Thumbnail
Αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση των σχολείων

Αξιολόγηση, επιτήρηση και «φακέλωμα» μαθητών και διδασκόντων προτείνει η Αρχή Διασφάλιση της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ) με την πρόσφατη έκθεσή της.

Όπως σημειώνει η Διαλεκτή Αγγελή στην Εφημερίδα των Συντακτών, η αναβάθμιση της ΑΔΙΠΠΔΕ με νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας έρχεται κατόπιν σχετικής «οδηγίας» για την Ελλάδα στην Εκθεση Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης, που εκδόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2016 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Στην εν λόγω έκθεση γινόταν αναφορά για περαιτέρω συγχωνεύσεις/καταργήσεις σχολικών μονάδων, τάξεων και πανεπιστημίων αλλά και για την ανησυχία των θεσμών (Ε.Ε. - ΟΟΣΑ - ΔΝΤ) για τον πάγωμα των αξιολογήσεων.

«Δεδομένης της θετικής επίδρασης που μπορούν να έχουν η αυτονομία και η λογοδοσία στις εκπαιδευτικές επιδόσεις, θεωρείται ανησυχητικό ότι έχουν ανασταλεί οι διαδικασίες για την αξιολόγηση (αυτοαξιολόγηση για τα σχολεία και ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών), ακόμη και στην ιδιωτική εκπαίδευση» διαβάζουμε στην έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης του 2016.

Η ΑΔΙΠΠΔΕ -πιστή στις διεθνείς προσταγές- προτείνει την αυτοαξιολόγηση ως κυρίαρχη μορφή αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, τονίζοντας μάλιστα την ανάγκη ενίσχυσης της αυτονομίας των σχολικών μονάδων και αναπαράγοντας το νεοφιλελεύθερο μοντέλο της ποσοτικής αποτίμησης και ιεράρχησης σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών.

Μοντέλο το οποίο φαίνεται να βρίσκει σύμφωνη και την ηγεσία του ΥΠΠΕΘ. Ολοι θυμόμαστε τον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, να λέει χαρακτηριστικά: «Υπάρχουν και ορισμένες λέξεις, με τους περισσότερους από εσάς γνωριζόμαστε αρκετά έως πολύ καλά, που φοβούμαστε να τις πούμε. Ας μη φοβόμαστε να λέμε τη λέξη “αξιολόγηση”. Μη φοβόμαστε να λέμε τη λέξη “συντεχνία”» κατά την τελετή παράδοσης-παραλαβής του χαρτοφυλακίου της Παιδείας από τον Νίκο Φίλη, στις 8 Νοεμβρίου 2016.

Οι βασικοί άξονες της πρόσφατη έκθεσης της Αρχής είναι:
1. «Πυρηνικά» Προγράμματα Σπουδών (core curriculum).
2. Σχολικοί Σύμβουλοι σε ρόλο «κριτικού φίλου».
3. Διαγραφή της διάταξης από το νόμο 4142/2013 που αφορά την «Αξιολόγηση από τους μαθητές και τα πρόσωπα που ασκούν τη γονική τους μέριμνα, της ποιότητας και αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού έργου».
4. Παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια και αξιολόγηση δόκιμων εκπαιδευτικών προς μονιμοποίηση.
5. Στήριξη και ανατροφοδότηση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και διαδικασίες μονιμοποίησης τους.
6. Ενδοσχολική υπηρεσιακή ανέλιξη των εκπαιδευτικών.
7. Υπαρξη Συντονιστή Ειδικότητας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας υποστηρίζει ότι «σε καμία περίπτωση, οι διαδικασίες δεν θα έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα ούτε βέβαια θα συνδέονται με μισθούς ή απολύσεις» σημειώνοντας παράλληλα ότι «η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων που θα καθιερώσουμε, θα συμπεριλαμβάνει και την αξιολόγηση της πολιτείας, κατά πόσο, δηλαδή, η πολιτεία ήταν συνεπής στις υποχρεώσεις της».

Θυμίζουμε ότι η θεσμοθέτηση της ΑΔΙΠΠΔΕ, έγινε από τη συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ το 2013 και ουσιαστικά αφορούσε την ενσωμάτωση των διεθνών πολιτικών που προωθούσε ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ήδη από το 2011.

Η αιτιολογική έκθεση δεν άφηνε περιθώρια παρερμηνείας: «Η προτεινόμενη ρύθμιση στοχεύει στην καθιέρωση θεσμού αξιολόγησης τόσο των δομών παροχής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γενικής και ειδικής, όσο και των δομών διοικητικής υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης [...] Στον ευρωπαϊκό χώρο έχουν διαμορφωθεί πολυεπίπεδα, πολυδιάστατα και πολύμορφα συστήματα αξιολόγησης.

Στις περισσότερες χώρες έχει θεσπιστεί διακριτός ή και ανεξάρτητος φορέας/ αρχή εποπτείας, αξιολόγησης και διασφάλισης της ποιότητας της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού έργου [...] Η έμφαση στο σκοπό και τη λειτουργία τους διαφέρει μεταξύ των χωρών, αλλά ενισχύονται οι σχέσεις αλληλεπίδρασης, υποστήριξης και ανατροφοδότησης μεταξύ τους».


Πηγή: Διαλεκτή Αγγελή - Εφημερίδα των Συντακτών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολική τάξη, σχολείο, θρανία, καρέκλες, πίνακας, μαυροπίνακας
Άμφισσα: Απάντηση της διευθύντριας σχετικά με την έξωση του Εσπερινού Γυμνασίου
«Όλα αυτά είναι αναληθή και συκοφαντικά και αυτοί που το έγραψαν κρύβονται πίσω από μια ανώνυμη καταγγελία»
Άμφισσα: Απάντηση της διευθύντριας σχετικά με την έξωση του Εσπερινού Γυμνασίου