Thumbnail
Άρθρο του Θωμά Γεωργιάδη Γραμματέα της Α΄ ΕΛΜΕ Αθήνας Εκπροσώπου της «Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών» (Π. Ε. Κ.)

"ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ  ΜΕΤΡΑ"

  Στην πρόσφατη Υπ. Απ.  10645/ΓΔ4 - ΦΕΚ: 120/Β/23-1-2018 γίνεται μία "τομή" όσον αφορά "τις ποινές" που μπορούσαν να επιβληθούν στους μαθητές για διάφορα πειθαρχικά και όχι μόνο παραπτώματα. Μειώνονται δραστικά οι ποινές που θα μπορούσαν να επιβληθούν σε κάποιο μαθητή, προκειμένου να αντικατασταθούν με "ποιοτικά μέτρα". Θα σταθώ ιδιαίτερα στην εγκύκλιο που εκδόθηκε καθώς είναι πιο αποκαλυπτική. Εισάγονται οι εύηχες φράσεις "είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν α) παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες και β) παιδαγωγικά μέτρα".  
  Επίσης στην ίδια εγκύκλιο αναφέρεται (παραθέτω όλη την παράγραφο) :


 
Αν διαβάσουμε προσεκτικά την παράγραφο αυτή θα διαπιστώσουμε ότι τα περισσότερα απ' αυτά που αναφέρονται είναι δουλειά κοινωνικού λειτουργού και ψυχολόγου. Είναι επιμορφωμένοι οι εκπαιδευτικοί για να παίξουν έναν τέτοιο ρόλο; Υπάρχει το αναγκαίο προσωπικό (κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι) για να καλύψει αυτή την απαίτηση; Είναι γνωστό ότι οι υπάρχουσες δομές κοινωνικής στήριξης (κρατικές ή Δημοτικές) είναι ελάχιστες και υποστελεχωμένες.
  Αν πράγματι ο υπουργός ήθελε να κάνει μια "ποιοτική" παρέμβαση στο θέμα αυτό θα έπρεπε να εξαγγείλει και διορισμούς των παραπάνω ειδικοτήτων ώστε κάθε ένας να έχει υπό την εποπτεία του το πολύ 4-5 σχολεία και να στηρίξει το έργο των εκπαιδευτικών.
  Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι τα προβλήματα των νέων οξύνονται συνεχώς και η δουλειά του εκπαιδευτικού, στον τομέα αυτό, γίνεται ολοένα και δυσκολότερη και προφανώς δεν έχει καμιά βοήθεια από την πολιτεία.
  Προς τι οι νουθεσίες που αναφέρονται στο παραπάνω απόσπασμα για: " τη δημιουργία θετικού κλίματος στο σχολείο, ..... για εκπαιδευτικούς και μαθητές". Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη παιδαγωγική ανάλυση ή κάποια στατιστικά δεδομένα ότι οι εκπαιδευτικοί δεν επιτελούν ή δεν επιτελούσαν μέχρι σήμερα σωστά το έργο τους; Υπάρχει η εκτίμηση ότι χρησιμοποιούν υπέρμετρα "πειθαρχικές ποινές";  
  Οι εκπαιδευτικοί, μέχρι σήμερα, ακολουθούσαν όλα τα ενδεικνυόμενα μέτρα πριν φτάσουν στις ποινές (έκφραση συγγνώμης, έμπρακτη μεταμέλεια κ.ά). Γιατί μνημονεύονται αυτά στην εγκύκλιο σαν κάτι καινούργιο και πρωτοπόρο. Γιατί μνημονεύεται με ιδιαίτερο τρόπο στην Υ. Α. το Συμβούλιο Τμήματος


 
όταν γνωρίζουμε πολύ καλά πως είναι όργανο που έχει μόνο γνωμοδοτικό χαρακτήρα το οποίο και σήμερα χρησιμοποιείται σε διάφορες περιπτώσεις αλλά σε καμιά περίπτωση μ' αυτήν την έμφαση.
  Είναι ξεκάθαρο ότι ο υπουργός με "λαϊκίστικες" ρυθμίσεις αφενός κλείνει το μάτι σε μαθητές και γονείς "κάνοντας" δήθεν το σχολείο πιο "φιλικό και προσιτό", αφετέρου αυτή η ρύθμιση είναι ενταγμένη στην λογική του "χαλαρού" σχολείου το οποίο όπως έχουμε ξανατονίσει θα το περάσει κομματιαστά ώστε να μην γίνει εύκολα αντιληπτό και προκαλέσει αντιδράσεις.

Αθήνα 7-2-2018

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα