Thumbnail
Δηλώσεις συμμετοχής έως την Τετάρτη 8 Νοεμβρίου 2017 στο mail της ΕΛΜΕ.

Η  Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Ευβοίας εκτός από την αμιγώς συνδικαλιστική της δράση δραστηριοποιείται και σε άλλους τομείς πολιτιστικού και παιδαγωγικού ενδιαφέροντος, εκπληρώνοντας έναν από τους βασικούς σκοπούς του σωματείου, όπως προβλέπεται και στο καταστατικό της, που είναι η πνευματική και παιδαγωγική εξύψωση και η κοινωνική αναγνώριση της προσφοράς και του έργου των εκπαιδευτικών (άρθ. 2 παρ.1),  καθώς και η συμβολή στη βελτίωση της όλης Παιδείας του ελληνικού λαού (άρθ.1 παρ. 3) μέσα και από τη την πραγματοποίηση εκδηλώσεων πνευματικού, παιδαγωγικού και πολιτιστικού  χαρακτήρα (άρθ. 3 παρ. δ.). Στα πλαίσια αυτά και θέλοντας να συμβάλει στην ενημέρωση και επιμόρφωση των μελών του σωματείου πάνω σε επιστημονικά, γνωστικά και παιδαγωγικά ζητήματα, αποφάσισε τη διεξαγωγή  σεμιναρίου μουσειακής εκπαίδευσης,  σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Εύβοιας και το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού  με τον τίτλο:

«Χαλκίδα: Ζωντανεύοντας τις μνήμες της πόλης»

Το σεμινάριο αυτό πέρα από το να εξοικειώσει τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων με τα ιστορικά τοπόσημα της πόλης μας, έχει ως σκοπό να αξιοποιήσει το ρόλο και τη συμβολή του εκπαιδευτικού κατά την επίσκεψη του σχολείου του σε μουσεία, μνημεία και ιστορικούς τόπους, διαδικασία που βοηθά στον εμπλουτισμό της σχολικής μάθησης. Οι δυνατότητες εκπαιδευτικής αξιοποίησης που κρύβει ένα ειδώλιο, μια επιτύμβια στήλη, ένα ερειπωμένο κάστρο, ένα ανενεργό βιομηχανικό κτήριο, θα διερευνηθούν μέσα από τις θεωρητικές εισηγήσεις των επιμορφωτών που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό και θα δοθούν προτάσεις και ιδέες για την αξιοποίηση τέτοιων επισκέψεων.

Το σεμινάριο θα διεξαχθεί σε δυο φάσεις και προγραμματίζεται ως εξής:

1η φάση: Ξεναγήσεις-γνωριμία με τα μουσεία και τα μνημεία του τόπου μας

Τετάρτη 8/11/2017 ώρα 2 μ. μ. Eπίσκεψη-ξενάγηση στο παλιό Αρχαιολογικό Μουσείο (Ελ. Βενιζέλου 13) από την αρχαιολόγο κ. Κατσάλη Σοφία

Πέμπτη 9/11/2017 ώρα 2 μ.μ. Επίσκεψη-ξενάγηση στο Νέο Μουσείο Αρέθουσα και στη Ρωμαϊκή Παλαίστρα (Αρεθούσης 146 και 116) ) από την αρχαιολόγο κ. Κατσάλη  Σοφία

Πέμπτη 16/11/2017 ώρα 3 μ.μ. Επίσκεψη-ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της πόλης (Τζαμί Εμίρ Ζαδέ-Σπίτι της οδού Παίδων-Οικία Βαΐλου-Ναός Αγίας Παρασκευής) από την προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Εύβοιας κ. Καλαμαρά Παρή

Σάββατο 18/11/2017 ώρα 11 μ.μ. Επίσκεψη-ξενάγηση στο δυτικό προμαχώνα στο φρούριο του Καράμπαμπα

Πέμπτη 23/11/2017 ώρα 6 μ.μ επίσκεψη-ξενάγηση στην Εβραϊκή συναγωγή από την κ. Λουκά Εστέρ-Σότια

Σάββατο 25/11/2017 ώρα 11 π.μ. επίσκεψη-ξενάγηση στο Εβραϊκό νεκροταφείο από τον κ. Μάιση Μάριο

Σάββατο

 

2η φάση: Εργαστήριο σχεδιασμού εκπαιδευτικής δραστηριότητας με αφετηρία τα μνημεία και τις μουσειακές συλλογές της Χαλκίδας

Συντονιστές εργαστηρίου: κ. Στάθης Γκότσης, Ιστορικός - Μουσειοπαιδαγωγός ΥΠ.ΠΟ.Α., κ. Αμαλία Τσιτούρη, Αρχαιολόγος - Μουσειολόγος ΥΠ.ΠΟ.Α.


Σάββατο 9/12/2017, ώρα 9.30-2.30 μ.μ., Θεωρητική προσέγγιση - Στοιχεία μεθοδολογίας

(Βιβλιοθήκη 1ου Γυμνασίου Χαλκίδας Ν.Δ. Τριανταφυλλόπουλος)
 

Παρουσίαση του μεθοδολογικού - θεωρητικού πλαισίου σχεδιασμού δράσεων για την εκπαιδευτική αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Αναφορά στους στόχους, τις ομάδες εφαρμογής, την ερμηνευτική προσέγγιση του υλικού πολιτισμού, τα παιδαγωγικά εργαλεία, το εποπτικό και εκπαιδευτικό υλικό, τη σύνδεση με το  πρόγραμμα σπουδών). 

Συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς. 
 

Οδηγίες για την εκπόνηση της άσκησης.


Κυριακή 10/12/2017, ώρα 9.30-3 μ.μ., Άσκηση σχεδιασμού εκπαιδευτικής δραστηριότητας-Μνημεία και μουσειακές συλλογές Χαλκίδας)

Βιβλιοθήκη 1ου Γυμνασίου Χαλκίδας Ν.Δ. Τριανταφυλλόπουλος
 

Άσκηση σχεδιασμού θεματικής εκπαιδευτικής δραστηριότητας από τους εκπαιδευτικούς χωρισμένους σε δύο ευέλικτες ομάδες των 10-12 ατόμων, με σημείο αναφοράς επιλεγμένα μνημεία ή /και μουσειακές συλλογές της Χαλκίδας. Καταγραφή των προτάσεων, με βάση έντυπο οδηγό σχεδιασμού. 
Συζήτηση ανάμεσα στις δύο ομάδες για το περιεχόμενο των προτεινόμενων θεματικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. 

 

Σημ.: οι ημερομηνίες και οι ώρες των επισκέψεων ενδέχεται να υποστούν μικρές αλλαγές.

ΠΡΟΣΟΧΗ:

Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή στο σεμινάριο είναι η ιδιότητα του μέλους της ΕΛΜΕ. Στις ξεναγήσεις και στα εργαστήρια θα συμμετέχουν περίπου 25 άτομα που θα εργαστούν σε 2 ομάδες, ενώ την παρουσίαση του θεωρητικού και μεθοδολογικού πλαισίου το Σάββατο 9 Δεκεμβρίου  μπορεί να τις παρακολουθήσει μεγαλύτερος αριθμός εκπαιδευτικών.

Δηλώσεις συμμετοχής έως την Τετάρτη 8 Νοεμβρίου 2017 στο mail της ΕΛΜΕ. Λόγω του περιορισμένου αριθμού θέσεων για την συμμετοχή στα εργαστήρια θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας. Σε περίπτωση υπέρβασης του αριθμού των συμμετεχόντων εντός των προθεσμιών θα γίνει κλήρωση.

Μετά το τέλος του σεμιναρίου θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης

Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση και πληροφορία.

Τηλ. Επικοινωνίας: 6936192429 ή στο mail της ΕΛΜΕ: [email protected]

Η πρώτη μας ξενάγηση ξεκινά την Τετάρτη 8 Νοεμβρίου και ώρα 2 μ.μ. έξω από το παλιό αρχαιολογικό μουσείο (Ελ. Βενιζέλου 13)

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεπιστημια
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»
Με ηλεκτρονική αίτηση μέσω του ptyxia.gov.gr και χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης στο Taxisnet και τον ΑΜΚΑ, φοιτητές, απόφοιτοι αλλά και...
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»
ερασαμους
Erasmus+: Το 32ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Green Revolution the Best Solution»
Τα θέματα που διαπραγματεύτηκαν μαθητές και εκπαιδευτικοί αφορούσαν την περιβαλλοντική ρύπανση, την υποβάθμιση του περιβάλλοντος και την κλιματική...
Erasmus+: Το 32ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Green Revolution the Best Solution»