Thumbnail
ΣΑΚΕΑ

Τον περασμένο Σεπτέμβρη το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην ψήφιση ενός νόμου με τον οποίο τροποποίησε τα απαραίτητα προσόντα που είναι απαιτούμενα για να εργαστεί ένας εκπαιδευτικός στον ευαίσθητο τομέα της ειδικής εκπαίδευσης. Για να είμαστε σαφείς, προχώρησε στην πλήρη εξάλειψη κάθε ουσιαστικού αλλά και τυπικού προσόντος.
Συγκεκριμένα, το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας έδωσε στον «εαυτό» του την δυνατότητα να τοποθετεί
εκπαιδευτικούς, που δεν έχουν παρακολουθήσει ούτε μία ώρα επιμόρφωσης σχετική με την ειδική εκπαίδευση, να τοποθετούνται σε δομές όπως η παράλληλη στήριξη δηλαδή σε μαθητές στο φάσμα του αυτισμού, με τύφλωση ή με κώφωση. Το πώς θα καταφέρει ένας εκπαιδευτικός χωρίς γνώσεις braille ή νοηματικής να μεταδώσει γνώση σε έναν μαθητή με τύφλωση ή κώφωση φαίνεται πως δεν το απασχολεί.


Αλλά δεν έμεινε σε αυτό, για να καλύψει την «γύμνια» του νομοθετήματός του προχωρά σε επιμορφώσεις έστω και μιας (1) ώρας, θεωρώντας πως είναι αρκετή για να αποκτήσει ο εκπαιδευτικός τις απαραίτητες γνώσεις. Αυτά συμβαίνουν την ίδια στιγμή που οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι υπηρετούν την ειδική εκπαίδευση στην χώρα είναι κάτοχοι διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών και στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι αναπληρωτές, που κάθε χρόνο απολύονται ενώ καλύπτουν την πάγια ανάγκη της κοινωνίας για παροχή εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές. Το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να μη προχωρά στην πρόσληψη μόνιμου επιστημονικού εκπαιδευτικού προσωπικού, κάτι που το έχει μεγάλη ανάγκη η ΕΑΕ, προαναγγέλλει την αδιοριστία και ανεργία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής και τη βίαιη τοποθέτηση στην Ειδική Αγωγή των εκπαιδευτικών της Γενικής που τεχνηέντως θα «περισσεύουν». Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει θεσμοθετήσει αυστηρά κριτήρια ως προς τα προσόντα που σε καθιστούν εκπαιδευτικό ειδικής εκπαίδευσης θέτοντας, για παράδειγμα, στα σεμινάρια συγκεκριμένο αριθμό ωρών, απαραίτητη την πρακτική άσκηση κτλ. Παρ’ όλα αυτά το ίδιο το ΙΕΠ αλλά και το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί επαρκές ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης οσοδήποτε ωρών, που θα υλοποιηθεί. Την ίδια ώρα, σε πρόσφατη ανακοίνωση του Δ. Χασάπη (πρώην Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας) γίνεται λόγος για το «παιδαγωγικό έλλειμα των καθηγητών», ενώ σε προηγούμενη αιτιολογική έκθεση που δημοσιεύτηκε το 2014 με σκοπό την αντικατάσταση του3699/2008 με νέο νόμο για την ΕΑΕ (που μας τον πασάρει λίγο λίγο η νυν κυβέρνηση σε κομματάκια από εδώ και από εκεί) έγραφε: «Ειδικότερα: Με το ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ που αναφέρεται στην «κάλυψη θέσεων και λειτουργικών αναγκών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ειδικής εκπαίδευσης», θεσμοθετείται μία νέα πάγια και αντικειμενική διαδικασία διορισμών και προσλήψεων των εκπαιδευτικών, του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού. Το πρώτο βασικό κριτήριο επιλογής είναι τα προσόντα και οι δεξιότητες των προαναφερομένων γιατί δεν μπορεί παρά να είναι οι άριστοι». Επίσης, θυμόμαστε τα λόγια του κ. Φίλη, πρώην Υπουργού Παιδείας :«Δε μας ενδιαφέρει μόνο η αριθμητική κάλυψη αλλά και η ποιοτική, ο σωστός εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής στη σωστή θέση». Τώρα το πώς μπορεί να είναι άριστοι οι εκπαιδευτικοί που θα τοποθετηθούν σε δομές ειδικής εκπαίδευσης χωρίς να έχουν κανένα προσόν ως προς την ειδική εκπαίδευση αποτελεί γρίφο. Γιατί όμως το κάνει αυτό το Υπουργείο Παιδείας; Προφανώς εξυπηρετεί την λογιστική αντιμετώπιση της εκπαίδευσης τοποθετώντας σε αυτή εκπαιδευτικούς που μπορεί να πλεονάζουν ή να θέλουν να μετακινηθούν σε μια άλλη περιοχή από εκείνης την οποία υπηρετούν. Το γεγονός πως κάποιος πλεονάζει δεν σημαίνει πως μπορεί να τοποθετηθεί οπουδήποτε. Οι εκπαιδευτικοί που πλεονάζουν είναι εκπαιδευτικοί της γενικής εκπαίδευσης, δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους στην στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης, και μπορούν να τοποθετηθούν στα κενά που υπάρχουν στην γενική εκπαίδευση καθώς δεν έχουν τα προσόντα που απαιτούνται για την ειδική εκπαίδευση. Παρ’ όλα αυτά το Υπουργείο τους δίνει το δικαίωμα να αποσπαστούν/τοποθετηθούν στην ειδική εκπαίδευση χωρίς προσόντα!!! Ταυτόχρονα παραβιάζει ακόμη και τον ισχύοντα νόμο, που ορίζει, ότι οι τοποθετήσεις μόνιμων εκπαιδευτικών χωρίς προσόντα, μπορούν να γίνονται μόνο αν υπάρχει πλήρης αδυναμία κάλυψης των κενών με εξειδικευμένο προσωπικό. Ενώ, όμως, υπάρχουν πιστώσεις για την πρόσληψη αναπληρωτών με προσόντα στην ΕΑΕ (οι πιο πρόσφατες έγιναν μέσα στο Μάρτιο), πρώτα τοποθετεί μόνιμους χωρίς προσόντα σε δομές ΕΑΕ και μετά πραγματοποιεί προσλήψεις αναπληρωτών.
Ως εκπαιδευτικοί που στηρίζουμε εδώ και 10 χρόνια την ειδική εκπαίδευση, που έχουμε αποκτήσει όλα τα απαραίτητα προσόντα που έχει θέσει το Υπουργείο και το ΙΕΠ, απευθυνόμαστε σε όλους όσους ασχολούνται και συζητούν για την Ειδική Αγωγή: στο Υπουργείο Παιδείας, τις κατά τόπους Περιφερειακές Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας, τους Σχολικούς μας Συμβούλους, τους Διευθυντές Δευτεροβάθμιας, τα πολιτικά κόμματα, τους Συλλόγους ΑμεΑ, την ΟΛΜΕ, τους γονείς και ζητάμε να σταματήσει αυτή η μεθόδευση κατάργησης της Ειδικής Αγωγής στη χώρα μας όπως αυτή εξελίσσεται με την τροπολογία που αφορά «Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης» (ν.4415/2016) και το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας (04-10-2016/Αρ.Πρωτ.1636/ΓΔ4), με θέμα «Διευκρινίσεις ως προς την εφαρμογή του άρθρου 48, του ν.4415/2016.»
Απαιτούμε
Α) Άμεση τροποποίηση του ν.4415/2016 με νομοθεσία που θα επαναφέρει συγκεκριμένα κριτήρια για όσους θέλουν με οποιονδήποτε τρόπο (μετάθεση, απόσπαση, διάθεση…ο,τιδήποτε) να εργαστούν στην ειδική εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα την επαναφορά των κριτηρίων όπως αυτά που περιγράφονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 16 του Ν.3699. Ειδική εκπαίδευση από επαρκώς ειδικευμένους εκπαιδευτικούς (διδακτορικό, μεταπτυχιακό, σεμινάριο και προϋπηρεσία).
Β) Προσλήψεις ΜΟΝΙΜΟΥ προσωπικού στην ειδική εκπαίδευση. Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση το 90% του προσωπικού που στηρίζει την ειδική εκπαίδευση σχεδόν 10 χρόνια, είναι αναπληρωτές.
 
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ Σ.Α.Κ.Ε.Α
 
Ο Πρόεδρος                      Η Γεν. Γραμματέας
 
Σκρίμπας Μιχαήλ                Ζήβα Αδαμαντία
 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;