Thumbnail
της Ολυμπίας Ζαραμπούκα

Με αφορμή μηνύματα, δημοσιεύσεις και σχόλια συναδέλφων που αφορούν την κατηγοριοποίηση σε μεταταγμένους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και όποια αρνητική χροιά ενυπάρχει σε αυτόν τον διαχωρισμό, σκόπιμο είναι να τεθούν ορισμένα πράγματα στην ορθή τους βάση.

 Η κατηγοριοποίηση αυτή, με αυτήν την αρνητική διάθεση, σηματοδοτείται με έμφαση, από την πλευρά των προϋπαρχόντων των μετατάξεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση κοινών ειδικοτήτων και των αιρετών που τους ακολουθούν και «παίρνει η μπάλα» και τις μη κοινές ειδικότητες.

Ας προσεγγίσουμε λοιπόν αυτού του είδους την παθογένεια που διακατέχει το σύνολο των υπηρεσιακών μεταβολών και τα κριτήρια διορισμού στο χώρο της εκπαίδευσης, απαντώντας ταυτόχρονα σε αυτούς που οψίμως κόπτονται για την κάθαρση σε όλα αυτά τα πεδία.

Σε όλους αυτούς θα ήταν χρήσιμο και διαφωτιστικό να υπενθυμίσουμε ότι στο χώρο της εκπαίδευσης και στα θέματα που αφορούν τον διορισμό, την μετάταξη, την μετάθεση, την απόσπαση και γενικά οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή υπάρχουν πολλές και ποικίλες διαφοροποιήσεις, όπως διορισμός με προϋπηρεσία (16μηνο, 24μηνο, 30μηνο), διορισμός με ΑΣΕΠ, διορισμός ειδικών κατηγοριών, μεταθέσεις ειδικών κατηγοριών, αποσπάσεις κατά προτεραιότητα και, για να μην μακρηγορώ, διάφορες περιπτώσεις, η κάθε μια με τα δικά της κριτήρια.

            Οι κατηγοριοποιήσεις αυτές υφίστανται και μέσα στους κόλπους των μεταταγμένων αλλά και των προϋπαρχόντων. Όμως, από όσα εκ της θέσεώς μου, μου επιτρέπεται να γνωρίζω, κανείς από τους μεταταγμένους δεν τις κρίνει με αυτήν την αρνητική προδιάθεση που χρησιμοποιούν οι προϋπάρχοντες για τον όρο «μεταταγμένοι».

Ας μας επιτραπεί να απευθύνουμε σε αυτούς τους συναδέλφους, που χρησιμοποιούν τον όρο αυτόν, θέλοντας να τον στιγματίσουν με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αρνητικότητα, σαν να πρόκειται για κάποιο μίασμα ή μεταδοτική ασθένεια, μία συμβουλή:

Μην το κάνετε, μην αφήνετε το τυφλό μίσος να σας διακατέχει. Με τον τρόπο αυτόν θα ανοίξετε τους ασκούς του Αιόλου.

Ερώτηση: Φαντάζεστε τι έχει να ακολουθήσει εάν όλοι βάλλουμε κατά πάντων, για όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές, των οποίων οι διακρίσεις προβλέπονται από το νόμο και για τον λόγο αυτόν διαφέρουν από τον γενικό κανόνα;

Φαντάζεστε, για παράδειγμα, τι έχει να γίνει, εάν αρχίσουμε να αναρωτιόμαστε με ποια αξιοκρατικά κριτήρια, κάποιοι από εμάς, διορίζονταν ως αναπληρωτές και συγκέντρωναν την απαιτούμενη προϋπηρεσία προκειμένου να διοριστούν με τα προβλεπόμενα από τον νόμο κριτήρια;

Σε αυτήν την περίπτωση μάλιστα, οι ευκαιριακοί και καιροσκόποι κατήγοροι, θα είχαν με το μέρος τους και μία δικαστική απόφαση του ΣΤΕ που, στην προκειμένη, διέγνωσε σαφή αντισυνταγματικότητα των νόμων που ευνοούσαν τον διορισμό με την επετηρίδα έναντι του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ μετά το 2000. Αυτό χωρίς καμία διάθεση, το αντίθετο μάλιστα, στηλίτευσης αυτών των συναδέλφων, γιατί και αυτοί κάποιον νόμο ακολούθησαν, τις διατάξεις του οποίου εκμεταλλεύτηκαν.

            Η κατάσταση αυτή θα οδηγούσε σε μία «ζουγκλοποίηση» της εκπαιδευτικής κοινότητας, όπου ο ένας συνάδελφος θα ήθελε την κεφαλή του άλλου επί πίνακι. Η  κατάσταση αυτή, επιπλέον θα έδινε επιχειρήματα στους δήθεν «εκπαιδευτικοπατέρες» να προσεταιρίζονται τη μία ή την άλλη πλευρά, προσδοκώντας εκλογικά οφέλη και «οφίτσια».

            Φαντάζεστε τι έχει να γίνει, λόγου χάρη αν αρχίζαμε τα συναδελφικά μαχαιρώματα για τις  μεταθέσεις κατά προτεραιότητα ή ειδικών κατηγοριών, τις αποσπάσεις με τον ίδιο τρόπο, τις μετατάξεις και τους διορισμούς, που όλα αυτά προβλέπονται και ρυθμίζονται από σχετικής συνταγματικότητας νομοθετικές διατάξεις; Βούτυρο στο ψωμί του εκάστοτε υπουργείου, που άλλο δεν θέλει παρά τον διαχωρισμό μας σε φατρίες και την μισαλλοδοξία της μιας κατηγορίας για την άλλη, που στην λογική του «διαίρει και βασίλευε», θα περνούσε με μεγάλη ευκολία όλα τα σκοπούμενα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, σε μία εκπαιδευτική κοινότητα τυφλωμένη από ανούσιες αντιπαραθέσεις.

            Από την δική μας τουλάχιστον πλευρά, υπήρχε και υπάρχει η διάθεση να μην πέσουμε σε αυτήν την παγίδα. Για του λόγου το αληθές βλέπετε δημοσιευμένο άρθρο μας με τον τίτλο «ενωτικό κάλεσμα», για περισσότερα πατήστε εδώ. Το οποίο στη συνέχεια συνυπογράφηκε από 368 συναδέλφους της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Αυτός είναι και ο λόγος που δεν μας πλησίασαν έως τώρα εκκολαπτόμενοι πολιτικοί σωτήρες και αιρετοί προστάτες. Ας συνεχίσουμε αυτήν την ενωτική μας τακτική και διάθεση, τείνοντας χείρα συμφιλίωσης και συναδέλφωσης με όλους.

            Στα πλαίσια αυτά αισθανόμαστε από τώρα την ανάγκη να σας ανακοινώσουμε ότι, όταν το θέμα των υποχρεωτικών μετατάξεων του Ν.4172/2013 και πλέον μετά την απόφαση του ΣΤΕ, επιλυθεί οριστικά και για τις κοινές ειδικότητες, η συντονιστική επιτροπή, ως μη έχουσα πλέον λόγο ύπαρξης, θα λυθεί άμεσα απευθύνοντας ταυτόχρονα ένα ενωτικό μήνυμα προς όλους τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και όχι μόνο.

            Όταν η επικυρωθείσα από το ΣΤΕ συνταγματικότητα της διάταξης της παρ. 82 του άρθρου 11 του ν.4172/2013 επικρατήσει και αποτελέσει τον γνώμονα και το πρίσμα μέσα από το οποίο θα επιλυθεί οριστικά και αμετάκλητα, με τον πιο νόμιμο και ηθικό τρόπο, για όλους μας, τότε θα έρθει η ώρα και η στιγμή που, βάζοντας για πάντα στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τον, με επαίσχυντο τρόπο, διαχωρισμό μας σε «μεταταγμένους» και μη, θα ζητήσουμε όλοι μαζί από το υπουργείο να δοθούν οργανικές θέσεις στο σύνολο την εκπαιδευτικών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης οι οποίοι έπειτα από όλα αυτά θα αποτελούν μια γροθιά.

Ολυμπία Ζαραμπούκα MSc

Εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής υποχρεωτικώς μεταταγμένη από την δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση του Ν. 4172/2013, μέλος της συντονιστικής επιτροπής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητής ρεύμα Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή
Για το σοβαρό ατύχημα μίλησε ο μαθητής στην Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή