Thumbnail
ΙΕΠ

Συνάντηση με θέμα την αναπροσαρμογή του πλαισίου λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 13 Δεκεμβρίου 2017 στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Στη συνάντηση συμμετείχαν τα μέλη της Επιτροπής που έχει συσταθεί από το Ι.Ε.Π. για το θέμα αυτό καθώς και τα στελέχη εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί και οι ειδικοί επιστήμονες που μετά από σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος του Ι.Ε.Π. εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους να συμμετάσχουν σε αντίστοιχες ομάδες Εργασίας προκειμένου να καταθέσουν ολοκληρωμένες προτάσεις για τα ακόλουθα θέματα:

  • Θεσμικό και οργανωτικό πλαίσιο της ίδρυσης και λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής.
  • Διαπιστωτικά και κατατακτήρια τεστ.
  • Εκπαιδευτικό υλικό για την Τάξη Υποδοχής  σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού.
  • Εκπαιδευτικό υλικό για την Τάξη Υποδοχής  σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου/Λυκείου.

Όπως τόνισε ο Πρόεδρος της Επιτροπής και Αντιπρόεδρος του ΙΕΠ κ. Παύλος Χαραμής, ο θεσμός των Τάξεων Υποδοχής έχει κεντρική θέση στην εκπαιδευτική πολιτική, στο πλαίσιο της προσπάθειας της χώρας μας να ανταποκριθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις υποχρεώσεις της πολιτείας έναντι των προσφυγόπουλων, που απορρέουν άλλωστε από τις Διεθνείς Συμβάσεις για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Παιδιού. Ειδική αναφορά έγινε στην προσφυγική κρίση και τις νέες προκλήσεις που ανέδειξε για την ένταξη παιδιών προσφύγων στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα.  

Η καθηγήτρια κ. Νέλλη Ασκούνη εξέφρασε την ικανοποίηση της Επιτροπής για το γεγονός ότι σημαντικός αριθμός ανθρώπων που υπηρετούν την εκπαίδευση από διαφορετικές θέσεις ανταποκρίθηκαν με μεγάλη προθυμία και διάθεση συνεργασίας, δικαιώνοντας την πρωτοβουλία του Ι.Ε.Π. να εμπιστευθεί τους ανθρώπους που διαθέτουν πολύτιμη εμπειρία στο θεσμό των Τάξεων Υποδοχής.

Η κ. Τατιάνα Σπανέλλη, ως μέλος του ΔΣ του Ι.Ε.Π. αλλά και της Επιτροπής, ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες και αναφέρθηκε στον καταλυτικό ρόλο που έχει η συμμετοχή τους προκειμένου να δημιουργηθούν προτάσεις διδασκαλίας για τους εκπαιδευτικούς των Τάξεων Υποδοχής που αφενός θα τους προσφέρουν άμεση υποστήριξη και αφετέρου θα αποτελέσουν έναυσμα για να δημιουργήσουν τις δικές τους προτάσεις στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής.

Τέλος, το πλαίσιο και ο τρόπος εργασίας των ομάδων παρουσιάστηκαν από την κ. Εύη Τρούκη, μέλος της Επιτροπής και Συντονίστρια της Μονάδας του ΙΕΠ για τη Μειονοτική, Διαπολιτισμική και Ομογενειακή Εκπαίδευση. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο γεγονός ότι  μετά από πολλά χρόνια λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής, χωρίς να υπάρχει κεντρικά σχεδιασμένο Πρόγραμμα Σπουδών, το Ι.Ε.Π. ανέπτυξε το ισχύον από τη φετινή σχολική χρονιά Πρόγραμμα Σπουδών (Φ1/181945/Δ1/26-10-2017/ΥΠ.Π.Ε.Θ.). Επίσης, τονίστηκε ότι σημαντικό εργαλείο για το έργο των ομάδων θα αποτελέσει η πλατφόρμα υλικών Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης που έχει αναπτύξει το Ι.Ε.Π. και είναι διαθέσιμη στο εκπαιδευτικό κοινό (βλ. εδώ).

Ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των παρισταμένων και των από απόσταση συμμετεχόντων/συμμετεχουσών εκπαιδευτικών, που έδωσε τη δυνατότητα να αποσαφηνιστούν απορίες και να διαμορφωθεί πληρέστερη εικόνα των επιδιώξεων του προγράμματος

Οι ομάδες εργασίας, στις οποίες μετέχουν εθελοντικά έμπειροι εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα αμισθί, συντονίζονται από στελέχη του Ι.Ε.Π. και υποστηρίζονται τεχνικά από τις υποδομές του φορέα (moodle, πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης).

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;