Thumbnail
Πανελλαδικές Εξετάσεις

Ρυθμίσεις για την πρόσβαση αποφοίτων των ΓΕΛ στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με Πανελλαδικές Εξετάσεις - Θα ισχύσουν και για την επιλογή των επιτυχόντων μετά τις εξετάσεις του 2017
 

Απόφαση Φ.253/126152/Α5/24-7-2017 (ΦΕΚ 2754/Β/7-8-2017) του Υπουργείου Παιδείας

Τροποποιούμε την αριθμ. Φ.253/193309/Α5/27-11-2015 υπουργική απόφαση «Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις Γενικού Λυκείου του ν. 4186/2013(ΦΕΚ 193 Α’/2013), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.» (ΦΕΚ 2647 Β΄/9-12-2015), ως ακολούθως:

Α. «Υποψήφιοι που υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις ΕΠΑΛ δεν μπορούν να υποβάλουν το ίδιο έτος Αίτηση-Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ.»

Β. «Ποσοστό του 10% των θέσεων εισακτέων όπως ορίζεται στις σχετικές υπουργικές αποφάσεις, για εισαγωγή σε Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Πανεπιστημίων, ΤΕΙ, Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, ΑΣΠΑΙΤΕ, Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης, Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΣΕΙ), Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας καθώς και της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού, χωρίς νέα εξέταση, με βάση τη βαθμολογία της τελευταίας εξέτασης τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα των ημερήσιων Γενικών Λυκείων, στα ειδικά μαθήματα και στις πρακτικές δοκιμασίες για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το δικαίωμα αυτό μπορεί να ασκηθεί το επόμενο και το μεθεπόμενο έτος του έτους τελευταίας εξέτασης στα ανωτέρω πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες. Οι θέσεις που αντιστοιχούν στο 10% του αριθμού εισακτέων κατανέμονται σε ποσοστό 60% για τους συμμετάσχοντες στις εν λόγω εξετάσεις το αμέσως προηγούμενο έτος και σε ποσοστό 40% για όσους έχουν συμμετάσχει στην εξεταστική διαδικασία δύο έτη πριν από το έτος υποβολής νέου μηχανογραφικού χωρίς νέα εξέταση. Υποψήφιοι, οι οποίοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις τα δύο προηγούμενα έτη, εφόσον συμμετάσχουν εκ νέου έστω και σε ένα μάθημα στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ δεν έχουν δικαίωμα να υποβάλουν Μηχανογραφικό Δελτίο με βάση τη βαθμολογία προηγούμενης εξέτασής τους για το ποσοστό του 10%».

Γ. «Οι μαθητές της τελευταίας τάξης ΓΕΛ που έχουν υποβάλει Αίτηση-Δήλωση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ και παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου για λήψη απολυτηρίου, μπορούν να λάβουν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του ίδιου έτους και εφόσον αποκτήσουν απολυτήριο τον Ιούνιο του ίδιου έτους συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στην περίπτωση που οι ανωτέρω μαθητές δεν αποκτήσουν απολυτήριο τον Ιούνιο, ύστερα από τις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου του Ιουνίου, η συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις θεωρείται άκυρη και αποκλείονται από τη διαδικασία επιλογής για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αν ο ίδιος υποψήφιος τον επόμενο χρόνο επιθυμεί την εισαγωγή του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα πρέπει να συμμετάσχει εκ νέου στις πανελλαδικές εξετάσεις.»

Δ. «Ειδικά και μόνο για τους υποψηφίους που έλαβαν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ έτους 2016 και συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής ποσοστού του 10% των θέσεων εισακτέων χωρίς νέα εξέταση, με βάση τη βαθμολογία στις ανωτέρω εξετάσεις στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα των ημερήσιων ΓΕΛ, στα ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είτε με το σύστημα εισαγωγής του ν. 2525/1997 (ΦΕΚ 188 Α΄) (παλαιό σύστημα εισαγωγής) είτε με το σύστημα εισαγωγής που θεσπίστηκε με το ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄) (νέο σύστημα εισαγωγής) και διεκδικούν κοινό ποσοστό θέσεων, η επιλογή τους γίνεται μόνο για τις Σχολές ή τα Τμήματα που έχουν δηλώσει προτίμηση εισαγωγής και κατά φθίνουσα σειρά μορίων, μέχρι τη συμπλήρωση των θέσεων εισακτέων σε κάθε Σχολή ή Τμήμα κατά περίπτωση. Σε περίπτωση ισοβαθμίας δύο ή περισσοτέρων υποψηφίων στη θέση του τελευταίου εισαγόμενου εισάγεται ο υποψήφιος που έχει μεγαλύτερο άθροισμα βαθμών στα δύο μαθήματα με συντελεστές αυξημένης βαρύτητας της αντίστοιχης ομάδας προσανατολισμού ή βαθμών πρόσβασης μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας κατεύθυνσης του αντίστοιχου επιστημονικού πεδίου. Εφόσον εξακολουθούν να υπάρχουν ισοβαθμούντες, εισάγονται με την επιφύλαξη της επόμενης παραγράφου ε’ όλοι οι ισοβαθμούντες.»

Ε. «Στην περίπτωση ισοβαθμίας με τον τελευταίο εισαγόμενο σε σχολή των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων ή της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας και μετά την εξάντληση των κριτηρίων της προηγούμενης παραγράφου δ, εισάγεται ο υποψήφιος που δήλωσε τη σχολή αυτή με προγενέστερη σειρά προτίμησης. Αν και πάλι υπάρχουν ισοβαθμούντες, εισάγεται αυτός που έχει μεγαλύτερο βαθμό στο μάθημα με το μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας της αντίστοιχης ομάδας προσανατολισμού ή κατεύθυνσης του αντίστοιχου επιστημονικού πεδίου»

Διαβάστε την τροποποιητική ΥΑ σε ΦΕΚ

Η ΥΑ Φ.253/193309/Α5/27-11-2015 (ΦΕΚ 2647/Β/9-12-2015) με όλες τις αλλαγές της

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

smartphone_apps.jpg
5 εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφιών για να κατεβάσεις στο smartphone σου
Δεν έχει σημασία πόσο φανατικός φωτογράφος είσαι με το κινητό σου, κάθε σου λήψη μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερη με λίγη επεξεργασία
5 εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφιών για να κατεβάσεις στο smartphone σου
σχολεία
Η παιδεία στον «γύψο» της χούντας
«Στα τριάντα εννιά χρόνια από τη δικτατορία της 21ης Aπριλίου ουδείς νοήμων και λογικός άνθρωπος έχει βρεθεί να πει έναν καλό λόγο για την...
Η παιδεία στον «γύψο» της χούντας