Thumbnail
Του Παναγιώτη Τσουκαλά

Η βαθμολόγηση της Νεοελληνικής Γλώσσας δεν είναι δυνατόν να είναι τόσο ακριβής και αξιόπιστη, ώστε να χρησιμοποιείται ως κριτήριο σε έναν διαγωνισμό κατάταξης υποψηφίων, όπως οι “Πανελλήνιες”.

Γιατί ακόμα κι αν έχουμε θέματα σαφή με μεγάλη διακριτική δύναμη, ακόμη κι αν έχουμε τις εγκυρότερες και σαφέστερες λύσεις, ακόμα κι αν έχουμε  ειδικό σώμα καταρτισμένων κι έμπειρων θεματοθετών και βαθμολογητών, το υποκειμενικό κριτήριο θα είναι ακόμα ισχυρό κι η τελική κρίση ασταθής όχι μόνο από κριτή σε κριτή αλλά και από στιγμή σε στιγμή. Είναι βέβαιο ότι ακόμη κι ο ίδιος βαθμολογητής θα βαθμολογήσει διαφορετικό βαθμό το ίδιο γραπτό , αν το δει δυο ή τρεις μέρες μετά. Οπότε δεν μπορεί ο βαθμός της “Εκθεσης” να κρίνει δίκαια και έγκυρα αν κάποιος δικαιούται να εισαχθεί σε μια σχολή έναντι κάποιου άλλου. Πόσο μάλλον αν πρόκειται για την Ιατρική σχολή, για τη σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών ή για μια σχολή Φυσικών Επιστημών.

Εκτός κι αν φτιάξουμε ένα εξεταστικό κριτήριο με ερωτήσεις αποκλειστικά κλειστού τύπου, κάτι που θεωρείται, και σωστά, ότι απαξιώνει την ίδια την εξέταση.

Άρα χρειαζόμαστε μια άλλη λύση, όσο επιμένουμε να έχουμε πανελλαδικό διαγωνισμό για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο. Ενδεχομένως να τη χρειαζόμαστε ακόμη κι αν τον καταργήσουμε.

Μπορεί δηλαδή με βάση το εξεταστικό κριτήριο (όποιας μορφής) να παρέχεται πιστοποίηση στους υποψηφίους διαβαθμισμένη σε τετράβαθμη, ας πούμε,  κλίμακα (πχ Πολύ καλή γνώση, Καλή γνώση, Επαρκής, Ανεπαρκής). Κάθε σχολή θα προκαθορίζει το ελάχιστο επίπεδο πιστοποιημένης γνώσης για την εισαγωγή του υποψηφίου (πχ άλλο η Ιατρική, άλλο η Φιλολογία, άλλο η των Φυσικών Επιστημων). Όσοι αποκτούν το συγκεκριμένο επίπεδο πιστοποίησης, δικαιούνται (ως προς το γλωσσικό προαπαιτούμενο) να φοιτήσουν.

Σε ποιο βαθμολογικό εύρος θα αντιστοιχεί κάθε χαρακτηρισμός, πώς θα σταθμίζεται κάθε φορά η εξέταση, πόσο θα ισχύει η  πιστοποίηση, πότε θα χρειάζεται δεύτερη κρίση (αναβαθμολόγηση), αν η πιστοποίηση μπορεί να συνδεθεί με το απολυτήριο, είναι λεπτομέρειες που μπορεί να ρυθμιστούν. Άλλωστε είναι μεγάλη η εμπειρία από τις αντίστοιχες εξετάσεις για την πιστοποίηση γνώσης ξένων γλωσσών.

Ενδεχομένως η λογική αυτή θα ήταν σωστό να εφαρμοστεί για όλα τα μαθήματα. Αλλά αυτό υπάρχουν αρμοδιότεροι να το κρίνουν.

Ο Παναγιώτης Τσουκαλάς είναι Εκπαιδευτικός του 6ου ΓΕΛ Νέας Ιωνίας 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ιασωνας
Τροχαίο στην Βουλή: Οι αστυνομικοί πήγαν να ρίξουν ευθύνες στον νεκρό Ιάσονα
Ο βασικός αυτόπτης μάρτυρας και συνοδηγός του οχήματος επιχείρησε με την κατάθεσή του να αποδώσει εμμέσως ευθύνες στο νεαρό οδηγό της μηχανής
Τροχαίο στην Βουλή: Οι αστυνομικοί πήγαν να ρίξουν ευθύνες στον νεκρό Ιάσονα
ypaith
Εγκύκλιος για εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ: Μονιμοποίηση μόνο μετά από αξιολόγηση
Εγκύκλιος για τη μονιμοποίηση εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εγκύκλιος για εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ: Μονιμοποίηση μόνο μετά από αξιολόγηση
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
ΠΑΜΑΚ: 8ο Διεθνές Συνέδριο Εφαρμοσμένης Θεωρίας, Μακροοικονομικής και Εμπειρικής Χρηματοοικονομικής
Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα (29/04) και την Τρίτη (30/04)
ΠΑΜΑΚ: 8ο Διεθνές Συνέδριο Εφαρμοσμένης Θεωρίας, Μακροοικονομικής και Εμπειρικής Χρηματοοικονομικής