Thumbnail
Του Παύλου Καταχανάκη

Διαβάζοντας τα φετινά θέματα Χημείας θεώρησα ότι θα δοθεί διευκρίνιση στο ερώτημα α του θέματος Γ1, συγκεκριμένα στην αντίδραση Ε→Θ σε συνδυασμό με την Α→Β . Με απορία όμως δεν είδα ουδεμία αναφορά στις κριτικές αρκετών συναδέλφων αλλά ούτε της Ένωσης Ελλήνων Χημικών όταν αξιολόγησαν τα θέματα ή όταν έδωσαν ενδεικτικές λύσεις. Επειδή δεν γνωρίζω τις οδηγίες που θα δοθούν στους διορθωτές των θεμάτων θεώρησα χρέος μου να μοιραστώ αυτόν τον προβληματισμό.

Οι απαντήσεις διαφέρουν εάν αντιδραστήριο Grignard είναι σε αναλογία αντίδραση (1÷2) για να πραγματοποιηθούν και οι δύο αντιδράσεις, δηλαδή να γίνει και η αντίδραση οξέος βάσεως και η αντίδραση προσθήκης!

Εάν τα αντιδραστήρια είναι σε αναλογία 1÷1 πραγματοποιείται η αντίδραση οξέος βάσεως παράγοντας ως (Θ) το:

Εάν όμως τα αντιδραστήρια είναι σε αναλογία 1÷2 θα πραγματοποιηθεί και η αντίδραση προσθήκης με προϊόν ως (Θ) το:

Οποιαδήποτε άλλη λύση έρχεται σε αντίθεση με την διδακτέα και εξεταστέα ύλη των πανελληνίων αλλά και με τις οδηγίες του υπουργείου περί επιστημονικά τεκμηριωμένων απαντήσεων, θεωρώντας φυσικά ότι το σχολικό βιβλίο είναι ένα αποδεκτό επιστημονικό σύγγραμμα για τις πανελλήνιες.

Μετά από τόσες εξαγγελίες του υπουργείου περί πάταξη της παπαγαλίας ελπίζω να μην τιμωρηθούν όσοι διάβασαν τις εντός ύλης ενότητες του σχολικού και όντως κατάλαβαν τι έγραφαν ή κάποιοι που ίσως διάβασαν και τα εκτός ύλης και θεώρησαν ότι αφού τα λέει το σχολικό είναι επιστημονικές γνώσεις!

Παρακάτω παραθέτω δυο «αποδείξεις» για το γιατί πραγματοποιείται η αντίδραση οξέος-βάσεως, η μια αναφερόμενη καθαρά σε ενότητες εντός διδακτέας και εξεταστέας ύλης και μια  δεύτερη η οποία περιέχει μια σελίδα εκτός ύλης η οποία όμως εφόσον υπάρχει στο σχολικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

Νομίζω ότι το υπουργείο πρέπει να αναγνωρίσει , έστω με καθυστέρηση, το σφάλμα της κεντρικής επιτροπής θεμάτων η οποία θα έπρεπε να είχε δώσει διευκρινήσεις. Δεν γίνεται τα θέματα των εξετάσεων να έρχονται σε αντίθεση με το σχολικό βιβλίο ή να τιμωρούνται όσοι δεν αποστηθίζουν όσα τους διδάσκουμε.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ

Καταχανάκης Αγ. Παύλος
Χημικός

Υστερόγραφο 1
Για οποιονδήποτε θέλει να επικοινωνήσει μαζί μου επί του θέματος το email μου είναι [email protected]

Υστερόγραφο 2
Στην προσπάθεια μου να αποδείξω την συγκεκριμένη ασάφεια στην εκφώνηση δεν χρησιμοποίησα βοηθήματα που λίγο πολύ χρησιμοποιούν όλοι οι καθηγητές και βασίστηκα αποκλειστικά στο σχολικό. Στα βοηθήματα   όλα αυτά τα θεωρούν αυτονόητα, τα αναγράφουν στη θεωρεία και περιέχουν και ασκήσεις πάνω σε αυτές τις αντιδράσεις και μπορεί να τα βρει οποιοσδήποτε στην οργανική χημεία σε ενότητες αντιδράσεων οξέων βάσεων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pikantika-fagita.jpg
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά
Μαγειρέψτε σαν Έλληνες στην πατρίδα του Τσελεμεντέ - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχώρισε γαστρονομικά το βρετανικό περιοδικό National Geographic
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά