Thumbnail
Γιάννης Κυριακάκης

Πέρασαν δύο εβδομάδες από τον αγιασμό, τότε που ο Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης δήλωνε ότι όλα ήταν στη θέση τους. Τώρα, που υπουργοί, βουλευτές, προϊστάμενοι, κανάλια,"πονηροί πολιτευτές" και γενικώς διάφοροι "άσχετοι" και "περαστικοί" βγάλαν τις φωτογραφίες τους κι έκαναν τις δηλώσεις τους, τώρα να δούμε κι εμείς τι ακριβώς συμβαίνει. Το απόγευμα της 23ης Σεπτέμβρη προσλήφθηκαν άλλοι 24 αναπληρωτές γενικής παιδείας. Μαζί με τους 5 της πρώτης φάσης οι αναπληρωτές γενικής παιδείας στο Ν. Χανίων έφτασαν τους 29, μόνο που η ΔΔΕ Χανίων έχει ζητήσει από καιρό 55. 

Μετά από τις δύο φάσεις πρόσληψης αναπληρωτών υπάρχουν ακόμη σχεδόν 50 κενά γενικής Παιδείας! Πολλά κενά εξακολουθούν να υπάρχουν και στην Ειδική Αγωγή.

Δε φτάνει που δεν έγιναν μόνιμοι διορισμοί, από τους 20.000 που είχε εξαγγείλει ο κ. Φίλης σε βάθος τριετίας, συνεχίζεται το αίσχος των διορισμών με το σταγονόμετρο σε φάσεις και σε διάφορες κατηγορίες ( Τακτικού Προϋπολογισμού, ΕΣΠΑ και Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων!!!). 

Άλλωστε όλο το καλοκαίρι μηχανεύονταν τρόπους περικοπής αναπληρωτών. Πλήθος ρυθμίσεων, εγκύκλιοι επί εγκυκλίων, όλα με σκοπό να κόψουν κι αυτό το κομμάτι ψωμί από τους αδιόριστους συναδέλφους μας. Για ποιο λόγο; Μα για να εξοικονομήσουν χρήματα προς χάρη της δημοσιονομικής πειθαρχίας. Για να “βγει το πρόγραμμα”, για να μην παραβιαστεί το Σύμφωνο Σταθερότητας, το νέο “ευαγγέλιο” της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Και τι δεν κάνανε;
•    Μείωσαν τις ώρες διδασκαλίας στο Γυμνάσιο, όχι βέβαια για παιδαγωγικούς λόγους αλλά για να εξοικονομήσουν προσωπικό.
•    Τροποποίησαν τις αναθέσεις με βάση την παιδαγωγική αρχή του “ότι να 'ναι”. Μάλιστα από 30/9 θα ενεργοποιήσουν και την 3η ανάθεση!
•    Αύξησαν τον αριθμό των μαθητών που απαιτείται για να λειτουργήσουν ομάδες προσανατολισμού στα Λύκεια με αποτέλεσμα κάποιοι μαθητές να αναγκάζονται είτε ν' αλλάξουν σχολείο είτε ομάδα προσανατολισμού.
•    Περικόψανε τμήματα των Αγγλικών που διδάσκονται σε επίπεδα, νομοθετώντας τέλη Αυγούστου, και για όποιον δεν κατάλαβε ή “έκανε τα στραβά μάτια” έστειλαν διευκρίνηση 19/9 διατάζοντας καθολική εφαρμογή.
•    Στις 19/9 διευκρίνισαν επίσης ότι δεν υπάρχει υποστήριξη πρότζεκτ για τους καθηγητές πληροφορικής. Είχε προηγηθεί καλοκαιριάτικα η κατάργηση του 3ωρου για τους υπεύθυνους εργαστηρίου πληροφορικής αλλά και για τους υπεύθυνους εργαστηρίου φυσικών επιστημών.
•    Απελπιστική είναι η κατάσταση σε σχολεία του νομού που δεν τους επιτράπηκε να χωρίσουν τα τμήματα με βάση τη νομοθεσία για τον υπολογισμό των δυσλεκτικών μαθητών. Ο Προϊστάμενος “νίπτει τας χείρας του” λόγω αναρμοδιότητας και οι Σχολικοί Σύμβουλοι καλούνται τώρα να εγκρίνουν το “σπάσιμο” των τμημάτων. Στο μεταξύ τμήματα λειτουργούν με 25 έως 27 μαθητές συμπεριλαμβανομένων των δυσλεκτικών! Είναι ή δεν είναι αυτό καταστρατήγηση ενός δικαιώματος των παιδιών με αυτού του είδους τη μαθησιακή δυσκολία; Κι αν τα εγκρίνουν – ΟΠΩΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΑΣ ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ - δεν θα αλλάξουν πάλι οι απαιτούμενες ώρες ορισμένων σχολείων και το ΠΥΣΔΕ θα πρέπει πάλι να τοποθετεί και να μετακινεί συναδέλφους; Δεν ήταν φρονιμότερο αυτό που προτείναμε από την αρχή, να λάβει υπόψη του το ΠΥΣΔΕ τα στοιχεία όπως τα στέλνουν τα σχολεία και στη συνέχεια να περιμένουμε τις εγκρίσεις των Συμβούλων; Στο κάτω κάτω της γραφής οι διευθυντές βασίζονται σε νόμιμα δικαιολογητικά και δεν κάνουν του κεφαλιού τους.

Αναρωτιέται κανείς που θα φτάσουν; 

Θα κόψουν και ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ; Τι λέει η απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης; Έχουν κοπεί τμήματα στο ΕΠΑΛ Κισσάμου ή αλλού;

Θα κόψουν τμήματα ομάδων προσανατολισμού σε κάποιο Λύκειο;

Αλήθεια είναι περήφανοι που με όλα αυτά τα τερτίπια εντατικοποίησαν τη δουλειά των μόνιμων και θα προσληφθούν λιγότεροι αναπληρωτές;

Για να αντιληφθείτε τη σοβαρότητα των αλλαγών που κάνουν αναφέρω ενδεικτικά ότι υπήρξαν διευθυντές Γυμνασίων που πληροφορήθηκαν ότι στο Γυμνάσιο τα 3μηνα γίνονται 4μηνα από τα βιβλιοπωλεία που πήγαν για να αγοράσουν καρτέλες για τους μαθητές. Ως συνήθως η αγορά ξέρει και προηγείται!

Οι διαδικασίες fast track που επέβαλε το Υπουργείο, για επικοινωνιακούς και μόνο λόγους , προσκρούουν στη σύνθετη σχολική πραγματικότητα. Σε κάθε συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ ο πίνακας Κενών – Πλεονασμάτων, που έχει αναρτηθεί και βλέπουν όλοι οι συνάδελφοι, τροποποιείται από πλήθος διορθώσεων που στέλνουν τα σχολεία και πρέπει να ληφθούν υπόψη. Αυτό δυσχεραίνει τη διαδικασία τοποθετήσεων και δημιουργεί συχνά δυσπιστία ως προς τα κίνητρα των αλλαγών αυτών. Επιπρόσθετες δυσκολίες δημιουργεί η ετεροχρονισμένη τοποθέτηση συναδέλφων σε θέσεις Υποδιευθυντών, Γραφείο Φυσικής Αγωγής, ΕΚΦΕ, ΣΣΝ και αλλού καθώς δημιουργούνται εκ νέου κενά που πρέπει να καλυφθούν. 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Η αναμονή κι ο εφησυχασμός φέρνουν διαρκώς χειροτέρευση των όρων εργασίας μας. Χρειάζεται η μέγιστη συσπείρωση γύρω από το Σωματείο μας, την ΕΛΜΕ, για να υπερασπιστούμε τη δουλειά και την αξιοπρέπειά μας. Να αντισταθούμε στον “κόφτη” που κατακρεουργεί τα δικαιώματα μας και των μαθητών μας. Τον “κόφτη” που ακρωτηριάζει τα λαϊκά δικαιώματα για να εφαρμοστεί το Μνημόνιο που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ συμφώνησε με την Ε.Ε. και το ΔΝΤ.

Δεν περιμένουμε κανένα να έρθει “να μας σώσει”. 

“Ο λαός δεν σώζεται, σώζει”, όπως έγραφε κι ο Καζαντζάκης.

Ενημερωτικό σημείωμα (25/9/2016)
αιρετού μέλους ΠΥΣΔΕ Χανίων Γιάννη Κυριακάκη

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΔΑΣΚΑΛΑ
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
Ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών βιώνει υψηλή ή μεσαία συναισθηματική εξάντληση, ενώ καταγράφεται επίσης ότι ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα...
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
10 γυμνασιο παπαγου
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!
Λήγει το σχολικό έτος κι ακόμα να καλύψουν τα κενά -και μάλιστα στην Αθήνα, στου Παπάγου! Στα «κάγκελα» οι γονείς...
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!
w29-81121enisxytikhdidaskalia.jpg
Ενισχυτική Διδασκαλία: Πώς ένας απαραίτητος θεσμός για τους μαθητές κατέληξε σε «πρεκαριάτο» για τους εκπαιδευτικούς...
Το πρεκαριάτο, από το λατινικό precarious (που σημαίνει αβέβαιος, ανασφαλής), είναι όρος που εμφανίζεται από τη δεκαετία του '80 για τα σύγχρονα...
Ενισχυτική Διδασκαλία: Πώς ένας απαραίτητος θεσμός για τους μαθητές κατέληξε σε «πρεκαριάτο» για τους εκπαιδευτικούς...
teachers
Μισθοδοσία μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Πότε θα πιστωθεί στους λογαριασμούς τους
Η μισθοδοσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών πραγματοποιείται από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών (ΕΑΠ)
Μισθοδοσία μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Πότε θα πιστωθεί στους λογαριασμούς τους