Thumbnail
Του Α. Βαβλά

Έχοντας πλέον βιώσει τις πανελλαδικές εξετάσεις,τόσο κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας όσο και στην εξεταστική διαδικασία,είμαι  σε θέση να σχολιάσω ορισμένα σημεία.Συγκέντρωσα 19.056 μόρια-βαθμός που μου δίνει τη δυνατότητα φοίτησης στις ιατρικές σχολές της χώρας,με βάση τα σημερινά δεδομένα.Η προσπάθεια μου στηρίχθηκε πρώτον στο ποιοτικό - και όχι τόσο στο ποσοτικό διάβασμα και δεύτερον στην ευρύτερη οργάνωση. Στις πανελλαδικές εξετάσεις  δεν εξετάζεται μόνο η γνώση,αλλά και η διαχείρισή της σε συγκεκριμένα χρονικά όρια.Ο μαθητής καλείται να συμπεριφερθεί «έξυπνα»,διακρίνοντας  ποια εργαλεία πρέπει να χρησιμοποιεί την εκάστοτε χρονική στιγμή.Στην πορεία για τις εξετάσεις πρέπει να υπάρχει στόχος που θα λειτουργεί ως κίνητρο,ενώ εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει και η ψυχολογία.

Όταν αυτη είναι καλή μπορεί να εκτοξεύσει την απόδοση,ενώ όταν είναι κακή μπορεί να την ελαχιστοποιήσει. Είναι σημαντικό,ο υποψήφιος να χαλιναγωγεί τα συναισθήματά του και να αντιμετωπίζει τις πανελλαδικές εξετάσεις με ψυχραιμία και   ψυχρότητα.Αυτό θα τον βοηθήσει να συγκεντρωθεί στην ουσία της προετοιμασίας του,που είναι η μελέτη.
Οι εξετάσεις είναι ένα παιχνίδι- ένας διαγωνισμός που διεξάγεται κάθε χρόνο με σαφείς όρους για κάθε υποψήφιο. Η νίκη σε αυτές,θα τον ‘’σπρώξει’’ πιθανότατα ένα βήμα πιο μπροστά.Από την άλλη,κάθε ήττα θα τον ‘’δυναμώνει’’,καθιστώντας τον έτοιμο να ανεβεί όχι ένα,αλλά δέκα σκαλοπάτια παραπάνω και να προσεγγίσει τους στόχους του.Το μόνο που μένει,είναι η θέληση και η όρεξη να συνεχίσει να κυνηγά τα όνειρά του,ξανα δίνοντας -για παράδειγμα- εξετάσεις ή κυνηγώντας μία θέση σε αντίστοιχο πανεπιστημίου του εξωτερικού.Ευκαιρίες και επιλογές σίγουρα υπάρχουν.

Ως προς την επιτυχία/αποτυχία. 

Είναι γεγονός πως η κοινωνία μας βασανίζεται απο διάφορα ταμπού,όπως το να «μετρά» την αξία των μαθητών,όχι με βάση το ήθος,αλλά με οδηγό το βαθμό επιτυχίας στις εξετάσεις.Ο βαθμός επιτυχίας είναι μία φούσκα που σκάει όταν φτάσει η ώρα της ουσίας,αφού  η πραγματική αξία ενός ανθρώπου αντικατοπτρίζεται στο ήθος του και στις αλληλέγγυες  πράξεις του.

Πέρα από τις πανελλήνιες,το εκπαιδευτικό σύστημα είναι ελειπές. Υπάρχει ποικιλία μαθημάτων και αρκετό υλικό,όμως ο τρόπος που προσφέρεται στο μαθητή είναι πεπαλαιωμένος με αποτέλεσμα να κατευνάζει και όχι να εξάπτει το ενδιαφέρον του.Θεωρώ,πως το σχολείο πρέπει να δίνει ερεθίσματα για αναζήτηση,να επικεντρώνεται στην καλλιέργεια της προσωπικότητας του μαθητή και να τον κάνει καλύτερο άνθρωπο. Κλείνοντας,εύχομαι κάθε μαθητής και απόφοιτος να βρει το δρόμο του και να πορευτεί σε αυτόν ομαλά,βιώνοντας τη «δικαίωση» της νίκης και πεισμώνοντας για περισσότερα,μέσα από τη διαχείριση της ήττας. 


Αλέξης Βαβλάς.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

gerasimos_siasos
Ο Πρύτανης του Ε.Κ.Π.Α. Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος στην 105η Σύνοδο Πρυτάνεων των Ελληνικών Πανεπιστημίων
Δείτε τα πορίσματα της Συνόδου Αντιπρυτάνεων
Ο Πρύτανης του Ε.Κ.Π.Α. Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος στην 105η Σύνοδο Πρυτάνεων των Ελληνικών Πανεπιστημίων
δασκαλοι
Εκπαιδευτικοί-Δημόσιοι υπάλληλοι: Ενημέρωση για την κράτηση 1% για το Τ.Π.Δ.Υ. και την διεκδίκησή της
Η κράτηση του 1% που επιβλήθηκε με τον Ν. 3986/11 και καταργήθηκε με τον Ν. 4997/22
Εκπαιδευτικοί-Δημόσιοι υπάλληλοι: Ενημέρωση για την κράτηση 1% για το Τ.Π.Δ.Υ. και την διεκδίκησή της
kylikeio
Σχολικά κυλικεία: Σε «κόσκινο» τα τρόφιμα -Ετοιμάζουν νέες προδιαγραφές για την καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας
Αναζητείται νέο, πιο υγιεινό «μενού» στα τρόφιμα που πωλούνται στα σχολικά κυλικεία, με υγιεινά τρόφιμα με μικρή περιεκτικότητα σε αλάτι και...
Σχολικά κυλικεία: Σε «κόσκινο» τα τρόφιμα -Ετοιμάζουν νέες προδιαγραφές για την καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας