Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αρχική >

Οδηγίες για τη διδασκαλία του ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου στη Γ τάξη ΓΕΛ


Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 20 Οκτώβριος, 2017 - 17:27 | Στην Κατηγορία:

Σχέδιο

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 37/21-09-2017 του Δ.Σ.) το υπουργείο παιδείας ανακοίνωσε τις παρακάτω οδηγίες για τη διδασκαλία του Ελεύθερου Σχεδίου και του Γραμμικού Σχεδίου στη Γ΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2017 - 2018.

Οδηγίες διδασκαλίας ΜΑΘΗΜΑ/ΤΑΞΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ/Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

Επισημάνσεις Το Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα του Ελεύθερου Σχεδίου είναι ανοικτού τύπου, ενώ αφήνει στον εκπαιδευτικό περιθώρια να προσδιορίσει εκείνος την έκταση των απαιτήσεών του, σε σχέση με το επίπεδο των μαθητών/τριών. Έχει ως στόχο την προετοιμασία των μαθητών/τριών για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μεθοδολογικά στηρίζεται στη βιωματική μάθηση, στην επίλυση εικαστικών προβλημάτων και στη μάθηση μέσω της ανακάλυψης, της μέτρησης και της μεθοδικής παρατήρησης. Επίσης οι μαθητές/τριες θα πρέπει να αναπτύξουν την προσωπική τους γραφή και να δημιουργήσουν ένα φάκελο με τα έργα τους. Η διδακτική του Ελεύθερου σχεδίου, απαιτεί ειδικά διαμορφωμένο χώρο. Διδακτικές ενότητες με στόχο τη σχεδιαστική απόδοση - Μετρήσεις - Αναλογίες - Τονικές διαβαθμίσεις - Πλαστικά στοιχεία - Προσωπικό ύφος

ΜΑΘΗΜΑ/ΤΑΞΗ: ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ/Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

Σκοπός του μαθήματος είναι οι μαθητές/τριες να ανακαλύψουν τη λειτουργία του Γραμμικού Σχεδίου, να αποκωδικοποιήσουν τους κανόνες και τις συμβάσεις του, να οικειοποιηθούν τους μηχανισμούς του και να προετοιμαστούν γίνεται για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Στο πρώτο μέρος του μαθήματος η έννοια του χώρου τίθεται ως κεντρικό αντικείμενο. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν την ευκαιρία να εμβαθύνουν τις γνώσεις και να εμπεδώσουν τις δεξιότητές τους στο γραμμικό σχέδιο με περισσότερα θεωρητικά στοιχεία, καθώς και να ασκηθούν πιο συγκροτημένα ολοκληρώνοντας ένα εύρος σχεδιαστικών θεμάτων. Στόχοι της διδασκαλίας του μαθήματος είναι οι μαθητές/τριες: -Να γνωρίζουν τις δυνατότητες των οργάνων, μέσων και υλικών σχεδίασης και να τα χρησιμοποιούν με αποτελεσματικό τρόπο. -Να αντιλαμβάνονται τη γεωμετρική μορφή των αντικειμένων τα οποία σχεδιάζουν. -Να κάνουν γεωμετρικές απεικονίσεις, ευθείες γραμμές, γωνίες, πολύγωνα, κύκλους, τόξα, κ.ά. -Να προετοιμάζονται κατάλληλα για τις πανελλαδικές εξετάσεις στο Γραμμικό Σχέδιο. -Να εξοικειωθούν με τις δυνατότητες των γεωμετρικών κατασκευών, προκειμένου να σχεδιάζουν με μεγαλύτερη ακρίβεια και να πραγματοποιούν κατασκευές. -Να χρησιμοποιούν ορθά τα όργανα, ώστε να διασφαλίζεται η απαιτούμενη ακρίβεια. -Να είναι σε θέση να σχεδιάζουν υπό κλίμακα. -Να είναι σε θέση να σχεδιάζουν απλές όψεις, ευθειών και απλών επιπέδων, σχημάτων για την παράσταση αντικειμένων σε τρία επίπεδα προβολής. -Να γνωρίζουν στοιχεία των συμβάσεων για τις τομές ως προς την παράσταση των χαρακτηριστικών στοιχείων τους, και το συσχετισμό τους. -Να γνωρίζουν διαφορετικά είδη τομών και τη χρησιμότητά τους. -Να σχεδιάζουν τις ιδιαιτερότητες των αξονομετρικών προβολών σε σχέση με τα σχέδια όψεων. -Να είναι σε θέση να σχεδιάσουν αξονομετρικά σχέδια αντικειμένων με απλές μορφές, ακολουθώντας κατάλληλη πορεία εργασίας. -Να είναι σε θέση με δεδομένη την αξονομετρική προβολή ενός αντικειμένου να σχεδιάσουν τις τρείς όψεις του (πρόσοψη, κάτοψη, αριστερή και πλάγια όψη) Από το βιβλίο Γραμμικό Σχέδιο προτείνονται οι παρακάτω ενότητες : - Ενότητα: 2 Υλικά, μέσα και όργανα σχεδίασης - Ενότητα: 4 Γραμμές - Ενότητα: 5 Γράμματα και Αριθμοί - Ενότητα: 6 και 7 Γραμμές - Ενότητα: 8 Διαστασιολόγηση - Ενότητα: 9 Προβολές - Ενότητα: 10 Προβολές στο αρχιτεκτονικό σχέδιο


ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ

alfavita.gr δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα της. Τα σχόλια εκπροσωπούν κάθε σχολιαστή. Στα πλαίσια προστασίας των επισκεπτών της, η alfavita.gr θα διαγράφει σχόλια που είναι απειλητικά, προσβλητικά, επιζήμια, δυσφημιστικά, χυδαία, βίαια, υβριστικά ή ρατσιστικά.

Σχετικά Άρθρα