληλης στήριξης και στο μάθημα των Αγγλικών και 
  • την επαγγελματική αξιοποίηση εκπαιδευτικών ΠΕ06 στην παράλληλη στήριξη, ιδιαίτερα όσων διαθέτουν τα απαραίτητα τυπικά προσόντα που αποδεικνύουν την εξειδίκευσή τους στον τομέα της Ειδικής Αγωγής. 

Ειδικότερα επισημαίνουμε τα εξής:

Πιστεύουμε ότι με την αξιοποίηση των συναδέλφων ΠΕ06 θα αναβαθμιστεί η διδασκαλία του μαθήματος των Αγγλικών στα τμήματα όπου φοιτούν μαθητές/-ήτριες οι οποίοι/-ες χρήζουν παράλληλης στήριξης και τα οφέλη θα είναι πολλαπλά τόσο για τους συγκεκριμένους μαθητές/-ήτριες όσο και για το σύνολο των μαθητών/-τριών της τάξης.
Γνωρίζουμε ότι ένας αυξανόμενος αριθμός εκπαιδευτικών Αγγλικής Γλώσσας εκδηλώνει ενδιαφέρον για απασχόληση στην παράλληλη στήριξη μαθητών. Οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι είτε διαθέτουν εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή είτε επιθυμούν να αποκτήσουν ώστε να μπορούν να προσφέρουν σημαντική βοήθεια στους μαθητές/-ήτριες που τη στερούνται στο μάθημα των Αγγλικών. 

Στην υποχρεωτική εκπαίδευση τα Αγγλικά αποτελούν τη βασική και υποχρεωτική ξένη γλώσσα που διδάσκεται από την Α’ Δημοτικού έως και τη Γ’ Γυμνασίου. Κατά συνέπεια, η παράλληλη στήριξη μαθητών/-τριών θεωρείται επιβεβλημένη σε ένα κατεξοχήν γλωσσικό μάθημα.

Η Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε. έχει κατ’ επανάληψη παρουσιάσει με επιχειρήματα τη θέση της για την αναγκαιότητα ενίσχυσης και εμπλουτισμού του μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας. Παρακαλούμε θερμά για τη θετική σας ανταπόκριση στο αίτημά μας και την πρότασή μας για την επαγγελματική αξιοποίηση των εκπαιδευτικών ΠΕ06 στα προγράμματα εξειδικευμένης ή και εξατομικευμένης εκπαίδευσης.

Με εκτίμηση,

Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε.

         Ο Πρόεδρος                                                                                            O Γεν. Γραμματέας

 


Δημήτριος Παπαδάκης                                                                                  Ιωάννης Βεντούρης 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
Εκφράσεις από τα Αρχαία Ελληνικά που χρησιμοποιούμε σήμερα
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
paidia glossa
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα λέξεις με ελληνική ρίζα, που κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
anergoi-oaed-epidoma-anergia.jpg
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
Αύριο ξεκινούν οι αιτήσεις για τα διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ για τον Απρίλιο, με νέες θεματικές ενότητες
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές