Thumbnail
της Ολυμπίας Ζαραμπούκα

Συνάδελφοι,

            Με αφορμή το απαράδεκτο έγγραφο με αριθμό πρωτοκόλλου 69/13-09-2016 της Διεύθυνσης Π.Ε. και Δ.Ε. Αττικής 3η περιφέρεια σχολικού συμβούλου Π.Ε., με το οποίο σχολικός σύμβουλος καλεί σε επιμόρφωση συναδέλφους δασκάλους σχετικά με το πώς θα διδάξουν Φυσική Αγωγή και τα αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής, κατέθεσα το παρακάτω ερώτημα στον προϊστάμενο φυσικής αγωγής Π.Ε. Αν. Θεσσαλονίκης, σχετικά με τους μαθητικούς αγώνες:

            «Ζητήθηκε να διευκρινισθεί εάν οι μαθητικοί αγώνες είναι αγώνες συμμετοχής και έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν όσοι μαθητές εκδηλώσουν την σχετική επιθυμία, ή είναι αγώνες κατάταξης και συμμετέχουν μόνο όσοι επιθυμούντες να συμμετέχουν μαθητές έχουν επιλεγεί από τον επιφορτισμένο με τους μαθητικούς αγώνες εκπαιδευτικό της φυσικής αγωγής για το κάθε αγώνισμα και αν έχουν το δικαίωμα όλοι οι εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής του κάθε σχολείου να συνοδεύουν τα τμήματα των μαθητών που θα συμμετέχουν στο κάθε αγώνισμα μαζί με τον υπεύθυνο συνάδελφο γυμναστή».

            Το ερώτημα αυτό το απηύθυνα στην αρμόδια προϊσταμένη αρχή για τους παρακάτω λόγους:

1)Προκειμένου να διαλυθεί οποιαδήποτε αμφιβολία σχετικά με τη μορφή των μαθητικών αυτών αγώνων, οι οποίοι δίνουν την ευκαιρία σε όλους τους μαθητές του Δημοτικού σχολείου να συμμετέχουν απρόσκοπτα στους αγώνες αυτούς αποκτώντας μία εμπειρία, η οποία θα τους συνοδεύει ως ευχάριστη θύμηση στην υπόλοιπη ζωή τους. Είναι τουλάχιστον απογοητευτικό που κάποιοι συνάδελφοι θέλουν να μετατρέψουν τους αγώνες αυτούς σε αγώνες κατάταξης, στους οποίους μπορούν να συμμετέχουν μόνο οι κατά τη γνώμη τους καλύτεροι σε κάθε αγώνισμα και άθλημα, ωσάν να επρόκειτο για αγώνες Γυμνασίων και Λυκείων που προέχει η κατά το δυνατόν καλύτερη πορεία στους αντίστοιχους αγώνες των βαθμίδων αυτών. Είναι λυπηρό να μην σπεύδουμε να γενικεύσουμε τη συμμετοχή για όλους τους μαθητές που το επιθυμούν και για όλα τα αθλήματα όπως ορίζουν οι σχετικές προκηρύξεις που μιλούν για αγώνα συμμετοχής.

2)Για να αφυπνιστούν όλοι οι συνάδελφοι γυμναστές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, και μετά το παραπάνω τουλάχιστον αντισυναδελφικό έγγραφο του σχολικού συμβούλου, να καταλάβουν ότι το μάθημά μας στα Δημοτικά σχολεία πρέπει να αναβαθμιστεί, αρχίζοντας πρώτα από τους εαυτούς μας και κατόπιν περιχαρακώνοντας θεσμούς του μαθήματός μας, όπως τους μαθητικούς αγώνες, τους οποίους είναι υποχρέωσή μας να απογειώσουμε ως εκδήλωση, αρχίζοντας με την αθρόα και απρόσκοπτη συμμετοχή όσων μαθητών το επιθυμούν και με την συμμετοχή τους αυτή να μετατρέψουν τον θεσμό σε ορόσημο κάθε μαθητικής χρονιάς στο Δημοτικό σχολείο στο μάθημα της φυσικής αγωγής, την οποία βέβαια εκδήλωση  δεν μπορεί να φέρει εις πέρας εκπαιδευτικός ειδικότητας ΠΕ70 .

Συνάδελφοι,

Στο παραπάνω έγγραφο του σχολικού συμβούλου αναφέρονται ακριβώς τα εξής: «Οι κ.κ. εκπαιδευτικοί ΠΕ70 στους οποίους έχουν ανατεθεί τα διδακτικά αντικείμενα της φυσικής αγωγής και της αισθητικής αγωγής σύμφωνα με το ΦΕΚ 1324/2016 καλούνται σε επιμορφωτική συνάντηση με θέμα: «Η διδακτική προσέγγιση των παραπάνω διδακτικών αντικειμένων….».

Δηλαδή ο κ. σχολικός σύμβουλος θεωρεί ότι με μία επιμορφωτική συνάντηση κάποιων ωρών, είναι σε θέση ο κάθε δάσκαλος να διδάξει αντικείμενα που οι αντίστοιχοι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων των μαθημάτων αυτών έχουν σπουδάσει επί χρόνια για να μπορούν να τα διδάξουν, μετατρέποντας τις ώρες ποιοτικής ενασχόλησης των μαθητών με την γυμναστική, τα εικαστικά, τη θεατρική αγωγή κ.λ.π. σε μία τυπική διαδικασία συμπλήρωσης ωραρίου των συναδέλφων δασκάλων και αγνοώντας ότι ο κάθε εκπαιδευτικός είναι αναντικατάστατος στο αντικείμενό του και έχει ως σκοπό απογειώνοντας τα μάθημά του να κινήσει το ενδιαφέρον των παιδιών και να τα κάνει να εκφραστούν μέσα από αυτό.

Αυτού του τύπου τα έγγραφα είναι απότοκα της εκπαιδευτικής πολιτικής εξοικονόμησης κονδυλίων του υπουργείου παιδείας, η οποία με πλήρη σαφήνεια εκφράστηκε μέσα από την αντιεκπαιδευτική απόφαση με αριθμό Φ12/657/70691/Δ1/26-4-2016 «νέο ενιαίου τύπου ολοήμερο Δημοτικό σχολείο», η οποία ως μόνο σκοπό έχει τον περιορισμό των κονδυλίων για την παιδεία, προερχόμενο από την αδιοριστία μονίμων και αναπληρωτών, τον περιορισμό των ωρών διδασκαλίας κ.λ.π..

Για την παραπάνω υπουργική απόφαση 159 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων είχαμε απευθύνει (δια μέσου της ηλεκτρονικής μου διεύθυνσης) προς την Δ.Ο.Ε. (κατατεθειμένο στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Δ.Ο.Ε.) αίτημα, μέσω ψηφίσματος, να διερευνήσει μέσω της νομικής της συμβούλου το ενδεχόμενο δικαστικής ακύρωσής της και, εφόσον υπάρχει πρόσφορο έδαφος, να προχωρήσει στην ακύρωση αυτή και ζητήσαμε να μας ενημερώσει σχετικά.

Για το παραπάνω αίτημά μας δεν πήραμε καμία απάντηση, αν και από κάποια διαδικτυακά δημοσιεύματα μάθαμε ότι σύμφωνα με την νομική σύμβουλο της Δ.Ο.Ε. κ. Τσίπα η παραπάνω υπουργική απόφαση είναι δικαστικά ακυρωτέα αναφορικά με την παρεμπόδιση της πρόσβασης μαθητών στο ολοήμερο σχολείο μέσω προϋποθέσεων.

Κατά τα λοιπά η Δ.Ο.Ε. οργάνωσε κάποια συλλαλητήρια διαμαρτυρίας στο υπουργείο παιδείας με τα οποία, μεταξύ άλλων, διαμαρτύρονταν και για την παραπάνω αντιεκπαιδευτική υπουργική απόφαση. Πέραν τούτου ουδέν. Σαν να μην είναι πλέον γνωστό σε όλους ότι μόνο με κάποια συλλαλητήρια, συναντήσεις πίσω από κλειστές πόρτες και ανοικτές επιστολές δεν διεκδικείται η ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας, αλλά απαιτείται και δικαστική προσφυγή για την προάσπισή τους.

Μετά από αυτό θα πρέπει πλέον να εξετάσουμε όλα τα ενδεχόμενα αντίδρασής μας ενώπιον του συνδικαλιστικού μας οργάνου, το οποίο στην ουσία μας αγνόησε, διότι δεν μας απάντησε εάν ανέθεσε την διερεύνηση δικαστικής ακύρωσης της απόφασης  στην νομική της σύμβουλο και, δεδομένου του ακυρωτέου της απόφασης αυτής, δεν προχώρησε στην δικαστική ακύρωση της απόφασης αυτής στο σύνολό της.

Είναι πλέον «ηλίου φαεινότερον» ότι η Δ.Ο.Ε. προασπίζεται πρώτα και κύρια τα συμφέροντα των δασκάλων, διότι έχει την σφαλερή και αντιεκπαιδευτική πεποίθηση ότι με την απόφαση αυτή εξυπηρετούνται τα σε στενά όρια επαγγελματικά – συντεχνιακά συμφέροντα των δασκάλων και αυτό διότι παρέχεται πλέον η δυνατότητα να ανατεθούν  στους δασκάλους προς συμπλήρωση του ωραρίου τους τα μαθήματα της γυμναστικής, τα εικαστικά, η θεατρική αγωγή κ.λ.π. Για τον λόγο αυτόν δεν προχώρησε σε δικαστική ακύρωση της απόφασης αυτής και μόνο «για την τιμή των όπλων» διοργάνωσε κάποια συλλαλητήρια διαμαρτυρίας και απεργία μίας ημέρας.

Κατόπιν των παραπάνω καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (μεταξύ των οποίων και οι 159 του ψηφίσματος) να μου γνωστοποιήσουν στο e-mail [email protected] (τηλ. 6979774768) την επιθυμία τους να κλιμακώσουμε τις αντιδράσεις μας ενώπιον της Δ.Ο.Ε. και ενδεικτικά για αρχή να απευθύνουμε δια πληρεξουσίoυ δικηγόρου εξώδικη δήλωση σε αυτήν, με την οποία θα την καλούμε να πάψει να παρακρατά από τον μισθό μας το αντίτιμο της συνδικαλιστικής μας εκπροσώπησής από αυτήν, μετά από κάποια ημερομηνία κατά την οποία θα πρέπει να μας έχει απαντήσει εάν προτίθεται να μεριμνήσει για τα θέματα – προβλήματα των  ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας. Επισημαίνεται ότι το εξώδικο που θα απευθύνουμε και θα υπογράφουμε είναι χωρίς οικονομική επιβάρυνση.

Στο παραπάνω e-mail θα πρέπει να περιλαμβάνονται:

1.Τα πλήρη προσωπικά στοιχεία των συναδέλφων (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση κατοικίας), ειδικότητα, αριθμός μητρώου και

2.Το κείμενο: «Εξουσιοδοτώ τον δικηγόρο να απευθύνει για λογαριασμό μου εξώδικη δήλωση προς την Δ.Ο.Ε., με την οποία θα την καλεί να πάψει να παρακρατά το αντίτιμο της συνδικαλιστικής μου εκπροσώπησης από αυτήν, από την ημερομηνία που αναφέρεται στην δήλωσή μου». Με την εξώδικη αυτή δήλωση θα δίνουμε ταυτόχρονα, πριν ζητήσουμε την διακοπή παρακράτησης υπέρ αυτής, έστω και την ύστατη ώρα, στην Δ.Ο.Ε. την ευκαιρία, εντός σύντομης προθεσμίας, να μας απαντήσει και να μας αναλύσει τα μέσα που προτίθεται να χρησιμοποιήσει για να ακυρώσει την παραπάνω απαράδεκτη υπουργική απόφαση Φίλη.

Τις περαιτέρω δράσεις μας θα σηματοδοτήσει, αφενός η απάντηση ή μη της Δ.Ο.Ε. και αφετέρου η αθρόα συμμετοχή μας στην παραπάνω εξώδικη δήλωση, όπως ενδεικτικά η διερεύνηση της δυνατότητας ίδρυσης νέου συνδικαλιστικού οργάνου όλων των ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Συνάδελφοι. Είμαστε πολλοί, μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Σκεφτείτε μόνο πόσο θα θορυβηθεί η Δ.Ο.Ε. εάν απευθυνθεί εξώδικη δήλωση σ’ αυτήν από χιλιάδες συναδέλφους, με την οποία στην ουσία θα «ξεγράφονται» από αυτήν και σαν ψήφοι αλλά και σαν χρήματα. Σκεφτείτε τι αντίκτυπο θα έχει μία δικαστική προσφυγή κατά της παραπάνω υπουργικής απόφασης.

Πάρτε ως παράδειγμα τις δύο αιτήσεις ακύρωσης των συνολικά 140 μεταταγμένων συναδέλφων όλων των ειδικοτήτων, που κατατέθηκαν στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών και πλησιάζει ο προσδιορισμός της δικασίμου των, με τις οποίες ζητούν την σύσταση και απόδοση των οργανικών θέσεων που τους οφείλονται. Η πίεση που ασκήθηκε από αυτές στο Υπουργείο Παιδείας ήταν τέτοια που πλέον, όπως βέβαια ακούγεται διαδικτυακά και μένει να το δούμε, το υπουργείο από τη μία παραδέχεται το νόμιμο και δίκαιο του αιτήματος των μεταταγμένων συναδέλφων (όταν πέρυσι προσωρινώς είχε αποφασισθεί η ανάκληση όλων των μετατάξεων του Ν.4172 και η εξώδικος όχληση 330 εκπαιδευτικών τους είχε δέσει τα χέρια) και από την άλλη διαβεβαιώνει ότι η υπουργική απόφαση της σύστασης των θέσεων αυτών είναι «έτοιμη» και όπου να ΄ναι θα ολοκληρωθεί η υπογραφή της από όλα τα συναρμόδια Υπουργεία και θα εκδοθεί.

Η παραπάνω δικαστική πίεση ήταν αυτή που κυρίως ώθησε το υπουργείο να προχωρήσει στην λύση αυτού του «γόρδιου δεσμού» και όχι, όπως παραπάνω και πάλι αναφέρω, μόνο τα συλλαλητήρια, οι ανοικτές επιστολές διαμαρτυρίας και οι συναντήσεις  εκπροσώπων πίσω από κλειστές πόρτες. Αυτά υποβοηθούν βέβαια στην επίτευξη των κοινών μας επιδιώξεων, αλλά χωρίς δικαστική προσφυγή δεν θα είχαν κανένα αποτέλεσμα. Δείτε για παράδειγμα το αποτέλεσμα της δικαστικής δικαίωσης για τους επιτυχόντες του ΑΣΕΠ 2008 και το Υπουργείο Παιδείας σπεύδει τώρα επιτέλους να τους διορίσει.

Συμπερασματικά συνάδελφοι,

Αφυπνιστείτε πριν να είναι πλέον αργά. Αναβαθμίστε τα μαθήματα των κλάδων σας πρώτα μέσα από την δική σας εγρήγορση, επιμόρφωση και πρόοδο και έπειτα από την αξιοποίηση θεσμών (καινοτόμες δράσεις, τελικές αθλητικές-πολιτιστικές γιορτές, μαθητικούς αγώνες, μαθητικούς διαγωνισμούς όλων των ειδικοτήτων),  που σε κάθε κλάδο και ειδικότητα αποτελούν θαυμάσια ευκαιρία για να καταδειχθεί η χρησιμότητα και ομορφιά του κάθε μαθήματος. Σταθείτε σύμμαχοι σε κάθε προσπάθεια που άδολα εξυπηρετεί τα κοινά συμφέροντά μας, εμφορούμενη πάντα από εκπαιδευτικά κριτήρια και με γνώμονα την σωστή μόρφωση των παιδιών μας, όπως η αντίδραση στην αντιεκπαιδευτική απόφαση και στο κάλεσμα για ταρακούνημα της Δ.Ο.Ε μέσω εξωδίκου  για να εξαναγκαστεί να αντιδράσει ουσιαστικά και όχι τυπικά και στενά συντεχνιακά ως προστάτης πρώτα και κύρια των δασκάλων. Η πρώτη κανονιά από την απέναντι πλευρά έπεσε και είναι το παραπάνω απαράδεκτο έγγραφο του κ. σχολικού συμβούλου, το οποίο έγγραφο αποτελεί στην πράξη εφαρμογή της Υπουργικής απόφασης Φίλη .Αναμένεται η απάντηση. Δώστε την με αποφασιστικότητα.

Ολυμπία Ζαραμπούκα M.Sc.

Εκπαιδευτικός ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΕΤΑΤΑΓΜΕΝΩΝ ΤΟΥ Ν.4172

ΜΕΛΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ  ΥΠΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΦΙΛΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εφετείο
Κυψέλη: Στον ανακριτή ο 18χρονος που μπήκε σε σχολείο και τραυμάτισε με μαχαίρι μαθητή και διευθυντή
Βαριές κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος για απόπειρα ανθρωποκτονίας κατά συρροή, διατάραξη οικιακής ειρήνης, αλλά και παράβαση του νόμου περί όπλων...
Κυψέλη: Στον ανακριτή ο 18χρονος που μπήκε σε σχολείο και τραυμάτισε με μαχαίρι μαθητή και διευθυντή
βιβλίο με δεσιμο απο ανθρωπινο δέρμα
Χάρβαρντ: Είχε στη βιβλιοθήκη του βιβλίο με δέσιμο από ...ανθρώπινο δέρμα - Το αφαιρεί και ζητά συγγνώμη
Ο πρώτος ιδιοκτήτης του βιβλίου, ο Γάλλος γιατρός Ludovic Bouland, έδεσε το βιβλίο με ανθρώπινο δέρμα. Το Χάρβαρντ είπε ότι ο Μπούλαντ πήρε το δέρμα...
Χάρβαρντ: Είχε στη βιβλιοθήκη του βιβλίο με δέσιμο από ...ανθρώπινο δέρμα - Το αφαιρεί και ζητά συγγνώμη