Thumbnail
Στη διαβούλευση το σχέδιο νόμου για την Ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Συνολικά 165 προτάσεις και σχόλια κατατέθηκαν, μέχρι σήμερα Πέμπτη στις 01:05 το μεσημέρι, στη δημόσια διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

Το alfavita.gr παρουσιάζει κάποια σχόλεια που πραγματοποιήθηκαν στο Άρθρο 05 - Φοιτητές όπου και έχουν γίνει τα πιο πολλά!

Σχόλιο 1.

ΠΑΛΑΙΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ – ΙΣΟΤΙΜΗΣΗ ΤΙΤΛΩΝ -ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Κυριε Υπουργέ και αξιότιμοι κύριοι που εργάζεστε για την έναρξη και λειτουργία του νέου πανεπιστημίου σε στέρεες βάσεις, το θεμέλιο αυτού του πανεπιστημίου είναι οι απόφοιτοι του, παλαιοι και νέοι. Πρέπει ΑΜΕΑ να προσδιορίσετε τη διαδικασία ισοτιμησης των παλαιών και νέων αποφοίτων. Όταν αποφοίτησα από το ΤΕΙ Αθήνας πριν 6 χρόνια ολοκλήρωσα μαθήματα 240 ECTS για να λάβω το πτυχίο μου. Αφού το νέο πανεπιστήμιο θα είναι 4ετες (όπως και σχολή που αποφοίτησα πρόσφατα) θα έχει και αυτό πτυχία με 240 ECTS. Στα νέα τμήματα θα διδάσκουν οι ίδιοι καθηγητές που δίδαξαν κι εμένα , θα έχουν τα ίδια βιβλία , θα διαβάζουν στο ίδιο κτήριο βιβλιοθήκης όπως κι εγώ (που όλοι αγαπούσαμε και φροντίζαμε ), θα κάνουν στα ίδια εργαστήρια , ίδιες αίθουσες και απ’οτι καταλαβαίνω και σχεδόν τα ίδια μαθήματα καθώς μόλις πρόσφατα επικαιροποιήθηκαν πολλά προγράμματα σπουδών του ΤΕΙ Αθήνας.
Γιατί καμία αναφορά στους μέχρι τώρα αποφοίτους ; Αυτο είναι άδικο και λάθος και πρέπει Άμεσα να το διορθώσετε.

Γιατί καμία αναφορά στους αποφοίτους που ολοκλήρωσαν 4ετεις σπουδές μετά το 2001 ; Η ακόμη και στους αποφοίτους που τελείωσαν φέτος ! Η πέρσι ;;;
Πρέπει να προβλεφθεί διαδικασία ισοτιμησης των παλαιών και νέων πτυχιούχων. Οι πριν του 2001 με κάποια επιπλέον μαθήματα ή αυτομάτως εάν κατέχουν και μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ή 2ο κύριο τίτλο σπουδών σχετικό. Οι νεότεροι απόφοιτοι μετά το 2001 ή το 2008 (όποτε και είχαν σχεδόν τα ίδια μαθήματα με τώρα ) αυτομάτως ή με κάποια λογική και δίκαιη διαδικασία. Πρέπει να το δείτε άμεσα το θέμα αυτό, είναι παρά πολύ σημαντικό.
Τα επαγγελματικά δικαιώματα πρέπει να εκδοθούν ταυτοχρονα με την ανακοίνωση των νέων προγραμμάτων σπουδών των τμημάτων ! Μην επιτρέψετε να επαναληφθούν οι δεκαετίες παραλογισμού και κοροϊδίας των αποφοίτων ! Τα επαγγελματικά δικαιώματα θα πρέπει να αφορούν παλαιους και νέους αποφοίτους, όπως και αν γίνει η ισοτιμία. Είναι αδιανόητο να υπάρχουν απόφοιτοι ΑΕΙ 16 χρόνια χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα !
Παρακαλώ εξετάστε όλες τις προτάσεις, είναι πολύ σημαντικές και αφορούν δεκάδες χιλιάδες αποφοίτους

Σχόλιο 2.

Πτυχιούχοι ΤΕΙ Πειραιά & Αθήνας Μόνιμος

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,Η Ακαδημαϊκότητα των Ιδρυμάτων και η εξέλιξη όλων μας είναι απόρροια γενικής προσπάθειας και δουλειάς πολλών ετών!!

Πολλές φορές αναφερθήκατε ότι έχετε αναγνωρίσει την «ποιότητα των δύο ΤΕΙ – παρά τα πολιτικά παιχνίδια που παίχτηκαν τα προηγούμενα χρόνια».Υπάρχουν Πτυχιούχοι καταξιωμένοι από τα δύο Ιδρύματα ( Αθήνας & Πειραιά) με πολυετή εμπειρία και πολλοί με δεύτερο πτυχίο (Msc).Η «ορθή» και «δίκαιη» περιγραφή στο επικείμενο Προεδρικό Διάταγμα στο θέμα της «Ισοτίμησης» των παλαιών Πτυχιούχων είναι ηθική και καθόλα νόμιμη!!Αντίστοιχη εφαρμογή υπήρξε στο Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. ΦΕΚ 376 1989, στο οποίο περιγράφονται μετονομασίες Ιδρυμάτων (ΑΒΣΠ, Γεωπονική σχολή κ.α.) από Ανώτατα σε Πανεπιστημιακά.Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, όλα τα πτυχία παρελθόντων ετών να είναι ως προς όλες τις συνέπειες ισότιμα με τα Πτυχία που θα χορηγούνται από το ακαδ. έτος 2018 – 2019 από τα νέα τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής εφόσον έχουν τα ακόλουθα κριτήρια για Ισοτίμηση Πτυχίου:1)Αξιοποιώντας την σχετική πολυετή επαγγελματική εμπειρία (>7 έτη). 2)ή με δεύτερο τίτλο σπουδών ΜSc, σε συνάφια του βασικού Πτυχίου. 3)ή με κύκλο μαθημάτων – εργασιών (που θα ορίζει η κάθε σχολή) σε όσους δεν έχουν τίποτα από τα δύο προηγούμενα (1) & (2) και οποίοι θα θέλουν να ισοτιμιθούν άμεσα.Με εκτίμηση.

Σχόλιο 3.

Αξιότιμε κύριε υπουργέ,Διαβάζοντας το σχέδιο νόμου,θα ήθελα να σας μεταφέρω μερικούς προβληματισμούς. Ως γνωστόν οι απόφοιτοι των τεχνολογικών ιδρυμάτων της ανώτατης εκπαιδεύσεως,διαθέτουν:
α) 240 ECTS και
β) ανήκουν στο επίπεδο 6 του εθνικού πλαισίου προσόντων (ΕΠΠ).
γ) Το πρόγραμμα σπουδών (για παράδειγμα) των σχολών πολιτικών μηχανικών των εν λόγω ιδρυμάτων ήταν 4ετές.Το πρόγραμα σπουδών των σχολών των πολιτικών μηχανικών που θα συνεχίσουν να υπάρχουν και στο υπό ίδρυση Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, θα είναι:
α) επίσης 4ετές (αντί για 5 έτη των υπόλοιπων σχολών μηχανικών του πανεπιστημιακού τομέα των ΑΕΙ).
β) θα αποδίδουν επίσης 240ECTS και
γ) θα ανήκουν στο επίπεδο 6 του ΕΠΠ.Για παράδειγμα στο παρελθόν με τις παιδαγωγικές σχολές υπήρξε διαδικασία ισοτίμησης,διότι απο 2ετείς σχολές μετατράπηκαν σε 4ετείς. Απεναντίας,εδώ έχουμε 2 τμήματα πολιτικών μηχανικών με τα ίδια έτη φοίτησεως,με τον ίδιο φόρτο ECTS (240) και στο ίδιο ΕΠΠ (6),χωρίς να γίνεται μνεία στο σχέδιο νόμου για την de jure ισοτίμηση των παλαιών και των νέων αποφοίτων των 2 σχολών ΑΕΙ (του παλαιού τεχνολογικού τομέα και του υπό ίδρυση πανεπιστημιακού).Αν μη τι άλλο,η έλλειψη πρόνοιας για τους αποφοίτους,εκθέτει όλους τους αποφοίτους επαγγελματικά και δημιουργεί πλήγμα κύρους τόσο για το σύνολο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στο εξωτερικό όσο για εκατοντάδες καριέρες ανθρώπων που δραστηριοποιούνται εκτός συνόρων. Τι γνώμη θα σχηματίσει μια βρετανική εταιρεία συμβούλων μηχανικών για τον απόφοιτο πολιτικό μηχανικό του τεχνολογικού τομέα,όταν θα διαπιστώσει ότι το ίδρυμα από το οποίο αποφοίτησε δεν υπάρχει πιά και πως το νέο δεν αποτελεί συνέχεια αυτού. Θεωρώ πως το λιγότερο είναι να προκληθεί καχυποψία. Σας παρακαλώ να ληφθεί σοβαρά υπόψην,καθότι δημιουργείται κρίση εμπιστοσύνης στο σύνολο της ελληνικής εκπαίδευσης, τόσο από τους ίδιους τους πολίτες,όσο και από τις εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι κρίμα μετά τα greek statistics να είμαστε δακτυλοδυκτούμενοι και ως greek graduates.Με εκτίμηση,
Στέφανος Καρπενησιώτης

Σχόλιο 4.

Η ισοτίμηση σχολών προς πανεπιστημιακές προϋποθέτει πρόβλεψη ισοτίμησης των πτυχίων των ήδη αποφοίτων. Γιατί στην αντίθετη περίπτωση ανακύπτει πρόβλημα ύπαρξης αποφοίτων της ίδιας σχολής, δύο ταχυτήτων και διαφορετικών επαγγελματικών δικαιωμάτων ακόμα και στον ίδιο εργασιακό χώρο. Ανακύπτει επίσης πρόβλημα δικαίου και ηθικής τάξης όχι μόνο σε επίπεδο ατόμων αλλά και σε επίπεδο κοινωνίας και κοινωνικής συνοχής.
Για τούτο σε άλλες περιπτώσεις η αναβάθμιση των σχολών προέβλεψε ταυτόχρονα και διαδικασίες ισοτίμησης των πτυχίων. Ας θυμηθούμε ότι αυτό ακριβώς συνέβη με τους γυμναστές όταν η ΕΑΣΑ έγινε πανεπιστημιακή (ΤΕΦΑΑ)και το ίδιο για τους δασκάλους και τους νηπιαγωγούς όταν ιδρύθηκαν πανεπιστημιακές σχολές και καταργήθηκαν οι προϋπάρχουσες.
Το ίδιο αναμένουμε και τώρα, διαφορετικά η πολιτεία αυθαίρετα περιορίζει στους ήδη απόφοιτους την δυνατότητα επιλογής για μορφωτική και επαγγελματική εξέλιξη και τούτο δεν είναι χαρακτηριστικό κοινωνίας δημοκρατίας και δικαίου, ιδιαίτερα όταν η κατάργηση των σχολών τους σημαίνει και την εν δυνάμει υποτίμηση των πτυχίων που ήδη κατέχουν.
Οιπρυτάνεις των ΤΕΙ έχουν το ηθικό χρέος να θέσουν το δικό τους ΄βέτο΄και να υπερασπισθούν τους αποφοίτους τους.

 Δόγκας Δημήτρης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypoyrgeio paideias
Υπουργείο Παιδείας: Τα οργανικά κενά εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης (Πίνακες)
Σύμφωνα με το  Υπουργείο Παιδείας τα συνολικά κενά εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ανέρχονται σε 2.785 και 2.907 στη Δευτεροβάθμια...
Υπουργείο Παιδείας: Τα οργανικά κενά εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης (Πίνακες)
μαθητες επί χουντας
Δικτατορία και Σχολείο: Οι αποκαλύψεις ενός σχολικού αρχείου
Η παρούσα διπλωματική εργασία προσεγγίζει την περίοδο της δικτατορίας (1967-74) στη χώρα μας αξιοποιώντας το σχολικό αρχείο. Ειδικότερα επιχειρεί να...
Δικτατορία και Σχολείο: Οι αποκαλύψεις ενός σχολικού αρχείου
συνελευση φοιτητεσ
ΑΕΙ: Τι προτείνουν πανεπιστημιακοί για τους φοιτητές - Και «έξυπνη κάρτα» για σίτιση-στέγαση
Ζητούν και προκήρυξη θέσεων μονίμων στελεχών στα Κέντρα Ψυχολογικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης
ΑΕΙ: Τι προτείνουν πανεπιστημιακοί για τους φοιτητές - Και «έξυπνη κάρτα» για σίτιση-στέγαση