Thumbnail
Πανελλαδικές Εξετάσεις

Έχουν παρατηρηθεί λαθεμένες λύσεις που δόθηκαν από φροντιστήρια και δημοσιοποιήθηκαν σε ΜΜΕ όσον αφορά το ερώτημα Δ3 στα Μαθηματικά Προσανατολισμού των Ημερησίων ΓΕ.Λ. Επίσης δεν καλύπτονται από τις λύσεις όλες οι δυνατές περιπτώσεις εναλλακτικών λύσεων.Προτείνω λοιπόν τις λύσεις ων θεμάτων που δόθηκαν από την ομάδα του Mathemaτica.gr  ως τις πλέον αξιόπιστες και διευρυμένες σε πολλές περιπτώσεις. Επίσης παραθέτω λεπτομερή σχόλια για κάθε υποερώτημα θέματος με αναφορά στο σχολικό εγχειρίδιο.

Δείτε τα θέματα στα Μαθηματικά των Πανελλαδικών Εξετάσεων Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής (11-06-2018) μαζί με τις λύσεις τους καθώς και τα θέματα των Μαθηματικών των  ΕΠΑ.Λ. μαζί με τις λύσεις τους.

ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ-ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2018 -ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕ.Λ.

ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ-ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2018-ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΕ.Λ.

ΛΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ -ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ 2018 (Mathematica.gr)

ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΠΑ.Λ. 2018 (Οικονόμου Θανάσης,ΕΠΑ.Λ. Κω)

ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ-ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2018

Γενικό Σχόλιο: Τα θέματα είναι βατά, εντός του πλαισίου της διδακτέας ύλης που περιέχεται στο σχολικό βιβλίο και στις οδηγίες διδασκαλίας και διαχείρισης της διδακτέας ύλης του τρέχοντος έτους. Είναι σαφή και επιστημονικά ορθά. Ελέγχουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης ωστόσο αφήνουν βασικά τμήματα της ύλης χωρίς εξέταση. O διαθέσιμος χρόνος είναι οριακά επαρκής.

Συγκεκριμένα κατά θέμα και υποερώτημα:

Θέμα Α.

Α1. Απόδειξη βασικού θεωρήματος. Είναι στην παράγραφο 2.1 (Κεφάλαιο 2ο) και αποτελεί βασικό εργαλείο της ανάλυσης.

Α2. Ερώτημα που υπάρχει σε σχόλιο του σχολικού βιβλίου (α) και αντιπαράδειγμα στο ίδιο σχόλιο (β) της παραγράφου1.3. που συνοδεύεται από γραφική παράσταση.

Α3. Διατύπωση βασικού θεωρήματος. Στο σχολικό βιβλίο αναφέρεται ως Θεμελιώδες θεώρημα του Ολοκληρωτικού Λογισμού στην παράγραφο 3.5.(3ο Κεφάλαιο)

Α4. Πέντε ερωτήσεις Σωστού-Λάθους που εξετάζουν βασικές γνώσεις θεωρίας χωρίς "παγίδες".Συγκεκριμένα:

α. Απλή .Απαντάται (Λάθος) στοσχήμα της παραγράφου 1.3.(Κεφάλαιο 2ο),

β.   Απαντάται (Λάθος) στο σχόλιο της παραγράφου 2.6. του σχολικού βιβλίου (Κεφάλαιο 2ο).

γ) Γνωστό όριο (Σωστό) απαντάται στην παράγραφο 1.5.(Κεφάλαιο 1ο).

δ) Γνωστή πρόταση. Απαντάται (Σωστό) στην παράγραφο 1.3 (και σχηματικά).

ε) Βασικό συμπέρασμα. Απαντάται (Σωστό) στην παράγραφο 1.2 στην υποενότητα: "Γραφική παράσταση συνάρτησης".

Θέμα Β.

Β1, Β2 και Β3. Άσκηση που εξετάζει βασικές γνώσεις ανάλυσης.Παρόμοιου τύπου ασκήσεις περιέχονται στο σχολικό βιβλίο.  Ενδεικτικά όμοιες ασκήσεις με τα ίδια ερωτήματα είναι: Β1,Β2 και Β4 στην άσκηση 2 ομάδας Α της παραγράφου 2.10. Β3 όμοια με την εφαρμογή της παραγράφου 2.9.(Δεν αλλάζει τίποτα ως προς τη λύση).

Β4. Ζητείται η γραφική παράσταση συνάρτησης ως αποτέλεσμα των συμπερασμάτων που προηγήθηκαν.Έχει ζητηθεί ξανά. Ενδεικτικά όμοιου τύπου ασκήσεις, που ζητούν δηλαδή γραφική παράσταση μετά από μελέτη της συνάρτησης είναι οι εφαρμογές 1, 2 της παραγράφου 2.10 του σχολικού βιβλίου  καθώς και οι ασκήσεις της Α΄ομάδας της παραγράφου 2.10.

Θέμα Γ.

Όλα τα ερωτήματα είναι τμήματα ενός προβλήματος, όχι ιδιαίτερα απαιτητικού που όμως απαιτεί προσοχή ,ορθότητα πράξεων και υπολογισμών. Το σχολικό βιβλίο υποστηρίζει σε κάποιο βαθμό προβλήματα. Το Γ3 πιο απαιτητικό ερώτημα.Υπάρχει ίδια άσκηση στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας στην σελίδα 47 (Άσκηση 6). Επίσης είναι όμοια σε δομή με την άσκηση 5 της παραγράφου 1.2 του σχολικού βιβλίου και η οποία επαναλαμβάνεται με τα ίδια σχεδόν ερωτήματα όπου στη θέση του τετραγώνου υπάρχει ισόπλευρο τρίγωνο.

Θέμα Δ. ( Η συνάρτηση της άσκησης αυτής είναι αυτή της άσκησης 2 Ομάδας Β της παραγράφου 2.8 . του σχολικού βιβλίου).

Δ1. Είναι το ερώτημα της άσκησης 2 Ομάδας Β της παραγράφου 2.8 . του σχολικού βιβλίου.

Δ2. Συμπληρωμένο το ερώτημα της άσκησης 2 Ομάδας Β της παραγράφου 2.8. του σχολικού βιβλίου. Απαιτεί προσοχή, βαθύτερη γνώση της ανάλυσης .

Δ3. Φαινομενικά απλό. Χρειάζεται τεκμηρίωση. Απαιτητικό ερώτημα.

Δ4. Απαιτητικό ερώτημα και ίσως χρονοβόρο αν δεν επιλεγεί ο σωστός τρόπος.

Καραγιάννης Ιωάννης Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου Γ.Μαύρου 2, 6ος όροφος 85100 Ρόδος τηλ: 2241364848 fax: 22413 64868

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pierrakakis
ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ κατά Πιερρακάκη: «Αλαζονεία και έπαρση: αυτή είναι η εκπαιδευτική του αντίληψη!»
«Βάφτισε τα άκρως κερδoσκοπικά πανεπιστήμια των funds σε "μη κερδοσκοπικά" και είχε την  απαίτηση να συμφωνήσουμε» - Τι λέει το ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ για τον...
ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ κατά Πιερρακάκη: «Αλαζονεία και έπαρση: αυτή είναι η εκπαιδευτική του αντίληψη!»
peripoliko
Τρόμος στο Αιγάλεω: Ληστεία με πυροβολισμούς σε σούπερ μάρκετ
Άγνωστος, με καλυμμένα τα χαρακτηριστικά του προσώπου του, εισέβαλε στο κατάστημα και με την απειλή όπλου ακινητοποίησε τον ιδιοκτήτη
Τρόμος στο Αιγάλεω: Ληστεία με πυροβολισμούς σε σούπερ μάρκετ