Thumbnail
Πανελλήνια Επιστημονική Ενωση Διευθυντών ΠΕ

Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφορμή τα υπό διαμόρφωση από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. νέα Καθηκοντολόγια των στελεχών εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών, των συλλόγων διδασκόντων και των σχολικών συμβουλίων, σε εφαρμογή του άρθρου 18 του Ν.4547/2018, έχει να επισημάνει τα εξής:

1. Όπως ρητά ορίζεται στο ισχύον Καθηκοντολόγιο, ο Διευθυντής είναι όχι μόνο διοικητικός προϊστάμενος της σχολικής μονάδας, αλλά και επιστημονικός-παιδαγωγικός υπεύθυνος στο χώρο αυτό. Η ιδιότητα αυτή, θα πρέπει να ενισχυθεί περαιτέρω στο νέο Καθηκοντολόγιο, διότι το σύγχρονο σχολείο δεν χρειάζεται Διευθυντή-γραφειοκράτη, που θα είναι απλός διεκπεραιωτής των καθημερινών διοικητικών και γραμματειακών καθηκόντων, αλλά Διευθυντή-ηγέτη-εμψυχωτή, που να μπορεί να διαμορφώσει όραμα για συνεχή ποιοτική βελτίωση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου, το οποίο να μεταδώσει σε όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, που να εμπνέει και να δίνει ζωή σε όλες τις λειτουργίες της σχολικής μονάδας, και να είναι πρωτεργάτης των αλλαγών και των καινοτομιών.

2. Το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολικών μονάδων επιδέχεται πολλαπλές ερμηνείες, λόγω της πολυνομίας, των επικαλύψεων αρμοδιοτήτων και των ασαφειών, οι οποίες αποτελούν τη γενεσιουργό αιτία αρνητικού, συγκρουσιακού σχολικού κλίματος. Στα νέα Καθηκοντολόγια θα πρέπει να διατυπώνονται µε πλήρη σαφήνεια και ακρίβεια οι ρόλοι και οι αρμοδιότητες όλων (εκπαιδευτικών, στελεχών, φορέων), με στόχο την αποφυγή των συγκρούσεων και κατ΄ επέκταση την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη λειτουργία των σχολικών μονάδων σε δημοκρατικό και δημιουργικό σχολικό κλίμα.

3. Η εκχώρηση ευθύνης χωρίς εξουσία στα διοικητικά όργανα του σχολείου είναι ένα από τα βασικά "νοσήματα" της ελληνικής εκπαιδευτικής διοίκησης. Για το λόγο αυτό, τα νέα Καθηκοντολόγια θα πρέπει να διέπονται από την αρχή της ισότητας εξουσίας και ευθύνης, σύμφωνα με την οποία, η ευθύνη του κάθε διοικητικού οργάνου, μονομελούς ή συλλογικού, θα πρέπει να είναι απολύτως ανάλογη με την εξουσία που είναι εκχωρημένη σε αυτό.

4. Όλα τα νέα Καθηκοντολόγια θα πρέπει να κινούνται προς την κατεύθυνση ενίσχυσης της αυτοτέλειας των σχολικών μονάδων, ώστε αυτές να είναι σε θέση να προγραμματίζουν, να οργανώνουν και να υλοποιούν το έργο τους, χωρίς κωλυσιεργίες και άσκοπες γραφειοκρατικές διαδικασίες, όπως αυτές του ΠΔ 79/2017.

5.Τέλος, θεωρούμε απολύτως αναγκαίο, τα υπό διαμόρφωση νέα Καθηκοντολόγια να τεθούν σε δημόσια διαβούλευση, ώστε να δοθεί στους ενδιαφερόμενους φορείς ο απαραίτητος χρόνος, προκειμένου να καταθέσουν τις απόψεις τους  και τις δικές τους προτάσεις για ένα τόσο σημαντικό θέμα της εκπαίδευσης.  

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα