Thumbnail
Επιστολή στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας

Επιστολή στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τον αποκλεισμό των εκπαιδευτικών Πτυχιούχων Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος (ΑΕΙ) (ΠΕ14.05) από τις απόφάσεις Ανάθεσης Μαθημάτων έστειλε η Πανελλήνια Ένωση Δασολόγων Δ.Υ.

Η Ένωση ζητά την "αποκατάσταση της αδικίας στον κλάδο" επισημαίνοντας ότι: 

Πριν τη νέα ενοποίηση ειδικοτήτων και τις νέες αναθέσεις οι εκπαιδευτικοί πτυχιούχοι Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος (ΑΕΙ) (ΠΕ14.05), σύμφωνα με συγκεκριμένες Υπουργικές Αποφάσεις, είχαν τις αναθέσεις παρακάτω μαθημάτων:

i) στο Γυμνάσιο

- Τεχνολογία-Α΄ Ανάθεση

- Βιολογία: Β΄ Ανάθεση

- Οικιακή Οικονομία: Β΄ Ανάθεση

- Γεωγραφία  ως Γ΄ Ανάθεση.

ii) στο Γενικό Λύκειο

- Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων Α΄ Ανάθεση

- Ερευνητικές εργασίες Α΄ Ανάθεση

- Βιολογία Β΄ Ανάθεση

Με τις νέες αναθέσεις, όπως ορίζονται στην υπ’ αρ. 67818/Δ2/4-5-2018 Υπουργική Απόφαση του ΥΠΕΘ (ΦΕΚ 1544/Β΄), οι εκπαιδευτικοί Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος έχουν ανάθεση στο Γυμνάσιο το μάθημα της Τεχνολογίας ενώ στο Λύκειο δεν έχουν κανένα μάθημα ως ανάθεση. 

Η Ένωση επισημαίνει ακόμη ότι από τα 7 μαθήματα που είχαν ανάθεση στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο μέχρι σήμερα, με την νέα Υπουργική Απόφαση παραμένει ως ανάθεση μόνο 1 μάθημα.

Έτσι, ζητά:

Να τροποποιηθεί η Υπουργική Απόφαση, προκειμένου να δοθούν ως ανάθεση τα μαθήματα που δίδασκαν μέχρι σήμερα ως εκπαιδευτικοί ΠΕ88-πτυχιούχοι Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος.

Ακόμη, η Ένωση αιτείται:

- την άμεση τροποποίηση των αναθέσεων του μαθήματος της Βιολογίας στο Γυμνάσιο και το Γενικό Λύκειο, ως Β΄ Ανάθεση στους πτυχιούχους Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος

- την άμεση τροποποίηση των αναθέσεων του μαθήματος Γεωλογίας και Διαχείριση Φυσικών πόρων ως Α΄ Ανάθεση στους πτυχιούχους Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος

- την άμεση τροποποίηση των αναθέσεων του μαθημάτων Γεωγραφίας και Οικιακής Οικονομίας σε Β΄Ανάθεση στους πτυχιούχους Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος

Διαβάστε παρακάτω την επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Δασολόγων:

Προς : α) Υπουργό Παιδείας κ. Κ. Γαβρόγλου
β) Υφυπουργό Παιδείας κ. Δ. Μπαξεβανάκη
γ) Γ.Γ. Υπουργείου Παιδείας κ. Γ. Αγγελόπουλο

Κοιν.: α) Δ.Σ. Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας
β) Εκπαιδευτικούς Δασολόγους
δ) Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

Θέμα: Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου σύμφωνα με τη νέα Υπουργική Απόφαση 67818/Δ2/2018 - ΦΕΚ 1544/Β/4-5-2018, για τους εκπαιδευτικούς πτυχιούχους Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος (ΠΕ88).

Σχετ : Η υπ.αρ.17/9-5-2018 ομοία επιστολή μας με την οποία ζητήσαμε την αποκατασταση αδικίας στον κλάδο των δασολόγων

Σε συνέχεια της ανωτέρω επιστολής μας αναφορικά με το πρόβλημα του αποκλεισμού των εκπαιδευτικών Πτυχιούχων Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος (ΑΕΙ) (ΠΕ14.05) με τις νέες αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γεν. Λυκείου, όπως ορίζονται από την υπ’ αρ. 67818/Δ2/4-5-2018 Υπουργική Απόφαση του ΥΠΕΘ (ΦΕΚ 1544/Β΄), παρακαλούμε να λάβετε υπόψη σας τα εξής:

Α) Πριν την νέα ενοποίηση ειδικοτήτων και τις νέες αναθέσεις οι εκπαιδευτικοί πτυχιούχοι Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος (ΑΕΙ) (ΠΕ14.05) σύμφωνα με τις Υπουργικές Αποφάσεις 118842/Γ2/17-09-2008 (ΦΕΚ 1984 Β΄), 182667/Δ2/ 19-11-2015 (ΦΕΚ 2499 Β΄), 94588/Δ2/ ΦΕΚ 1670/Β΄/10-06-2016 και 136680/Δ2/1-9-2016 (ΦΕΚ 2758/Β΄) είχαν τις αναθέσεις παρακάτω μαθημάτων:

i) στο Γυμνάσιο

1)Τεχνολογία-Α΄ Ανάθεση
2) Βιολογία: Β΄ Ανάθεση
3) Οικιακή Οικονομία: Β΄ Ανάθεση
4) Γεωγραφία ως Γ΄ Ανάθεση.

ii) στο Γενικό Λύκειο

5) Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων Α΄ Ανάθεση
6) Ερευνητικές εργασίες Α΄ Ανάθεση
7) Βιολογία Β΄ Ανάθεση

Με τις νέες αναθέσεις όπως ορίζονται στην υπ’ αρ. 67818/Δ2/4-5-2018 Υπουργική Απόφαση του ΥΠΕΘ (ΦΕΚ 1544/Β΄), οι εκπαιδευτικοί Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος έχουν ανάθεση στο Γυμνάσιο στο μάθημα της Τεχνολογίας ενώ στο Λύκειο δεν έχουν κανένα μάθημα ως ανάθεση. Να επισημάνουμε, όπως προκύπτει άλλωστε και από τα παραπάνω, ότι από τα 7 μαθήματα που είχαν ανάθεση στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο μέχρι σήμερα, με την νέα Υπουργική Απόφαση παραμένει ως ανάθεση μόνο 1 μάθημα.

Β) Εντελώς αιφνιδιαστικά και απροσδόκητα οι εκπαιδευτικοί πτυχιούχοι Δασολογίας και Φυσικού περιβάλλοντος εξαιρούνται από την ανάθεση των παραπάνω μαθημάτων. Πραγματικά δεν μπορούμε να κατανοήσουμε για ποιο λόγο, ενώ επί σειρά ετών είχαμε το δικαίωμα να διδάξουμε τα μαθήματα αυτά, με τη νέα Υπουργική Απόφαση μας αφαιρείται αυτό το δικαίωμα.

Η παραπάνω πρωτοφανής και αδικαιολόγητη κατάργηση ανάθεσης 6 μαθημάτων από τους πτυχιούχους Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος στερείται επιστημονικής και εκπαιδευτικής ορθότητας και επιχειρηματολογίας.

Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το περιεχόμενο των σπουδών του Τμήματος Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος, της Σχολής Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος, απόφοιτοι του οποίου είναι οι εκπαιδευτικοί Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος και αναλυτικότερα από το πρόγραμμα μαθημάτων που περιγράφεται στην Ιστοσελίδα του Τμήματος Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος και συγκεκριμένα στον οδηγό σπουδών http://www.for.auth.gr/uploads//Odigos_spoudon_2017_2018_final.pdf, η Σχολή περιλαμβάνει μαθήματα που είναι σχετικά με τη διαχείριση και προστασία περιβάλλοντος και ειδικότερα με την αειφορική διαχείριση των φυσικών οικοσυστημάτων, τη διαχείριση φυσικών πόρων (δάσος, υδατικοί και εδαφικοί πόροι), τη διατήρηση της βιοποικιλότητας, το περιβάλλον, την τεχνολογία, τη διαχείριση της άγριας πανίδας, τη βιοτεχνολογία, την προστασία των φυσικών οικοσυστημάτων κ.α.

Όπως προκύπτει από τα παραπάνω, μεταξύ των προγραμμάτων σπουδών της Σχολής μας και του περιεχομένου των μαθημάτων που έχουν αφαιρεθεί από τις αναθέσεις μας υπάρχει μεγάλη επιστημονική συνάφεια. Αναλυτικότερα :

1) Μάθημα Γεωλογίας και Διαχείριση Φυσικών πόρων

Ο αποκλεισμός μας από τη διδασκαλία του μαθήματος Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων είναι εντελώς αυθαίρετος και παράλογος αν μάλιστα λάβουμε υπόψη ότι στο Άρθρο 29 του τελευταίου νόμου 4521/2018 (ΦΕΚ 38/Α/2-3-2018) σχετικά με τους νέους κλάδους και ειδικότητες του εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι πτυχιούχοι Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος έχουν ενταχθεί στον κλάδο «ΠΕ88.05-Φυσικού Περιβάλλοντος». Πως είναι δυνατόν το συγκεκριμένο μάθημα που έχει ως αντικείμενο τους φυσικούς πόρους, την αξιοποίηση και την ορθολογική διαχείρισή τους να μην δίνεται ως ανάθεση στους πτυχιούχους Δασολογίας και Φυσικού περιβάλλοντος, των οποίων οι πενταετείς πανεπιστημιακές σπουδές έχουν βασικό σκοπό την προστασία και ορθολογική χρήση των φυσικών πόρων, των φυσικών οικοσυστημάτων και του φυσικού περιβάλλοντος γενικότερα, τηρώντας απαρέγκλιτα τη θεμελιώδη αρχή της αειφορίας;

Επιπλέον ένας από τους συγγραφείς του συγκεκριμένου σχολικού βιβλίου είναι Δασολόγος (Δρ. Σούτσας Κωνσταντίνος) γεγονός που αποδεικνύει ότι κεφάλαια και ενότητες του μαθήματος (π.χ. δασικοί-υδατικοί-εδαφικοί πόροι, χλωρίδα-πανίδα, φυσικές προστατευόμενες περιοχές) έχουν στενή επιστημονική σχέση με την Επιστήμη της Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος ενώ η μεγάλη επιστημονική συνάφεια προκύπτει και από τα προγράμματα σπουδών της Σχολής μας.

2) Βιολογία Γυμνασίου και Λυκείου

Το μάθημα της Βιολογίας στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, σύμφωνα με τις προηγούμενεςΥπουργικές Αποφάσεις σχετικά με τις αναθέσεις των μαθημάτων, είχε δοθεί ως Β΄ Ανάθεση στον κλάδο ΠΕ14, ο οποίος περιελάμβανε όλες τις ειδικότητες των οποίων οι σπουδές είχαν ως κοινό στοιχείο την εφαρμοσμένη βιολογία. Συγκεκριμένα οι κλάδοι ΠΕ14.01 Ιατροί, ΠΕ14.02 Οδοντίατροι, ΠΕ14.03 Φαρμακοποιοί, ΠΕ14.04 Γεωπόνοι, ΠΕ14.05 Δασολογίας & Φυσικού Περιβάλλοντος και ΠΕ14.06 Νοσηλευτικής είχαν το δικαίωμα να διδάξουν το παραπάνω μάθημα, αφού το Υπουργείο παιδείας μέσα από τις προηγούμενες Υ.Α. λάμβανε ως βασικό κριτήριο το γεγονός ότι οι παραπάνω επιστήμες είχαν ως κοινό πεδίο την εφαρμοσμένη βιολογία με βασικό αντικείμενο των σπουδών τους είναι τους τη μελέτη της δομής και λειτουργίας των οργανισμών (φυτικών και ζωικών) αλλά και της δυναμικής αλληλεπίδρασης αυτών με το περιβάλλον.

Ειδικότερα για τους Δασολόγους στο πρόγραμμα των πενταετών πανεπιστημιακών σπουδών υπάρχει μεγάλος αριθμός μαθήματα που είναι σχετικά με την επιστήμη της Βιολογίας και ειδικά με τους τομείς της Βιολογία ζωικών και φυτικών οργανισμών, της Οικολογία και της Γενετικής. Για παράδειγμα πολλά μαθήματα που υπάρχουν στο πρόγραμμα σπουδών της Σχολής μας όπως Οικολογία, Γενική Βοτανική-Μορφολογία, Ζωολογία Γενική Βοτανική-Φυσιολογία, Γενετική Βελτίωση φυτικών ειδών, Βιολογία των Ιχθύων Γλυκέων Υδατών, Χλωρίδα και Βλάστηση της Ελλάδας Οικολογία Πτηνών, Ιχθυοκαλλιέργεια, Βιολογία άγριας πανίδας, Ρύπανση Φυσικού Περιβάλλοντος, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, υπάρχουν και στα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων Βιολογίας των Πανεπιστημίων της χώρας μας. Η διδασκαλία των παραπάνω μαθημάτων περιλαμβάνει τόσο θεωρητική προσέγγιση όσο και εκπαίδευση σε εργαστηριακούς χώρους.

Από όλα τα παραπάνω προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικοί πτυχιούχοι Δασολογίας και Φυσικού περιβάλλοντος διαθέτουν ολοκληρωμένες επιστημονικές γνώσεις και έγκυρη κατάρτισης στο πεδίο της εφαρμοσμένη βιολογίας.

3. Γεωγραφία Γυμνασίου

Επίσης είναι αξιοπερίεργη και η εξαίρεση των εκπαιδευτικών Δασολογίας και Φυσικού περιβάλλοντος από τη διδασκαλία του μαθήματος της Γεωγραφίας στο Γυμνάσιο. Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι στο μάθημα αυτό υπάρχουν κεφάλαια και ενότητες, όπως Φυσικό περιβάλλον (Κεφ. Β), Φυσικοί και ανθρώπινοι πόροι (Κεφ. Γ2) Φυσικό περιβάλλον και άνθρωποι (Κεφ. Δ), που αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό της ύλης του συγκεκριμένου μαθήματος και τα οποία έχουν μεγάλη επιστημονική συνάφεια τόσο το πρόγραμμα σπουδών της Σχολής μας όσο και με τον κλάδο «ΠΕ88.05-Φυσικού Περιβάλλοντος».

4. Ερευνητικές εργασίες

Μέχρι σήμερα οι εκπαιδευτικοί Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος, οι οποίοι είχαν ανάθεση στο Γενικό Λύκειο τη Γεωλογία & Διαχείριση Φυσικών Πόρων και τη Βιολογία διδάσκαμε την Ερευνητική Εργασία, την οποία είχαν ανάθεση όλοι οι κλάδοι-ειδικότητες εκπαιδευτικών ΠΕ που διδάσκουν στο Γενικό Λύκειο. Με την καινούργια Υπουργική Απόφαση στο Λύκειο δεν έχουμε κανένα μάθημα ως ανάθεση με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να αναλάβουμε και να διδάξουμε την Ερευνητική Εργασία.

Θα πρέπει να τονίσουμε ότι η αλλαγή στους κλάδους δεν ταυτίζεται και με αλλαγή στο περιεχόμενο των σπουδών, της επιστημονικής ικανότητα και επάρκειας των εκπαιδευτικών Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος. Η νέα ενοποίηση των ειδικοτήτων με την τελευταία Υπουργική Απόφαση δεν σημαίνει ότι oι εκπαιδευτικοί του κλάδου μας οι οποίοι για χρόνια δίδασκαν τα παραπάνω μαθήματα ξαφνικά είναι ανεπαρκείς και ακατάλληλοι για να μπορέσουν να τα διδάξουν πλέον . Η νέα Υπουργική Απόφαση που αφαιρεί από τους εκπαιδευτικούς Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος την ανάθεση 6 μαθημάτων από το Γυμνάσιο και το Λύκειο είναι άδικη, μειώνει δραματικά το εργασιακό αντικείμενο μας, με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό μας από το Γυμνάσιο και το Λύκειο, δημιουργώντας πρόβλημα ύπαρξης του κλάδου μας.

ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΟΓΟΥΣ ΖΗΤΑΜΕ

Να τροποποιηθεί η Υπουργική Απόφαση, έτσι ώστε να δοθούν ως ανάθεση τα μαθήματα που δίδασκαν μέχρι σήμερα ως εκπαιδευτικοί ΠΕ88- οι πτυχιούχοι Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος,

Συγκεκριμένα ζητάμε :

- την άμεση τροποποίηση των αναθέσεων του μαθήματος της Βιολογίας στο Γυμνάσιο και το Γενικό Λύκειο, ως Β΄ Ανάθεση στους πτυχιούχους Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος

- την άμεση τροποποίηση των αναθέσεων του μαθήματος Γεωλογίας και Διαχείριση Φυσικών πόρων ως Α΄ Ανάθεση στους πτυχιούχους Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος

- την άμεση τροποποίηση των αναθέσεων του μαθημάτων Γεωγραφίας και Οικιακής Οικονομίας σε Β΄Ανάθεση στους πτυχιούχους Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα