Thumbnail
Εκπαίδευση

Ένα νέο όπλο φαίνεται να ξεθάβει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στον αγώνα της για την αλλαγή της χώρας (με ταυτόχρονη αλλαγή της Ευρώπης).

Η «αφοπλιστική ειλικρίνεια» ή, αν το δούμε από μιαν άλλη οπτική, η «ειλικρίνεια που σκοτώνει» είναι το σύστημα που υιοθετήθηκε καταρχάς από το υπουργείο Παιδείας και την ανασχηματισμένη ηγεσία του, αλλά το πιθανότερο είναι ότι θα ακολουθήσουν ταχέως και τα υπόλοιπα χαρτοφυλάκια. Μόλις έναν μήνα πριν, στις καθυστερημένες χρονικά προγραμματικές δηλώσεις του υπουργείου Παιδείας, δόθηκε ένα σαφές δείγμα γραφής, με αναφορές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Οφείλουμε να καταγράψουμε ότι το πρώτο βραβείο ειλικρίνειας και ελευθεροστομίας ανάμεσα στα στελέχη του υπουργείου Παιδείας διεκδίκησε με αξιώσεις ο υφυπουργός κος Ζουράρης, ο οποίος πριν καλά καλά πει μια καλησπέρα στο ακροατήριό του, έπιασε από τα μούτρα «δημοσιογράφους και υπόλοιπους» εξηγώντας τους ότι όσοι δεν έχουν κλείσει μισό αιώνα ζωής, πιθανότατα είναι ανίκανοι στον χειρισμό και προαγωγή της ελληνικής γλώσσας:
«Εάν σας κοιτάξω τώρα, όσοι είστε κάτω από 50 ετών, έχετε πλήρη αδυναμία να χρησιμοποιήσετε στη δυσκολότερη, η αλήθεια είναι αυτή, γλώσσα του πλανήτη, τον καθ’ υπόταξιν λόγον. Δε μπορείτε να έχετε ουσιαστικά συντονισμό μεταξύ ενεργητικής μετοχής, παθητικής μετοχής στον υποτεταγμένο λόγο, διότι δεν υπάρχουν αυτά πια. Δεν υπάρχει απαρέμφατο και την απαρεμφατική σύνταξη θα τη δείτε πάρα πολύ δύσκολα, θα τη δείτε σε μεγάλα κείμενα, στον Ελύτη, στο Σολωμό, στο Ρίτσο, βεβαίως θα δείτε απαρεμφατική σύνταξη, δηλαδή αυτό που δεν παρεμφαίνει χρόνον. Επομένως η ελληνική εκπαίδευση, όχι η παιδεία, πάσχει από μια συνεχώς συρρίκνωση, υπονόμευση, παρακμή και εκφυλισμό της γλώσσας».
Ο υπουργός Γαβρόγλου πήρε τη σκυτάλη της παρρησίας, και άρχισε να εξηγεί, πρακτικώς, πόσο έχει εγκαταλειφθεί στις τύχες της η ελληνική εκπαίδευση, με ενδεικτική την κατάντια των πανεπιστημίων. Καταρχάς παραδέχτηκε ότι (κανείς) δεν γνωρίζει ποια νομοθεσία διέπει τη λειτουργία των ελληνικών πανεπιστημίων. Επιτέλους, όμως, αλλάζοντας αυτά που ίσχυαν ως τώρα, θα μάθουμε τι ισχύει:
«Μαζί με την Καθηγήτρια την Ιωάννα Καρύμπαλη, είναι Καθηγήτρια της Νομικής στη Θεσσαλονίκη, κωδικοποιούμε όλη τη νομοθεσία για τα Πανεπιστήμια από το 1982. Είναι ένα τιτάνιο έργο, έχουμε τη χαρά να έχουμε την κα Καρύμπαλη που θέλει να το κάνει και την ευχαριστώ και δημόσια πάρα πολύ, αφιλοκερδώς προφανώς. Και η κωδικοποίηση θα είναι, δηλαδή θα ξέρουμε τι ισχύει».
Στην συνέχεια, ο υπουργός παραδέχτηκε ότι (κανείς) δεν έχει καμία εικόνα των οικονομικών της εκπαίδευσης. Πήρε όμως πρωτοβουλία να το αντιμετωπίσει και αυτό:
«Η πρωτοβουλία αυτή έχει να κάνει με μια μελέτη που θέλουμε να κάνουμε για τα οικονομικά της εκπαίδευσης. Δεν έχουμε καμία μελέτη που να προσδιορίζει τα οικονομικά της εκπαίδευσης. Εμείς θέλουμε να δούμε ποιες είναι οι οικονομικές ανάγκες των σχολείων, όλων των εκπαιδευτικών θεσμών. Ξέρουμε ότι είναι κάτω από τις κόκκινες γραμμές όπου θα εξασφαλιστεί μια στοιχειώδη βιωσιμότητα, αλλά δεν ξέρουμε ποσοτικά αυτά τα πράγματα, τα ξέρουμε ποιοτικά».
(Στα πρακτικά των προγραμματικών δηλώσεων διαβάζουμε για «στοιχειώδη βιωσιμότητα» αντί για «στοιχειώδης βιωσιμότητα» που είναι το σωστό. Σίγουρα υπάρχει πεδίο γραμματικής κριτικής λαμπρό για τον κο Ζουράρη).
«Εμείς προτιθέμεθα να γίνει μια τέτοια μελέτη και δεσμεύεται η Κυβέρνηση να κλείσει την ψαλίδα ανάμεσα στην τωρινή κατάσταση και σε αυτήν που είναι το μίνιμουμ για να μπορούν να επιβιώνουν τα Ιδρύματα, μέσα στην επόμενη τριετία…» Πόσο πιο παραστατικά, πόσο πιο γλαφυρά να αποδώσει κανείς την εικόνα της εκπαίδευσης; Θα δοθεί αγώνας, ώστε σε τρία χρόνια να πιάσουμε το όριο επιβίωσης!
Ο υπουργός προσπέρασε γρήγορα τα γεγονός ότι, …πριν μάθει την οικονομική κατάσταση των πανεπιστημίων, βάζει έμμεσο χέρι στα έσοδά τους (το υπουργείο υποχρεώνει τα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα να μεταφέρουν το 25% των εσόδων από τα μεταπτυχιακά τους στον τακτικό προϋπολογισμό τους, απεμπλέκοντας σιγά σιγά το κράτος από την υποχρέωσή του να στηρίζει οικονομικά ΑΕΙ και ΤΕΙ), και πέρασε στο καυτό θέμα των προσλήψεων εκπαιδευτικών, στο οποίο έχει σημειωθεί …«γραπτή» πρόοδος:
«Κοιτάξτε, το θέμα των μόνιμων διορισμών, όπως γνωρίζετε καλά, έχει σχέση και με τις συνεννοήσεις που κάνουμε με τους θεσμούς. Αυτήν τη στιγμή μετά από τις προσπάθειες της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας και της δικής μας, μπαίνει για πρώτη φορά γραπτά στο κείμενο της συμφωνίας, η ανάγκη για νέους διορισμούς.
(…) χρονοδιάγραμμα όμως για να σας είμαι απολύτως ειλικρινής, δεν μπορεί να υπάρξει παρά μόνο μετά την ολοκλήρωση των αντίστοιχων συζητήσεων».
Είναι προφανές ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, που είχε εξάλλου στους τίτλους των προεκλογικών του συνθημάτων την «αλλαγή της Ευρώπης», έχει στριμώξει για τα καλά τους θεσμούς, οι οποίοι τώρα του επέτρεψαν να αναγράψει στο κείμενο της συμφωνίας ότι η χώρα έχει ανάγκη από εκπαιδευτικούς!
Κατά τα άλλα, στην εισαγωγή των δηλώσεών του ο υπουργός δήλωνε: «Αν θέλουμε να έχουμε μια δημοκρατική κοινωνία, αν θέλουμε να έχουμε μια εκπαίδευση δημόσια και ουσιαστική, ο πυρήνας που θα λύσει το πρόβλημα είναι οι εκπαιδευτικοί».
Δυστυχώς για τους κ.κ. Γαβρόγλου και Ζουράρη, το πρώτο βραβείο ειλικρίνειας κατέληξε στα χέρια του κου Φωτάκη, αναπληρωτή υπουργού έρευνας και καινοτομίας. Ο τελευταίος, δεν επέμεινε στην περιγραφή της ερειπιώδους κατάστασης στην οποία έχει οδηγηθεί (και) η εκπαίδευση της χώρας, αλλά εξήγησε πόσο διαφορετική θα είναι η νέα, και δη ανασχηματισμένη, φουρνιά πολιτικής σε σχέση με τις προηγούμενες (που οδήγησαν, ακριβώς, στα ερείπια):
«Κλείνοντας 20 μήνες στο Υπουργείο θα ήθελα εγώ να ξεκινήσω με μια διαπίστωση. Η νέα πολιτική ηγεσία βαδίζει στα χνάρια της προηγούμενης, εξασφαλίζοντας το στοιχείο της συνέχειας, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για την επίτευξη της κοινής επιδίωξης που έχουμε για μια καλύτερη παιδεία, μια καλύτερη έρευνα…»

 

Πηγή: Λαϊκός δρόμος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pikantika-fagita.jpg
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά
Μαγειρέψτε σαν Έλληνες στην πατρίδα του Τσελεμεντέ - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχώρισε γαστρονομικά το βρετανικό περιοδικό National Geographic
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά