Thumbnail
Εσπερινό ΕΠΑΛ Τρικάλων

“ ΕΝΑ ΡΟΜΠΟΤ ΔΕ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΚΟ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ, ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ ΝΑ ΒΛΑΦΘΕΙ Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ’’ (Μηδενικός νόμος της ρομποτικής που διατυπώθηκε από το ρομπότ Daneel Olivaw, φανταστικό χαρακτήρα των μεταγενέστερων έργων επιστημονικής φαντασίας του συγγραφέα Isaac Asimov)

Η χρήση της ρομποτικής στην προηγμένη τεχνολογία οχημάτων καθώς και η ενημέρωση και προοπτική μελλοντικής απασχόλησης σε ένα δυναμικό τομέα με αναπτυξιακές διαστάσεις που αποτελεί γέφυρα μετάβασης προς τη βιώσιμη κινητικότητα, ήταν η αφορμή του σχεδιασμού του Ευρωπαϊκού Σχεδίου Κινητικότητας KA1 Erasmus+ με τίτλο:     “Έξυπνα Συστήματα Ελέγχου Οχημάτων – Ρομποτική”, που υλοποίησε το Εσπερινό ΕΠΑΛ Τρικάλων το σχολικό έτος 2016-2017 με υπεύθυνους τους εκπαιδευτικούς κ. Αθανάσιο Βράντζα (καθηγητή Πληροφορικής) και κ. Βασιλική Παπαποστόλου (καθηγήτρια Μηχανολογίας).

Το πρόγραμμα οργανώθηκε σε δύο ροές κινητικότητας 30 μαθητών και δύο ροές κινητικότητας 8 εκπαιδευτικών και 6 συνοδών στις πόλεις Μπολόνια και Βαρκελώνη και περιλάμβανε κατάρτιση με τη μορφή σεμιναρίων και τεχνικών επισκέψεων σε φορείς, εκπαιδευτικούς οργανισμούς, ομίλους εταιρειών και μεμονωμένες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της προηγμένης τεχνολογίας στη σύγχρονη μηχανολογία, την ανάπτυξη λογισμικού, την τεχνητή νοημοσύνη και τηλεματική με ολοκληρωμένες εφαρμογές στον τομέα της σύγχρονης βιομηχανίας και της αυτοκίνησης.

Στο στάδιο προετοιμασίας, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, εκτός από τον προγραμματισμό των ροών κινητικότητας, πραγματοποιήθηκαν ενδιαφέρουσες ενημερώσεις της σχολικής μονάδας με θεματικό άξονα τη Μηχανολογία και τη Ρομποτική. Με την επιμέλεια της κ. Βασιλικής Παπαποστόλου διοργανώθηκε πρόγραμμα εισαγωγικής επιμόρφωσης-κατάρτισης με αντικείμενο:  “Εισαγωγή στο  Arduino – Ρομποτική και Υβριδικά Αυτοκίνητα“ και εισηγητές τον κ. Αντώνιο Μπλιούμη, Σχολικό Σύμβουλο Μηχανολόγων και τον  κ. Άγγελο Παπαδόπουλο, καθηγητή Μηχανολογίας. Επίσης, με την επιμέλεια της κ. Χαρίκλειας Ρουσουλιώτη διοργανώθηκε ημερίδα με θέμα “Ρομποτική Κοινωνικής Αρωγής – Εκπαιδευτική Ρομποτική” και εισηγητές τον κ. Νικόλαο Φαχαντίδη,  Επίκουρο Καθηγητή του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (σε τηλεδιάσκεψη) και τον κ. Ιωάννη Μπαρά, καθηγητή Πληροφορικής και μέλος της S.T.E.M. Robotics Academy.


Για το πρόγραμμα κατάρτισης που υλοποιήθηκε στη Μπολόνια, σε συνεργασία με το φορέα υποδοχής YouNet Staff, διοργανώθηκαν επισκέψεις στο Istituto Aldini Valeriani, ένα επαγγελματικό εκπαιδευτικό ίδρυμα με σύγχρονα εξοπλισμένους εργαστηριακούς χώρους, στο επαγγελματικό σχολείο Istituto Belluzzi Fioravanti, στον όμιλο εταιρειών COESIA που δραστηριοποιείται σε παγκόσμιο επίπεδο στην καινοτομία και τις βιομηχανικές λύσεις συσκευασίας διαθέτοντας υπερσύγχρονο επαγγελματικό εξοπλισμό και τεράστιο κύκλο εργασιών, στο μουσείο  Ferrari – Maranello με εκθέματα αγωνιστικών αυτοκινήτων και θρυλικών κινητήρων διαφόρων περιόδων καθώς και τις τελευταίες πρωταθλήτριες F1 της Ferrari, στο μουσείο Enzo Ferrari – Modena, αφιερωμένο στον ιδιοκτήτη Enzo Ferrari, με μερικά από τα ομορφότερα και διασημότερα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ, στην εταιρεία Officina BGM, στην αντιπροσωπεία αυτοκινήτων Fiat Abarth - Maresa & Fiorentino, στη βιοτεχνία κατασκευής ανταλλακτικών Fantuzi και στο εργοστάσιο κατασκευής μηχανών της Ducati. Σε όλους τους χώρους επίσκεψης υπήρχε επαγγελματισμός, ευγενική και ζεστή φιλοξενία, ενώ κατά τη διάρκεια των ξεναγήσεων γινόταν λεπτομερής περιγραφή του εξοπλισμού και των διαδικασιών  που εφαρμόζονται σε κάθε βήμα της γραμμής παραγωγής.

Αντίστοιχα, στη Βαρκελώνη, με τη συνεργασία του οργανισμού υποδοχής CEMEDI, πραγματοποιήθηκαν τεχνικές επισκέψεις στο κέντρο δημιουργικής έρευνας και επιχειρηματικότητας της Βαρκελώνης “Canodromo” που λειτουργεί ως θερμοκοιτίδα εταιρειών πληροφορικής – επιχειρηματικότητας, στο Kέντρο Τεχνολογίας της ΚαταλονίαςEurecat” , στο Κέντρο Έρευνας Ηλεκτρικού Αυτοκινήτου στη Santa Perpetua De Mogoda που χρηματοδοτείται από μεγάλες βιομηχανίες αυτοκινήτου, όπως η Nissan και στον οργανισμό Aemifesa”, ο οποίος μετά από κατάρτιση χορηγεί στους επαγγελματίες Κρατικό Επαγγελματικό Πιστοποιητικό της Καταλονίας αναγνωρισμένο από το Υπουργείο Εργασίας και Παιδείας. Το επίκεντρο της κατάρτισης αποτέλεσαν εργαστήρια ρομποτικής, η λειτουργία και η αξιοποίηση των ρομπότ, του 3d printing και των drones στους χώρους της έρευνας, της τεχνολογίας, της βιομηχανίας αλλά και της καθημερινής ζωής. Στα πλαίσια της θεωρητικής κατάρτισης οι καταρτιζόμενοι επισκέφτηκαν επαγγελματικό λύκειο της πόλης και το Πολυτεχνικό Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης και επιμορφώθηκαν μεταξύ άλλων για το σύστημα OPEN GIS που αφορά την πλήρη ενσωμάτωση των γεωχωρικών δεδομένων στην κύρια τεχνολογία της πληροφορίας.

Το επιμορφωτικό μέρος των ροών κινητικότητας και στους δύο προορισμούς κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων, πράγμα που αποδεικνύει πως σε έναν κόσμο που τρέχει δίπλα μας με ιλιγγιώδη ταχύτητα η ανάγκη να ενημερωθούμε, να μειώσουμε τις αποστάσεις και να τον ακολουθήσουμε είναι μεγάλη.

Επιπλέον, εκτός από τις πολύ πλούσιες πολιτιστικές παρουσιάσεις για τις δύο πόλεις υποδοχής, που επιμελήθηκαν οι εκπαιδευτικοί κ. Βασιλική Παπαποστόλου και κ. Ευαγγελία Μανίκα και πρόβαλαν στους συμμετέχοντες πριν την μετακίνησή τους, είναι βέβαιο πως χαραγμένες στη μνήμη τους θα μείνουν οι εντυπώσεις και εμπειρίες από το πλούσιο πρόγραμμα πολιτιστικών περιηγήσεων που οργανώθηκε στα μεγαλύτερα αξιοθέατα της Βαρκελώνης και της Μπολόνιας, και οι κοντινές εξορμήσεις σε πόλεις όπως η  Φλωρεντία, Βενετία, Μοδένα, Σαν Μαρίνο, Βερόνα και Μιλάνο.

Το Εσπερινό ΕΠΑΛ Τρικάλων έχει μια πλούσια ιστορία στην υλοποίηση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων κινητικότητας αλλά και σχολικών συμπράξεων και είναι ένας από τους πέντε σχολικούς επαγγελματικούς οργανισμούς στην Ελλάδα που κατέχει Χάρτη Κινητικότητας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (Vet Mobility Charter) από την Εθνική Μονάδα Συντονισμού. Κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών 2016-2018 υλοποιεί παράλληλα σχέδιο Στρατηγικής Σύμπραξης (Συνεργασία για Καινοτομία και Ανταλλαγή Καλών Πρακτικών) ΚΑ219 με τίτλο Power @pp Your Learning Skills (P@LS)” ως συντονιστικός οργανισμός και αντίστοιχο σχέδιο Στρατηγικής Σύμπραξης ΚΑ201 με τίτλο A European School Around The World (ESAW)” ως εταίρος. Πρόσφατα εγκρίθηκε και πρόκειται να υλοποιηθεί στη διάρκεια του σχολικού έτους 2017-2018 νέο ΚΑ1 Σχέδιο Κινητικότητας με τίτλο “Επιχειρηματικότητα για όλες τις ηλικίες – Μια πρόκληση για την εκκίνηση ή την επανεκκίνηση της επαγγελματικής ζωής”.

Μέσα από την πλούσια δράση στο χώρο των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων το Εσπερινό ΕΠΑΛ Τρικάλων προσβλέπει στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, των προγραμμάτων σπουδών και των διδακτικών μεθόδων και στην αξιοποίηση της επιστημονικής έρευνας και της σχολικής εμπειρίας σε σύνδεση με την παγκοσμιοποιημένη αγορά εργασίας.  Δέσμευση του σχολείου μας είναι να εξακολουθήσουμε να εμπλουτίζουμε τη διδασκαλία με δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης, έχοντας ως στόχο την ανάπτυξη χρήσιμων δεξιοτήτων, την κοινωνική αλληλεπίδραση και την καλύτερη ανταπόκριση στις προκλήσεις του μέλλοντος.

 

 

Από το Εσπερινό ΕΠΑΛ Τρικάλων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Καθηγητές μουσικής
Μουσικά Σχολεία: Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου - Δείτε λεπτομερώς
Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025
Μουσικά Σχολεία: Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου - Δείτε λεπτομερώς
ypaith.jpg
Τοποθέτηση σε κενές θέσεις Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης - Δείτε αναλυτικά
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τοποθέτηση σε κενές θέσεις Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης
Τοποθέτηση σε κενές θέσεις Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης - Δείτε αναλυτικά
kallitexnika_mathimata_art.jpg
Καλλιτεχνικά Σχολεία: Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α' Γυμνασίου - Αναλυτικές πληροφορίες
Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025
Καλλιτεχνικά Σχολεία: Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α' Γυμνασίου - Αναλυτικές πληροφορίες